Mlynské Nivy-semafor-zle nastavený

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Vyriešený
meno
Matej Debnár 27. júla 2021

Semafory pre chodcov sú na viacerých prechodoch zle nastavené. Jedna strana má zelenú, druhá nie. Skontrolujte si to celé.

PS: prečo majú chodci priechod len cez 3 ramená križovatky? Či zase preferencia áut pred chodcami?

27. júl 2021

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Hlavné mesto SR Bratislava
28. júl 2021

Michal

Matej,
zrejme mate na mysli krizovatku Mlynske nivy - Karadzicova.
System signalov v danej krizovatke je spracovany a zapracovany podla aktualne platnych noriem, vyhlasok a inych prislusnych legislativnych predpisov.
Chodecke signaly, na ktore reagujete, su signalizaciou "deleneho" chodeckeho priechodu - teda takeho, ktory je v strede komunikacie rozdeleny stredovym ostrovcekom. Aby prave v tom stredovom ostrovceku neostavali stat ludia, pre ktorych moze byt to, ze sa ocitnu v strede medzi jazdiacimi vozidlami neprijemne, sa vyuzil takyto system riadenia chodeckych signalov. Je to sice nieco nezvycajne, modernejsie, ale nie je to v ziadnom chybou. Zelena v smere na ostrovcek skonci skor ako zelena v smere von z ostrovceka, a tym sa zabezpeci, aby chodec, ktory je este na prvej casti priechodu dosiel k ostrovceku (uz vidi pred sebou cervenu, ale to na dochod, ak vstupil na priechod este pocas zelenej, nema vplyv) a nasledne aby mu v smere von z ostrovceka este svietila zelena a aby vobec z toho ostrovceka mohol vojst na priechod v smere "von" z cesty.
V zasade vzdy plati, ze sa mate pozerat len na semafor, ktory je PRED Vami a nie za Vami. A idealne, pozerat sa nan len ked vchadzate na priechod, nie pocas pohybu po priechode (lebo tam je vam uz zbytocny). Aj auto ked vojde do krizovatky, tak ho nezaujima, ze za chrbtom uz ma cervenu a dalsie za nim uz ist nemoze, ale on sam ma a musi co najskor opustit krizovatku...
28. júl 2021

Matej Debnár

Zaujímavé riešenie problému s kopením sa ľudí na ostrovčekoch. Ďakujem za vysvetlenie.
Viete my vysvetliť aj prečo je prechod pre chodcov len cez 3 ramená križovatky? Ak chcem prejsť ako chodec od VÚB do mäsiarstva, ktoré je "cez cestu" tak musím ako chodec prejsť cez 3 cesty.
28. júl 2021

Michal

Preco tam stvrty chodecky nie je, je skor otazkou na investora. Stare riesenie krizovatky bolo tiez len s troma priechodmi - do U. Po novom sa ten jeden priechod po Karadzicovej premiestnil na druhu stranu...
28. júl 2021

Ajeťák

@Matej - a to ešte nevraviac, že keď ideto od VÚB k mäsiarstvu, tak si na každej vetve pekne dlho počkáte...žiadna zelená vlna alebo niečo podobné...
03. august 2021

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

sme radi, že vám záleží na stave nášho mesta. O vašom podnete sme informovali kompetentné oddelenie, ktoré sa ním už zaoberá.

S pozdravom,
Kto? Oddelenie dopravného inžinierstva

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
03. september 2021

Matej Mis

To, že je niečo v súlade s vyhláškou ešte neznamená, že je to dobré.
Každý deň na danom semafore vznikajú nebezpečné situácie.
Naozaj by ma zaujímalo, kto usúdil, že pre chodcov je bezpečnejšie poslať ich na zelenú pod kolesá aút akoby mali čakať, na síce malom, ale stále ostrovčeku.

Áno odbočujúce autá by sa nemali riadiť červenou, ktorú majú v smere od ostrovčeka chodci 99% to tak robí a na kapote auta sa to dosť blbo vysvetľuje.

Zmeňte to, kým táto "fičúra" niekoho nezabije.
04. september 2021

Braniq

To ze z jednej strany je zelena a z druhej cervena na tom istom prechode sposobuje dost problemov a obcas aj konflikty medzi ludmi. Napriklad ked su niektori chodci urazani ze idu zlym prikladom pre deti a idu na cervenu. Nie som si isty ze ta logika funguje.
08. september 2021

Michal Makovnik

Pozrite si to nastavenie svetiel pre chodcov a sucasne cyklistov. Je to velmi zle. Nezmysel je v tom ze jedna strana ma zelenu a druha cervenu. Je tam jeden signal pre pomalsich chodcov a sucasne rychlejsich cyklistov. Nehovoriac o tom ze odbocenie doprava z Dostojevskeho radu na Mlynske nivy ma osobitne nastaveny semafor, ale dalsie rameno krizovatky z Mlynskych niv na Karadzcivou ma znacku Daj prednost bez semaforu! Akym sposobom okrem hostorickeho povodneho osadenia ste dospeli takemuto nastaveniu?
20. september 2021

Peter Oravec

Dobrý deň,
súhlasím, že toto nastavenie, ak je aj v súlade s predpismi, tak vyvoláva negatívne reakcie a zmätok, ktorý môže viesť k nebezpečným situáciám. Pridám ešte argument, že zelený panáčik z jednej strany a červený panáčik z druhej strany znižuje dôveru účastníkov cestnej premávky v kvalitu svetelnej signalizácie všeobecne.
Myslím si, že by sa "farba panáčika" z oboch strán priechodu mala zjednodiť.
S pozdravom.
29. september 2021

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň.

Ďakujeme za Váš podnet.

Priechody pre chodcov na križovatke Mlynské nivy - Karadžičova sú nastavené správne.
Ide o nový spôsob riadenia, kde je chodec informovaný, že nestihne prejsť cez celú šírku komunikácie.
Červený signál na vnútornej časti prvého priechodu sa zobrazí skôr preto, aby chodec nevstupoval na priechod, keďže nestihne zelený signál na druhom priechode a musel by čakať na nasledujúci zelený signál na ostrovčeku, ktorý nie je svojimi rozmermi prispôsobený veľkému počtu chodcov. Uvedené nastavenie zvyšuje bezpečnosť chodcov v križovatke.

Ďakujeme a prajeme Vám pekný deň.

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
02. august 2023

Lukas Ciran

Dobry vecer, bohuzial takisto nemozem suhlasit s vasim zaverom o zvyseni bezpecnosti. Vsetky argumenty, ktore uvadzate davaju zmysel, avsak klucovym problemom tejto krizovatky su auta, ktore do nej vstupuju po odboceni doprava z ulice Mlynske Nivy. Su v domneni, ze na chodeckom semafore je cervena (z ich uhla pohladu to tak vyzera) a preto na chodcov vytrubuju, v horsom pripade hrozi kolizia. Je potrebne, aby si tam niekto z dopravneho postal na 30min v case spicky a garantujem, ze budu vidiet niekolko konfliktov.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania