Dulovo námestie-zanedbaná socha/pamätník

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

V riešení
meno
Peter Oravec 16. septembra 2020

Veľká vizuálna opacha, pravdepodobne z cias socializmu. Prosím o odstránenie alebo iné civilizované riešenie.

17. september 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

preveríme situáciu a budeme Vás informovať.

Komunikačné oddelenie
Miestny úrad Ružinov
29. september 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

plocha na ktorej sa nachádza objekt, na ktorý poukazuje občan sa nachádza na pozemku, ktorý je vybraný na rekonštrukciu. Jeho obnovu má v pláne a v kompetencii Magistrát hlavného mesta.
Podľa našich posledných informácií rekonštrukciu plánujú v roku 2021.

Komunikačné oddelenie
Miestny úrad Ružinov
V prípade ďalších podnetov alebo otázok nás môžete kontaktovať na [email protected].
Ďakujeme
29. september 2020

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Magistrát hlavného mesta
05. október 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

sme radi, že vám záleží na stave nášho mesta. O vašom podnete sme informovali Oddelenie kultúry, ktoré sa ním už zaoberá.

S pozdravom
Kto? Oddelenie kultúry

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
09. december 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

objekt je pozostatkom z obdobia pred rokom 1989 a v súčasnosti nespĺňa kritériá ani umeleckého, ani informačného artefaktu. Stotožňujeme sa s názorom o potrebe hľadania riešenia a to jeho odstránením, alebo prípadným využitím v rámci novej funkcie a to buď v rámci úprav daného územia, alebo samostatného riešenia objektu. V súčasnosti sa zvažuje možnosť využitia tohto pozostatku bývalého „pamätníka“. Až po konkrétnom spracovaní návrhu bude možné dať odpoveď, či a ako bude objekt využitý, alebo či dôjde k jeho odstráneniu.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
09. december 2020

Peter Oravec

Dobrý deň.
Vzhľadom na to, že funkconalita umožňujúca vyjadriť sa k odpovedi samosprávy na OPS nefunguje, pokúsim sa ju nahradiť:
Je odpoveď samosprávy dostačujúca?
Súhlasím/nesúhlasím.
10. február 2021

Rado 93

Z akeho titulu rozhodujete o tom, ze dana socha by mala byt odstranena z tohto priestoru? Skulpturu s nespornou nepolastickou kvalitou, a miestotvorny prvok par excelance navrhujete len tak barbarsky odstranit, lebo Vy si myslite, ze je to "opacha". Zasnem nad takymto pristupom...To len reflektuje kulturnu vyspelost naroda ked uz aj kvalitne umenie vo verejnom priestore nam prekaza. Darmo nekulturny narod si nezasluzi umenie a architekturu.
10. február 2021

Peter Oravec

Dobrý deň, pán Rado.
Ja som navrhol odstránenie ALEBO "iné civilizované riešenie".
Napriek veľkej snahe sa mi nepodarilo nájsť, na čo ten betónový artefakt (skulptúra) slúžil. Ak ma pamäť neklame (ale naozaj sa môžem mýliť, už je to vyše 30 rokov), bola na tom pred rokom 89 umiestnená nejaká socha, možno skôr busta. Námestie sa vtedy volalo Námestie ľudových milícií, tak na tom bol možno nejaký milicionár alebo predstaviteľ tejto organizácie, neviem. Opakujem, môžem sa mýliť, sú to už roky. Aj samospráva vyššie píše o "bývalom pamätníku".
Tú sochu/bustu niekto zrejme po roku 89 odstránil, ale betónový podstavec (skulptúra) tam ostal. Údajne z neho ešte trčia drôty, ktorými bola tá socha/busta uchytená.
Predpokladám, že ste chceli napísať "s neoplastickou kvalitou"? Ale ani toto slovo sa mi nepodarilo vyhľadať, iba nejasné odkazy na nádory:
https://slovnik.juls.savba.sk/?
w=neoplastick%C3%BD&s=exact&c=p87d&cs=&d=kssj4&d=psp&d
=sssj&d=orter&d=scs&d=sss&d=peciar&d=hssjV&d=bernolak&d=
noundb&d=orient&d=locutio&d=obce&d=priezviska&d=un&d=
pskcs&d=psken#
Skulptúru som nenašiel ani v zozname kultúrnych pamiatok Ružinova, Bratislavy ani SR.
V poriadku, ak tá skulptúra má nejakú hodnotu, tak potom to treba niekde zapísať, nejako zrenovovať, upraviť, udržovať a poučiť nás, neznalých. To som myslel tým "iným civilizovaným riešením", čo som v znení podnetu navrhol. Ďakujem za pochopenie.
S pozdravom.
10. február 2021

Peter Oravec

Pán Rado,
je tu na OPS ešte minimálne jeden podobný podnet:
https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/67516/bajkalska-vizualny-smog
Možno aj v tomto prípade ide (išlo) o "skulpturu s nespornou nepolastickou kvalitou a miestotvorny prvok par excelance"?
Ak ma pamäť neklame, za socíku na tom visela tabuľa cti, niečo ako tváre brigády socialistickej práce.
S pozdravom.
10. február 2021

Rado 93

Len by som rad podotkol, ze riesenie tychto problemov-neproblemov moze mat kontrproduktivne nasledky..prilis casto sa stava, ze podobne, a mnoho krat vyznamne sochy a pamatniky byvaju likvidovane bez akejkolvek sirsej a odbornej diskusie. Nepopieram, ze objekt netreba sanovat resp. prinavratit jeho povodnu funkciu. Urcite vsak ma kvalitu aj bez jasne vymedzeneho ucelu (skulptura nemusi plnit ucel). Neoplasticizmus je forma abstraktneho umenia. Kvalitou som myslel to s akym pristupom sochar pristupoval k forme, ako clenil objem skulptury/pamatnika. Tento umelecky pristupu (modernisticky) bol v umeni tohto obdobia sucasny a bezny aj v krajinach zapadneho bloku (to len k tej "socialistickej vizualnej opache"). Daleko vacsim problemom vnimam okolie pamatnika (chodniky, obrubniky, neudrziavana zelen, kvetinace bez logickej koncepcie) ale hlavne pochybnej prevadzky za pamatnikom, ktora na rozdel od neho nesplna ziadne esteticke kriteria, ba priam posobi vulgarne do daneho priestoru. Rad by som este dodal, ze netreba odsudzovat umenie na zaklade toho v akom rezime vzniklo, v tej dobe sa umelci svojimy dielami snazili castokrat prave kriticky reagovat na dany rezim. Sochy ktore v tomoto obdobi vznikali daleko prekracuju uroven a kvalitu mnohych sucasnych soch a instalacii vo verejnom priestore, ktore su casto vytvormi socharov samoukov bez akejkolvek umeleckej hodnoty.
30. apríl 2021

Peter Oravec

Dobrý deň,
prosím admina, aby požiadal samosprávu o aktualizáciu vyjadrenia k podnetu.
S pozdravom.
15. júl 2021

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

Pridávam referenciu na príbuzný podnet https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/100096/kosicka-chodnik-znecisteny , ktorý bude riešený spolu s týmto podnetom.

S pozdravom,
Daniel
Administrátor portálu Odkaz pre starostu
09. august 2021

Peter Oravec

Dobrý deň,
aktuálny stav: bez zmeny.
Prosím o preposlanie.
S pozdravom.
09. august 2021

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet bol opätovne zaslaný samospráve.

S pozdravom,
Daniel
Administrátor portálu Odkaz pre starostu
30. august 2021

Peter Oravec

Dobrý deň,
aktuálny stav: bez zmeny.
S pozdravom.
30. august 2021

Odkaz pre starostu

Dobrý deň, podnet bol opätovne odoslaný samospráve.

S pozdravom,
Admin
03. január 2022

Peter Oravec

Dobrý deň.
Neriešený podnet.
Prosím o preposlanie.
S pozdravom.
11. marec 2022

Peter Oravec

Dobrý deň.
Neriešený podnet.
Prosím o preposlanie.
S pozdravom.
13. marec 2022

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,
podnet bol opätovne odoslaný.

S pozdravom,
Admin.
08. september 2022

Peter Oravec

Dobrý deň, uviedli ste, že zvažujete využitie pozostatku pamätníka.
Podarilo sa niečo urobiť s týmto podnetom?
23. marec 2023

Peter Oravec

Dobrý deň.
Neriešený, samosprávou ignorovaný podnet.
Prosím o preposlanie.
S pozdravom.
06. október 2023

Peter Oravec

Neriešený podnet. 3 roky.
Prosím o preposlanie.
27. november 2023

Peter Oravec

Neriešený podnet. 3 roky.
Prosím o preposlanie.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania