Bohrova - chýbajúci priechod

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Petržalka

Uzavretý

Chýbajúci priechod spájajúci obrovský vnútroblok s Nobelovým námestím.

30. december 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za Váš podnet. Ten bol postúpený na prešetrenie príslušnému referátu. O ďalších krokoch Vás budeme informovať.

Dávid Pavlík, Referát komunikácie s verejnosťou MÚ Petržalka
26. september 2021

Ján Krúpa

Overenie stavu podnetu - podnet zatiaľ nebol vyriešený
28. september 2021

Odkaz pre starostu

Podnet bol opätovne preposlaný samospráve.

Michal Haman
Administrátor pre Petržalku
06. marec 2022

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
ospravedlňujeme sa za nečinnosť.
S podnetom sa pripomenieme príslušnému referátu.
Kto? Referát investičných činností

Dávid Pavlík, referát komunikácie
09. február 2023

Lucia Kamencova

Dobrý deň, prosím vás mohla by sa už riešiť zebra na Bohrovej ? Myslím ze už je tu dosť podnetov.Strasne veľa ľudí tu musí prebiehať ci ráno s detmi do školy a škôlky alebo ľudia čo idú do potravín Kraj a Billa. Veľmi by sme to uvítali.Dakujeme za kladné a skoré vyriešenie nášho problému...snáď sa nebude čakať na to až kým sa niekomu niečo nestane
10. február 2023

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
ďakujeme za pripomenutie sa. Kolegovia oslovia Krajský dopravný inšpektorát s otázkou na opodstatnenosť doplnenia priechodu.
Kto? Referát dopravy
Kedy? február 2023

Dávid Pavlík, referát komunikácie MiÚ Bratislava-Petržalka
14. február 2023

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

Krajský dopravný inšpektorát KR PZ v Bratislave na podnet reagoval nasledovne:
V zmysle nových technických predpisov TP117 (tabuľka 6) je zriaďovanie priechodov pre chodcov neprípustné v lokalitách, kde je pohyb osôb menší, alebo rovný 50, resp. pohyb vozidiel menší, alebo rovný 200, v tomto prípade predpokladáme, že uvedené intenzity účastníkov cestnej premávky nedosahujú požadované parametre, preto so zriadením priechodu pre chodcov nesúhlasíme a považujeme uvedenú požiadavku zo strany občanov za neodôvodnenú. Chodci môžu bezpečne prechádzať v akomkoľvek bode zóny s dopravným obmedzením.
Kto? Referát dynamickej dopravy
Kedy? 2023

Jana Ryzá, referát komunikácie MČ Petržalka
14. február 2023

Matej

50, resp. 200 čoho? Ľudí za hodinu? Ak za deň, marš tam s prechodom.
14. február 2023

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

MČ Petržalka je povinná rešpektovať vyjadrenie Krajského dopravného inšpektorátu, ktorý uvedený úsek neeviduje ako nehodový/kritický/rizikový.
Kto? Referát dynamickej dopravy
Kedy? 2023

Jana Ryzá, referát komunikácie MČ Petržalka
14. február 2023

Matej

Ak to KDI zle vyhodnotilo (nečudoval by som sa), tak sa predsa môžete odvolať. Stále neviem, o aké hodnoty ide. Ak ide o 200 vozidiel za deň, tak to je "veselo" vyššie číslo, rovnako chodci. A aj tých 50 chodcov za hodinu by som tam v niektorých častiach dňa narátal.
14. február 2023

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň.

Priechody pre chodcov sa vyznačujú len tam, kde je potrebné dať chodcom prioritu pri prechádzaní cez vozovku, nakoľko inak by bolo ich prechádzanie cez vozovku na danom mieste náročné a potenciálne nebezpečné. Zároveň sa priechod sa smie zriadiť len vtedy, ak je na danom mieste prechádzanie chodcov cez vozovku potrebné a súčasne to dovoľujú intenzity cestnej premávky.

Výnimočne sa smú zriadiť aj cez cestičku pre cyklistov, je však nevyhnutné zvážiť miestne pomery, najmä vzdialenosť priechodu od kolízneho priestoru, rýchlosť cyklistov a pod., pričom v blízkosti križovatiek treba brať do úvahy riziká vzájomného ovplyvňovania oboch druhov účastníkov.

Tabuľka 6 určuje prípustné rozsahy vyznačovania priechodov pre chodcov podľa intenzít premávky v špičkovej hodine. Špičkovou intenzitou pešej premávky sa rozumie najvyšší počet chodcov, ktorí prechádzajú cez vozovku počas jednej hodiny v rámci týždňa; špičkovou intenzitou premávky vozidiel je počet vozidiel prechádzajúcich daným miestom počas tej istej hodiny.

Tieto hodnoty sa zistia dopravným prieskumom (kde už k vyšším pohybom chodcov dochádza) a dopravným modelovaním (pri plánovaní napr. nových obytných súborov, novej občianskej vybavenosti atď.). Na miestach, kde sa v nezanedbateľnej miere pohybujú deti, seniori a osoby so zdravotným postihnutím, sa zistený počet detí pri vyhodnotení intenzít násobí koeficientom 2,5 a zistený počet seniorov a osôb so zdravotným postihnutím sa násobí koeficientom 5,0.

Význam jednotlivých klasifikácii v tabuľke je nasledovný:
• odporúčaný: zriadenie priechodu je spravidla potrebné, a to aj mimo križovatky,
• možný: zriadenie priechodu je spravidla vhodné najmä v križovatke; mimo križovatky je potrebné zvážiť jeho opodstatnenosť,
• nevhodný: priechod sa smie zriadiť len pri dostatočných stavebných opatreniach na ochranu chodcov (napr. zúženie jazdných pruhov, zriadenie stredových ostrovčekov a pod.), odporúča sa zriadenie miesta na prechádzanie riadeného SSZ,
• neprípustný: v danej lokalite sa priechod nesmie zriaďovať.

Ak je v tabuľke uvedená pomlčka, platí:
• pri špičkovej intenzite premávky vozidiel ≤ 200 skv/h alebo špičkovej intenzite premávky chodcov ≤ 50 os/h je v danej lokalite priechod spravidla nepotrebný a sa smie zriadiť len v osobitne odôvodnených prípadoch, keď je to potrebné na ochranu zvlášť zraniteľných účastníkov cestnej premávky (teda najmä pri školách, komunitných centrách a pod.),
• pri špičkových intenzitách premávky vozidiel > 600 skv/h alebo pri špičkových intenzitách premávky chodcov > 150 os/h je potrebné zvážiť stavebné opatrenia na ochranu chodcov alebo zriadenie miesta na prechádzanie riadeného SSZ.
• Jednotlivé priechody pre chodcov sa musia nachádzať v dostatočne dlhých vzájomných vzdialenostiach; to neplatí pre dvojicu priechodov pred a za križovatkou.
Kto? Referát dynamickej dopravy
Kedy? február 2023

Dávid Pavlík, referát komunikácie MiÚ Bratislava-Petržalka
14. február 2023

Matej

Ďakujem, konečne dáta, s ktorými sa dá argumentovať. V úplnej blízkosti je škôlka Bohrova 1 a neďaleko tiež stacionár, dva supermarkety a veľká škola Nobelovo nám. Intenzita chodcov na danom mieste cez cestu v niektorých častiach dňa podľa mojich pozorovaní prekračuje 50/hod., a preto je možné tento priechod zvážiť.
14. február 2023

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň.

MČ v danom prípade rešpektuje stanovisko nadradeného orgánu - KDI a zriadenie priechodu v lokalite nateraz neplánuje a nezvažuje.
Kto? Referát dynamickej dopravy
Kedy? február 2023

Dávid Pavlík, referát komunikácie MiÚ Bratislava-Petržalka

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania