Chodník/Cyklochodník do Tesca - cesta 507

Zodpovednosť za riešenie: Trenčín

Neriešený
meno
Peter 01. decembra 2014

Dokončujú sa teraz práce na novom cestnom moste v Trenčíne. Nepozabudlo sa pri tomto projekte na cyklistov a chodcov? Ide mi o vyústenie nového mosta na ceste 507 s novým kruháčom. Doteraz boli pomerne široké krajnice od Kauflandu (križovatka Biskupice) po Tesco. Ktoré boli ako-tak vhodné a bezpečné aj pre chodcov a cyklistov. Ale teraz po položení nového asfaltu celkom absentuje táto časť. Čiary sú nastriekané celkom na obrubníkoch. Ako sa majú bežní ľudia dostať bezpečne do Tesca po vlastných a bicyklom? Všimol som, že niektorí ľudia chodia po roly, železnici. Toto je nemyslitelné. Plánuje mesto túto situáciu riešiť?

Ešte jedna otázka - bude možné ísť po novom cestnom moste po dokončení bicyklom a peši, bude vyčlenený chodník do časti Za mostami?

Dúfam, že mesto myslí aj na svojich bežných obyvateľom, ktorí nejazdia autom a robia niečo pre svoje zdravie - chodia či už pešo, alebo na bicykli. Ďakujem za pozitívnu odpoveď.

Peter

04. december 2014

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, stavba „I/61 Trenčín – most“ rieši chodcov a cyklistov len na hlavnom moste, tzn. medzi Ul. Ľ. Stárka a Karpatskou ulicou samostatným chodníkom a cyklochodníkom. V ďalších častiach stavby, ktorej investorom nie je mesto Trenčín, chodci ani cyklisti riešení neboli. Mesto Trenčín plánuje v nasledujúcich rokoch komplexné riešenie pre cyklistov, ale aj chodcov, pričom najmä pre realizáciu cyklochodníkov plánuje využiť financovanie z prostriedkov Európskej únie.

Erika Ságová, hovorkyňa MsÚ
06. december 2014

Trenčan

Nevidím dôvod prečo by ste nemohli chodiť autobusom, taxíkom. Zväčša sa tam chodí na väčšie nákupy a raz za týždeň, 2 v tom nevidím žiaden problém...je naozaj perfektné a bezpečné chodiť na bicykli ovešaný taškami... a už vidím ako sa s taškami ťaháte až domov peši.
11. december 2014

Peter

Asi tadiaľ nechodíte. Veľa ľudí v tescu a okolitých obchodoch pracuje a nemá sa ako dostať do práce a z práce. Tých autobusov tam moc nechodí. Ide hlavne o to, že keď sa niečo nové stavá kašle sa na chodcov a cyklistov. Prečo to nie je dnes samozrejmosť.
Šoféri tiež budú radšej keď nebudú musieť obiehať cyklistov a chodcov, ktorý tam chodia a nemajú inú možnosť ako sa do tejto časti mesta dostať. Je hanba, že Trenčín má len niekoľko sto metrov oficiálnych cyklo chodníkov (rozbitú stranu starého cestného mosta :\) a firemný AUO cyklochodník. Za posledné roky sa vôbec nič nespravilo, ani len nastriekať cyklo pásy na širších cestách čo by nič nestálo. Všade vo svete sa preferuje zdravý pohyb, len my sme vo všetkom pozadu. Ako máme naučiť novú generáciu k zdravému pohybu, keď rodičia nemajú s deťmi žiadny rozumný cyklo chodník. Stále sú v médiach informácie o tom a tom cyklochodníku v aj v menších mestách, dedinách. A prečo to tam ide a v krajskom meste nie?
12. december 2014

2.Peter

Cyklochodníky nemáme a už sa likvidujú aj klasické chodníky pre chodcov. Stačí sa prejsť po sídliskách - široké chodníky sa upravujú na šírku 150 cm podla normy EU a pri kolmom státi sa niektorí de bili s autami natlačia do chodníka ,zostane tak neraz priestor menší ako 100 cm. Aj v prípade 140 cm neobstojí žiadny argument že to dobre neodhadol,nemal meter atd atd. Jednoducho sa nepchať do chodníka a hotovo ! Ak nevie niekto odhadnúť 150 a nechá menej,tak nech radšej nechá viac. Lenže to nieje o odhade,ale o arogancii ! Verím že ludia - chodci dozrejú na nekompromisné riešenia takéhoto parkovania a budú nosiť po vreckách klince (aby si nezničili klúče)
27. december 2014

Andrej

Pridám praktickú skúsenosť, ktorý nepochopí žiaden motorista, ale iba cyklista. Je to veľmi nebezpečné, až životu nebezpečné hlavne pre cyklistu a budem sledovať, ako rýchlo dôjde ku stretu cyklistu s automobilom po kolaudácii cestného mosta. Už teraz mám zaujímavú skúsenosť.

Pri schádzaní z cestného mosta ( tam už nie je cyklotrasa ) zo strany Karpatskej ulice smerom do OC Tesco musí prejsť cyklista už iba po ceste do kruhového objazdu, dobré a bezpečné. Ale...ale ak chce cyklista vyjsť z kruhového objazdu, ocitne sa v ľavej strane dvojprúdovej cesty ( jeden prúd, pravý pokračuje priamo z centra mesta a tu sa musia automobily zaraďovať do toho ľavého prúdu, ktorý vychádza z kruhového objazdu ). To je pre cyklistu ozajstný adrenalín a životu nebezpečná situácia, pretože v pravom jazdnom pruhu idú teraz, 70 km/h a v tejto rýchlosti sa radia do ľavého, kde šlape takýto cyklista. To opisujem situáciu, navyše keď uhol slnka je taký, že vodičov oslňuje. Vtedy cyklistu prehliadnu, čo sa mi stalo už a chýbal iba kúsok od incidentu. Pripomínam, že kruhový objazd je už funkčný.
27. december 2014

Noro Brázda

Trenčianska klasika. "Mesto plánuje komplexné riešenie pre cyklistov..." A už desiatky rokov zostáva len pri rečiach a prázdnych sľuboch. Keby malo mesto kompetentných ľudí a spracovanú koncepciu riešenia (cyklo)dopravy (akože ani jedno z toho nemá), tak pri schvaľovaní akéhkoľvek investičného zámeru by stačilo do nej pozrieť a investorovi uložiť podmienky pre výstavbu. Potom by sa nemohlo stať, že "zabudlo sa", "plánujeme", "nedá sa" a podobne.
02. január 2015

JS

Tento zosilňovač zvuku typ NB je odBerníK na všetky oblasti okrem primitívnej mafije trenčianskej obecnej. Ale to nie je žiadny aKtivista....!!
http://sjekel.blog.sme.sk/c/369253/pracovat-sa-oplati.html
04. január 2015

Samo

V tomto meste je problem v mysleni. Ked vo vyspelom svete sa riesi mobilita komplexne, kde sa pocita aj s cyklistami a pesou dopravou, tak v Trencine riesime este stale len automobilovu. Miesto letneho Chorvatska by sa hovorkyna mala pozriet do Holandska, aby odmietla referovat taketo vyjadrenia. Problem je, ze mnohi uradnici dalej ako je Tesco ani neboli.
05. marec 2015

andrej hladky

Vrátil som sa z Tripu po škandinávskych krajinách, ako sa hovorí, aj germánskych krajinách. Ten, kto ozaj bol iba za " humnami " svojho domu o ktorom si myslí že má všetok svoj majetok iba tam, má strašne slabú mienku o majetku a rozume. Tak ako existujú cesty pre autá, existujú aj bezpežné cesty pre bicykle a tak ako tu niekto vyššie spomínal Holandsko, je to pravda. V Nemecku, Dánsku, švédsku. Nórsku sa vedľa hlavnej cesty, nie diaľnice, nachádza aj cesta- chodník pre peších a cyklistov a po týchto cesto- chodníkoch prejdete celé štáty. Samozrejme, aj tu platia pravidlá. Nevidel som v Dánsku alebo vo Švédsku človeka ktorý po tomto chodníku pre peších a cyklistoch nemal súčasne reflexnú vestu a dve svetlá buď na čele alebo v ruke. Takže je to o mentalite každého človeka, ale čo je podstatné, také NEBEZPEČNÉ miesta ako sa nachádzajú pred OC Laugarício v týchto krajinách nenajdete. Nebudem sa tu rozpisovať, že počas Tripu nejaký východniar údajne nezvládol ani normálnu cestu v tejto lokalite pri OC Laugaricio... http://vas.cas.sk/galeria/20056/dajte-vychodniarovi-bavorak-a-pustite-ho-na-kruhac-v-trencine-taky-zmatok-ste-este-nevideli?foto=0... Prečo sa bavíme asi o bezpečnosti cyklistov, ľudí, alebo globalizácia, obchod, dnes zrazí auto dvoch ľudí zajtra troch, pozajtra štyroch. Je to pravda, Ďalší ľudia budú mať "prácu", pochovať týchto ľudí, iní ľudia zase vybavujú úradne veci, iní zase pomníky a tak... Čím viac nešťastia, tým viac práce pre každého, nejaký most, nejaký kruháč, koho to trápi, asi pár ľudí ktorý na to doplatia... alebo už doplatili, ale spoločnosť ich aj tak pohltí. Trenčín, kde si???
05. marec 2015

Václav

Andrej a to už Ti nevadí, že ten kruháč vôbec nie je osvetlený verejným osvetlením? Stalo sa to podľa foto v noci a možnože práve preto sa to stalo, nakoľko dopravnú situáciu nepoznal, komunikácia je vo výstavbe a v noci je tam tma ako vo vreci.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania