06. február 2015
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň, Váš podnet preverilo Dopravný podnik Bratislavy, a.s. a tu je ich stanovisko:
"V uvedenom useku je od roku 1992 zriadeny otvoreny kolajovy zvrsok tvoreny kolajnicami S 49 upevnenymi na betonove podvaly SB 8 B. Jednotlive komponenty kolajoveho zvrsku su sice voci sebe navzajom oddelene materialom tlmiacim hluk a vibracie (gumene podlozky medzi patou kolajnice a podkladnicou a gumene podlozky medzi podkladnicou a samotnym betonovym podvalom), ale vzhladom na vek trate je predpoklad, ze tlmiace schopnosti tychto gumenych materialov su znizene. V sucasnosti vsak neuvazujeme s opravou/vymenou tlmiacich materialov, nakolko uvedena oprava by bola nerentabilna vzhladom na to, ze v blizkom casovom horizonte pride k modernizacii elektrickovych kolajovych trati, pri ktorych budu pouzite najmodernejsie materialy a technologie zabezpecujuce odhlucnenie kolajovej trate.
V roku 2014 sme vykonali upravu geometrickej polohy kolaje v otvorenom zvrsku na celej Karloveskej radiale, v tomto roku je naplanovane brusenie pojazdnych ploch kolajnic, cim by sa mala uroven hlukoveho zatazenia na okolite prostredie v tomto useku vyrazne znizit."
Mgr. Marek Papajčík
Oddelenie komunikácie a marketingu
Hlavné mesto SR Bratislava
ibratislava