Zanedbané kvetináče na Špitálskej

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Vyriešený
meno
Anonymný užívateľ 14. júna 2013 Odoslané z mobilnej aplikácie

Ak sa o to neviete starat tak to aspom dajte prec.Ale vlastne prepacte vy cakate na dobrovolnikov.

14. jún 2013

Dano

aspon na chodniku neparkuju auta ;)
14. jún 2013

C

Takto strašne to na Špitálskej vyzerá už mnoho rokov ... Tiež si myslím, že radšej dať tie burináče preč.
17. jún 2013

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme za Váš podnet, ktorý preveril inšpektor verejného poriadku. Kvetináče, ktoré sa nachádzajú na chodníku na Špitálskej ulici a zabraňujú parkovaniu áut na chodníku, spravuje Magistrát hlavného mesta SR ako príslušný správca komunikácie. Váš podnet sme preto zaslali kompetentným pracovníkom hlavného mesta s požiadavkou na jeho vyriešenie.

S pozdravom,


Tomáš HALÁN
hovorca


Miestny úrad Bratislava-Staré Mesto
Vajanského nábrežie 3, 814 21 Bratislava
Tel.: +421 2 5924 6245
Fax.: +421 2 5292 0003
Mobil: +421 902 051 743
e-mail: [email protected]

www.staremesto.sk
www.facebook.com/staremesto.sk
22. júl 2013

Miro

Kvetinace tam ostali a burina tiez.Podnet nerieseny.
12. august 2013

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

nesúhlasíme s Vaším názorom, že by sme ich mali dať preč. Je pravda, že financie na údržbu komunikácií sú veľmi limitované, ale tie čo sú, sa prioritne využívajú na čistenie a a nevyhnutné úpravy ciest a a chodníkov. A hoci ani to nepostačuje, je to podľa nás potrebnejšie ako míňať verejné prostriedky z daní občanov na kvetiny v kochlíkoch. A práve naopak, aktivity dobrovoľníkov v tomto smere sú vítané a nevidíme na tom nič zlé, že sa niekto dobrovoľne stará o kvetiny na verejnom priestranstve. Odstránenie kvetináčov by nebolo rozumným krokom, pretože tie zároveň bránia parkovaniu vozidiel na chodníku.

Mgr. Marek Papajčík
referát vzťahov s verejnosťou
Kancelária primátora hl. mesta SR Bratislavy
12. august 2013

Peter Oravec

Pán Papajčík,
ak sú tam kvetináče, tak ich udržujte a netárajte o tom, že nemáte na to peniaze. Ak nemáte na údržbu zelene v tých kvetináčoch peniaze, tak dajte tie kvetináče preč a dajte tam tie hlúpe betónové klobúky alebo kovové stĺpiky. Proste, nevyhovárajte sa stále dokola a úplne hlúpo. Ak je funkcia tých kvetináčov iba bránenie parkovaniu, tak je to úplne scestné a presne v zmysle Vašich absurdných predstáv o fungovaní mesta Bratislavy.
12. august 2013

C

"...aktivity dobrovoľníkov v tomto smere sú vítané..." - iste, dobrovolnici prinesu kvetinky, naradie, zasadia, ale o n-mesacne polievanie sa predsa nemozu starat. To musi zabezpecit mesto. A tam to konci, pretoze mesto (bez ohladu na to, ci magistrat alebo mestska cast) polevanie nezabezpeci. Takze praca dobrovolnikov je po kratkej dobe zmarena.
12. august 2013

Miro

Takze je hlupost minat peniaze z dani obcanov na kvetiny.Ja by som radsej prispel na tie kvety ako na Vas plat a platy mnohych uradnikov ktore su tiez platene z nasich dani.A teraz k veci takze je lepsie nechat to tam tak nech je tam burina a odpadky?Dobrovolnici vysadili plno kvetov par metrov dalej aj na Hodzovom namesti tak tu by ste mohli par kvetov vysadit vy nie?
17. september 2013

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

kvetináče a ich okolie na Špitálskej ulici sme dali vyčistiť a pravidelne sa čistia. Na výsadbu zelene nie sú v rozpočte hlavného meste schválenom poslancami mestského zastupiteľstva žiadne finančné prostriedky, a preto mesto nemôže vynakladať žiadne peniaze na položky, ktoré nie sú v rozpočte.

Mgr. Marek Papajčík
referát vzťahov s verejnosťou
Kancelária primátora hl. mesta SR Bratislavy
17. september 2013

Peter Oravec

Pán Papajčík,
môžem iba zopakovať to, čo som tu napísal v auguste 2013:
Pán Papajčík,
ak sú tam kvetináče, tak ich udržujte a netárajte o tom, že nemáte na to peniaze. Ak nemáte na údržbu zelene v tých kvetináčoch peniaze, tak dajte tie kvetináče preč a dajte tam tie hlúpe betónové klobúky alebo kovové stĺpiky. Ak je funkcia tých kvetináčov iba bránenie parkovaniu, tak je to úplne scestné a presne v zmysle Vašich absurdných predstáv o fungovaní mesta Bratislavy.
17. september 2013

Peter Oravec

Správcovi:
Nie je to môj podnet, ale aj tak mi to nie je jedno. Zase ste označili ako "vyriešené" niečo, čo evidentne vyriešené nie je, a čo označiť ako "vyriešené" nie je ani v súlade s pravidlami Vašej stránky. Už som Vám to párkrát dokázal. Ale v mene božom.
S pozdravom
17. september 2013

Admin Bratislava-západ

Dobrý deň, pán Oravec,
rozumiem Vášmu postoju, no vzhľadom na to, že Magistrát podnet vyriešil v rámci svojich tohtoročných finančných možností a v situácii, kedy je možné voliť len medzi stavmi „Zaslaný“, „Vyriešený“ a „Nevyriešený“, som zvolil ako najvýstižnejší stav „Vyriešený“. Ďakujem za pochopenie a prajem príjemný deň,
Miro Ščibrany
admin OPS pre Bratislavu-západ
17. september 2013

Peter Oravec

Dobrý deň,
nesúhlasím, ale rešpektujem. Je to Vaša stránka.
P.O.
17. september 2013

Admin Bratislava-západ

Ďakujem.
M: Š.
18. september 2013

Miro

Toto je moj podnet a označit ho za vyriešeny je drzost. pretože to ze vycistili ten chliev co tam bol je iny podnet,dobre ten mozte dat ako vyriešený ale tento podnet je o niecom inom a to zostava neriesene..Inak tomuto sa mi uz nechce verit ze nie su peniaze na par kvetov alebo osadenie chybajuceho koša.To dokedy budeme len platit dlhy?
18. september 2013

Peter Oravec

Miro,
ako poznám to, ako to chodí na tomto portáli (bez urážky, proste je to tak), tak Vám odporúčam dať to ako nový podnet, v ktorom jasne napíšete súčasný stav a súčasne aj normálny alebo požadovaný stav. Inak Vám tu z každého podnetu, na ktorý samospráva napíše, že na to nemá peniaze, urobia "vyriešený" podnet.
18. september 2013

Admin Bratislava-západ

Dobrý deň, Miro a pán Oravec,
ako občan aj ako admin portálu OPS chápem Vašu nespokojnosť. Zároveň vychádzam z presvedčenia, že spoločným cieľom obyvateľov, portálu OPS a samosprávy je dosiahnuť v hlavnom meste čo najlepšiu súčinnosť obyvateľov a samosprávy a čo najrýchlejšie riešenie podnetov. Vážim si Váš osobný vklad k dosiahnutiu tohto cieľa, no pri hodnotení riešenia nemôžem nebrať do úvahy hranice možností samosprávy - osobitne objem verejných zdrojov, ktoré sú na nápravu k dispozícii.
Miro Ščibrany
admin OPS pre Bratislavu-západ
18. september 2013

Peter Oravec

Pán Ščibrany,
naozaj, vecne: toto je otázka, ktorá je zásadná aj pre zmysel tohto portálu.
Na každý podnet, opakujem, na každý podnet, môže samospráva napísať ako odpoveď, že nie sú na to peniaze. Potom však z toho vychádza, že nedostatok peňazí, ktorý konštatuje samospráva, je vyriešením každého podnetu? Chápete, kam smerujem? Kde sa chcete zastaviť pri označovaní podnetov za "vyriešené"? Stačí samospráve napísať: "nemáme peniaze" a správca portálu doplní status "vyriešené"?
Nechápte ma, prosím, zle, nie je to nič osobné, ale TOTO Váš portál nemá absolútne vyriešené a rieši to VŽDY ad hoc, ako sa to tomu-ktorému administrátorovi páči/nepáči a ako sa mu chce.
Okrem toho označenie takýchto podnetov je v rozpore aj s pravidlami Vašej stránky, ktoré sú na portáli uvedené. Z pravidiel som už nedávno citoval a preto to považujem za zbytočné. Znovu iba konštatujem, že nedodržiavate ani Vaše vlastné pravidlá.
18. september 2013

Admin Bratislava-západ

Dobrý deň, pán Oravec,
dovolím si s Vaším výkladom nesúhlasiť: odpoveď samosprávy nebola „nemáme peniaze“. Samospráva kvetináče vyčistila, kvôli peniazom nevysadila kvety. Keďže kvetináče neslúžia len ako nádoby na kvety, ale aj ako zábrany proti parkovaniu (viď stanovisko pána Papajčíka z 12. augusta), nepovažujem to za dôvod ponechať podnet ako neriešený.

V situácii, kedy Magistrát na mnohé podnety píše, že ich nemôže vyriešiť k plnej spokojnosti zadávateľov resp. obyvateľov kvôli nedostatku peňazí, sa mi ako zmysluplná zdá byť napríklad požiadavka chýbajúce finančné prostriedky v rozpočte nájsť / naplánovať na ďalšie obdobie.

Pravidlá portálu nie sú do tej miery exaktné a vyčerpávajúce, aby sa dali vždy a úplne jednotne aplikovať. V mnohých prípadoch je nutné, aby administrátor rozhodoval podľa svojho najlepšie presvedčenia, vychádzajúceho z cieľov OPS. Ak ste s mojou prácou nespokojný, navrhnite prosím moje odvolanie.

Ďakujem za pochopenie a prajem pekný deň.
Miro Ščibrany
admin OPS pre Bratislavu-západ
18. september 2013

Peter Oravec

Pán Ščibrany,
citujem z Vašej stránky, zo záložky "Pomoc":
„Po odoslaní podnetu príslušnej samospráve správcovia portálu očakávajú odpoveď zodpovedného pracovníka samosprávy. Táto odpoveď v ideálnom prípade obsahuje d á t u m r i e š e n i a podnetu a p o s t u p, ktorý bude k vyriešeniu viesť. Ak odpoveď samosprávy nie je zaslaná do desiatich pracovných dní od pridania podnetu, podnet je automaticky označený ako neriešený. V čase, kedy plynie samospráve alebo zodpovednému subjektu lehota na zaslanie odpovede, je podnet u priradený status "Zaslané". Status "Zaslané" tiež f i g u r u j e aj pri p o d n e t o c h, na ktoré zodpovedný subjekt odpovedal a v odpovedi i d e n t i f i k o v a l p o s t u p vedúci k odstráneniu problému a termín, do ktorého by sa postup mal zrealizovať.
V prípadoch, kedy z odpovede zodpovedného subjektu nie je zrejmé, akým spôsobom bude podnet vyriešený a kompetencia za riešenie podnetu je súčasne presne identifikovaná, priraďujeme podnetom status "Rozhodnite"."

Konštatujem, že pri priradení statusu "Vyriešený" ste nerešpektovali pravidlá samotnej Vašej stránky.
1. Odpoveď samosprávy neobsahovala dátum riešenia a ani postup riešenia.
2. Ak by v odpovedi samosprávy aj termín riešenia a postup riešenia boli, podnet mal až do skutočnej realizácie riešenia byť označený ako "Zaslaný".
3. Ak by z odpovede samosprávy nebolo zrejmé riešenie podnetu, podnet mal byť označený ako "Rozhodnite".

Pán Košťál z portálu odkazprestarostu.sk k podobnej situácii na tejto stránke:
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/5235/neexistujuca-cast-chodnika-okolo-racianskej
napísal:
"Dakujeme za upozornenie na nezrovnalost v hodnoteni odpovede samospravy a pravidlami uvedenymi na nasom portali. O obsahu jednotlivych statusov sa v ramci nasho timu zivo diskutuje, kedze zivot priniesol rozne situacie, ktore sme pred 3.5 rokom nemohli predpovedat. Zvazujeme v buducnosti urobit zopar zmien, ako napr. predstavit status "V rieseni", ktory by odlisil podnety Zaslane, Neriesene a tie, v ktorych prebieha riesenie. V pripade dalsich nejasnosti alebo nedostatkov budeme radi, ak nas budete kontaktovat. Nas portal spaja dobrovolnikov z celeho Slovenska a kazda pomoc, aj vo forme upozornenia na nejasnosti, nam umoznuje sa zlepsovat a setri cas nasich dobrovolnikov. Dakujeme."

Z uvedeného je zrejmé, že TOTO JE zásadný problém Vašej stránky.

Dovoľte, aby som ešte citoval z Krátkeho slovníka slovenského jazyka:
kvetináč -a m. nádoba (z pálenej hliny) na pestovanie kvetov, črepník, kvetník
Z uvedenej definície je zrejmé, že to, čo je na Špitálskej a čo pán Papajčík nazýva nespisovne kochlík alebo spisovne kvetináč, kvetináčom nie je, pretože v ňom nie sú kvety. Podstatným znakom kvetináča sú kvety. Z odpovede p. Papajčíka naopak vyplýva, že to nie je kvetináč, ale zábrana parkovania vozidiel na chodníku. Na tieto účely sa však využívajú iné technické opatrenia, a nie niečo, čo by malo byť kvetináčom.

Pán Ščibrany, v predchádzajúcom príspevku som napísal, že TOTO nie je nič osobné. Ak ste z toho vyvodili napriek mojej prosbe osobnú záležitosť, nech sa páči. Nie som s Vašou prácou spokojný a navrhujem Vaše odvolanie.
S pozdravom
Peter Oravec
19. september 2013

Ctibor Kostal - Odkazprestarostu.sk

Kedze ste ma citovali, tak si dovolim vstupit do diskusie. Ako som uviedol v minulosti, je fajn, ze mame aj na nasom portali watchdogs (straznych psov), ktori sleduju nasu cinnost. No zaroven som uviedol, ze o veciach diskutujeme, kedze 3.5 roka fungovania prinieslo rozne situacie a povodne nastavene pravidla, ako aj skala existujucich statusov potrebuju prehodnotenie. To nie je proces na tyzden, ale na dlhsie. Tyka sa aj pravidiel uverejnenych na portali, ktore prejdu zmenou. Zatial sme sa ich rozhodli na webe ponechat, i ked uz nie uplne zodpovedaju poziadavkam. To je momentalna situacia, z ktorej vychadzajme pri posudzovani tohto podnetu ako aj prace Mira Scibranyho.
K podnetu - ak by som nieco zmenil zo strany administratora, tak je to samotny podnet, ktory je nejasny a ked si ho porovnam s inymi podnetmi obcanov, tak mi pride zbytocne konfrontacny(co neprospieva slusnej komunikacii). Pravdepodobne by som ho vratil obcanovi na doplnenie. Samotne vyhodnotenie zo strany administratora suvisi s nejasnostou podnetu. Keby bol ten naformulovany jasne, napr. "prazdne a spinave kochliky spatia Spitalsku ulicu, ziadam o ich vycistenie a vysadenie okrasnej zelene, na co su pravdepodobne urcene", tak by som povedal, ze samosprava cast podnetu vyriesila a cast zostava v polohe "v rieseni". Avsak samosprava pristupila k vycisteniu a vysvetlila suvislosti preco kvetiny nemoze vysadit.....a preto administrator zmenil jeho status na Vyrieseny. Je to jeho kompetencia a myslim, ze jasne vysvetlil preco tak urobil.
K hodnoteniu prace administratora - ako som uviedol v minulosti, nas portal spravuju dobrovolnici, ktori vo volnom case, bez naroku na odmenu, venuju cas jeho fungovaniu. Preto sa mi nepaci, ked ktokolvek znevazuje ich pracu a nasadenie. Pan Scibrany odvadza vybornu pracu, je aktivny aj mimo webu, prinasa navrhy na riesenia, diskutuje a pomaha dalsim administratorom. Ako dobrovolnik maka a ako dobrovolnika ho nebude nikto odvolavat.
Co sa tyka vami identifikovanych problemov portalu - som rad, ze nam ich pisete, to som uviedol aj v minulosti. Upozornuje nas to na nejasnosti a nedostatky. Aj my sme si pred 3.5 rokmi mysleli ake to bude jednoduche nastavit jasne pravidla na hodnotenie odpovedi a cinnosti samospravy, ako budeme schopni pouzivat jednotne pravidla, ktorych sa budu vsetci buduci administratori drzat atd. Zivot portalu vsak priniesol presny opak. Unifikovat nieco tak pestrofarebne ako su problemy ludi v roznych samospravach, ktore sa nachadzaju v roznych ekonomickych a kapacitnych situaciach, je takmer nemozne a najma by vobec nemuselo priniest spokojnost uzivatelov, kedze by dochadzalo k zjednodusovaniu a zovseobecnovaniu. Napriek tomuto faktu sa pokusame byt ferovi, diskutujeme interne pri akomkolvek jedinecnom ci netypickom podnete a hladame sposob ako pouzivat co najjednotnejsi meter (napr.pripravujeme zoznam najcastejsich podnetov a ich hodnoteni pre administratorov). Rovnako diskutujeme aj s uzivatelmi (vid.nasa ostatna komunikacia a zmena statusu na zaklade diskusie) a samospravou.
19. september 2013

Peter Oravec

Pán Kostal,
1. ak píšete, že podnet mal jasne znieť, napr. "prazdne a spinave kochliky spatia Spitalsku ulicu, ziadam o ich vycistenie a vysadenie okrasnej zelene, na co su pravdepodobne urcene", tak Vám garantujem, že všetci užívatelia tejto stránky a každý normálny občan Bratislavy ten podnet presne takto chápal. Ak ste tento podnet Vy a pán Ščibrany presne takto nepochopili, tak nie je chyba vo formulácii podnetu, ale v prijímači.
2. vôbec ste sa nevyjadrili k tomu, čo som napísal, že totiž kvetináč bez kvetov nie je kvetináč. Neviem, ako to mám zrozumiteľnejšie napísať. Ak je tam niečo, čo by mohlo byť kvetináčom, podstatným a nevyhnutným znakom kvetináča je existencia kvetov v ňom. Inak to nie je kvetináč, ale v tomto prípade zábrana vjazdu vozidiel, na čo sa používajú (áno, v normálnych mestách a štátoch) iné technické prostriedky.
3. Ja prácu a nasadenie p. Ščibranyho neznevažujem, jasne som napísal a poprosil ho, aby moje výhrady nebral osobne, ale systémovo. Napriek tejto mojej prosbe p. Ščibrany reagoval, že ak nie som s jeho prácou spokojný, mám navrhnúť jeho odvolanie. Ja som iba postupoval podľa pokynu p. Ščibranyho a jeho odvolanie som navrhol.
23. september 2013

Tatiana

Kvetináče na Špitálskej sú v súčasnosti vyčistené.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania