Električky v Bratislave z roku 1987

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

V riešení
meno
Denisa 07. júna 2014

Dobry den, ako je mozne ze v Bratislave este premavaju elektricky z Prahy z roku 1987? Co si Bratislavcania nezasluzia mat klimatizovavanu dopravu? Vsetci si za listky platime a mame elektricky s 35 stupnami vo vnutri. V Taliansku ludia za elektricky neplatia, chodia na cierno (revizori ziadni) a maju novu klimatizovanu dopravu. Taketo elektricky patria skor do muzea alebo ich predajte dalej, no Slovaci si zasluzia nieco lepsie.

07. jún 2014

Valec

Nerozmiem podstate tohto podnetu... napr. vo Viedni jazdia aj električky z roku 1966 a domáci nemajú pocit, že by už mali byť v múzeu.
07. jún 2014

Valec

vypadol mi kus textu, celé to malo znieť takto:
Nerozumiem podstate tohto podnetu, problémom sú električky z roku 1987, chýbajúca klimatizácia alebo čierny pasažieri v Taliansku?... napr. vo Viedni jazdia aj električky z roku 1966 a domáci nemajú pocit, že by už mali byť v múzeu.

A pri tejto príležitosti ešte doplním info z Viedne (ako vzor som si ju zobral preto, že je to ďaleko bohatšie mesto ako Bratislava, verejná doprava je tam na niekoľko násobne vyššej úrovni a teplotným pásmom sme na tom rovnako), neuvádzam vlečniaky:
typ E1 - vyrábaný 1966-1976, v prevádzke 129 ks, plánované vyradenie v roku 2017,
typ E2 - vyrábaný 1978-1990, v prevádzke 119 ks, plánované vyradenie v roku 2025,
typ A (nízkopodlažná, 5 článkov) - vyrábaný 1995-2006, v prevádzke 51 ks,
typ B (nízkopodlažná, 7 článkov) - vyrábaný 1995-2006, v prevádzke 51 ks,
typ A1 (nízkopodlažná, 5 článkov, klimatizovaná) - vyrábaný od 2006, v prevádzke 55 ks,
typ B1 (nízkopodlažná, 7 článkov, klimatizovaná) - vyrábaný od 2009, v prevádzke 70 ks.

Čiže, z 525 ks je klimatizovaných 125 ks (23,8 %). V BA je prevádzkovaných 131 električkových vlakov, v priebehu dvoch rokov má prísť 30 nových vozidiel, čiže v roku 2016 budeme mať podiel klimatizovaných niekde na úrovni 20% (podľa toho, koľko vozidiel sa vyradí), čiže bude porovnateľný.
07. jún 2014

Denisa

Podstatou problemu bola chybajuca klimatizacia v elektrickach ktore maju 30 rokov. V lete sa teplota v elektrickach vysplha na 35 stupnov. Bratislavu by som s Viednou neporovnavala vzhladom na to, ze tieto mesta maju roznu uroven mhd, napr na rozdiel od Viedne nemame moznost vyberu metra..Vo Viedni maju historicke elektricky v centre mesta - ma to svoje caro. No ludia maju na vyber...
08. jún 2014

Valec

Neviem kde tam majú možnosť výberu, keďže tam kde jazdí metro nejazdí električka a naopak... Či akože, keď je teplo budem cestovať niekam úplne inde než potrebujem len aby som mohol metrom?
BTW, všimli ste si, že 2 zo 4 liniek metra majú takmer celu trasu nad zemou a na tých zvyšných dvoch je takých úsekov tiež dosť?
08. jún 2014

Denisa

Ked uz inak nedate poviem vam to takto. Naozaj mi tu nemusite nic pisat o Viedni pretoze mna zaujima Bratislava. Teraz zacinaju 35 stupnove horucavy a v elektrickach bude dobrych 36 stupnov. Predpokladam ze chodite autom, no ak nie, dajte nam vsetkym radu ako prezit to to teplo v doprave mhd. Slovaci si zasluzia mat klimatizovanu dopravu. Ked ludia v tomto teple budu v elektrickach kolabovat to chcem potom vidiet co im poviete..ze maju zostat doma? Alebo si kupit auto?...
08. jún 2014

Julie

Ja vyuzivam MHD skoro stale. Zo skusenosti mozem povedat, ze v autobusoch je v lete resp. v letnych teplotach ovela horsie ako v elektricke. Mozno je to aj tym, ze elektricka vacsinou nemusi trcat v nejakej zapche, teda sa zbytocne nezohrieva na mieste. Ked uz chcete radu ako pohodlne cestovat v tom teple v elektricke... postavte sa uplne do zadu vozna, pri otvorenych oknach (i stresnych) tam pri plnej rychlosti paradne fuka. Mozno to pre niekoho bude zniet ako blbost, pre mna overena x-rocna skusenost.
09. jún 2014

nepšo

No nič to nemení na situácii, že za lístky a električenky platíme veľa v porovnaní s kvalitou našej mhd. Najlepšie sú klimatizované busy, vodič v nich má pustenú klímu u seba v kabínke, a ostatní cestujúci sa "smažia vo vlastnej šťave"...Alebo vonku 26 stupňov, a vodič električky si veselo kúri, cestujúci pomaly "kapú" - po upozornení , že by to mohol vypnúť sa ešte začne rozčuľovať, že on má všetko nastavené v poriadku...Úplne súcitím s ľuďmi, ktorí sa vezú v našej mhd, je to katastrofa...práve preto som si kúpil auto, a za peniaze investované do električeniek, lístkov si radšej natankujem a veziem sa v pohode. Nie som typ pohodlného človeka, keď nemusím ísť autom, radšej idem pešo alebo na bicykli...tam mám aspoň istotu, že mi nepríde zle alebo že mi tam niekto nebude rozvoniavať "pachoch" svojho potu...
09. jún 2014

Denisa

Dnes som isla elektrickou c.4 z Trnavskeho myta. Nastupila som 6:40pm a dosla som do Karlovej Vsi az o 7:30pm - nejaka porucha. Bola som vzadu ale vobec mi to nepomohlo, bolo tam velmi horuco. Stredu bude 35 stupnov tak v elektrickach a v autobusoch tak okolo 40 stupnov. A tiez som si vsimla ze casto sa v elektrickach este aj kuri tak to sa potom uz fakt neda vydrzat.. Potrebujeme zmenu. Na co idu peniaze z listkov a pokut mhd?
17. júl 2014

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ako už bolo nižšie v diskusii spomenuté, nie je problémom rok výroby električky. Nie sme takí bohatí ani ako Viedeň, aby sme mohli len tak z rozmaru kupovať nové električky každých 5 rokov. Fakt je, že kým napríklad autobusy sa kupujú cca raz za 15 rokov, majú však nižšiu životnosť, no sú cca 3x lacnejšie ako električkové súpravy. A tie v Bratislave sa tiež dopĺňali postupne, nie sú všetky tak staré. Akokoľvek, v tomto roku prebehla súťaž na dodávku nových električiek, ktoré budú dodané budúci rok: http://bratislava.sme.sk/c/6873142/nove-elektricky-su-vyvinute-specialne-pre-bratislavu.html

Otázka nestojí čo si zaslúžime, ale na čo máme. A na nové električky proste nemáme, preto sme radi, že nám ich z veľkej časti preplatí EU z fondov. Iste budete súhlasiť, že jazda na čierno, či akékoľvek porušovanie pravidiel nie je vhodné dávať za vzor správania sa.

Mgr. Marek Papajčík
Oddelenie marketingu a vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto SR Bratislava
17. júl 2014

Denisa

Dobry den, na Slovensku si vacsina ludi kupi listok do MHD ale k tomu ocakavame aj dobru dopravu. Som rada ze sa na tejto zalezitosti pracuje. Co sa tyka jazdy na cierno, tak som samozrejme proti. Len aby bol na vsetkych rovnaky meter. Zelam vsetko dobre.
18. september 2020

Michal Molčányi

Podľa septembrového čísla karloveských novín (https://www.karlovaves.sk/wp-content/uploads/KN_09_2020.pdf , s. 2) je v príprave ďalšie verejné obstarávanie na nové električky, ktoré by mali premávať primárne na zrekonštruovanej Dúbravsko-karloveskej radiále.
03. február 2021

Martin Uváček

Od 7. decembra 2015 premávajú v Bratislave nové nizkopidlažné klimatizované ekektričky Škoda.
https://sk.m.wikipedia.org/wiki/Škoda_30_T
30. apríl 2021

Martin Uváček

Väčšina starších nezrekonštruovaných električiek typu T3 už bola odstavená. Navrhujem tento podnet uzavrieť. Tieto električky premávajú už iba zriedka.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania