04. september 2014
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
podnet bol odoslaný na Dopravný podnik Bratislava, ako zodpovednému za čistotu a poriadok na zastávkach.
Vzhľadom na výrazné šetriace opatrenia v rozpočte hlavného mesta z dôvodu vysokej zadlženosti z minulých období boli nutné aj isté opatrenia na úseku údržby zelene, údržby komunikácií a upratovaní. Smetné koše sa vysýpajú denne, resp. niektoré obdeň, takže sa mohlo stať, že medzitým sa smetný kôš naplní. Z uvedených dôvodov však nemôžeme zabezpečiť častejšiu frekvenciu upratovania.
Tento podnet však nie je ani tak o frekvencii upratovania, ale viac o tom, aký majú obyvatelia mesta vzťah k svojmu verejnému priestoru. Nie ja to ani o smetných košoch, ktoré nie sú povinnou výbavou zastávky. Kultúrni ľudia nevyhadzujú odpadky na zem, a ak aj náhodou nie je v blízkosti kôš (koľko odpadu potrebujete vyhodiť na zastávke?) tak si svoj odpad zoberú so sebou a zlikvidujú ho v komunálnom odpade.
Vedenie hlavného mesta však intenzívne pracuje na zlepšení finančnej kondície mesta, preto veríme, že v budúcom období budeme môcť urobiť viaceré potrebné opatrenia aj v oblasti čistoty a poriadku.
Mgr. Marek Papajčík
Oddelenie marketingu a vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto SR Bratislava
K