Svetelná signalizácia Račianska - Pri ZŠT Vinohrady

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Vyriešený
meno
Martin 09. septembra 2014

Dobry den,
chcel by som sa spytat na to, ako funguje nastavenie svetelnej signalizacie pri ZST Vinohrady - konkretne 3. semafor z Race do centra. Tento je pravdepodone napojeny aj na signalizaciu elektriciek, kedze v momente ked prichadza elektricka na krizovatku naskoci na tomto semafore pre auta z Race cervena, bez ohladu na to, ze pred 4 sekundami naskocila zelena. Co sposobi, ze cela kolona aut, hoci maju na 2 semaforoch predtym ( cca vzdialenost 50metrov) zelenu, tak znova zastavi. Nedal by sa interval cakania elektricky predlzit aspon na 20sekund...aspon v rannej spicke?
Dakujem Jurika

09. september 2014

Ivan

nie nedalo,vola sa to preferencia,vsade na zapad od nas to funguje,dufam ze aj u nas to chvilu vydrzi aj ked stale je tu KDI..
Poviem vam novinku,chodit do centra autom,robit hluk,zabijat nas splodinami a zaberat verejne priestory je NEMORALNE!!!!!!
Uz sa zobudte!!!!!!!!
09. september 2014

Martin Jurika

Pan Ivan, pokial nie ste z kancelarie starostu dakujem za komentar. Ak ano poprosim vase priezvisko aby sme sa mohli rozpravat slusne. Dakujem Jurika
09. september 2014

Di

Pán Jurika, Ivan má pravdu. Všade v normálnych krajinách má MHD prednosť pred autami. Musíte si zvykať, aj tu sa bude musieť mesto ubrať touto cestou, inak na cestách pribudne ešte viac áut na úkor MHD. Tá musí byť rýchla, cenovo výhodná a kvalitná, aby ju ľudia využívali. Prečo by cca 40-80 ľudí v električke mala púšťať zadky v autách? Práve opačne, majú mať prednosť, iba tak nebude toto mesto ucpané autami. A dúfam že sa dočkáme aj ďalších skutočných preferencií nielen električiek ale aj BUS pruhov, inej cesty niet, dokazujú to vyspelé krajiny.
09. september 2014

Martin Jurika

Pani Di, ja s vami suhlasim...moja otazka smeruje a asi som nebol uplne specificky, k elektricke smerujucej z centra v ktorej sa rano vezie 5 ludi, som uplne ok ked prednost dostava elektricka do centra a poobede to moze byt naopak. Ak tych 20 sekund vyriesi to aby kolona aut rano vypustalo splodiny v Raci o 10min kratsie, mozno je to cesta. Uvidim co mi odpise dopravne oddelenie.
Pred dalsim komentom..ano, platim dane v Bratislave. Nie, nezaberam nikomu miesto v centre mesta ani v inej casti. Ano, som za kvalitnu mestsku dopravu. Ano, som za spoplatnenie parkovacich miest v meste...ale tak aby to bolo transparentne a udrzatelne a prinosne pre obyvatelov.
Uprednostnim konkretny komentar cestujucich z Race a Noveho mesta...vopred sa ospravedlnujem ak pan Ivan a pani Di su zo spomenutych mestskych casti.
Dakujem Jurika
10. september 2014

nepšo

aj keď som v tejto oblasti laik , myslím si , že signál , ktorý dáva semaforu vyhodiť červenú je riadený nielen električkami prichádzujúcimi od centra ale aj do centra , preto sa bežne stáva , že po naskočení zelenej je zrazu do 4 - 5 sekúnd červená , ktorá pustí prednostne električky . Je síce nepochybné , že vďaka tomuto signálu "uviaznu" autá medzi semaformi , avšak ako sa píše vyššie , mhd má proste prednosť . Fakt je , že ráno sa v električke smerom z centra vezie pár ľudí , na druhej strane smer centrum je ale električka preplnená . Aktuálna situácia na Račianskej je zlá , a spôsobuje ju rozkopané vodovodné potrubie práve za elektičkovou traťou , pričom je tam blokovaný pravý jazdný pruh , čím vzniká lievik a nekonečné zápchy v tomto úseku . Kompetentní by sa mohli zobudiť , malo sa opravovať cez prázdniny , nie v septembri . Tak či tak interval pravdepodobne nezmenia , museli by prestaviť všetky semafory , ktoré sú v okolí a naväzujú na tieto , každopádne počkajme si na odpoveď nejakého fundovaného dopravného inžiniera...
01. október 2014

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, váš podnet preverilo oddelenie dopravného inžinierstva magistrátu hl. mesta.

K možnostiam úpravy jestvujúceho svetelného riadenia v križovatke Račianska – Gaštanový hájik pri železničnej stanici Vinohrady uvádzame nasledovné:

Pri prestavbe križovatky v roku 2005 tu bola zrealizovaná aj nová cestná svetelná signalizácia s dynamickým riadením a čiastočnou preferenciou električkovej dopravy. V smere do centra boli zelené signály pre vozidlá na troch následných návestidlách skoordinované tak, aby väčšina vozidiel prešla týmto úsekom bez zastavenia a priepustnosť tohto smeru bola maximalizovaná. Pre zlepšenie preferencie električiek tu bolo svetelne riadenie viac krát upravované, ale bez narušenia koordinácie vozidiel. Po rozhodnutí o podstatnom zlepšení preferencie verejnej dopravy v meste Bratislava bola táto križovatka určená ako vhodná na prestavbu svetelného riadenia, čo aj bolo tento rok zrealizované s európskych financií. Samozrejmým následkom podstatného zlepšenia preferencie električkovej dopravy tu bolo narušenie priepustnosti a koordinácie automobilovej dopravy najmä v smere do centra. Križovatka je naďalej sledovaná a v prípade potreby môže byť jej svetelné riadenie upravené.

Mgr. Marek Papajčík
Oddelenie marketingu a vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto SR Bratislava

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania