Hlučné električky na Botanickej ulici

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Vyriešený
meno
marian 14. októbra 2014

Dobry den,

rad by som sa informoval ci by sa nedalo nieco robit s hlukom, ktory robia elektricky medzi Druzbou a Rivierou kde sa doslova rutia, co vytvara velmi hlasny neprijemny zvuk (viac hucia tie, ktore idu smerom k Druzbe) ktory otriasa okolim a zarezava sa az "pod kozu".

Snad by sa na useku na Botanickej medzi Druzbou a Rivierou mohol tento problem riesit obmedzenim rychlosti.

Dakujem za zvazenie a snad aj vyriesenie hluku v tejto lokalite.
marian

14. október 2014

ibratislava

Do konca novembra bude DPB vykonávať aj na tomto úseku v nočných hodinách podbitie trate a tým úpravu geometrie koľajníc čo má zlepšiť aj podobné problémy. Obmedzenie rýchlosti nie je systémové riešenie, je potrebné tlačiť na DPB aby sa nevyhýbal údržbe trati. Veľkú hľučnosť (aj vibrácie) spôsobuje najmä vlnkovitosť koľajníc. Koľajnice treba raz od času brúsiť. Dopravný podnik však takéto brúsenie nevykonáva. Naposledy brúsil trate (aj to len najkritickejšie úseky) v roku 2008. V prípade, že budete tlačiť na DPB aby vykonal prebrúsenie uvedených koľajníc hlučnosť sa výrazne znížiť. Zrejme však príde vyjadrenie v tom zmysle, že nakoľko sa má táto trať opravovať okolo roku 2016-2017 neplánuju urobiť nič...
14. október 2014

Erik

Problém je tzv. vlnkovitosť koľajníc daná systematicou neúdržbou tratí. Riešenie je prebrúsenie (čo stojí veľa peňazí a DPB nemá brúsku na ostránenie vlnkovitosti, má iba historický dvojnápravový brúsny vozeň ktorý nie je 100% funkčný a slúži akurát na prevenciu, odstrániť vlnkovitosť nevie).

Zníženie rýchlosti hluk zníži iba nepatrne, zato trvanie hluku sa výrazne predĺži.

Riešenie: Pravidelná a systematická údržba koľajových tratí, hlavne brúsenie vlnkovitosti! Požadovať od mesta ako 100% akcionára DPB.
14. október 2014

Erik

Zabudol som dodať že by bolo vhodné inštalovať bokovnice pre zníženie hluku. Pri väčšej oprave odporúčam aj zatrávnený zvršok ktorý umožňuje kontrolu upevnenia koľajnice, prípadne výmenu koľajníc, napríklad:
http://www.travetto.de/_images/kompetenzen/bauleistung/1000_tiefrasen.jpg
http://www.travetto.de/pdf/kompetenzen/einzelbalken_1000_tiefrasen.pdf
14. október 2014

Jozef Púčik

Dobrý deň,
za predpokladu, že užívateľ "ibratislava" je človek poverený Magistrátom BA riešiť tieto podnety, pripadá mi odpoveď ako výrazne farizejská (i keď pomenováva korektne príčiny, prečo vzniká daný problém), problém absolútne nerieši, ale naopak po(d)súva riešenie/aktivitu na občana, ktorý podnet podal...
Konkrétne:
"...potrebné tlačiť na DPB ... "
"V prípade, že budete tlačiť na DPB..."

Neskutočné. Neskutočne farizejské!
A prečo? Pretože 100% akcionárom DPB a.s. je Hlavné mesto Bratislava.
Teda Hl.M. (=magistrát) rozhoduje! A má moc tlačiť!!!

Takže TLAČTE!
pre "ibratislava":
Vyriešte to prosím - zdravý rozum velí, že minimálne je vašou povinnosťou to preposlať na DPB a TRVAŤ na odpovedi, ktorú tu zverejníte.
Najlepšie ak odpoveď bude obsahovať i predpokladaný termín opravy, pokojne i mimo predvolebného obdobia.

Inými slovami, splňte si to, čo máte v náplni práce, prosím.
Jozef P.

PS pokiaľ si dobre pamätám, to ostatné brúsenie (v 2008? Vajnorská?) bolo tiež len vynútené na základe podnetu na Úrad verejného zdravotníctva SR, Odbor hygieny ZP, kde boli zistene výrazne prekročenia hladiny hluku...
Ak to už inak nepôjde, i tam vedie schodná cesta...
Inak to už ozaj vidím len na klasickú defenestráciu.
V oboch prípadoch nám idú bratia Česi príkladom, ako to robiť.
14. október 2014

ibratislava

Predpokladáte nesprávne. Rozhodne (naštastie) nič nemám s magistrátom. ibratislava (i-bratislava) je len nickname, ktorý vznikol z názvu portálu (po dlhšom googlení môžno ešte nájdete jeho zvyšky), ktorého cieľom bolo práve bojovať s veternými mlynmi a informovať ľudí o dianí v Bratislave. Situácia sa však vyvinula tak, že fungovanie magistrátu sa zlepšilo a zvyšné funkcie, ktoré mal za cieľ tento portál sú roztrúsené na iných službách (napr. aj na tejto) preto sme ho pozastavili. Avšak z dôvodu aby som tu nevystupoval pod X prezývkami komentujem príspevky stále s týmto menom. Pozerám, že je asi najvyšší čas si ju zmeniť :)
15. október 2014

marian

Dakujem za reakcie. To ze to nebude jednoduche dosiahnut riesenie problemu je mi jasne. Stav trate je uz aj vizualne degradovany, niesom vsak na toto odbornik tak sa kvalifikovane neviem.

Co vsak viem je - elektricka iduca k Druzbe trocha pribrzdi v tom kopceku od Riviery kvoli chodcom v dialke na prechode, aby mohla plynulo prejst, tak hluk z nej nieje skoro ziaden a na celej trase ju to odhadom spomali o cca. 10 sekund.

Z toho mi vyplyva, ze casovo je to zanedbatelne a technika jazdy nemusi byt "plny kotol", aby to stupanie elektricka vysla.

Urcite mienim pokracovat v otazkach a pripomienkach o danom probleme aj na inych kompetentnych miestach.
15. október 2014

Jozef Púčik

@ibratislava: Mea culpa, akosi som vypenil, lebo z nicku (a prvej reakcie) som predpokladal, ze pracujete pre Magistrat. a najma, s uplne rovnakou reakciou zodpovedneho uradnika (vdaka bohu uz je na dochodku) v rovnakej oblasti som sa uz stretol.
kazdopadne z reakcii predpokladam, dufam uz spravne, celkom slusnu mieru erudovanosti v problematike... a hoci to vyzera ako boj s veternymi mlynmi, nevzdavajte sa. pomozete aj ostatnym, ktori by sa aj mozno chceli ozvat, ale chyba prave ten impulz...
pekny den vsetkym, JP

PS ale tu odpoved od magistratu a DPB by sme, vazeni zodpovedni uradnici, radi videli. vykazte konecne cinnost.
15. október 2014

servisman

Sťažnosť na hlučnosť električiek treba podať presne sem na úrad verejného zdravotníctva SR, Odbor hygieny ZP lebo inde podaná sťažnosť bude tak akurát hodená do koša.
15. október 2014

Erik

servisman:
A tisíce cestujúcich sa Vám poďakujú že môžu cestovať o niečo dlhšie ak tam znížia rýchlosť na 30 km/h. A hluk to zníži málo, zato bude jeho trvanie dlhšie. To nie je riešenie! Riešenie je využiť predvolebné obdobie a skúsiť z toho srpaviť "škandál" v médiách a obraz ako DPB a súčasné vedenie mesta zanedbáva údržbu tratí, konkrétne brúsenie vlnkovitosti. Nakoľko idú voľby a Ftáčnik chce vyhrať, tak verím tomu že promptne nájde spôsob ako vadu odstrániť! Teraz je najlepší čas...
20. október 2014

Erik

K téme:
http://imhd.zoznam.sk/ba/doc/sk/13888/Elektricky-v-tuneli-jazdia-pomaly-no-nemuseli-by.html
Hlučnosť vzniká primárne v dôsledku styku koleso-kolajnica na vlnkovitých tratiach, nielen v tuneli alebo Karlovej Vsi. Mesto je 100% akcionár DPB, tak by sa malo postarať o to, aby mal DPB potrebné technické vybavenie na údržbu tratí (a medzi údržbu patrí aj pravidelné odstraňovanie vlnkovitosti) ako aj rozpočet na takéto práce.

Tým že mesto z vysoka kašle na DPB (ani poriadne nekontroluje či DPB odjazdí to čo si mesto objedná a zaplatí) a DPB je dlhodobo podfinancovaný sa nemusíme čudovať súčasnému stavu, ktorý je dlhodobo neriešený. Nevidno žiadne systémové opatrenie iba hasenie požiarov. Čo po tom, že hasenie požiarov je dlhodobo neudržateľné a drahšie než systémové opatrenie.

Všetky vedenia mesta sklamali v tejto oblasti. Vrátane Ftáčnika. Tak si dobre premyslite komu dáte hlas (tip: jeden kandidát z oblasti dopravy kandiduje)...
20. október 2014

severín

tak treba nove elekricky! suhlasite sonou? ak ano alebo nie napiste na diskusiu!
20. október 2014

Erik

severín:
Garantujem ti že aj ultramoderná električka od Siemnsu (Avenio) alebo ktoréhokoľavek renomovaného výrobcu bude na vlnkovitej trati rachotiť. A to napriek tomu že neodpružené hmoty na podvozku má výrazne nižši než súčasné prevádzkové električky v BA. Pre hrubé porovnanie: podvozky ČKD majú asi 3,5 tony neodpruženej hmoty, moderné podvozky súčasných nízkopodlažných električiek asi 1,5 až 2 tony, podľa typu... Lenže vlnkovitosť tratí spôsobuje rachot tak či tak.

Takže nie, nesúhlasím že treba nové električky. Čo je treba je koľajovú brúsku (prípadne frézu) a pravidelnú a systematickú údržbu tratí. Nie raz za pár rokov zaplatiť externej firme drahé prachy za brúsenie alebo podbíjanie tratí. DPB má dostatočne veľkú sieť koľajových tratí na to, aby sa mu oplatilo vlastniť mechanizmy na údržbu tratí ako aj mať vyškolený personál.

Lenže my tu máme technickú a údržbársku základňu zdedenú po reálnom socializme 1980-tych rokov! Tak sa nečudujme že sú naše električky rovnko hlučné ako v 1980-tych rokoch. Navyše keď sa do ich rozvoja (a s tým súvisiaceho rozvoja údržbáraskej základne nielen vozidiel ale aj infraštruktúry) neinvestuje celé desaťročia! Miesto toho sa stále sníva o prerozchodovaní (ktoré by samo o sebe nič nezlepšilo ak by sme ostali na úrovni 1980-tych rokov), o tram-traine, o metre a pod...

Tu je nutná systémová zmena, nákup nových električiek nič nevyrieši. Akurát si ich na rozbitých tratiach zničíme. Starým "tankom" z produkcie ČKD sú rozbité trate jedno, novým vozidlám to už jedno nebude.
20. október 2014

severín

nove elektricky uz nie su az tak hlucne!
20. október 2014

Erik

Na kvalitnej a udržiavanej trati sú aj súčasné bratislavské električky tiché. A na nekvalitnej trati budú hlučné aj najmodernejšie tramvaje. Či sa to niekomu páči alebo nie, či mi niekto bude mínuskovať alebo pluskovať, fyzikálne zákony neobíde.
28. január 2015

U NAS TAKA OBYCAJ

pozdravujem prispievatelov.. snazil som sa aktivne upozornit urady pre ver. zdr., dopravny podnik, mestsku cast, mesto.. media..nikto nebol ochotny urobit razny krok.. iba rozhlas upozornil na tuto hlucnu problematiku - príspevkom.., mozno do uplnej opravy trate by stacilo znizit rychlost elektriciek je to docasne, je to sluzba pre obyvatelstvo a nestoji to nic, iba zmenit grafikon..ale aj oprava trate ako vidim v dubravke neriesi problem..asi sme hluchonemi alebo sa nas neboja..
06. február 2015

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, Váš podnet preverilo Dopravný podnik Bratislavy, a.s. a tu je ich stanovisko:
"V uvedenom useku je od roku 1992 zriadeny otvoreny kolajovy zvrsok tvoreny kolajnicami S 49 upevnenymi na betonove podvaly SB 8 B. Jednotlive komponenty kolajoveho zvrsku su sice voci sebe navzajom oddelene materialom tlmiacim hluk a vibracie (gumene podlozky medzi patou kolajnice a podkladnicou a gumene podlozky medzi podkladnicou a samotnym betonovym podvalom), ale vzhladom na vek trate je predpoklad, ze tlmiace schopnosti tychto gumenych materialov su znizene. V sucasnosti vsak neuvazujeme s opravou/vymenou tlmiacich materialov, nakolko uvedena oprava by bola nerentabilna vzhladom na to, ze v blizkom casovom horizonte pride k modernizacii elektrickovych kolajovych trati, pri ktorych budu pouzite najmodernejsie materialy a technologie zabezpecujuce odhlucnenie kolajovej trate.
V roku 2014 sme vykonali upravu geometrickej polohy kolaje v otvorenom zvrsku na celej Karloveskej radiale, v tomto roku je naplanovane brusenie pojazdnych ploch kolajnic, cim by sa mala uroven hlukoveho zatazenia na okolite prostredie v tomto useku vyrazne znizit."

Mgr. Marek Papajčík
Oddelenie komunikácie a marketingu
Hlavné mesto SR Bratislava
06. február 2015

U NAS TAKA OBYCAJ

pozdravujem DP, nesuhlasim s odpovedou, ktora neriesi situaciu...pozadujeme napravu vo veci.. netyka sa to iba botanickej, kde nie je obytna zona.. ale komplet karloveskej, kde je aj obyvatelstvo vysoko ohrozovane nadmernou hlucnostou prekracujucou zdravotnu normu..k tomuto tiez pozadujeme odpoved
06. február 2015

erik

Ak naozaj trať prebrúsia a odstránia vlnkovitosť, tak by mohlo dôjsť k výraznému zníženiu hluku. Ostáva dúfať, že to budú robiť čo najskôr.
09. február 2015

U NAS TAKA OBYCAJ

garantujem ze hlucnost v karlovke nebude znizena.. treba posunut tuto temu na diskusiju verejnosti..
k tejto teme som bol v januari u starostky.. nasledne to prerokovali s primátorom .. a výsledok je ta odpoved od hovorcu.. cize treba asi viacej apelovat.. alebo mozno spisat peticiu..rekontruovana trat v dubravke pozabudla na hlucnost .. takze my v karlovke nechceme pozabudnut na tuto dolezitu temu..
09. február 2015

erik

m.b. m.b.:
Na základe čoho garantuješ že hlučnosť nebude znížená? V Dúbravke žnížená je, oproti predošlému stavu aj oproti súčasnému stavu v Karlovke. Otázka je či bude nasledovať pravidelná a systematická údržba tratí aby znovu nezačali rachotiť.
09. február 2015

U NAS TAKA OBYCAJ

pri otvorenom kolajisku je hlucnost zvysena a zakonom povolena maximalna zatazenost tym padom moze byt presahujuca, iba v pripade novej trate musi DP zabezpecit eleminovanie hlucnosti co najviac ale akov ruzinovem moze sa podielat na zatravneni mestska cast alebo developer.. u nas v karlove to asi iba dochodcovia mozu zabezpecit..lebo mestska cast asi sotva..daj mi emal poslem ti vyjadrenia od uradu pre verjen zdr a odpovede od DP..
11. február 2015

servisman

Nechápem že sa niečo takéto nepoužíva na otvorenom kolajisku-
http://www.regutec.cz/antivibracni-desky/oblozeni-kolejnic
Problémy hluku by to riešilo viac než dostatočne a za lacný peniaz.
12. február 2015

U NAS TAKA OBYCAJ

Vazeny pan ...!

Usek elektrickovej kolajovej trate medzi zastavkami Nad luckami - MiU
Karlova Ves je sucastou Karlovesskej radialy. Vzhladom na planovanu
dodavku novych elektrickovych vozidiel v prvom polroku roku 2015, je
spracovany harmonogram oprav/modernizacii kolajovych trati, v ktorom je zahrnuta
aj modernizacia Karlovesskej radialy. Modernizacia
trati obsahuje vylepsenie ich technickeho stavu (pouzitie novych
konstrukcnych materialov,uprava geometrickej polohy kolaje, brusenie
pojazdovych hran) a sucasne aj zlepsenie komfortu cestovania. Nove
elektrickove vozidla s vylepsenym odpruzenim a kolajovy spodok a zvrsok,
v ktorom su pouzite komponenty tlmiace hluk a vibracie su predpokladom,
ze nepriaznive ucinky pri prevadzke elektrickovej kolajovej dopravy budu
minimalizovane.
Ako spravcovia trati mozme znizit rychlost jazdy elektrickovych vlakov
iba v pripade zhorseneho technickeho stavu trate, t. j. ak hodnoty
posudzovanych parametrov technickeho stavu trate su odchylne od normou
predpisanych hodnot.

S pozdravom :
Ing. Milan Tichy , sprava kolajovych trati DP Bratislava, a. s.

Tichý, Milan <[email protected]>
12. február 2015

U NAS TAKA OBYCAJ

REGIONÁLNY ÚRAD VEREJNÉHO ZDRAVOTNÍCTV A
BRATISLAVA hlavné mesto
so sídlom v Bratislave, Ružinovská 8, PSČ 820 09 Bratislava 29, P.O.Box 26
Vážený pán
.....
....
Naša značka:
HŽP113335/2013
Vybavil:
MUDr.Holíková
Vaša značka: Dátum:
Bratislava 18.09.2013
Vec: Hluk z prevádzky električiek po Karloveskej ul. v Bratislave - o z II á men ie
Na základe Vašich e-mailových podnetov (z 12.08.2013 a 15.08.2013) vo veci
nadmernej hlučnosti z prejazdu električiek Karloveskou radiálou prebehlo rokovanie
s Dopravným podnikom Bratislava, a.s. (DPB), o možnostiach postupu pri znižovaní
hlučnosti. O výsledkoch ste boli informovaní e-mailomIng.TichéhozDPBdií.a 17.09.2013.
K problematike uvádzame:
27 ods. 2. zákona NR SR Č. 355/2007 Z.z. o ochrane, podpore a rozvoji verejného
zdravia umožňuje orgánu verejného zdravotníctva požadovať dodržiavanie prípustných
hodnôt hluku pri dopravných trasách iba v prípade nových trás alebo ich podstatnej
rekonštrukcie. Z tohto dôvodu nie je možné t.č. zo strany nášho úradu podstatne ovplyvniť
hlučnosť električkovej trate, ktorá slúži verejnému záujmu.
Ubezpečujeme Vás však, že v prípade jej rekonštrukcie uplatníme všetky možnosti
zákonné na zníženie hlučnosti prejazdov električiek touto trasou.
Súčasne Vám odporúčame individuálnu ochranu obytného prostredia pred hlukom,
napr. osadením protihlukových okien, žalúzií a pod.
Na vedomie:
Dopravný podnik Bratislava, a.s., Olejkárska 1, 814 52 Bratislav~
Tel: 0917/235450 Fax: 02/4333 8298 E-mail: [email protected] reo 00607436
12. február 2015

U NAS TAKA OBYCAJ

Vážený pán,

v našom stanovisku zo dňa 18.09.2013 je jednoznačne uvedené, že orgán verejného zdravia t.č. nemá možnosť požadovať nápravné opatrenia na zníženie hluku. Merania hluku zabezpečuje náš úrad výlučne ako podklad pre správne konanie. Preto v danom prípade preto ani nie je dôvod na vykonanie merania hluku. Navyše ide o cca 2,5 km úsek, ktorého zhodnotenie meraním nie je v súčasnosti možné zabezpečiť pracovníkmi nášho úradu.

Po ukončení rekonštrukcie trate bude náš úrad požadovať zdokumentovanie hlukových pomerov v okolí trasy od Dopravného podniku Bratislava ako podklad pre kolaudačné konanie.

S pozdravom

MUDr.Holíková, RÚVZ Bratislava
12. február 2015

U NAS TAKA OBYCAJ

Odpoveď: KV/LEG/2015/2013/17057/IM

Vážený pán .....

dňa 07.08.2013 bol na Miestny úrad Mestskej časti Bratislava - Karlova Ves doručený Váš email, v ktorom nám upozorňujete na vysokú mieru hlučnosti koľajiska v časti Karloveská ulica a to počas premávky električiek.

Dňa 12.08.2013 Vám bola Miestnym úradom Mestskej časti Bratislava - Karlova Ves zaslaná prostredníctvom e-mailu odpoveď č. KV/LEG/2015/2013/11736/IM, v ktorej Vám odporúčame obrátiť sa priamo na Dopravný podnik Bratislava, ktorý je prevádzkovateľom električkovej dopravy a ktorý je kompetentný riešiť tento problém a takisto na Regionálny úrad verejného zdravotníctva v Bratislave, ktorý je oprávnený objektivizovať hladinu hluku na základe vyhlášky Ministerstva zdravotníctva Slovenskej republiky č. 549/2007 Z. z. zo 16.augusta 2007, ktorou sa ustanovujú podrobnosti o prípustných hodnotách hluku, infrazvuku a vibrácií a o požiadavkách na objektivizáciu hluku, infrazvuku a vibrácií v životnom prostredí.

Dňa 13.08.2013 Miestny úrad Mestskej časti Bratislava - Karlova Ves zaslal Váš podnet prostredníctvom emailu Dopravnému podniku Bratislava ako prevádzkovateľovi električkovej dopravy o čom sme Vás e-mailom č. KV/LEG/2015/2013/11843/IM informovali a preposlali Vám email, ktorý bol zaslaný Dopravnému podniku Bratislava.

Z iného oddelenia miestneho úradu a to konkrétne z referátu ekológie a zelene bol zaslaný doporučený list zo dňa 09.08.2013 adresovaný Dopravnému podniku Bratislava, ktorý Vám zasielame aj v prílohe tohto emailu.

Dopravný podnik Bratislava a.s. je správcom koľajových tratí v Bratislave a preto je v jeho kompetencii podniknúť potrebné kroky na odstránenie hluku.

Veríme, že Vaša situácia je zjavne nepríjemná a ste obťažovaný hlukom, ale žiaľ Miestny úrad Mestskej časti Bratislava - Karlova Ves nemá oprávnenie v tejto veci vyhovieť Vašej žiadosti na zníženie hlučnosti. Zo strany Miestneho úradu Mestskej časti Bratislava - Karlova Ves bol zaslaný Dopravnému podniku Bratislava e-mail a list, v ktorom sme postúpili Vašu žiadosť.

Veríme vo včasné vyriešenie Vašej situácie.



S úctou

Mgr.Ivana Michalíková
referát legislatívno právny a súdnych sporov
Miestny úrad mestskej časti Bratislava - Karlova Ves
[email protected]
t.č. 02/602 59 250
27. júl 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

nakoľko je momentálne električková doprava v tomto mieste vylúčená a v dobe, keď sa spustí bude už trať zrekonštruovaná považujeme podnet za vyriešený.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
27. júl 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

nemate pravdu magistrat, treba zmerat trat prave na uvedenom mieste kedze je to podnet.. a kedze nefunguje poriadne AVR v hornej casti DK radialy..a kedze je sporne ake opatrenie bude fungovat po posledných zasahov do trate bez merania a iba hladani vysledkov...zaobera sa tuto temou vela instituciia a aj organy cinne v trestnom konanie ,takze poprosime o vaznost podnetu, geneza celého podnetu je podkladom pre dokumentovanie pre uvedene urady a institucie!
27. júl 2020

jajbolina

Ale veď na tom znížení hluku robia úpravy práve v tých dňoch, je snaha hluk znížiť.
https://imhd.sk/ba/doc/sk/19771/V-Karlovej-Vsi-prebieha-%C3%BAprava-zmodernizovanej-trate
28. júl 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

zasah do trate bez predchadzajucich vypoctov ako to ma pomoct, bez povoloenia zasahu do uz dokoncenej trate, s neakreditovanou meracou frimou, ktora este v Bratislave nikde nezmera prekrocenie limitov hlucnosti, nikdy nikde a nemaju ako kedze nemaju nad sebou kontrolny organ.. GARAZ company....takze takto funguje realizacia opravy a meranie dopadu.. zmanipulovane merania a kamuflaz pre obcanov...ze nieco robia..a potom regionalny urad zvysi hodnoty limitov pre uvedene vysledky a vsetko bude v poriadku...s cime nesuhlasi odborníci a obcania dotknutých bytoviek
28. júl 2020

jajbolina

1. nie je to dokončená trať, tá je až po koludácii, 2. používajú metódu ako vo Viedni kde je trať výrzne nižšia, 3. je hluk-ste nespokojný, riešia hluk ste nespokojný. "Milujem" kecalov.
PS: A s tým regionálnym úradom ste to "zabili", hybajte na topky. To je vaša cieľovka.
28. júl 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

1 nieje dokoncena ale tieto rezania a ine upravy maju byt dopredu odsuhlasene a zmerane a nie hladat pokusom a omylom...
2- nepouzivaju metodu podla viedne.. vieden ma 5 cm AVR v BA je iba 2 cm AVR a inej kvality, vo viedni meraju kazdu jednu budovu na vibro akusticky vplyv betonaze.. u nas sa robil generalne rovnako po celej dlzke
3 vidíme ako riesia hluk.. v duhej polovici poslednej fazy idu iba zistovat pricinua nie podla standartov a matematicky vypoctov, maraju to firmou, ktora nema akreditaciu - to je ako STKcka bez kamier....robia a meraju si co im vyhovuje...
4 prekrocene vnutorne limity v bytoch nikto z nich nemera...a to je problem a nie dopravyn hluk ... to nam neprekaza... vase tvrdenie je zaujate.. nase je po zisteni skutocnosti ze mesto nerobi podla Zákona 255/2007 §27, ods.4,...!!!!
28. júl 2020

jajbolina

Tak si myslím že vy ste tá petícia proti hlukou, čo zahŕňa AŽ jedného občana. Ale veď keď ste taký múdry, ponúknite spoluprácu s mestom, brániť sa dobrým riešeniam určite nebudú. k tým ale nepatrí určite vaša požiadavka na zákaz jazdenia električiek v nočných hodinách:-)
28. júl 2020

U NAS TAKA OBYCAJ

pan jaj boli je asi skuseny v argumentovani, vsetko okomentovat, pokial vieme peticia je o ludoch, ktori od zaciatku komunikuju z mestom...mesto doteraz iba zazelenava, meria ucelovo, a hlavne robi divadlo, to potvrdzuju aj odbornici k danej teme

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania