Cestovný poriadok MHD: Autobusy z Iliaša chodia všetky naraz

Zodpovednosť za riešenie: Mesto Banská Bystrica

Vyriešený
meno
Tomas Teicher 16. októbra 2018

Chcel by som sa spýtať na grafikon MHD na zastávke "Iliaš pri moste" (smer mesto)
Ide o to, že v poludňajších hodinách chodia všetky autobusy naraz. Pritom ide o okrajovú štvrť, kde veľa ľudí zrejme nenastupuje. Nedalo by sa to zmeniť tak, že by odtiaľ odchádzal len jeden autobus, ktorý by dopravil ľudí z Kremničky a Iliaša do Radvane, a odtiaľ by už ľudia presadli na ďalší autobus? O to častejšie by ten spoj chodil.
Resp. spraviť väčší časový odstup, aby si aspoň ľudia zo Zvolenskej cesty mohli vybrať, kedy pôjdu do mesta.
Mám na mysli linky medzi 13.00 hod a 16.00 hod:
Autobusy idú v časoch 13:19, 13:20 a 13:35
potom nejde hodinu žiadny spoj a potom tri naraz:
14.35, 14,:35 a 14:40
potom znova hodinu nič a potom tri naraz: 15:39, 15:45, 15:45
(foto len ilustračné, z wikipedia.org)

17. október 2018

Odpoveď samosprávy

Z autobusovej zastávky Iliaš, pri moste odchádzajú autobusové spoje tak ako ste uviedli, ale je potrebné si uvedomiť, že predmetné spoje sú vedené na týchto linkách:
- Linka číslo 32 Iliaš pri moste – Gaštanová (Podlavice)
- Linka číslo 41 Iliaš – Senica
- Linka číslo 90 Kremnička, Krematórium – Pieninská
Z tohto prehľadu vyplýva, že priamo cez mesto ide linka číslo 41, linka číslo 90 premáva cez Strieborné námestie do Sásovej a linka číslo 32 cez Radvaň, Poľnú do Podlavíc.




oddelenie údržby miestnych komunikácií a inžinierskych sieti, MsÚ Banská Bystrica
17. október 2018

Tomas Teicher

Áno, ale ako píšem:
nemohol by z Kremničky a Iliaša ísť len jeden spoj po Radvaň?
A v Radvani si už ľudia presadnú na ďalší spoj, podľa toho kam chcú ísť.
Takto vznikajú zbytočné duplicity. Jednak z Iliašu idú tri autobusy naraz (zrejme všetky tri takmer prázdne) a potom z Radvane idú autobusy tiež duplicitne (32-ka ide duplicitne s 3-kou, 41-ka ide duplicitne s 2-kou napr.)

Na spoločných úsekoch, ktoré sa prekrývajú by mohol chodiť len jeden spoj, povedzme z Kremničky cez Iliaš po Radvaň. O to častejšie môže tento spoj premávať.

Nevýhoda takéhoto riešenia: ľudia z Iliaša by museli prestupovať v Radvani
Výhoda riešenia: ušetrí sa cca 2/3 alebo 1/2 nákladov, keďže by premával len jeden spoj namiesto troch.
Ušetrené peniaze môžu slúžiť napr. na to, aby z okrajových štvrtí chodili spoje častejšie do Radvane, vo väčších rozostupoch.

ja si myslím, že každému viac vyhovuje, keď si môže vybrať z viacerých spojov z väčšou frekvenciou, ako keď na spoj musíte čakať hodinu, hoci nemusíte presadať.
17. október 2018

Tomas Teicher

Nezabúdajme, že tieto spoje využívajú aj ľudia nastupujúci na Zvolenskej ceste, pracujúci v rôznych prevádzkach. Títo ľudia si zrejme nemôžu vybrať, kedy pôjdu domov z práce. Preto by bolo vhodné zaviesť väčšiu frekvenciu spojov zo Zvolenskej cesty, aj an úkor toho, že v Radvani budú musieť presadať do 3-ky, 2-ky, resp. iných autobusov.

myslím, že nadväznosť spojov, a odstraňovanie duplicít (poloprázdnych spojov) aj na úkor presadania je jedným z pilierom integrovanej dopravy.
19. október 2018

Odpoveď samosprávy

Zámerom Mesta Banská Bystrica je zabezpečiť verejnosti bezpečné, efektívne a kvalitné dopravné služby, ktoré sú poskytované dopravcami na základe zmlúv o službách a preto chceme celú problematiku mestskej dopravy riešiť komplexne.
Dňa 20.6.2017 bol na zasadnutí Mestského zastupiteľstva v Banskej Bystrici schválený návrh predloženia žiadosti o nenávratný finančný príspevok, zabezpečenia realizácie a spolufinancovania projektu "Plán udržateľnej mobility funkčného územia krajského mesta Banská Bystrica". Predmetom projektu bude vypracovanie plánu udržateľnej mobility (PUM) funkčného územia krajského mesta Banská Bystrica. Cieľom spracovania PUM bude aktualizácia výhľadových dopravných charakteristík, parametrov a služieb územia s ich priemetom do reálneho návrhu riešenia. Úlohou PUM bude zadefinovať podmieňujúce regulácie prípadného ďalšieho územného rozvoja územia z hľadiska dopravnej vybavenosti a obslužnosti. Súčasťou PUM je aj Plán dopravnej obslužnosti záujmového územia, ktorý bude tvoriť prílohu PUM.
Zhotoviteľovi PDO, ktorý bude známy po splnení všetkých náležitosti budú z našej strany zaslané aj všetky požiadavky občanov, ktoré k nám boli zaslané.



oddelenie údržby miestnych komunikácií a inžinierskych sietí, MsÚ Banská Bystrica
23. október 2018

Tomas Teicher

Ďakujem za Vašu odpoveď

Píšete:
"Zhotoviteľovi PDO, ktorý bude známy po splnení všetkých náležitosti budú z našej strany zaslané aj všetky požiadavky občanov, ktoré k nám boli zaslané. "

Dokedy môže verejnosť zasielať požiadavky, aby ešte stihli byť zapracované v PDO?
23. október 2018

Tomas Teicher

Bude sa cestovný poriadok upravovať už po vyhotovení PDO, alebo sa bude čakať, kým bude hotový celý PUM?

Kedy (ktorý štvrťrok ktorého roku) sa približbe očakáva, že začnú platiť zmeny v cestovnom poriadku (zmeny na základe PDO)?
Ďakujem za Vašu odpoveď
26. október 2018

Odpoveď samosprávy

Stále prebieha proces verejného obstarávania na zhotoviteľa projektu "Plán udržateľnej mobility funkčného územia krajského mesta Banská Bystrica" aj s prílohami. Tento by mal byť ukončený do konca roku 2018 a v roku 2019 by sa malo začať s realizáciou. Tento proces zabezpečuje odbor rozvojových aktivít MsÚ Banská Bystrica.

oddelenie údržby miestnych komunikácií a inžinierskych sietí, MsÚ Banská Bystrica
26. október 2018

Tomas Teicher

Ďakujem za odpoveď,

Ak tomu dobre rozumiem, znamená to, že minimálne do konca roka 2018 ešte majú obyvatelia čas posielať návrhy MHD tak, aby boli zakomponované (prediskutované) ešte pred prvými veľkými zmenami MHD?

Ďakujem
29. júl 2023

Peter Tekáč

Overenie stavu podnetu - prešlo 5 rokov podnet vhodný preposlať zadavateľovi a spýtať sa na aktualny stav. Ja to nie som schopný overiť.
31. júl 2023

Odkazprestarostu.sk

Autor podnetu bol kontaktovaný, kvôli posúdeniu situácie a možnosti uzavrieť podnet ako vyriešený.

Admin OpS
31. júl 2023

Tomas Teicher

Áno, podnet je už vyriešený, cestovný poriadok bol medzitým upravený.
Ďakujem

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania