Novovybudované parkovacie miesta

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Lamač

Uzavretý
meno
Jozef 27. augusta 2014

Naozaj ma veľmi teší, že návštevníci našej mestskej časti majú kde parkovať a chcel by som sa týmto v ich mene poďakovať MiÚ Lamač za novovytvorené parkovacie miesta. Zároveň sa chcem ale opýtať, kedy bude MiÚ Lamač riešiť naše parkovanie, občanov, ktorí tu máme trvalý pobyt, platíme tu dane a samozrejme aj volíme svojich zástupcov do miestneho zastupiteľstva. V Starom meste už nejaký čas funguje model rezidenčného parkovania a situácia sa pre miestnych obyvateľov výrazne zlepšila, vozidlá nerezidentov a firemné vozidlá boli z ich parkovacích miest vytlačené čo umožnilo rezidentom ľahšie zaparkovať svoje vozidlá.

28. august 2014

Odpoveď samosprávy

Pekný deň
Ďakujem za pochvalu, avšak neviem prečo si myslíte, že to budujeme pre návštevníkov. Parkoviská sú predovšetkým pre našich obyvateľov a keď je voľné je i pre návštevy. Naša MČ je pripravená na označenie zón, avšak nie v rozpore s legislatívou. To čo urobili v Starom Meste je v rozpore so štatútom hlavného mesta, ktorý sa nepodarilo zmeniť. Takýto krok bude u nás nasledovať po tom, ako mestskí poslanci schvália zmenu štatútu. Na rozdiel od starého mesta sa nám v tomto roku podarilo vybudovať viac ako 40 parkovacích miest a tým prispieť k zlepšeniu parkovania v Lamači. S pozdravom Šramko - starosta

Peter Šramko - starosta
10. september 2014

Nina

Pán Šramko,
chcela by som sa spýtať, aký priestor je vymedzený pre vyhradené parkoviská za poplatok? Na Heyrovského ulici, špeciálne pred Heyrovského 3 to predstavuje až 90%.
Hlavne pri Heyrovského ulici je známe, že tu parkuje už viac obyvateľov zo Studenohorskej ulice, čím sa začína zapĺňať aj klasická príjazdová cesta.
Zároveň sa chcem spýtať, či naďalej budete tieto miesta prenajímať ľuďom z iných miest, ktorí evidentne nemajú trvalý pobyt v Bratislave? A počas víkendu tieto miesta ostávajú väčšinou prázdne.
Ďakujem vopred za odpoveď.
11. september 2014

Andrej z Bakošky

Parkovanie nie je ľudské právo a miest pre autá nebude nikdy dosť. Ani s vyhnaním CPčkárov z parkovísk to nie je tak jednoznačné, pretože tí si prenajímajú byt, za ktorý platí miestne dane jeho vlastník ktorí žije inde...

Asi naspravodlivejšie môže byť symbolické spoplatnenie (napr 20€/rok) prvého auta na byt a oveľa viac druhé či tretie auto. Financie účelovo viazať na údržbu a budovanie parkovacích miest, či osádzanie zábran tam, kde parkujúce autá obmedzujú chodcov či dopravu (Starý Lamač, Na Barine, Segnáre...). Aj keď znova si treba uvedomiť, že mesto sa nafúknuť nedá a tiež tu nechceme mať všade parkoviská napr. na úkor zelene.
Rovnako by bolo efektívnejšie zrušiť prenájmy parkovacích miest pre jednotlivé vozidlá tak, ako to plánuje napr. SM.
Hádzať vinu na CPčkárov mi príde rovnako inteligentné, ako napr. viniť cudzincov z nárastu nezamestnanosti...
11. september 2014

Jozef

Myslim, ze tu nikto nehadze vinu na CP-ckarov, takze mozete byt kludny, iba je opisany realny stav. Vela bytov si spolocne prenajmu viacere osoby, ktore nemaju trvale bydlisko nielen v Lamaci ale ani Bratislave, ale zato auto ma kazdy vlastne, dalej mnohe firmy si riesia parkovaci problem tak, ze firemne vozidlo daju k dispozicii zamestnancovi, ktorý s nim samozrejme zaparkuje v mieste svojho bydliska.
13. september 2014

peter

Ak už niekto prišiel z rôznych dôvodov žiť do Bratislavy, mal by sa z neho stať v prvom rade „Bratislavčan, pochádzajúci z Košíc, Trenčína, Skalice atd., nie Košičan, Trenčan, Skaličan bývajúci v Bratislave. S tým súvisí aj prihlásiť sa k trvalému bydlisku , odvádzanie podielových dani atd. Nikdy nebude záujem,kvázi Bratislavakov“ sediacich na rôznych vplyvných postoch o seriózne riešenie parkovania v meste , riešenie čistoty mesta atd. A to je vlastne príčina doteraz nezrealizovaného systému parkovania v BA. V Lamači je to dokonca povyšené na možnosť zakupiť si parkovacie miesto aj s cudzou ŠPZ ,samozrejme majiteľ neprihláseny na trvalý pobyt. Len malý príklad: na ulici kde parkuje cca 230 aut nájdete v nočných hodinách parkovať cca 40 aut s cudzími SPZ. To nehovorím ešte o tých ktorí bývajú bez trvalého pobytu jazdiacich domov na bratislavských firemných autách.V nason 32 bytovom standartnom lamačskom dome podla LV, vlastni byt 5 majiteľov, majúcich trvalý pobyt v inom meste /o.i. ďalších 9 z inej časti mesta - skratka pekný chaos, takže je ozaj najvyšší čas urobit poriadok v tejto oblasti. To nie je diskriminacia,ale poriadok a rezidenčné parkovanie, to by mala byť úplná samozrejmosť.
13. september 2014

Peter

pán starosta Šramko,
po prečítaní Lamačana 9, som prišiel k presvedčeniu , že všetky aktivity nezabezpečuje MČ s Vašim vedením , ale konkrétne nikým nenahraditeľný najsuperposlanec Olekšák. V jeho článku, kde dostal možnosť, na skoro celej strane zdokumentovať, že bez neho to v Lamači vlastne nejde. V úvodnej vete: „ Milí Lamačania, dovoľte, aby som Vás prostredníctvom nášho časopisu ...atď , zabudol napísať „ prostredníctvom môjho časopisu“ lebo Lamačan je Olekšák a Olekšák je Lamačan, tak ako je to v Lamači verejné tajomstvo. V tomto „úžasnom“ článku je plno samoľúbych slov ako: „na môj návrh“, „som sa zúčastnil“, „ sa mi osobným rokovaním podarilo“ , „že na základe môjho návrhu“, „že sa mi s pomocou zainteresovaných ľudí podarilo posunúť“. Narcis ako vyšitý. Úplne jasná predvolebná super kampaň, možno aj na starostu????? A to v časopise, ktorý ako deklaruje „nezávislý a demokratický“ šéfredaktor, je pre Lamačanov! V konečnom dôsledku je to ale časopis, ktorý ovláda pán nenahraditeľný Olekšák a jeho poslanecká suita, ktorej hlavná úloha spočíva v dehonestovaní Šramka s heslom: keď sa niečo podarí tak to Olekšák a spol., keď nie tak starosta. A už vôbec nesúhlasím s vetou z článku pána superposlanca o parkovaní : „aby si prípadní záujemcovia mohli prenajať miesto na vyhradené parkovanie“ , pretože ak nie je možné zabezpečiť vyhradené parkovanie pre všetkých majiteľov bytov, ktorý tu reálne bývajú, je jediná alternatíva rezidenčné parkovanie, inak to silne zaváňa korupciou. Prečo má byť niekto „potrestaný“ rozhodnutím vrchnosti, že sa nedostane do okruhu vyvolených na vyhradené parkovanie
Peter

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania