Cyklotrasa centrom BB

Zodpovednosť za riešenie: Mesto Banská Bystrica

Uzavretý

Dlhodobo omielaný a nikdy nedoriešený problém v BB. Pred týždňom zahynul moj priateľ P. Čáni po zražke na bicykli s autom. Mňa pri akcii ´Do práce na bicykli' zrazilo auto na Poľnej. Mám trvalé následky. Len prvý deň tejto nezmyselnej akcie pri absencii cyklotrás zahynulo na Slovensku niekolko cyklistov. Uverejnený bol len jeden prípad v BA. Zvážte prosím vyhradenie jedného chodníka na Štadlerovom nábr. Alebo druhej strane Hrona pre cyklistov. Chodcov na pravej strane takmer niet. Po prúde. Ďakujem za budúce cyklobete BB.

13. september 2016

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
vedenie mesta BB si uvedomuje zlú situáciu v oblasti podmienok pre pohyb cyklistov v rámci intravilánu mesta. Z uvedeného dôvodu v súčastnosti zabezpečuje projektovú dokumentáciu 6 radiálnych mestských cyklotrás.prepájajúcich jednotlivé obytné zóny s centrom mesta. Jedná sa o cyklotrasy do Podlavic (Skubína), Kráľovej, Sásovej, Fončordy, Senice a Šalkovej. 5 projektov je v štádiu dokumentácie pre územné rozhodnutie, jeden pre stavebné povolenie. Projekty vychádzaju z vypracovanej koncepcie rozvoja nemotorovej dopravy z roku 2012 (uvedená na web. stránke mesta).
http://upn.banskabystrica.sk/generel-nemotorovej-dopravy.html

Vyhradenie jedného z dvoch chodnikov pre cyklistov na úseku cca 400m považujeme za nesystémové riešenie, nakoľko uvedený úsek na začiatku i konci nenadväzuje na bezpečné úseky. Zriadenie takéhoto úseku cyklistickej cestičky by bolo možné len na základe vypracovanej projektovej dokumentácie v ktorej by boli riešené okrem dopravného značenia aj stavebné úpravy na uvedenom úseku nakoľko súčasné parametre chodníkov - šírkové usporiadanie, kolízie so zastávkami MHD, kvalita povrchu nevyhovujú požiadavkám STN a tech. predpisom pre zriaďovanie cyklotrás. Naviac v priestore chodníka pri Hrone sú v pripravovanom projekte protipovodňových úprav toku Hron riešené stavebné úpravy, ktoré uvažujú s asanáciou existujúceho chodníka a realizáciou nového v novom výškovom usporiadaní.V rámci toho projektu sa uvažuje so zmiešaným pohybom chodcov a cyklistov.

Koridor samotnej cesty I/66 je pre pohyb cyklistov nevhodný a nebezpečný. Bezpečný prejazd centrom je v súčasnosti možný cez Dolnú ul. a Námestie SNP. (je to prvý realizovaný výstup z generelu nemotorovej dopravy). Uvedené chodníky sú aj v súčasnosti využívané pre pohyb cyklistov, vzhľadom na zlú situáciu v meste je tento pohyb tolerovaný aj zo strany polície...Samozrejme chce to ohľaduplnosť na strane chodcov aj cyklistov.




Ing:arch.Letovanec, Odbor územného plánovania a architekta mesta, MsÚ Banská Bystrica
13. september 2016

Karol Fabian

A ako sa mám bezpečne k tej Dolnej ulici príp. k nám. SNP dostať? Zas len príprava dokumentácie a pod. A skutok opať v nedohladne. Lebo peniaze.... Chce to podstatne vačšiu tvorivosť a snahu na strane mesta. Nie na všetko treba peniaze, často stačí premýšľať.
Očakával som aj vyjadrenie k akcii ´Do práce na bicykli' ktorá je v súčasnom stave cyklotrás osobitne v BB hazardom zo životmi občanov. Koľko mŕtvych obetí ešte treba, aby ste to pochopili? Evidujete počty zranených príp. mŕtvych cyklistov vďaka tejto akcii?
13. september 2016

Letovanec

Akciu do práce na bicykli neorganizuje mesto BB, otázky týkajúce sa uvedenej kampane môžete smerovať na organizátora akcie - Občiansku cykloiniciatívu BB (OCI BB) e-mail. [email protected].

Údaje o počte nehôd kde sú účastníkom cyklisti eviduje Okresný dopravný inšpektorát BB (ODI BB).
Vaše námety, týkajúce sa bezpečného vedenia cyklistov môžete zaslať na podatelna@banska bystrica.sk
15. september 2016

Karol Fabian, doc. Ing. PhD

Navrhujem osobné stretnutie za účelom získania prostriedkov na sprevádzkovanie aspoň v núdzovom režime niektorej z cyklotrás centrom mesta. Ako člen Rotary klubu už som v počiatkoch spolufinancoval Rodinnú cestičku a v súčasnosti poriadam každoročne charitatívne golfové turnaje, ktoré cez fond Nadácie Zdravé Mesto BB možu prispieť na sprejaznenia a označenie trás.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania