Vandalizmus na Prazskej

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Uzavretý
meno
Erik Schweighofer 11. novembra 2014

Dobry den,

mozete prosim presetrit, kto odsuhlasil STRIEKANIE plotu na stredovom ostrovceku na Prazskej? A kto to realizoval? Striekat kriky a travu farbou asi nie je v poriadku. Ale chapem muselo to byt rychlo, aby ste to stihli este pred volbami!!!

11. november 2014

Karol Bujaček

Pred chvíľou som sa z tohto miesta vrátil. Je to katastrofa!
11. november 2014

ivan

To nie je katastrofa! To je Bratislava, štát Slovensko.Čiže -normálka.
11. november 2014

števo

to je sila postriekany strom napriklad!!!!!
11. november 2014

Jozef

Naozaj neuveritelne, co sa to tu deje pred volbami.
Autor podnetu by mal kontaktovat niektoru televiziu, nech z toho spravi poriadne ostru reportaz.
11. november 2014

samo

no nech sa ftáčnik hanbí!
11. november 2014

Erik Schweighofer

dakujem Karol za fotky, ja som to videl nazivo z auta a vecer z nadchodu, ale tie detaily to je fakt katastrofa! :(
11. november 2014

Erich

Budte radi ze to konecne spravili....
11. november 2014

flux

Zaujímavé, že tí fušeri ktorí tu vykonávajú manuálne práce a väčšinou za sebou nechávajú podružnú spúšť /škody, popri porušovaní dopravných pravidiel (výnimky nemajú udelené, vybavené žiadne), či porušovavní noriem (hlučnosť, prašnosť, nebezpečné výpary, odpad, azbest prášený na ulicu...), sa prepravujú v absolútnej väčšine vozidlami nebratislavských značiek vo výskyte: 1) najviac východ SR 2) tesný záves južné Slovensko 3) zyvšok... vrátane tiež pomerne rozšírenej PB.

Úradníček zahniezdený v Bratislave zavolá svojich rodákov, no kontrolu na nich nepošle žiadnu (priebežnu-dohladovú, ani záverečnú).
Blahoželáme si k takémuto stavu samosprávy. Na takýchto idú naše peniaze, ktorých vraj nikdy nie je dosť.

Ešte to možno budú objahovať ako mikulášsku a vianočnú výzdobu (červená farba + imitácia zasneženého krovia nabielo)
11. november 2014

C

To je katastrofa !!! Niekoľko rokov totálne hrdzavé zábradlie, a teraz toto ... O.i. by ma zaujímalo, či by si tí "maliari" takto natreli plot doma v záhrade ... Určite nie ... Tak prečo to tak robia inde ... Treba im to dať celé vyčistiť a vysadiť novú zeleň - na vlastné náklady...
12. november 2014

Frantisek Novak

mozno chceli zabit dve muchy jednou rano. Nastriekat zabradlie a spravit vianocnu vyzdobu zelene...
katastrofa cela tato predvolebna saskaren. 4 roky spali a zrazu za posledne dva tyzdne chcu vsetko dohnat. Ale ved nech len robia, volit znovu tych istých nebudem tak ci onak...
12. november 2014

pomsta z vychodu

ta zrobili plot, aby sumny bul... to tym blavakom sa nic nepaci...
12. november 2014

Frantisek Novak

jedna vec by sa nam blavakom pacila...
12. november 2014

andy

"To je hnus velebnosti" toto sa môže stať snáď iba v tomto banánovom štáte, postriekané stromy, kríky, tráva a aj cesta...keby to zábradle natreli štetcom, tak by spravili lepšie.
12. november 2014

mh

Nove fotky z 12. Nov 2014 o 10:35 rano

Cely archiv tu: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.327032647498686.1073741832.325775760957708&type=1

Alebo hladat na Facebooku "Dokumentacny Projekt Horskeho Parku"
12. november 2014

ppp

Ozratych robotnikov poslat do prace, to je ako zvolit si "zastupcov" do zastupitelstva.
Biznis je jediny zaujem,
Moralka hodna svin v chlieve

Dakujem vsetkym volicom za to co ste dosadili za vykvet ku korytam
12. november 2014

Martin

wow, to robili technikou vylievania kyblov farby za jazdy? O_o
12. november 2014

Robo

Nas.ať do rúk a týždeň nepustiť k vode.K.k.t len K.k.tinu urobi!!!
12. november 2014

imrich

keby siel niekto poza ten plot tak urcite aj jeho by ostriekali, to robili nejaki "mentali" co ine sa da o tom povedat.
12. november 2014

PK

to je haba tí čo to robili
12. november 2014

Roman

ta seda farba, ktorou zatreli cestu, na fotke, kde je robotnik v oranzovej veste zapricini, ze sa vozovka bude smykat, toto je nepripustne, aby pri malbe zabradlia zaspinili od farby krajnicu a cestu
12. november 2014

Ján Kraslan

toto normálne uvažujúci človek nespraví. objednávatel, firma, pracovníci. na vlastné náklady odstrániť škody.
12. november 2014

Peter

tak toto je namet na dalsi diel Pata a Mata...
12. november 2014

speeding-vedrovanie-technology

Martin to si nemal, takto prezradiť ich know-how, firemné tajomstvo "High Technology" (nápis ktorý sa im hrdo skvie na montážnom Mercedese na presun expertov, ečv PB493BI )
12. november 2014

samo

kurnik
12. november 2014

joze

Kto toto odsúhlasil? Nastriekať skorodované zábradlie? To je plytvanie peniazmi, to bolo v takom zlom stave, že tam nepomôže žiaden náter. Tá firma čo to robila by mala odstrániť všetkú vegetáciu a urobiť tam náhradnú výsadbu a starať sa o ňu 2 roky, ved to majú aj na firemnom webe, robia úplne všetko - high technology. Čakám na vyjadrenie čo sem napíše magistrát - dúfam že odstúpi celé vedenie odboru správy komunikácií! A firme dať pokutu, alebo zrekultivovať zeleň a očistiť vozovku - toto ste nezvládli!!!
12. november 2014

samo

no toto guinesova kniha rekordov!!!!!!
12. november 2014

Obyvateľ Dúbravky

Dneska poobede zahladili stopy po sebe tak že to tam celé pokosili a vyrúbali kríky :(
12. november 2014

C

Obyvateľ Dúbravky - A čo spravili s tým postriekaným stromom ? Ten tiež vyrúbali ?
12. november 2014

Martin

Je takmer nemozne, ze taketo nieco sa moze vobec este udiat v roku 2014...ma niekto foto kde je preukazane "ako" to teda vyriesili? Rad by som to videl. Dik
13. november 2014

Miro Minca

To mozu urobit len totalni mentalni impotenti a k.k.ti...
13. november 2014

Frantisek Novak

Ziadam kompetentných aby sa k tomu okamzite vyjadrili!
13. november 2014

Jozef

Kompetentni by mali okamzite odstupit a nahradit vzniknutu skodu !!!
13. november 2014

expert

vyriesene to je tak, ze 3/4 krickov je ostrihana a ostali tam len trciace pahile, trava pokosena...
13. november 2014

mravec na červenom strome

presne tak , chlapci z "High Technology" si asi boli vedomí svojej chyby , tak jediné čo ich v postihnutých hlavách napadlo bolo vyrúbať a ostrihať kríky a stromy tak , aby nebolo vidieť výsledok ich krásneho diela...Ešteže Karol urobil aktualizáciu podnetu v správnom čase , tým pádom máme proti nim krásny dôkaz...Ak čakáte na odpoveď samosprávy , tak to sa asi nedočkáte...oni za to nemôžu , to všetko fy. HT . Tuším v tomto prípade nám voľby viac uškodili a so sebou priniesli :(
13. november 2014

Stefan

Boze moj na nebi. Tak toto je sila. By som dal primatorivi takto postreikat plot a pak by som mu vykosil celu zahradu a zoral ako odskodne za zle vykoanu pracu.
13. november 2014

Ochmonek

Ty kokos, šak to je len obgrcané ... nech skúsia v Považskej takto obgrcať zábradlie a zeleň farbou a som zvedavý, či by im to prešlo bez povšimnutia. Čo si všímam, tak mimobratislavské firmy sem chodia len odfláknuť robotu, ale tučné love si nezabudnú vypýtať. Do riti by som ich nakopal a utopil v tej farbe. Vidlač jakási!!!
13. november 2014

sao

otras
13. november 2014

Juraj Kubica

A co ma s tymto objednavatel ??? Ked si dam v servise vymenit olej a oni do auta naleju namiesto oleja napriklad kvalitneho Jacka Danielsa, tak ako za to mozem ja ? Akurat im mozem nezaplatit. To, ze firma odfusovala pracu je vinou firmy, nie obnednavatela, ktory nekvalitne prace neprebral a tym padom sa za ne ani nezaplatilo. Objednavatel si ani nevybera firmu, tu si vyberaju vacsie ryby. Objednavatel len objedna pracu a skontroluje ci bola dobre vykonana. Na zaklade jeho posudku sa potom bud vyfakturuje sluzba alebo sa sluzba reklamuje. Uvazujte, alebo si dorobte zakladne vzdelanie. Toto je jednoznacne vina firmy z vychodu krajiny....Zase sme sa len presvedcili o kvalitach vychodu....
13. november 2014

Jozef

Otazka je, co objednavatel presne ziadal.
Podla toho, ako bolo zabradlie namalovane, tak firma zrejme dostala ulohu vykonat pracu co najrychlejsie, nebrat na nic ohlad, zrejme kvoli volbam. A tak sa robotnici s nejakym zakryvanim krikov a travy nezdrzovali, proste vykonali pracu podla poziadaviek objednavatela.
Je zaujimave, ze mesto (alebo mestska cast) este k tomuto nevydala ziadne oficialne stanovisko. Asi vedia preco ...

(A len tak mimochdom, Povazska Bystrica sa vobec nenachadza na vychode krajiny).
13. november 2014

m

13Nov2014, 16:00

Firma ktora malovala plot tam ma 2 vany ( + dalsi van a jedno osobne auto) a podla vsetkeho sadia novu vysadbu a cistia zvysok. Je tam vela ludi vo vestach a makaju.
13. november 2014

m

Vyzera to tak, ze zacala nova vyssatba.
13. november 2014

PK

no presne tak m§suhlasim
13. november 2014

obyvatel_BA_14762

Juraj Kubica, presne tak - uvažujte, doberte si základné vzdelanie; radšej pohnúť zadkom, ako banovať. Radšej ísť na priebežnú kontrolu, ako ich nechať kompletne dokonať dielo skazy. Je to na spoluzodpovednosti zadávatela.
Keď vám nabudúce pri natieraní zábradlia v parku vypália celé stromoradie s kríkmi a lavičkami (lebo zas použijú nejakú svoju High Technology) , a poničia chodníky, použijete rovnakú výhovorku? Nestačí ich nechať robiť si svojvolne čo chcú až do záverečného preberania zákazky, fušeri potrebujú nad sebou dohľad! To je známe vari už aj škôlkarom.
Takže predsa len u vás zákazky vyberajú "väčšie ryby" ako priznávaš, prihrávkový klientelizmus funguje ďalej, hoci si starostka Starého mesta či primátor, hudú inú predvolebnú pesničku: sú vyberaní "len odborníci".
13. november 2014

so

novy primator bude asi knazko
14. november 2014

Milan Ftáčnik

Obyvatel BA 14762 - A ako by ich mal Juraj Kubica skontrolovat, alebo ako pises ´´pohnut zadkom ?´´ Ved práca prebiehala v noci, vtedy Juraj Kubica doma spí nemá službu 24 hodín. Hned ráno sa celá situácia vyriešila. Samozrejme, ze vždy ryba smrdí od hlavy. Prihrávkový klientelizmus, ako si to nazval je samozrejme všade, ale za to nemôžu pešiaci ako Juraj Kubica.
14. november 2014

Marcel

14 Nov 2014 9:50
Zacala priprava na vysadzanie novej zelene.
Viac info a fotiek v Dokumentacnom Projekte Horskeho Parku:
https://www.facebook.com/doprhopa
14. november 2014

obyvatel_BA_14762

údajný Milan Ftáčnik, mne je jedno ako sa volá ten, čo ich má z príslušného oddelenia kontrolovať, nemusí to byť práve J. Kubica; no služobné automobily vám jazdia aj v noci a nadčasy sa takisto dajú zaplatiť + udeliť náhradné voľno. Alebo si nato zas môžte vybrať "outsorceovo" nejakú expertnú firmu, na nočné kontrolovanie (a zas by to dopadlo...), keď ste všetci na príslušne zodpovedných oddeleniach takí fajnoví (podla vzoru mestských úradov, kde je "padla" o 14:00 , predtým bol od 11:30 do 13:59 úradnícky obed a doobeda si sa tiež nevedel nikoho dovolať, lebo "teraz je na inom oddelení, teraz je na porade = zakrývanie absencie" ). .
"Hneď ráno sa situácia vyriešila" tak, že iste z toho trávového náteru nič nepreniklo do pôdy, že. A nastriekané kríky skončili svoju životnú púť, lebo boli zahladzované stopy ich klčovaním - likvidáciou (asi už ani nebolo iného riešenia, na nápravu a očistenie poškodenej zelene už nemali patričnú high technology).
Vy by ste neboli ochotní ani schopní čo len dennej kontroly (doteraz to nikomu ani nenapadlo), to k tej tvojej nočnej argumentácii:
"Zaujimave je, ze vraj pracovali v nocnych hodinach. Osobne som videl tuto pracu v pracovny den okolo 11-tej hodiny doobeda. Striekali prave bielu farbu a auta smerujuce do centra prechadzali cez bielu hmlu farby. Som zvedavy, kedy sa zacnu zbierat zaloby za zastriekanie auta" (z inej diskusie).
Samí packali (aj na úrade, aj na mieste pri výkone) - aj toto "bolo na druhý deň v poriadku"? Aj pred výkonom je možné skontrolovať ich plánované postupy (prinajmenšom ako chcú riešiť ochranu okolia pred nežiadúcimi dopadmi prác, či majú high-technology krycie plachty, či aspoň kartóny, atď). Nato však treba už absolovať vyššiu škôlkársku, aby si toto úradník vedel odsledovať.
14. november 2014

so

je to milan ftáčnik?
14. november 2014

mh

Aktualizacia 14.11. 2014 o 15:00
Podla slov velmi privetivych pracovnikov odviezli 27 vriec bioodpadu a nasadili 90 (dufam, ze si dobpre pamatam cislo) novych krickov "biely brez".
Farba je "biodegradable". Fotky z albumu Dokumentacneho Projektu Horskeho Parku: https://www.facebook.com/doprhopa
Cely album:
https://www.facebook.com/media/set/?set=a.327873507414600.1073741834.325775760957708&type=1
14. november 2014

PK

no tak to je kocurkovo!
14. november 2014

staromestsky gafor

a dodavatelska firma si vyfakturuje v ramci diela aj vysadbu novych stromcekov, ktore budu samozrejme 5x predrazene :-)
14. november 2014

PK

po volbach bude lepsie!
14. november 2014

C

Je to fajn, že vysadili kríky. Ale, jedna vec je vysadiť, druhá udržať pri živote.
Pred pár rokmi po oprave vozovky na Pražskej ulici v stredovom páse, ktorý sa tiahne cca od zastávky Sokolská smerom na Patrónku, bolo vysadených mnoho desiatok kríkov. Neprežil ani jeden.
Keď nikto tieto novovysadené kríky nebude polievať, prípadne, keď si ich na jar kosci nevšimnú, pretože budú zarastené vysokou burinou, tak čoskoro po nch nezostane nič. Tak je to v BA normálne.
14. november 2014

pt

Mne sa nahodou paci ze tam bude viac krikov - aj koli hluku, kedze byvam blizko. Verim, ze sa o ne musia starat prave pre to, ze to je sucast cesty a teda bezpecnosti na ceste. V tom stredovom pase to po stranke upravy zelene bolo vzdy velmi decentne.
14. november 2014

Karol Bujaček

Okrem toho tieto mladé nové kríčky môžu skončiť ako „soletky“ – obzvlášť pri tom množstve soli, ktoré sypú v zime na cesty.

Nejak sa mi nezdá, že by teraz také malé rastlinky dokázali zakoreniť (je polovica novembra!) a ujať sa; veď kto vie kedy začne mrznúť? Zatiaľ to tak nevyzerá, ale to sa môže zmeniť veľmi rýchlo.
14. november 2014

Marcel

Karol, vysadzaju brezu...

citujem z niekolkych zdrojov: http://www.kerria.sk/poradca.htm
"Dreviny s opadavým lístím je najvhodnejšie vysádzať na jeseň (október/november) alebo skoro na jar (brezy na začiatku pučania)."


A dalsi citat:
http://sk.wikipedia.org/wiki/Breza_previsnut%C3%A1
"Breza je nenáročný, rýchlo rastúci strom, ktorý sa často používa a vysadzuje pri rekultivácii krajiny či zalesňovaní exhaláciami odlesneného území, sama je tiež veľmi aktívna pri kolonizácii spustnutej kultúrnej krajiny (opustené polia atď.)."

Ja mam pocit, ze vybrali dobre. Nemam pocit, ze by to chceli uz akokolvek ututlat.
14. november 2014

Marcel

Tiez mam pocit, ze Stare Mesto prestalo solit beznou solou uz davnejsie. Ak sa vobec soli vobec nejakou solou a nepouziva sa uz len drt - tak ako to spravila Petrzalka pred mnohymi rokmi. Aj ked sa mozem mylit je to dost nepravdepodobne ze sa stale soli beznou solou.
14. november 2014

Karol Bujaček

Marcel: v rastlinách sa takmer vôbec nevyznám, v tomto ma treba brať s rezervou – a väčšinou to sú z mojej strany otázky. Najradšej by som bol, ak by sa tie rastlinky ujali a za pár rokov by tam bolo pekné husté krovie. Len som trocha pesimista, obzvlášť keď vidím koľko je toho v celom meste suchého.

Či Staré Mesto používa v zime soľ je jedno, nie? Táto cesta (Pražská/Brnianska) je v správe magistrátu a nimi objednaných firiem, ktoré môžu použiť niečo úplne iné než je použité na uliciach, ktoré má v správe mestská časť.
15. november 2014

PK

dnes mili spoluobcania mozete rozhodnut!
29. november 2014

Netro

Došla odpoveď na sťažnosť. Samozrejme nič sa vlastne nestalo. 1. strana
29. november 2014

Netro

2. strana
29. november 2014

Netro

prilohy.
29. november 2014

Netro

takze, len aby ste vedeli, mozete striekat stromy farbou, lebo vsak ide o nezive cast drevin. navrhujem kupit vedro farby a ist nejake stromy pomalovat na cerveno-bielo... napr. popri cestach cele stromoradia, nech si ich vodici vcas vsimnu. oddelenie ZP a mestskej zelene magistratu sa vyznamenalo. vobec neriesia, ze po tej kore sa prechadza hmyz. dalsia staznost uz niem kam ide...
15. december 2014

Erik Schweighofer

Takze Vazeni, toto cele nas vsetkych stalo len 4800EUR. Za hodinu / osobu iba 85EUR. prikladam fakturu medzi fotky. A to sme este usetrili, lebo Hlavne mesto tu zakazku predpokladali do 6700 EUR. Nejdeme striekat a skrabat farbu???
15. december 2014

Erik Schweighofer

Fakrury za dobre vykonanu pracu ...
25. december 2014

Netro

dik za info, Erik
11. február 2015

staromestsky gafor

dnes iduc okolo tychto zvodidiel som sa tak zamyslel, ze kedy ich to vlastne natierali? Tu vidim, ze 11.11.2014. Dnes je 11.2., kolka nahoda :) a zvodidla su opatovne hrdzave... 3 mesiace po premalovani za takmer 5000 euro su zvodidla hrdzave!!! Jedna zima, ked 3x trocha viac zasnezi zlikviduje v hodnej miere nater... to by ma naozaj zaujimalo ako to technologicky riesili. Lebo plot pred domom mi teda za 3 mesiace od natierania nezahrdzavel ani raz...
16. február 2015

Karol Bujaček

Staromestsky gafor, vďaka za komentár. Dnes som sa bol na zábradlie pozrieť. Všetky biele časti boli hrdzavé. Niektoré viac, niektoré menej. Stopy hrdze boli na všetkých. Červené boli ako-tak v poriadku, ale aj tam minimálne na jednom mieste prekukovala hrdza.
16. február 2015

ivan

To nie hrdza ,to je špeciálna farba, vo svete predávaná pod názvom- Nostalgia biela.Je veľmi vzácna, čoskoro príde občania faktúra na doplatok, za tú vzácnosť.
17. február 2015

Stefan

No snad sa tu niekto vyjadri aj s mestkej casti, inak poprosim aby to Karol Bujacek zadal ako novy podnet, lebo pod tento nerieseny sa nikto asi neozve
20. február 2015

Netro

//práve odomňa odišiel email na magistrát s priloženými obrázkami stiahnutými z tejto stránky v znení:

Dobrý deň,

Týmto Vás žiadam o reklamáciu vykonaných prác z novembra 2014, ktoré vykonala firma Helvet, s.r.o. na Pražskej ulici pre Magistrát hl. mesta na základe dokumentov v prílohe (objednávka, preberací protokol, faktúra), keďže práce boli vykonané nekvalitne a už 3 mesiace po ich vykonaní vykazuje dopravné zariadenie (plot) značnú mieru korózie, farba sa a odľupuje, čo dokazujú priložené fotografie.
V prípade nekonania v tejto veci porušíte § 7 zákona č. 138/1991 Zb. o majetku obcí, v ktorom sa jasne hovorí, že "orgány obce sú povinné hospodáriť s majetkom obce v prospech rozvoja obce a jej občanov a ochrany a tvorby životného prostredia". Orgány obce a organizácie sú tiež "povinné majetok obce zveľaďovať, chrániť a zhodnocovať". Ale najmä "sú povinné najmä udržiavať a užívať majetok, chrániť majetok pred poškodením, zničením, stratou alebo zneužitím, používať všetky právne prostriedky na ochranu majetku, vrátane včasného uplatňovania svojich práv alebo oprávnených záujmov pred príslušnými orgánmi."

Celý problém je zdokumentovaný na stránke Odkaz pre starostu: https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/13346/vandalizmus-na-prazskej
Týmto Vás žiadam o priebežné informovanie o stave tohto podnetu.

Ďakujem.
18. marec 2015

Netro

mám update z magistrátu, lebo som ich požiadal aby to reklamovali:

na náter zábradlia na Pražskej ulici v stredovom deliacom ostrovčeku sme
si uplatnili reklamáciu. Firmu HELVET s.r.o., ktorá práce realizovala
sme vyzvali, aby obnovu náteru v rámci reklamácie zrealizovali do konca
apríla 2015 za priaznivých klimatických podmienok. Poverení pracovníci
oddelenia správy komunikácií budú vykonávať priebežnú kontrolu pri
obnove náteru.
S pozdravom
Vybavuje: Kubica, tel. č. 59 356 767
28. jún 2015

Anonymný užívateľ

Z nadchodu sa zdá, že takmer všetky novovysadené kríky vyschli ...
13. november 2020

Erik Schweighofer

poprosim zavriet, nema zmysel to drzat otvorene tak dlho

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania