Chcel by som sa spýtať na grafikon MHD na zastávke "Iliaš pri moste" (smer mesto)
Ide o to, že v poludňajších hodinách chodia všetky autobusy naraz. Pritom ide o okrajovú štvrť, kde veľa ľudí zrejme nenastupuje. Nedalo by sa to zmeniť tak, že by odtiaľ odchádzal len jeden autobus, ktorý by dopravil ľudí z Kremničky a Iliaša do Radvane, a odtiaľ by už ľudia presadli na ďalší autobus? O to častejšie by ten spoj chodil.
Resp. spraviť väčší časový odstup, aby si aspoň ľudia zo Zvolenskej cesty mohli vybrať, kedy pôjdu do mesta.
Mám na mysli linky medzi 13.00 hod a 16.00 hod:
Autobusy idú v časoch 13:19, 13:20 a 13:35
potom nejde hodinu žiadny spoj a potom tri naraz:
14.35, 14,:35 a 14:40
potom znova hodinu nič a potom tri naraz: 15:39, 15:45, 15:45
(foto len ilustračné, z wikipedia.org)
Tomas Teicher
nemohol by z Kremničky a Iliaša ísť len jeden spoj po Radvaň?
A v Radvani si už ľudia presadnú na ďalší spoj, podľa toho kam chcú ísť.
Takto vznikajú zbytočné duplicity. Jednak z Iliašu idú tri autobusy naraz (zrejme všetky tri takmer prázdne) a potom z Radvane idú autobusy tiež duplicitne (32-ka ide duplicitne s 3-kou, 41-ka ide duplicitne s 2-kou napr.)
Na spoločných úsekoch, ktoré sa prekrývajú by mohol chodiť len jeden spoj, povedzme z Kremničky cez Iliaš po Radvaň. O to častejšie môže tento spoj premávať.
Nevýhoda takéhoto riešenia: ľudia z Iliaša by museli prestupovať v Radvani
Výhoda riešenia: ušetrí sa cca 2/3 alebo 1/2 nákladov, keďže by premával len jeden spoj namiesto troch.
Ušetrené peniaze môžu slúžiť napr. na to, aby z okrajových štvrtí chodili spoje častejšie do Radvane, vo väčších rozostupoch.
ja si myslím, že každému viac vyhovuje, keď si môže vybrať z viacerých spojov z väčšou frekvenciou, ako keď na spoj musíte čakať hodinu, hoci nemusíte presadať.