13. september 2016
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
vedenie mesta BB si uvedomuje zlú situáciu v oblasti podmienok pre pohyb cyklistov v rámci intravilánu mesta. Z uvedeného dôvodu v súčastnosti zabezpečuje projektovú dokumentáciu 6 radiálnych mestských cyklotrás.prepájajúcich jednotlivé obytné zóny s centrom mesta. Jedná sa o cyklotrasy do Podlavic (Skubína), Kráľovej, Sásovej, Fončordy, Senice a Šalkovej. 5 projektov je v štádiu dokumentácie pre územné rozhodnutie, jeden pre stavebné povolenie. Projekty vychádzaju z vypracovanej koncepcie rozvoja nemotorovej dopravy z roku 2012 (uvedená na web. stránke mesta).
http://upn.banskabystrica.sk/generel-nemotorovej-dopravy.html
Vyhradenie jedného z dvoch chodnikov pre cyklistov na úseku cca 400m považujeme za nesystémové riešenie, nakoľko uvedený úsek na začiatku i konci nenadväzuje na bezpečné úseky. Zriadenie takéhoto úseku cyklistickej cestičky by bolo možné len na základe vypracovanej projektovej dokumentácie v ktorej by boli riešené okrem dopravného značenia aj stavebné úpravy na uvedenom úseku nakoľko súčasné parametre chodníkov - šírkové usporiadanie, kolízie so zastávkami MHD, kvalita povrchu nevyhovujú požiadavkám STN a tech. predpisom pre zriaďovanie cyklotrás. Naviac v priestore chodníka pri Hrone sú v pripravovanom projekte protipovodňových úprav toku Hron riešené stavebné úpravy, ktoré uvažujú s asanáciou existujúceho chodníka a realizáciou nového v novom výškovom usporiadaní.V rámci toho projektu sa uvažuje so zmiešaným pohybom chodcov a cyklistov.
Koridor samotnej cesty I/66 je pre pohyb cyklistov nevhodný a nebezpečný. Bezpečný prejazd centrom je v súčasnosti možný cez Dolnú ul. a Námestie SNP. (je to prvý realizovaný výstup z generelu nemotorovej dopravy). Uvedené chodníky sú aj v súčasnosti využívané pre pohyb cyklistov, vzhľadom na zlú situáciu v meste je tento pohyb tolerovaný aj zo strany polície...Samozrejme chce to ohľaduplnosť na strane chodcov aj cyklistov.
Ing:arch.Letovanec, Odbor územného plánovania a architekta mesta, MsÚ Banská Bystrica
Karol Fabian
Očakával som aj vyjadrenie k akcii ´Do práce na bicykli' ktorá je v súčasnom stave cyklotrás osobitne v BB hazardom zo životmi občanov. Koľko mŕtvych obetí ešte treba, aby ste to pochopili? Evidujete počty zranených príp. mŕtvych cyklistov vďaka tejto akcii?