Podháj-riešenie dopravnej situácie-nedodržiavanie dopravných predpisov


V riešení
meno
Peter Oravec 24. septembra 2020

Nerešpektované dopravné značenie (vyhradený jazdný pruh) na ulici Podháj. Prosím o riešenie.

26. október 2020

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Magistrát hlavného mesta
28. október 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme za Váš podnet. Riešením je aj to, že keď uvidíte že vodiči nevhodne parkujú a nedodržiavajú platné dopravné predpisy, prosím Vás hneď kontaktujte políciu na čísle 159. Policajti na mieste situáciu skontrolujú a v prípade, že zistí porušenie dopravných predpisov vyvodia dôsledky. Priestupok môžete nahlásiť aj elektronicky, prostredníctvom formuláru na stránke Ministerstva vnútra SR Prezídia Policajného zboru - http://www.minv.sk/?kontakty-25&kontakt=389&od=2073

Stavy príslušníkov Mestskej polície sú dlhodobo poddimenzované (aj preto mesto nedávno malo kampaň na ich nábor) a preto bohužiaľ nedokážu byť príslušníci vždy všade. Preto aj Vy aktívnou účasťou môžete prispieť k zlepšeniu stavu mesta. Keď podnet nahlásite na OPS, je zrejmé, že situácia na mieste môže byť o dva dni alebo o týždeň (kým sa k nám podnet dostane a následne na MsP) diametrálne odlišná. Preto odporúčame priestupok ihneď nahlásiť na číslo 159.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
28. október 2020

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Mestská polícia hlavného mesta SR Bratislavy
28. október 2020

Peter Oravec

Dobrý deň, pán magistrát,
na tom mieste nejde o jedno auto alebo o momentálny stav.
Na tom mieste parkuje veľké množstvo áut, a to trvalo a neustále.
A to je problém, ktorý vy ignorujete. Spolu aj s MsP.
Prosím o preposlanie.
S pozdravom.
28. október 2020

Odpoveď samosprávy

Príslušníci MsP BA boli o tomto probléme vyrozumené a inštruované, aby popri plnení ďalších služobných úloh zamerali svoju činnosť aj na riešenie tohto problému v tejto lokalite.
MsP nemá dostatočné kapacitné možnosti k okamžitému eliminovaniu všetkých protiprávnych konaní páchaných na verejných priestranstvách. Daný stav jej neumožňuje nepretržitý dohľad nad všetkými kritickými miestami.
Aj napriek tomu je potrebné v prípade, ak občania majú podozrenie z páchania akéhokoľvek priestupku, ihneď kontaktovať MsP na skrátenom telefónnom čísle 159. Na miesto oznamu bude vyslaná hliadka MsP, ktorá preverí oznámenie zo spáchania priestupku a v prípade jeho potvrdenia ho neodkladne vyrieši v zmysle platných právnych predpisov.
Ďakujeme za podnet.

Bc. Marcela Ťarcha
28. október 2020

Peter Oravec

Dobrý deň, pán p. Ťarcha,
na tom mieste nejde o jedno auto alebo o momentálny stav.
Na tom mieste parkujú autá trvalo a neustále.
Napríklad jún 2019:
https://www.google.sk/maps/@48.1947418,17.0542786,3a,75y,330.56h,84.72t/data=!3m6!1e1!3m4!1s7SWZR9jMLoN-hyxfkIHk4g!2e0!7i13312!8i6656
S pozdravom.
28. október 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň p. Oravec,
chápeme Vaše rozhorčenie nad takouto situáciou, ale MsP má poddimenzované stavy už dlhodobo niekoľko desiatok mesiacov a všetky oznamy rieši chronologicky s prihliadnutím na závažnosť oznamu. Avšak telefonické oznamy sú riešené prioritne, preto odporúčame vec oznamovať na linku 159, aby na miesto bola hliadka vyslaná v aktuálnom čase.
Okrem toho som pani Marcela Ťarcha.

Bc. Marcela Ťarcha
28. október 2020

Peter Oravec

Dobry den, p. Ťarcha,
Dakujem za odpoved.
Ako zaiste viete, ulica Podhaj je hlavnou tepnou Lamaca. Ulica Podhaj pretina prakticky cely Lamac.
Vzhladom na to cez ulicu Podhaj musi denne prejst hliadka MsP odhadujem desatkrat.
A hliadka MsP akoze nevidi, ze tam uplne zrejme a viditelne na prakticky hlavnej ulici Lamca uz viac ako rok parkuju auta v rozpore so zakonom?
Preco hliadka MsP nekona z vlastneho podnetu?
Naozaj na vsetko potrebujerte hlasenie od obcana, aby MsP zasiahla a konala?
Som velmi zvedavy na odpoved. Dakujem vopred. S pozdravom.
Prosim o preposlanie.
28. október 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň pán Oravec,
ako som už uviedla v predchádzajúcej odpovedi, hliadky sa prioritne zameriavajú na riešenie telefonických oznamov občanov. MsP nemá iba jedinú úlohu a to riešenie dopravnej situácie. Nakoľko ide o poriadkový útvar, hliadky plnia úlohy aj na iných úsekoch ako na úseku dopravy, vrátane pokynov nadriadených a momentálne najmä úlohy spojené s opatreniami ÚVZ SR v súvislosti s novým koronavírusom 2019-nCo: Preto nie je možné riešiť absolútne všetky priestupky podľa predstáv každého občana.

Bc. Marcela Ťarcha
28. október 2020

Peter Oravec

Vazena pani Ťarcha,
obidvaja zaiste vieme, ze Vase arhumenty su nezmysly, a korunou je ten argument s Coronou.
Ale ok, ak chcete, budeme hrat Vasu hru.
Kedze sme prakticky online, tak Vam oznamujem, ze tam, teda na vyhradenom jazdnom pruhu, auta stoja aj teraz.
Prosim Vas o riesenie.
So srdecnym pozdravom.
Prosim preposlanie.
28. október 2020

Odpoveď samosprávy

V prípade, že máte podozrenie z páchania protiprávneho činu, môžete okamžite kontaktovať MsP na skrátenom telefónnom čísle 159. Na miesto oznamu bude vyslaná hliadka MsP, ktorá preverí oznámenie zo spáchania priestupku a v prípade jeho potvrdenia ho neodkladne vyrieši v zmysle platných právnych predpisov. Ak sa príslušníci MsP dozvedia o priestupku prostredníctvom webovej stránky ako je táto, spravidla už uplynie veľký časový úsek a vodiči z miesta odídu, takže priestupok už nemôžu riešiť.

Ďakujeme za podnet.

Bc. Marcela Ťarcha
28. október 2020

Peter Oravec

Vážená pani Bc. Ťarcha,
v rámci tejto pebiehajúcej on-line komunikácie Vám opakovane oznamujem, že na predmetnom mieste aktuálne stoja autá v rozpore so zákonom.
Vzhľadom na to, že táto komunikácia s Vami prebieha on-line, spĺňa toto moje oznámenie podmienky zákona.
Žiadam Vás preto o riešenie. V opačnom prípade sa obrátim na Vášho veliteľa, resp. na kontrolné orgány MsP so sťažnosťou na Vás.
S pozdravom.
28. október 2020

Odpoveď samosprávy

Vážený p. Oravec,
niekoľko krát ste boli z mojej strany upozorený na spôsob oznámenia podozrenia z protiprávneho konania. Komunikujete so spracovateľom tejto stránky, nie s operačným pracovníkom.
V prípade, že chcete podať sťažnosť na mňa, máte na to právo. Považujem za dôležité Vás informovať o nasledovnom:
Sťažnosť je potrebné podať na adresu:
Mestská polícia hlavného mesta SR Bratislavy
Gunduličova 10
811 05 Bratislava

§ 5 Podávanie sťažností
(1)
Sťažnosť musí byť písomná a možno ju podať v listinnej podobe alebo v elektronickej podobe.
(2)
Sťažnosť musí obsahovať meno, priezvisko a adresu pobytu sťažovateľa. Ak sťažnosť podáva právnická osoba, musí obsahovať jej názov a sídlo, meno a priezvisko osoby oprávnenej za ňu konať. Sťažnosť v listinnej podobe musí obsahovať vlastnoručný podpis sťažovateľa. Ak je sťažovateľovi možné doručiť písomnosti podľa tohto zákona v elektronickej podobe, sťažnosť môže obsahovať aj adresu sťažovateľa na takéto doručenie.
(3)
Sťažnosť musí byť čitateľná a zrozumiteľná. Musí z nej byť jednoznačné proti komu smeruje, na aké nedostatky poukazuje a čoho sa sťažovateľ domáha (ďalej len „predmet sťažnosti“).
(4)
Sťažnosť podaná v elektronickej podobe musí byť sťažovateľom autorizovaná podľa osobitného predpisu;6) to neplatí, ak sťažnosť bola odoslaná prostredníctvom prístupového miesta, ktoré vyžaduje úspešnú autentifikáciu sťažovateľa.6a)
(5)
Ak sťažnosť podaná v elektronickej podobe nie je autorizovaná podľa osobitného predpisu6) ani odoslaná prostredníctvom prístupového miesta, ktoré vyžaduje úspešnú autentifikáciu sťažovateľa,6a) sťažovateľ ju musí do piatich pracovných dní od jej podania potvrdiť, a to vlastnoručným podpisom, jej autorizáciou podľa osobitného predpisu6) alebo jej odoslaním prostredníctvom prístupového miesta, ktoré vyžaduje úspešnú autentifikáciu sťažovateľa,6a) inak sa sťažnosť odloží. O odložení sťažnosti a dôvodoch jej odloženia orgán verejnej správy písomne upovedomí sťažovateľa do 15 pracovných dní od odloženia. Sťažovateľom sa na účely odsekov 4 a 5 rozumie aj osoba oprávnená konať v mene právnickej osoby. Lehota na vybavenie sťažnosti začína plynúť prvým pracovným dňom nasledujúcim po dni doručenia potvrdenia sťažnosti. Ak potvrdenie sťažnosti obsahuje iné údaje ako sťažnosť podaná v elektronickej podobe, orgán verejnej správy sťažnosť podanú v elektronickej podobe odloží.
(6)
Ak sťažnosť neobsahuje náležitosti podľa odseku 2 a ak ide o sťažnosť podanú v elektronickej podobe aj podľa odseku 4 alebo odseku 5, orgán verejnej správy ju odloží podľa § 6 ods. 1 písm. a).
(7)
Ak sa sťažovateľ dostaví na orgán verejnej správy osobne podať sťažnosť, ktorú nemá vyhotovenú písomne podľa odseku 1, orgán verejnej správy sťažovateľa príjme a umožní mu, aby si sťažnosť v listinnej podobe vyhotovil. Ak sa na orgán verejnej správy dostaví osoba, ktorej zdravotný stav bráni, aby si sťažnosť v listinnej podobe vyhotovila sama, za túto osobu ju vyhotoví zamestnanec orgánu verejnej správy. Povinnosť sťažovateľa uviesť náležitosti sťažnosti podľa odsekov 2 a 3 tým nie je dotknutá.
(8)
Písomnosti súvisiace s vybavovaním sťažnosti, ktorú podalo viac sťažovateľov spoločne a nie je v nej určené, komu z nich sa majú doručovať, orgán verejnej správy zašle sťažovateľovi, ktorý ako prvý uvádza údaje podľa odseku 2.
(9)
Ak si sťažovateľ zvolí zástupcu, ktorý v jeho mene podáva sťažnosť, súčasťou sťažnosti musí byť písomné splnomocnenie s osvedčeným podpisom6b) (ďalej len „splnomocnenie“) zastupovať sťažovateľa pri podaní sťažnosti a pri úkonoch súvisiacich s vybavovaním sťažnosti. Ak sa sťažnosť podáva v elektronickej podobe, postupuje sa pri zastupovaní sťažovateľa podľa osobitného predpisu.6c) Ak zástupca k sťažnosti splnomocnenie nepriloží, orgán verejnej správy sťažnosť odloží podľa § 6 ods. 1 písm. c). Povinnosť priloženia splnomocnenia sa nevzťahuje na zastupovanie sťažovateľa advokátom podľa osobitného predpisu.6d)
(10)
Sťažnosť adresovaná zamestnancovi alebo vedúcemu orgánu verejnej správy je sťažnosťou podanou orgánu verejnej správy.
§ 6 Odloženie sťažnosti
(1)
Orgán verejnej správy sťažnosť odloží, ak
a)
neobsahuje náležitosti podľa § 5 ods. 2 a ak ide o sťažnosť podanú v elektronickej podobe aj podľa § 5 ods. 4 alebo ods. 5,
b)
zistí, že vo veci, ktorá je predmetom sťažnosti, konal alebo koná súd, prokuratúra, iný orgán činný v trestnom konaní alebo koná iný orgán verejnej správy,
c)
zistí, že sťažnosť sa týka inej osoby, než ktorá ju podala, a nie je priložené splnomocnenie podľa § 5 ods. 9,
d)
od udalosti, ktorej sa predmet sťažnosti týka, uplynulo v deň jej doručenia viac ako päť rokov,
e)
ide o ďalšiu opakovanú sťažnosť podľa § 21 ods. 6,
f)
ide o sťažnosť proti vybavovaniu sťažnosti podľa § 22 ods. 3,
g)
ide o ďalšiu sťažnosť proti vybavovaniu sťažnosti podľa § 22 ods. 5,
h)
mu bola zaslaná na vedomie,
i)
sťažovateľ neposkytol spoluprácu podľa § 16 ods. 1 alebo ak spoluprácu neposkytol v lehote podľa § 16 ods. 2, alebo
j)
sťažovateľ neudelil súhlas podľa § 8 ods. 2.
(2)
Ak sťažnosť nie je v súlade s § 5 ods. 3 alebo ak chýbajú informácie potrebné na jej prešetrenie, orgán verejnej správy písomne vyzve sťažovateľa, aby sťažnosť v lehote podľa § 16 ods. 2 doplnil a súčasne ho poučí, že inak sťažnosť odloží.
(3)
Orgán verejnej správy odloží sťažnosť, ktorú sťažovateľ pred jej vybavením písomne vezme späť alebo ak sťažovateľ písomne orgánu verejnej správy pred vybavením sťažnosti oznámi, že na jej vybavení netrvá.
(4)
O odložení sťažnosti a dôvodoch jej odloženia podľa odseku 1 písm. b), c), d), f) a g) orgán verejnej správy sťažovateľa písomne upovedomí v lehote podľa § 13.

Bc. Marcela Ťarcha
28. október 2020

Peter Oravec

Vážená pani Bc. Ťarcha,
ďakujem Vám za citácie zákona, ktoré však nepotrebujem, pretože si ich viem nájsť aj sám.
Vážená pani Bc. Ťarcha,
predpokladám, že komunikujem s Vami ako zamestnancom MsP. Vzhľadom na to máte povinnosť konať pri ohlásení porušenia zákona.
S pozdravom.
Upozorňujem adnina OPS, že zodpovedný subjekt zbytočne zaťažuje túto stránku neodôvodneným citovaním rozsiahlych legislatívnych statí.
30. apríl 2021

Peter Oravec

Dobrý deň,
prosím admina, aby požiadal samosprávu o aktualizáciu vyjadrenia k podnetu.
S pozdravom.
09. november 2021

Peter Oravec

Dobrý deň,
aktuálny stav: neriešený, políciou ignorovaný podnet.
S pozdravom.
17. november 2021

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet bol preposlaný samospráve s upozornením na aktualizáciu.

S pozdravom,

Kristína Csölleiová
Odkaz pre starostu
[email protected]
19. november 2021

Roman Salkovic

Podháj-cyklotrasa-chýbajúca

Dobry den,

Lamac-Podhaj je plny takychto nejednoznacnych a hlavne nebezpecnych cyklotras. Zvislou dopravnou znackou je oznacena cyklotrasa, avsak za nou uz parkuju desiatky aut. Bolo by mozne prosim v oboch smeroch dokoncit dane cyklo useky a zaroven sprehladnit (oznacit vodorovnym znacenim kde a ako maju auta parkovat) momentalne velmi zivelne parkovanie vozidiel?
22. november 2021

Odpoveď samosprávy

Príslušníci MsP sú o tomto probléme vyrozumení a inštruovaní, aby počas výkonu služby riešili túto situáciu a zabezpečili zákonný stav.

Ing. Marta Urbanová
17. november 2023

Peter Oravec

Neriešený podnet. 3 roky.
Prosím o preposlanie.
Prosím, nedalo by sa tento podnet preklasifikovať na podnet na chybné vodorovné dopravné značenie?
Alebo to mám takto zadať ako nový podnet?
Ďakujem.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania

Sledovať riešenie podnetu
Chcete byť informovaní o ďalšom vývoji podnetu? a sledujte jeho riešenie.