Starohájska - stĺpiky na cyklotrase

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

V riešení
meno
Peter 17. apríla 2021

dobrý deň, chcel by som upozorniť na stĺpiky,kt. sa nainštalovali na cyklochodník popri Starohájskej ul. až po jeho koniec pri Dolnozemskej.
Sú tmavo-sivej farby,splývajú s asfaltom,nič reflexné na nich. Celkovo nerozumiem, prečo sú vôbec v cyklotrase umiestnené. pred internátmi by to stačilo riešiť značkou zákazu odbočenia a takisto hore ,kde cyklotrasa končí
kolmo na Dolnozemskú ul. sú dva úplne zbytočné.
osobnú skúsenosť má s týmito stĺpikmi môj syn,kt. do nich v plnej rýchlosti nazazil.nebyť helmy,tak to dopadne veľmi zle. dúfam,že sa nad týmto zamyslí ten,čo to kolaudoval a ostráni tieto nezmyselné prekážky. ďakujem

17. apríl 2021

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Hlavné mesto SR Bratislava
17. apríl 2021

Jano - Star9H6j

Tie stlpiky su sice neprijemne, vzhľadom na povahu chodníka, ale zakazova znacka tam nic nevyriesi. ... studenti/nájomníci z intrakov si tam x rokov jazdia po chodniku ako sa im zachce. EUBA sa bráni ze sa jej obmedzuje vjazd na jej pozemky a 30 rokov si tam nevedeli vybudovať riadny obslužný vjazd/cestu ako napríklad vedla pri "klubovni". Otazne je co zabrani aby teraz jazdili cez travnik a chodnik. ADMIN - priradenie je na magistrat, ktory ma dany chodnik na starosti.
19. apríl 2021

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

sme radi, že vám záleží na stave nášho mesta. O vašom podnete sme informovali kompetentné oddelenie, ktoré sa ním už zaoberá.

S pozdravom
Kto? Oddelenie dopravného inžinierstva

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
19. apríl 2021

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

boli by sme veľmi radi keby bolo značenie dostatočné. Vzhľadom k jeho častému porušovaniu sme však museli pristúpiť k riešeniu stĺpikmi.
Blízko sa nachádza verejné osvetlenie teda stĺpiky by nemali predstavovať riziko.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
19. apríl 2021

Peter

Dobrý deň, prepáčte,no dovoľte mi nesúhlasiť. Za bieleho dňa do nich v plnej rýchlosti vrazil môj syn. Okrem tohoto som videl za tú dobu už niekoľko ďaľších kolízií.
Stĺpiky sa predsa dajú osadiť na hranicu cyklotrasy, kade potencionálne vchádza auto, namiesto do jej centra. Znova zopakujem, že súčasné stĺpiky sú tmavej farby,kt. dokonca splýva s asfaltom a nie je na nich nič reflexné ,ak by aj Vami spomínané svetlo nesvietilo.
Osobne si myslím, že je to unikátne rozhodnutie osadiť prekážky priamo do centra cyklotrasy. Možno by pomohlo vyznačiť tento priestor bielymi pruhmi.
Nerád by som zažil ešte jeden nešťastný stret človeka s týmito nástrahami,kt. by som už dokumentoval s políciou. Ďakujem.
20. apríl 2021

Tomas Mahi

Možno by len stačilo nejako zvýšiť ich viditeľnosť plus pridať značku pre cyklistov že na trase je prekážka. Tiež si viem predstaviť, že vodiči áut značky nerešpektujú a odstraňovať stĺpiky kvôli tomu, že si ich niekto nevšimol je tiež prehnané...
20. apríl 2021

Peter

Ak vodiči nerešpektujú značky, treba ich sankciovať - papuča a pod.
A ak už tam tie stĺpiky musíte mať z nejakého dôvodu, prečo sú osadené do stredu cyklotrasy a nie jej hranice, aby bránili autám a nevytvárali prekážku cyklistom ?

A čo tie ďaľšie nezmyselné stĺpiky na západe cyklotrasy kolmo na Dolnozemskú ? Žeby aj tam si autá skracovali cestu podchodom cez túto cestu ?

Prepáčte, ale neprídu mi Vaše argumenty pádne.
Každopádne, vďaka za podnety k odkazu.
06. máj 2021

Peter Oravec

Dobrý deň,

existuje dokument Ministerstva dopravy a výstavby SR s názvom TECHNICKÉ PODMIENKY, NAVRHOVANIE CYKLISTICKEJ INFRAŠTRUKTÚRY:
https://www.ssc.sk/files/documents/technicke-predpisy/tp/tp_085.pdf

V časti 6.8 tohto dokumentu sa uvádza:

6.8 Závory a stĺpiky
Závory a stĺpiky sa navrhujú predovšetkým z dôvodu znemožnenia jazdy motorových vozidiel na CYK.
Závory a stĺpiky musia byť navrhnuté:
• tak, aby bola zachovaná prejazdná šírka minimálne 1,20 m pre jeden jazdný pruh (odporúča
sa 1,40 m, nie však viac ako 1,60 m),
• tak, aby boli dobre viditeľné aj počas tmy (odporúčajú sa retroreflexné úpravy a v intraviláne
mesta osvetlenie),
• tak, aby v prípade ich otvorenia nepredstavovali nebezpečnú prekážku pre cyklistov.
Stĺpiky
• sa navrhujú v minimálnej výške 0,75 m od vozovky,
• o priemere menšom ako 0,10 m sú zakázané,
• sú navrhované z pružne deformovateľného materiálu. Z iných materiálov sa ich realizácia
neodporúča okrem:
o miest, kde zapadajú do koloritu krajiny, ako sú napr. historické jadrá,
o ak ide o výsuvné stĺpiky,
o ak je okolo stĺpika vodorovné dopravné značenie s lokálnym zúžením a šírkou pruhu
aspoň 1,20 m (obrázok 76 týchto TP).
V prípade potreby je možné na nebezpečenstvo závory upozorniť dopravným značením.

V tomto konkrétnom prípade nebolo dodržané pri osadení stĺpikov z uvedeného dokumentu takmer nič.

Vzhľadom na to nie je možné podnet uzavrieť. K chybnému osadeniu stĺpikov by sa mala znovu vyjadriť samospráva a samospráva by mala napraviť chybný stav, ktorý spôsobila.

S pozdravom.
07. máj 2021

Odkaz pre starostu

Podnet bol opätovne preposlaný samospráve s prosbou o vyjadrenie.

Michal Haman
Administrátor pre Petržalku
31. august 2021

Peter Oravec

Dobrý deň, pán Haman,
iba zopakujem:

"existuje dokument Ministerstva dopravy a výstavby SR s názvom TECHNICKÉ PODMIENKY, NAVRHOVANIE CYKLISTICKEJ INFRAŠTRUKTÚRY:
https://www.ssc.sk/files/documents/technicke-predpisy/tp/tp_085.pdf
V časti 6.8 tohto dokumentu sa uvádza:
6.8 Závory a stĺpiky
Závory a stĺpiky sa navrhujú predovšetkým z dôvodu znemožnenia jazdy motorových vozidiel na CYK. Závory a stĺpiky musia byť navrhnuté:
• tak, aby bola zachovaná prejazdná šírka minimálne 1,20 m pre jeden jazdný pruh (odporúča sa 1,40 m, nie však viac ako 1,60 m),
• tak, aby boli dobre viditeľné aj počas tmy (odporúčajú sa retroreflexné úpravy a v intraviláne mesta osvetlenie),
• tak, aby v prípade ich otvorenia nepredstavovali nebezpečnú prekážku pre cyklistov.
Stĺpiky
• sa navrhujú v minimálnej výške 0,75 m od vozovky,
• o priemere menšom ako 0,10 m sú zakázané,
• sú navrhované z pružne deformovateľného materiálu. Z iných materiálov sa ich realizácia neodporúča okrem:
o miest, kde zapadajú do koloritu krajiny, ako sú napr. historické jadrá,
o ak ide o výsuvné stĺpiky,
o ak je okolo stĺpika vodorovné dopravné značenie s lokálnym zúžením a šírkou pruhu aspoň 1,20 m (obrázok 76 týchto TP).
V prípade potreby je možné na nebezpečenstvo závory upozorniť dopravným značením.
V tomto konkrétnom prípade nebolo dodržané pri osadení stĺpikov z uvedeného dokumentu takmer nič.
Vzhľadom na to nie je možné podnet uzavrieť. K chybnému osadeniu stĺpikov by sa mala znovu vyjadriť samospráva a samospráva by mala napraviť chybný stav, ktorý spôsobila."

... a doplním:
Samospráva sa nevyjadrila k chybnému stavu, ktorý spôsobila. Preto nechápem, prečo ste znovu uzavreli podnet.

S pozdravom.
02. september 2021

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

po zvážení sme sa rozhodli pristúpiť k úprave manuálu stĺpikovania. Manuál bude doplnený o možnosť osadenia reflexných častí na stĺpiky. https://manual.mib.sk/osadzanie-stlpikov/
V tomto prípade sa tak stĺpik doplní o biely reflexný prvok, čo by malo zabezpečiť dostatočnú viditeľnosť.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
01. jún 2022

Jano - Star9H6j

Overenie stavu podnetu - podnet STALE nebol vyriešený Prve dva rady stlpikov (pri internatoch) nemaju ziadne reflexne oznacenie, vid foto... Druhe stlpiky pri prechode cez cestu a "kopceku" -korene stromu su vo vrchnej casti natrete zltou farbou - KTORA ALE NIE JE REFLEXNA.
01. jún 2022

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet bol preposlaný samospráve s upozornením na aktualizáciu.

S pozdravom,

Admin
Odkaz pre starostu
[email protected]
10. jún 2022

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

mrzí nás, že sme tento podnet ešte nevyriešili, ubezpečujeme Vás však, že na ňom pracujeme a o riešení vás budeme informovať.
Ďakujeme za trpezlivosť a za to, že nám pomáhate spraviť naše mesto krajším a lepším m(i)estom pre život.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
02. november 2022

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

aktuálne pracujeme na oprave vodorovného dopravného značenia - zvýraznení navádzacích čiar ku stĺpiku a oblepení stĺpikov reflexnou páskou.

S pozdravom
Kto? Oddelenie správy komunikácií

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania