Bajkalská-chodník-chýbajúci

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

V riešení
meno
PotPalo 02. januára 2022

Zrušený chodník bez náhrady, na mape označený červenou čiarou. Ako sa majú cyklisti alebo chodci dostať od prístavného mosta ku GM Electronics, alebo naopak? Trasu kde treba prejsť cez nadjazd, potom ďaleko okolo, a ešte schodmi cez podchod neberiem ako riešenie. Pre chodcov je to o dosť ďalej, a nosiť bicykel strmými schodmi hore dolu je už úplne mimo. Navyše je to tri krát do kopca čo bolo predtým po rovine. A vôbec, prečo sa všetky cesty budujú po rovine a chodci/cyklisti nech idú podchodom-nadchodom, a nie opačne? Autu je ľahšie ísť do kopca, ako staršiemu cyklistovi.

02. január 2022

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Hlavné mesto SR Bratislava
03. január 2022

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme za podnet, ktorého prijatie týmto potvrdzujeme. Pridelili sme ho kolegyniam a kolegom, ktorí majú riešenie danej agendy v kompetencii. O priebehu riešenia Vás na základe obdržaných stanovísk budeme priebežne informovať.

S pozdravom,
Kto? Referát cyklodopravy

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
07. apríl 2022

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

počas výstavby nového diaľničného uzla došlo k zrušeniu spomínaného chodníka, nakoľko v priestore križovatky došlo k výstavbe nových diaľničných križovatkových vetiev a zároveň bolo zadávateľom stavby (MDSaV) určené, že úrovňové križovanie chodcov a diaľničnej dopravy nie je bezpečné. Peší a cyklistický prejazd ku západnej strane Mlynských Nív a Bajkalskej ulice je možný peším prechodom na úrovni prístavu a chodníkom pozdĺž nájazdovej vetvy na Prístavný most, ktorý ústi k spomínanému podchodu pod Bajkalskú ulicu. Úpravou dopravného značenia plánujeme v blízkej budúcnosti na tomto chodníku legalizovať jazdu cyklistov.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
12. august 2023

PeteR

Dobrý deň,
Ak bol tento chodník zrušený kvôli spríjemneniu cestovania autíčkárov, tak to uzatvorte. Aspoň budú ľudia vedieť pre koho sa buduje infraštruktúra, a na koho úkor.

Všetko pre autá, a nič pre ekológiu. Tak znie hlavné motto plánovania dopravnej infraštruktúry.

S pozdravom,
Peter.
20. august 2023

PotPalo

Bohužiaľ ľudia na SK sú stále zaslepení. Vidia iba jedno, ale nevidia druhé. Buď sa spraví niekde chodník pre peších, ale nieje tam pre cyklistov, alebo sa spraví pre cyklistov a nieje tam pre peších. Skrátka vždy iba jedno, len zriedka myslia na viac. Pritom by sa malo budovať s prioritami v tomto poradí: chodci, cyklisti/korčuliari, motoristi. Nejako si neviem spomenúť kde sa pri budovaní infraštruktúry vybudovali všetky tri. Kvalita povrchu by mala byť tiež taká, že cyklisti majú mať najhladší povrch (dnes sa robí práve opačne, čo najdrsnejší, ešte aj značenie vyčnieva, akoby chceli cyklistov odradiť).
20. august 2023

PotPalo

Alebo už existujúci chodník rozdelia na polovicu, a končí to katastrofálne slalomovou dráhou, ako napríklad na Bosákovej. Vo svete (a nie ďaleko, stačí pozrieť Kittsee) je bežné že chodník je aj pre chodcov, aj pre cyklistov, a nieje s tým problém. Zmestia sa tam naraz, aj bez výčnelkov, bez divokého značenia a podobných hlúpostí, prechody cez cestu sú bezbariérové. Navyše majú vybudované spoločné cyklochodníky/cesty pre poľnohospodárske stroje cez polia ďaleko od hlavných ciest, takže cyklisti a traktory môžu prejsť z dediny do dediny mimo frekventovanej cesty, pekne prírodou. Cyklisti majú čistý vzduch a ticho, traktory nebrzdia dopravu na hlavných ťahoch.
20. august 2023

PeteR

Holt, plánovalo sa D4/R7, a do toho prišla Korona. Tak sa jednoducho škrtlo všetko, z čoho by neprofitoval automobilizmus.

Dokonca tomu nahráva aj vyjadrenie MNV z apríla, kde hovoria o dvoj kilometrovek obchádzke pre peších na ktorý naväzuje kus vybudovaného chodníka ktorý sa stráca v cestičke pre cyklistov pretoŽe jeho ďalšiu časť zrušili aby mohli čím skôr odovzdať R7 verejnosti.

A to ďakujeme.

Navrhoval by som primátora nominovať na hrad. Alebo aspoň by som mu odporučil, aby si prešiel tú časť čo MNV navrhovalo.
31. december 2023

PotPalo

Môžem vedieť čo urobila samospráva za viac ako rok a pol? Nejaký posun v pred? Nejako chýbajú tie sľubované informácie. Alebo sa ešte neurobilo nič?
31. december 2023

PeteR

Dobrý deň,
Toto ale nie je za rok a pol. Daný chodník pre peších bol zrušený kvôli malému kruháču pre autá, a ten bol súčasťou plánovania a výstavby D4/R7. A to je oveľa dlhšie ako rok a pol.

Aj v tomto prípade je krásne vidno ako územné plánovanie škrtá všetko, kadiaľ nechodia autá. Zaujímalo by ma vyjadrenie PR Magistrátu že prečo to robia. A prečo nemajú územné plánovanie. Máme si snáď ako platiči daní zaobstarať aurá aby sme sa vedeli dostať z bodu A do bodu B?

S pozdravom,
Peter.

PS: #Vallo_Na_Hrad #Leopoldov

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania

Sledovať riešenie podnetu
Chcete byť informovaní o ďalšom vývoji podnetu? a sledujte jeho riešenie.