Odbočenie na D1 z ul. Pri Mlyne (za žel.priecestím)

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Neriešený
meno
Martin Bak 17. septembra 2014

Dobrý deň
Hoci dopravné značenie za žel. priecestím ul. Pri Mlyne v smere na Ivanku pri Dunaji zakazuje odbočenie vľavo na privádzač na diaľnicu D1, mnoho vodičov tento výjazd využíva, pričom zákazu sa vyhnú napr. otočením sa na ČS Jurki.
Uvedené svedčí tomu, že vodiči majú záujem tento výjazd využívať a bolo by preto vhodné uvažovať nad zrušením zákazu odbočenia a vybudovaním plnohodnotného odbočovacieho pruhu. V opačnom smere by tento mohol slúžiť napríklad na odbočenie k jazerám.
Súčasné "riešenie" zabrániť otáčaniu vozidiel starým zábradlím či cestnými zábranami, nie je žiadnym riešením, celý tento priestor medzi žel. priecestím a podjazdom pod D1 pôsobí odpudivo a zanedbane.
S pozdravom
Mgr. Martin Bak

18. september 2014

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme za Váš podnet.

Dovoľte nám ako prvé uviesť, že komunikácia Pri mlyne je miestna komunikácia II. triedy v správe a vo vlastníctve Magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy.

Možno predpokladať, že zákaz odbočenia bol prijatý vzhľadom na kolízne dopravné situácie, nakoľko je komunikácia Pri mlyne v špičke maximálne zaťažená a čakajúci rad vozidiel na ľavé odbočenie by mohol spôsobiť zablokovanie vozidiel na železničnom priecestí.
Keby auta stáli v rade a čakali na ľavé odbočenie, rada by bola dlhá a autá by mohli naozaj ostať stáť aj na železničnom priecestí medzi závorami a veľmi ľahko by mohlo prísť k veľkému nešťastiu, a preto sme názoru, že značka je osadená správne a logicky so zámerom ochrany zdravia a života spoluobčanov a ich majetku. Osadenie značiek je potrebné vnímať aj v širších súvislostiach, nielen s miestom osadenia, ale predovšetkým jeho okolím a napojením na ďalšie križovatky a toto všetko zvažuje ako magistrát, tak aj príslušní policajti a orgány dopravy.

Prehodnotenie dopravného značenia je v kompetencii Magistrátu hlavného mesta SR BA a vzhľadom na uvedené je potrebné Váš podnet smerovať na magistrát.

Ďakujeme za pochopenie
S pozdravom

Ing. Zuzana Klaučová
Vedúca stavebného oddelenia
MČ Bratislava - Vajnory
18. september 2014

Jozef

rozumiem argumentu, ze zakazom ja snaha docielit ochranu zdravia a zivotov na priecesti, ale ak je taky zaujem pouzivat tento privadzac aj od Vajnor, preco sa nevybuduje napr podjazd pod zeleznicou s naslednym prijadacim pruhom, resp. okruhova krizovatka?
podla mna je tak isto nebezpecne v dopravnej spicke otacanie na JURKI pumpe a nasledne vznikaju kolizne situacie (vzhladom na stav a uroven tejto cesty)

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania