20. apríl 2022
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
po prvotnom nahlásení vozidla, bol vizuálne skontrolovaný jeho stav v teréne, hlavne či nepoškodzuje životné prostredie, prípadne či nie je nebezpečné pre verejný priestor. Boli skontrolované známky EK a TK a bola vyhotovená základná fotodokumentácia. Aby sme aktivovali majiteľovu pozornosť, dňa 05.01.2022 bolo vozidlo v teréne označené „Výzvou na odstránenie vozidla do 60 dní“ v zmysle zákona o odpadoch a zároveň v uvedený deň bola fotka vozidla spolu so znením výzvy zverejnená na webovom sídle mestskej časti Bratislava-Vrakuňa, v časti úradná tabuľa.
Pokiaľ majiteľ vozidla vidí výzvu, väčšinou začne dávať vozidlo do súladu so zákonom (zabezpečí novú EK TK). V tomto prípade nekonal, preto sme požiadali písomne políciu o lustráciu majiteľa/držiteľa vozidla. Na základe políciou dodaných zistení vlastníka/držiteľa vozidla s jeho adresou, sme majiteľovi doručili výzvu na odstránenie vozidla. Po prevzatí výzvy a kontrole povinných lehôt, konštatujeme, že vozidlo je už možné dať odtiahnuť a v priebehu tohto týždňa bude vyhotovená objednávka na jeho odtiahnutie. Skutočnosť, že majiteľ tohto vozidla má zaparkované ešte ďalšie vozidlá, môže vyriešiť len ako sme to už v tomto prípade uviedli „parkovacia politika“ hlavného mesta, v ktorej je plánované spoplatnenie každého parkovaného vozidla a majiteľ si rozmyslí, či bude platiť za nepojazdné vozidlo. Parkovanie vo vchode bytového domu je možné riešiť so správcom, ktorého si zvolili vlastníci bytov. Za porušovanie domového poriadku je potom možné sa obrátiť na políciu. Vaša poznámka na nečinnosť úradu je neadekvátna, nakoľko zo zákona sa dodržiavajú stanovené lehoty a úrad vo veci hneď konal. Poznamenávame, že strhnutie výzvy pre proces odstraňovania vozidla nič neznamená, ani preparkovanie vozidla v rámci verejných priestorov Bratislavy nezastaví, ani neoddiali začatý proces, a nezakladá dôvod neplatnosti povinností vyplývajúcich z výzvy. Pre úradné konanie je vždy po vylepení výzvy urobená fotodokumentácia, ktorá postačuje na to, aby sa zaznamenal prvý deň úkonu - vylepenie výzvy, ako prvý krok na začatie administratívneho procesu na odstránenie vozidla z verejného priestoru - až po vydanie rozhodnutia okresného úradu o určení, či sa vozidlo stáva starým vozidlom - teda vrakom, a môže sa zošrotovať. Proces je dosť zdĺhavý, pretože sa jedná o majetok a my musíme zachovávať zákonné postupy. Komunikáciou s dopravnou políciou rôznych okresov a následne majiteľmi vozidiel sme dosiahli, že za rok 2021 sme pri 60 nahlásených podnetoch na dlhodobo odstavené vozidlá, dali odtiahnuť 6 vozidiel, čím sme prispeli k šetreniu verejných prostriedkov - majitelia reagovali na výzvy, to znamená, že ostatných 54 majiteľov ju uposlúchlo a svoje vozidlá dali do súladu so zákonom.
S prianím pekného dňa
Kto? Referát životného prostredia, verejnoprospešných služieb a odpadového hospodárstva
Kedy? v priebehu najbližších dní
Mgr. Rastislava Mihóková
Miestny úrad mestskej časti Bratislava-Vrakuňa
K02