Značky na Trenčianskej ulici

Zodpovednosť za riešenie: STaRZ

Vyriešený
meno
Karol S. 14. novembra 2014

Kto zakazuje ľuďom chodiť po ulici?

Dobrý deň,

Hlavné mesto - STARZ, nechalo osadiť niekoľko nových dopravných značiek na Trenčianskej ulici. Najviac sa vynímajú značky B13 zakazujúce vstup chodcom.

Zaujímalo by ma odôvodnenie tejto zmeny a čo si kladie za cieľ? Koľko poistných udalostí, dopravných nehod alebo koliziií bolo spôsobených chodcami?

Ako bola posúdená možnosť nechať využitie chodníka spoločne pre cyklistov aj chodcov? (použitie značky C12)

Koľko stál tento projekt? Z čoho to bolo hradené? Pod akým číslom povoľovacieho konania to prešlo schválením? Kto to schválil za Magistrát?

Sú k sebe chodci a cyklisti až na toľko netoletantní, že nedokážu spoločne používať a zdieľať chodník vedúci stredom našej Trenčianskej ulice. Nechavam na zamyslenie.

S pozdravom,
Karol Sahliger


Podľa projektovej dokumntácie:
návrh: Ing. V. Očenášová
kontrola: Ing. J. Snopko
zodpovedný projektant: Ing. P. Pokrivčák
vedúci projektant: Ing. P. Pokrivčák


B13 - Značka zakazuje vstup chodcov a používa sa tam, kde je nutné v záujme bezpečnosti cestnej premávky vylúčiť pohyb chodcov, pre ktorých sú spravidla k dispozícii iné trasy.

C12 - Značka prikazuje vyobrazeným významovým symbolom vyznačeným užívateľom, napríklad chodcom a cyklistom, použiť v predmetnom smere takto označenú spoločnú cestičku alebo pruh. Cyklista pritom nesmie ohroziť chodca. Cestičku alebo pruh môže použiť aj osoba pohybujúca sa na kolieskových korčuliach, lyžiach alebo na obdobnom športovom vybavení, ak tým neobmedzí ani neohrozí vyznačených užívateľov. Iným účastníkom cestnej premávky je používanie cestičky alebo pruhu zakázané.

14. november 2014

Netro

Oprava povrchu, zrusenie zabradli a nova svetelna krizovatka pre cyklistov Trencianska - Mileticova. Konecne sa bez problemov cyklisti dostanu cez Mileticku, pojde asi o prvu krizovatku v BA so semaformy pre cyklistov.
14. november 2014

Jozef

Na otazku, ci su k sebe chodci a cyklisti az tak netolerantni, z vlastnej skusenosti odpovedam, ze castokrat su... Ja jazdim pravidelne po meste a napriklad na Petrzalskom Korze sa po cyklotrase korzuju mamicky s kocikmi a pozeraju s kamennou tvarou, ako sa na ne clovek ruti, ale neuhnu... Dalsi priklad je Most SNP. Tu je to este k tomu zle znacene, kedze z jednej strany je zapadna lavka znacena ako cyklotrasa, z druhej ako zmiesany chodnik. Ale aj z tej strany, kde je to znacene len ako cyklotrasa, sa bez problemov po jazdnych pruhoch prechadzaju ludia, pricom z druhej strany maju svoj chodnik.

A ked uz je rec o Trencianskej, z auta som tam viac krat videl, ako v strednom pase vencia ludia psov. Toto iste sa casto deje aj na Petrzalskom Korze. Raz mi vybehol z krikov jazvecik asi pol metra pred kolesom. Okrem toto ze som dostal skoro infarkt ja, o jazvecikovi uz ani nehovorim, jeho majitel si to ani nevsimol...
14. november 2014

Jožo

Celá tá cestička v stredovom páse bola od začiatku budovaná ako cestička pre cyklistov, nie pre chodcov, práve kvôli tomu, aby nedochádzalo k zbytočným konfliktom medzi chodcami a cyklistami (predsa len majú rôznu rýchlosť pohybu). Pôvodné zvislé značenie je ešte na strane ale od Dulovho námestia, značka cestička pre cyklistov http://goo.gl/maps/A3LvW a tiež priechody sú pre cyklistov a nie pre chodcov http://goo.gl/maps/c7eEX. Zvislé značenie zrejme nikdy nebolo na každom križovaní s pešou trasou (našťastie, netreba mať všade les značiek).

Tento projekt mal za cieľ umožniť priamy prejazd cyklistov križovatkou s Miletičovou a Ružovou dolinou (zase najmä kvôli tomu, aby sa cyklisti nemotali s chodcami na priechodoch pre chodcov a tiež aby tá cyklotrasa bola aj časovo použiteľná).
V súčasnom stave bol teda pohyb chodcov po cyklocestičke kvôli jej "nepreznačkovaniu" viacmenej pololegálny a zrejme tam nedošlo ku kolíziám chodcov a cyklistov. Aj keď je dosť možné, že k pár verbálnym konfliktom áno, stáva sa, že niektorí chodci cyklistom vynadajú, že idú po takejto nedôsledne vyznačenej cyklotrase, v domnení, že ide o chodník. Možno to bol dôvod na umiestnenie značky zakazujúcej vstup chodcov.

Projekt úprav vidno aj na http://utopia.sk/liferay/web/doprava/diskusne-skupiny/-/message_boards/message/3184721, kde sa k nemu vyjadrovali členovia komisie pre cyklistickú a pešiu dopravu (resp. aj iná verejnosť, ktorá túto tému sleduje), ale v tom projekte zákaz vstupu chodcov nevidím. Zrejme to pribudlo niekde neskôr. Možno návrh policajtov?
14. november 2014

cyklista

Omnoho lepsie by bolo dat tam znacku cyklotrasa (cesticka pre vyznacenych uzivatelov - cyklistov). Nie takyto odpad, ako predviedol Magistrat / STaRZ. CI to je Ftacnikov predvolebny tah - rozdeluj a panuj?
14. november 2014

Netro

nie je dobre to dat ako zdielane, lebo bude viac konfliktov, chodci maju obe strany ulice
14. november 2014

antas

ale potom si to musíte pozametať od lístia priamo z bicyklov, lebo i chodec (s metlou) tam má zakázané vkročiť. K tej netolerancii, je to pomerne naopak ako písal Jozef, cyklistov toleruje celé mesto i jeho nehliadkovacie zložky na chodníkoch, na ktorých nemajú čo hladať, kde nebezpečnou rýchlou a neusporiadanou jazdou ohrozujú chodcov, žiadne bezpečné odstupy, žiadna prednosť chodcovi ktorý tam má výsostné právo. To ako jazdia cyklisti viem posúdiť i ako motorista - bezhlavá jazda z akéhokolvek smeru cez akýkolvek zákaz, červenú na semafore, vyletenie spomedzi parkujúcich áut na vozovku, jazda cez priechody pre chodcov (tam kde majú bike tlačiť)... atď. A na určitých chodníkoch s povolením, väčšinou nemajú vyhradenú jazdu s prednosťou pred chodcami), no tak sa tam správajú - aj jazdiac 2-ja vedla seba, oproti ďalší 2-ja, k tomu z bočného chodníka (zákaz jazdy cyklistov) križuje chodcov smer ďalší... atď.
14. november 2014

Rado

To sa môžete hádať o tom, kde nemá cyklista, či chodec čo robiť. Faktom je, že sú cesty a chodníky. Autá sa už nezmestia ani na cestu, tak rozjazdievajú aj zeleň. V tomto meste zaberajú veľké plochy na chodníkoch. Cyklista nemá vyhradenú štruktúru a musí buď šlapať v jame levovej po ceste, kde za posledných 20.rokov vznikla džungla v ktorej vládnu bezohľadný a 20rokov nevzdelávaní a zanedbaní vlci, alebo sa šinie pomedzi parkujúce autá a chodcov po chodníkoch, odkiaľ ho "zákonom" strčili mimo zákon.
Výsledkom neriešenia dopravnej situácie, neriešenie vzdelávania a tolerancie sa situácia polarizuje nielen na najvyšších politických miestach, ale priamo aj tu na Trenčianskej, preto by som bol radšej, aby sa toto riešenie zanalyzovalo a ukazovalo ako exemplárny prípad, ktorému sa treba vyvarovať. (značiek viac ako na dopravnom ihrisku) a 3x od leta mi tam pod auto skočil z trávnika nejaký pes, resp.psíčkar, i keď podľa značiek očakávam niečo 2kolesové o meter vyššie.
14. november 2014

Netro

Rado, toto neni chodnik, ani to nikdy nebol. Odjakziva to bolo postavene ako cesticka pre cyklistov (znacka C8). Neni len chodnik a cesta. Je aj cesticka pre cyklistov a niekde aj cesticka pre chodcov a niekde zmiesana cesticka pre oboch. Toto bolo odjakziva koncipovane pre cyklistov. Znazka zakaz chodcov je tam duplicitna ak tam bude C8.
14. november 2014

Jožo

antas, ak je nežiaduce, aby cyklisti jazdili po chodníkoch, prečo ich práve na Trenčianskej miešať? Chodci tu majú chodníky, po ktorých nejazdia autá a cyklisti cestičku pre cyklistov. Alebo v tomto mieste, kde je predpoklad, že bude veľa cyklistov (keďže je to jedna z hlavných cyklotrás) miešanie s chodcami nevadí? Prečo potom vadí na chodníkoch, kde je cyklistov určite menej ako tu?

Malá poznámka k jazde cyklistov po chodníkoch, aj keď to nesúvisí priamo s podnetom. Máme bohužiaľ taký hlúpy zákon, ktorý nepriamo povoľuje jazdenie po chodníkoch (výrazom použitie chodníka na zastavenie alebo státie). Stačí sa pozrieť všade okolo seba, všetky autá sa na chodník dostali len jazdou. A z hľadiska zákona vozidlo ako vozidlo, čiže aj cyklisti môžu po chodníku jazdiť, ak pri tom zastavia alebo budú stáť.

Máš pravdu v tom, že existujú cyklisti, ktorí sa nezastavia pred žiadnym zákazom. Ale rozhodne nie je pravda, že to platí o všetkých. Podobne, ako existuje dosť veľa motoristov, čo porušujú presne tie isté predpisy, ako si spomínal pri cyklistoch. Jazda z akéhokoľvek smeru cez akýkoľvek zákaz (obzvlášť experti sú kuríéri), jazda ná červenú (už ma pár krát ako chodca skoro zrazili), jazda po chodníku (cyklista sa väčšinou chodcovi vyhne, motorista čaká, že sa vyhne chodec, najmä ak je chodník úzky), jazda cez priechody pre chodcov (z chodníka), dokonca parkovanie na chodníku (toto napr. cyklisti nerobia). Mimochodom, na cestičke pre cyklistov (aj v prípade zdieľania chodcami) môžu jazdiť zo zákona dvaja cyklisti vedľa seba.

Ako cyklistovi sa mi nepáči porušovanie pravidiel cyklistami. Ako motoristovi sa mi nepáči porušovanie pravidiel motoristami. Lenže keď poviem, že jazdím na bicykli, tak je omnoho pravepodobnejšie, že mi niekto povie, že vy cyklisti porušujete predpisy, ako že mi niečo podobné povie ako motoristovi. Takže lepšie je nepolarizovať generalizovaním, že nejaká skupina je zlá, ale radšej hľadať riešenia, aby boli všetci spokojní.
14. november 2014

Netro

Presne toto je ten point. Ludia na jednej strane priznaju, ze nie su cyklotrasy, ale tu, kde su, a odjakziva to bolo tvorene pre cyklistu, maju problem, ze po cyklotrase jazdia cyklisti.
Vsak sami proti sebe argumentujete.
14. november 2014

samo

no tak toje nespravodlivost!
15. november 2014

antas

Jožo však ja nie som proti tomuto riešeniu (prvá veta bola len žartovným skonštatovaním - zametanie z bicykla - keďže aj tu je neodhrabané lístie tak ako po celom meste, a ako vieme je to dosť nebezpečný prvok pre jazdu).
Najlepšie by všade bolo oddelelenie rizikových faktorov (cyklista mimo áut, mimo chodcov). Ďalej to už nebudem rozvíjať, lebo by išlo o dlhú debatu, na cestách je skutočne vela motoristických ozembuchov, vela ich jazdí ak po chodníkoch -autá, motorky, dodávky, k tomu sa pridajú cyklisti 2-4 na celej šírke (lebo aj oprotijazdiaci), chodník je k tomu deravý (chodec nemôže ísť stále priamo ako pochodujúci vojak a tiež musí byť v strehu navôkol 360° - pritom ide o bezpečnú komunikáciu určenú práve pre chodenie), a chodci majú v tej chvíli asi odletieť. Oni tu majú pritom prednosť, nemajú čo byť v strehu a uskakovať, slovo ako prechádzka tu už dávno stratilo význam, lebo v takomto stave je nemožná. Na vine sú aj platení "zodpovední", aj platení nehliadkujúci - nedozerajúci na bezpečnosť a poriadok.
15. november 2014

samo

pravda
17. november 2014

Karol S.

1) Každá značka je samostatne umiestnená.

Ešte iba príprava, ale aj tak je každá značka samostatne umiestnená.
17. november 2014

Karol S.

2) Vyhradné parkovisko, každé samostatne.

17. november 2014

Karol S.

4) Značky v zablokovanej križovatke.

Z jednej strany je označený prechod, z druhej iba odrezaná tyčka. V smere od Miletičovej upozorniť vodičov na blokovaný prechod nie je nutné, ale z opačnej strany už áno. A to nehovorím o schovávaní tej značky za strom.
17. november 2014

Karol S.

3) Nové a staré hneď vedla seba. Nie, že niekto použije jeden stĺp.
17. november 2014

Karol S.

5) Les značiek, občan zorientuj sa.

V úseku od Miletičovej po Dulovo nám. celkovo za posledné obdobie pribudlo minimálne 8 sĺpov s dopravnými značkami a žiaden strom. A to sú v stromovej aleji pekné diery.
18. november 2014

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň ,

reakcia na podnet : Trenčianska  ul. cyklotrasa.

Cyklotrasa  na Trenčianskej ulici bola realizovaná v rokoch  2008.

Na základe podnetov od občanov , predovšetkým cyklistickej verejnosti  k už realizovanej cyklotrase  sme v roku  2013 zabezpečili prepracovanie projektovej dokumentácie .
Umiestneniu cyklotrasy, /ktorá je súčasťou územného plánu Bratislavy/ predchádzali v minulosti rôzne návrhy, jeden z nich bol aj  vedenie trasy po chodníkoch , s čím  všetci dotknutí nesúhlasili.Na základe vyhodnotenia všetkých stanovísk vydala MČ Ružinov povolenie.

Umiestnenie značiek odsúhlasil Krajský dopravný inšpektorát , práve za účelom  zvýšenia bezpečnosti na tejto cyklotrase.

Naše skúsenosti so spoločným využívaním  sú zatiaľ nie veľmi pozitívne.
Tým , že cyklochodník vo veľkej miere využívali a využívajú  aj mamičky s kočíkom  a malými deťmi  prichádzalo často k stretom a nebezpečným situáciam ,čím bola ohrozená bezpečnosť všetkých.
Chodci v tejto lokalite majú predsa k dispozícii chodník , takže ich práva a možnosti neboli obmedzené.
Myslíme , že väčší problém vidíme v parkovaní osobných automobilov na chodníkoch .

Po zrealizovaní stavby v budeme tento stav sledovať a v prípade, že bude možná zmena , túto zabezpečíme.

Zhotoviteľ bol vybraný na základe záverov verejnej obchodnej súťaže. Víťazom sa stala firma Sarroute s.r.o . , Považská Bystrica, ktorá okrem stavebných prác bude realizovať aj zmenu svetelnej signalizácie, za účelom plynulého prejazdu cyklistov po celej Trenčianskej s napojením na cyklotrasu na Ružinovskej ulici.

Na záver len toľko , že ničenie "stavebných prác" - vylamovanie značiek , pomaľovanie značiek a pod.,nie je spôsob riešenia problémov.

Za pochopenie ďakujeme .
S pozdravom.
Katarína Szabová
STaRZ
26. november 2014

vlado

Hlavne ten les znaciek je krasny. Preco nedali znacky na jeden stlp?
04. december 2014

Jozef

Cela tato cesta od Bajkalskej az po koniec Kosickej je nelogicka a je tam dana na silu. Netraba zabudnut kedy sa robila a pripomeniem ze to bolo pre volbami. Sam som tade chodieval s detmi ale viac sme bike tlacili ako na nom sedeli. Samotnu pozornost si zasluzi Kosicka ktora je vyustena na chodnik a hned vedla stromu. Neviem preco nemohla uz tato cyklocesta pokracovat po Trencianskej az po koniec.Este si treba pripomenut ze kazdy cyklista je chodec a tak to plati skoro aj naopak. Cely tento usek je skor urceny pre skuseneho cyklistu ktory je viac ostrazity a pozna dobre dopravne predpisy. Ja s dietmi budem chodit radsej po chodniku na kolko sa tam citim bezpecnejsie a tato cesta teda bezpecna nieje. Znackovu alej radsej nebudem komentovat lebo je to smutne ako to vypada.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania