09. apríl 2021
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň všetkým diskutujúcim.
V prvom rade si dovolíme vyjadriť sa k spôsobu komunikácie, ktorý sa mnohým z Vás javil neadekvátny. Na podnety sa snažíme odpovedať vecne, zrozumiteľne a slušne, len sa občas nevyhneme subjektivizácií postoja. Uvedomujeme si, že mnohé veci vnímame my - zamestnanci a zamestnankyne mesta - odlišne, než diskutujúci a vznikajú z toho občas situácie, v ktorých naša komunikácia nepôsobí práve najlepším dojmom. Pod podnety sa podpisujeme anonymne (neuvádzame svoje meno, iba názov oddelenia) hneď z viacerých dôvodov, niektoré z nich si dovolím uviesť.
Tým prvým je smutný fakt, že malé množstvo prispievateľov do diskusie nemá záujem o vecnú komunikáciu, ale svojou negativitou doslovne napádajú zamestnankyne a zamestnancov mesta. Sme tiež “len” ľudia, občas robíme chyby, aj komunikačné, ale podobné ataky, ktoré sú často neoprávnene veľmi osobné a ktoré pravidelne zažívame či už prostredníctvom portálu OPS, alebo prostredníctvom iných komunikačných nástrojov, nás ľudsky mrzia.
Tým nenaznačujeme ani v najmenšom, že sa jednalo o tento prípad, len sa snažím vysvetliť zvolený spôsob anonymity.
Druhý dôvod, prečo tak konáme, sú možnosti samotného portálu. V prípade, že niekto z nás spraví komunikačnú chybu, vidíme, ktorá zamestnankyňa/zamestnanec túto chybu spravili a svoje zlyhania, či nesprávne zaujatý postoj, si prediskutujeme vnútorne (keďže sme za svoj diel práce pochopiteľne zodpovední) a pokiaľ niekto pri odpovedi pochybí, situáciu sa v rámci oddelenia snažíme vyriešiť ku spokojnosti Vás - Bratislavčaniek a Bratislavčanov. Tretím dôvodom je počet ľudí, ktorí dané podnety riešia. My - zamestnanci a zamestnankyne Oddelenia vzťahov s verejnosťou - sme zodpovední iba za samotný spôsob komunikácie, ale riešenie podnetov majú v gescií osobitné útvary Magistrátu (napr. Oddelenie dopravy), preto by náš podpis pod podnetom pôsobil chaoticky, nakoľko častokrát odpoveď obdržanú od oddelenia len upravíme.
Čo sa týka našej komunikácie pri tomto podnete, na porade sme si prešli spôsob, akým bolo na podnet reagované. V riešení podnetov sa denne snažíme zlepšovať - a to nielen v riešení podnetov samotných, ale aj v spôsobe komunikácie. Uvedomujeme si totiž, že nestačí podnety riešiť kvalitne (o čo sa kompetentné kolegyne/ kompetentní kolegovia z oddelení denne usilujú), ale je nutné tieto riešenia aj vhodne komunikovať navonok.
Z hľadiska obsahu Vašej otázky uvádzame nasledovné.
Súčasťou pripravovanej parkovacej politiky hlavného mesta je regulácia parkovania. Pokiaľ chceme docieliť to, že parkovanie na našich uliciach sa začne regulovať, bude potrebné pristúpiť aj k budovaniu parkovacích miest v oblastiach, kde ich je nedostatok. Je to jeden zo záväzkov mesta voči jeho občanom, za ktorý chceme priniesť lepší verejný priestor a poriadok v ňom pre nás všetkých.
V tomto prípade ide o parkovací dom vo vnútrobloku, preto je dôležité, aby jeho benefit pocítili miestne obyvateľky a obyvatelia. Z tohto dôvodu sa pristúpilo k menšiemu počtu parkovacích miest, tak, aby napĺňali potreby miestnych rezidentiek/rezidentov.
Parkovať sa tu bude dať za hodinovú sadzbu, teda parkovisko súkromný charakter mať nebude a rezidentky/rezidentni budú mať možnosť parkovania za ročný poplatok podľa cenníka parkovacej politiky + 1 euro ročne za parkovaciu kartu.
Veríme, že spoločnými silami sa vo fungovaní Magistrátu dokážeme posunúť ďalej, preto Vám ďakujeme za vyjadrený názor, hoc kritický. Aj vďaka Vám robíme naše mesto krajším a lepším m(i)estom pre život.
S pozdravom,
Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
Odkaz pre starostu