M. Schneidera Trnavského-značka na ceste -neaktuálna

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Uzavretý
meno
Jana Landova 01. decembra 2020

Žiadam o zmazanie 6 zbytočných značiek na ceste POZOR AUTOBUS v trojuholníku. Tento les značiek iba púta pozornosť a nie je dobrý k ničomu, lebo vodičovi nedáva žiadnu relevatnú informáciu. Autobus je dostatočne viditeľný aj bez toho a ak chce prejsť z ľavého pruhu do iného, musí dávať znamenie o zmene smeru jazdy (smerovky), ktoré ho ešte zvýraznia. Vzťahuje sa naň tiež §23 (5) Vodičovi vozidla pravidelnej verejnej dopravy osôb sú v obci vodiči ostatných vozidiel povinní umožniť vyjdenie zo zastávky alebo zo zastávkového pruhu, a to znížením rýchlosti jazdy, prípadne i zastavením vozidla; vodič takéhoto vozidla pritom nesmie
ohroziť najmä vodičov vozidiel idúcich rovnakým smerom.
Uvedená situácia sa má riešiť zvislou značkou.

01. december 2020

Pozorovatel

@admin

Poprosim admina portalu OPS o opravu nazvu podnetu, kedze sa tyka ulice M. Schneidera Trnavského a nie Bošániho.

Dakujem
01. december 2020

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Magistrát hlavného mesta
01. december 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

sme radi, že vám záleží na stave nášho mesta. O vašom podnete sme informovali kompetentné oddelenie, ktoré sa ním už zaoberá.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
04. december 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

značenie sa navrhlo vzhľadom na integrovanú zastávku Záluhy, z ktorej autobus vychádza z električkovej trate na cestu a preradzuje sa z ľavého jazdného pruhu cez stredný do pravého jazdného pruhu. Je to potrebné pre zvýšenie bezpečnosti, pretože zo skúseností vieme, že uvedený paragraf je často vodičmi nerešpektovaný. Značenie bolo navrhované autorizovaným projektantom so súhlasným záväzným stanoviskom KDI a určené cestným správnym orgánom.

S pozdravom
Kto? Oddelenie dopravného inžinierstva

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
04. december 2020

Jana Landova

Upozorňujem, že spomínanú povinnosť voči autobusu majú iba vodiči ľavého pruhu. Ak ide o autobus, ktorý pokračuje rovno popri električke (v súčasnosti sú také všetky), k nasledujúcej zastávke to má 230 m. To je pri súčasnej premávke (a možno pri každej premávke) absolútne dostatočná vzdialenosť na preradenie sa do pravého pruhu. Teda naďalej žiadam odstránenie neopodstatneného značenia v pravom pruhu.
Zároveň žiadam o zverejnenie štatistiky porušení predpisov autami v ľavom pruhu, ktoré viedli k namaľovaniu značiek do ľavého pruhu. V prípade, že taká štatistika neexistuje, žiadam o odstránenie značenia aj z ľavého pruhu ako neopodstatneného. V prípade, že chcete upozorniť vodičov, môžete tam ponechať iba jedno značenie a musí byť z neho jasné, ktorú povinnosť im pripomínate. Keďže nejde o povinnosť voči bezpečnosti, ale iba plynulosti, nie je potrebné to pripomínať viackrát za sebou.
Ako príklad, ktorý by vyžadoval nejaké značenie a nie je tam už desiatky rokov bez problémov pri oveľa hustejšej premávke, uvádzam zastávku na Patrónke v smere do centra, kde sa autobus/trolejbus musí preradiť cez 3 pruhy na 100 m, aby sa zaradil do odbočovacieho pruhu doľava na Kramáre.
Ak si stojíte za týmto značením, žiadam o zverejnenie všetkých mien projektantov a schvaľovateľov, ktorí sa podieľali na tomto značkovom smogu.
A odporúčam prečítať si zopár článkov o tom ako značky spôsobujú viac nehôd a nižšiu priepustnosť ciest. Pri určitom množstve už nie je možné ich všetky vnímať. Takto sa vodič naučí značky prehliadať a prehliadne aj tie dôležité. Napr. v tomto prípade prehliadne miesto na prechádzanie, lebo v diaľke uvidí les trojuholníkov. Alebo prehliadne blikajúci autobus, lebo bude premýšľať, čo ten trojuholník vlastne znamená a narazí do auta pred sebou, ktoré pre autobus spomalilo.
07. december 2020

Odkaz pre starostu

Podnet bol odoslaný Magistrátu,

s pozdravom,

Pavla Rachelová
[email protected]
07. december 2020

Vlado P.

Pani Landová, podali ste podnety k niekoľkým dopravným riešenam, žiadate dodať údaje, štatistiky, výpočty, zdôvodnenia, mená pracovníkov. Rozdávate úlohy a trváte na vykonaní zmien podľa Vašich odporúčaní. Mohli by ste, prosím, uviesť Vašu kvalifikáciu v tomto odbore?
08. december 2020

Jana Landova

Vlado P. Na to, aby človek pochopil, že značka má psychologický efekt, nepotrebuje kvalifikáciu nikto, stačí vnímať. Na to, aby sa človek vyznal v značkách, stačí zákon a vodičský preukaz. Na to, aby sa človek rozhodol, musí mať podklady. Preto hovorím, sem s nimi. V opačnom prípade to považujem za svojvôľu. Nikto nemôže rozhodovať len tak, podľa toho ako sa vyspí alebo aký mal obed. A výsledkom jeho práce by mal byť dokument, kde je rozhodovanie odôvodnené. Inak riskuje, že niečo pokazí a bude za to trestaný. Ja práve požadujem len ten existujúci dokument k tejto zmene, lebo sa mi nezdá rozhodnutie ako správne. Uznávam, že to vyzerá ako keby ku každej čiarke na ceste bola potrebná dlhá slohová práca. Lenže keď nebude, budú tie rozhodnutia presne také ako toto. Vymyslená nezvyčajná značka, nič nehovoriaca, umiestnená nesprávne, ovplyvňujúca psychiku vodičov, míňajúca peniaze. Mená ma nezaujímajú, kým je všetko v poriadku alebo aspoň kým sa veci dávajú do poriadku. Napr. ma nezaujíma, kto navrhol cestu z Bratislavy do Karlovej vsi a ďalej do Dúbravky ani mená ľudí, ktorí navrhovali, že stredom povedie električka. Tie rozhodnutia boli zodpovedne premyslené, oddiskutované a naplánované. Ale toto, čo tu teraz riešime, je asi dielo jedného človeka, ktorý si nedal dostatočnú námahu, aby to urobil poriadne. A schvaľovatelia to len schálili, ani to nevideli.
Ja riešim denne rôzne úlohy a viem, že každé nekvalitné rozhodnutie sa prejaví neskôr a dôsledky sa vrátia aj s úrokami.
Som za to, aby sa rovnaké situácie riešili rovnako, podobné podobne. Ak nie, dôsledky sa prejavia vo väčšom strese vodičov. To ďalej povedie k častejším nehodám, škodám na majetku a zdraví. Fyzickom aj psychickom. Ako asi bude spať človek, ktorý pri premýšľaní, na aký autobus má dať pozor, o 4 sekundy zraní človeka na priechode? V tomto prípade sa mi zdá, že ide o prácu človeka, ktorý chcel na cesty zaviesť niečo nové, originálne. Ale asi to nie je vodič, lebo by vedel, že každá značka navyše, zvlášť každá nová značka, spomaľuje reakcie vodiča a ak sa má vodič každej venovať, tak spomaľuje aj dopravu. Mal by sa vzdelávať ďalej.
Ja tu uvádzam svoje zdôvodnenia. Nie je to svojvôľa. Ak s niečím, nesúhlasíte, dajte argument. Ale pozor, útok na osobu je jedným z argumentačných faulov. Rozumiem otázke na kvalifikáciu. Ale zároveň sa pýtam, či myslíte odbor dopravy, psychológie, technológie, financií, manažmentu, jazykovedy, noriem, ekológie, estetiky... Aj malé dieťa môže k tomu povedať relevantný pohľad. A jeho kvalifikácia je taká, že je to človek a môže tú cestu používať. To je častokrát viac ako keď niekto z iného mesta nakreslí do projektu niečo záväzné a nechystá sa to používať, čiže k tej veci nemá vzťah a následne ani zodpovednosť. Takto sú aj ďalšie kvalifikácie, ktoré vyplývajú z podstaty človeka.
09. december 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

na posúdenie odôvodnenia dopravného značenia a bezpečnosti projektu organizácie dopravy tu je Krajský dopravný inšpektorát, ktorý s návrhom súhlasil pri jeho schvaľovaní.
Podnet považujeme za neopodstatnený a navrhujeme status uzavretý. V prípade, že máte pocit, že nedokážete vnímať dopravné značenie v tomto priestore, znížte rýchlosť (to býva aj častým cieľom toho, keď sa počet dopravných značiek znižuje).

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
10. december 2020

Jana Landova

Podnet je určite opodstatnený. Nech KDI zverejní smernicu, normu alebo štúdiu, podľa ktorej postupoval. Normy a smernice zvyčajne obsahujú overené spôsoby ako veci robiť. Štúdie obsahujú nové informácie, ktoré zatiaľ nie sú ustálené.
Pokiaľ žiadne také nemáte, dajte aspoň relevantné argumenty.
Ak máte pocit, že reklamný smog a značkový smog je to, čo Bratislave pomôže zbaviť sa prívlastku najškaredšia metropola a bude esteticky výchovne vplývať na deti a ľudí v nej žijúcich, potom si, prosím, naštudujte teóriu rozbitého okna. A potom vám už len zaželať, aby to rozbité okno nebolo vaše/od vás.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania