M. Schneidera Trnavského-semafor-zle nastavený

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Uzavretý
meno
Peter Palusak 16. septembra 2021

Poprosim o synchronizovanie semaforu na prechode pre chodcov pred autobusovou zastavkou Švantnerova (v smere do Karlovej Vsi), tak aby nan nesla cervena (pre auta) tesne pred tym ako naskoci zelena na krizovatke o 300 metrov nizsie (krizovatka ulic M Schneidera Trnavskeho s ulicami Hanulova a Bagarova).
Aktualne ked naskoci cervena na prechode pre chodcov, tak zvykne naskocit zelena o tych 300 metrov dalej, ktoru ale vyuzije len par vozidiel, kedze vsetky ostatne stoja na spomenutom prechode pre chodcov.
Toto je neefektivne a neekologicke (caste zastavovanie a rozbiehanie vozidiel).
Prechod pre chodcov pred zastavkou Švantnerova by mal mat cervenu (pre auta) len vtedy, ked je cervena aj na krizovatke o 300 metrov dalej.

Dakujem.

16. september 2021

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Hlavné mesto SR Bratislava
16. september 2021

Ondrej I

Súhlasím. Tento systém je neúnosný.
16. september 2021

Viliam

Už to bolo vysvetlene v inom podnete že križovatky nie sú prepojené t.j. každá sa riadi sama a pochybujem ze Siemens vie takúto technológiu spustiť na Slovensku keď mal problém vyriešiť križovatku napr. na racianskom myte
20. september 2021

Michal

Milý Viliam,
v inom podnete (https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/119499/saratovska-semafor-zle-nastaveny) bola vysvetlená situácia, týkajúca sa Dúbravky v časti medzi križovatkami pri Lidli a Saratovskou ulicou. Koordinácia križovatiek a ich zložitosť riešenia v kooperácii s aktuálnym stavom preferencie MHD nie je problémom technologickým, avšak problémom logickým, kde realita naráža na hranice logického myslenia, samotnej dopravy, požiadaviek rôznych relevantných strán či stavebného usporiadania križovatiek, nie možností technológií.
Modernizácie dvoch Vami uvedených uzlov boli riešené, pokiaľ si dobre pamätám, s odstupom 7 rokov (2014 vs. 2021), čo však samozejme nie je dôvodom na to, prečo sa to nedá. Otázku je možno vhodné smerovať v tomto prípade nie na samosprávu alebo dodávateľa, ale na generálneho navrhovateľa riešenia, prečo neuvažoval v širších súvislostiach...
23. september 2021

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme za podnet. Všetky križovatky sú riadené dynamicky a žiaľ, technologická zastaranosť niektorých križovatiek (mimo DKR) a centrálneho riadiaceho počítača, ktorý je umiestnený na Krajskom dopravnom inšpektoráte, neumožňujú vytvoriť program koordinovanej preferencie medzi chodcami, individuálnou automobilovou dopravou a linkami mestskej hromadnej dopravy.
Synchronizáciu na jednotlivých križovatkách v tomto úseku neplánujeme, režim riadenia bude vždy zohľadňovať intenzitu vozidiel na jednotlivých smeroch s prioritnou prednosťou električiek.

Podnet stanoviskom považujeme za zodpovedaný a admina prosíme o jeho uzavretie.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
23. september 2021

Peter Palusak

Ako je mozne ze tato nova krizovatka (robena ako sucast obnovy elektrickovej trate), bola naprojektovana bez moznosti synchronizacie s okolitymi semaformy?

Predsa by mali byt (obzvlast v dnesnej dobe) samozrejme, ze kazda nova svetelna krizovatka, sa bude synchronizovat s dalsimi, a ked treba vynovit starsie semafory, tak ta uprava by mala byt sucastou projektu novej svetelnej signalizacie!
23. september 2021

Peter Palusak

Este doplnok, ako moze krizovatka spravne vyhodnocovat intenzitu dopravy, ked prave ta doprava je zabrzdena svetelnou signalizaciou prechodu pre chodcou 300 metrov spat?

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania