"Les" stĺpov a značiek

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Vajnory

V riešení
meno
Martin Bak 01. decembra 2014

Dobrý deň
V posledných týždňoch pribudlo vo Vajnoroch, zrejme v súvislosti so značením cyklotrasy Jurava v intraviláne, veľké množstvo stĺpov a značiek.
Množstvo jednotlivých niekedy aj zbytočných značiek na množstve stĺpov, ako napr. na priložených foto, pôsobí značenie rozhádzane až rušivo, vytvára vizuálny smog, najmä v centre obce.
Nedalo by sa to značenie spraviť rozumnejšie, viac citlivo k prostrediu, niektoré značky sú vyslovene obrovské, existujú predsa aj menšie rozmery.
S pozdravom
Martin Bak

02. december 2014

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme za Váš podnet.

Váš podnet postupujeme na riešenie zodpovedným pracovníkom a o výsledku Vás budeme informovať.

S pozdravom

Mária Horváthová
Sekretariát starostu
MČ Bratislava – Vajnory
02. december 2014

M

A to tam este chybaju dalsie znacky, ktore boli, osadene cca na 2 dni potom odmotovane a znova osadene cca na 1den.Ale ta najdolezitejsia, ktora by tam mala byt osadena ( obytna zona) ta asi nenahradi tie odstranene.Lebo s ukludnenim dopravy v tejto casti obce sa absolutne nerata.Nechame sa prekvapit.ci pojdeme z prace do jednosmernej,obojsmernej,zaslepenej cesty.
02. december 2014

Mária

Pán Bak , kladiete si otázku či by sa to nedalo spraviť rozumnejšie, viac citlivo k prostrediu. Tak to je vážna otázka. Určite že dalo, ale chýba tu spolupráca a akceptácia argumentov a rešpekt tradičných a zaužívaných zvyklostí. Pochybujem, že pôjdete s deťmi po cyklochodníku, kde z jednej strany máte prekážku a z druhej obojsmernú premávku. Takže kadiaľ ? No predsa po chodníku pre chodcov. Ja sa preto pýtam ako to asi riešili v družobnom Wolfstale a aké sú naše náklady na tieto riešenia?
02. december 2014

Mária

Pán Bak , kladiete si otázku či by sa to nedalo spraviť rozumnejšie, viac citlivo k prostrediu. Tak to je vážna otázka. Určite že dalo, ale chýba tu spolupráca a akceptácia argumentov a rešpekt tradičných a zaužívaných zvyklostí. Pochybujem, že pôjdete s deťmi po cyklochodníku, kde z jednej strany máte prekážku a z druhej obojsmernú premávku. Takže kadiaľ ? No predsa po chodníku pre chodcov. Ja sa preto pýtam ako to asi riešili v družobnom Wolfstale a aké sú naše náklady na tieto riešenia?
04. december 2014

majo

keby tam už len nebolo iného smogu....
04. december 2014

Braňo

Prosím vás veď to je smiešne. veď na čo sú už účastníkom dopravy nejaké dopravné značky, odstráňme všetky ak podľa vás je toto vizuálny smog. Veď ono sa tí účastníci nejako dohodnú...
04. december 2014

Kika

Stačí sa pozrieť do Petržalky. Tam je všade tabula jedna označujúca obytnú zónu a povolenú rýchlosť a každý sa na sídlisku riadi pravidlom prednosti sprava. A hlavne sú tam spomaľovače,
04. december 2014

Kika

Stačí sa pozrieť do Petržalky. Tam je všade tabula jedna označujúca obytnú zónu a povolenú rýchlosť a každý sa na sídlisku riadi pravidlom prednosti sprava. A hlavne sú tam spomaľovače,
05. december 2014

Braňo

@Kika porovnávate jablká s hruškami. až taký istý by som si nebol s tým, že každý to tam dodržiava
05. december 2014

M

Brano,myslite si,ze vo Vajnoroch vsetci respektuju dopravne znacenie?
To nieje o tom,ze cim viac dopravnych znaciek tym bezpecnejsie.Je to o drzosti a niekedy az arogonacii samotnych vodicov.
05. december 2014

Braňo

@M súhlasím s vami v tom, že žiaľ žijeme stále v krajine, kde na cestách prevláda arogancia a drzosť. Verím ale, že sú tu aj tí, čo to rešpektujú a sú ohľaduplni vodiči.
05. december 2014

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň pán Bak,

Ďakujeme za podnet.

V prvom rade treba povedať, že mestská časť toto značenie nevymyslela a preháňanie v zmysle "lesu značiek" nie je na mieste a podobné značenia sú všade po meste a mestách, kde sú cyklotrasy a nielen u nás.

Mestská časť musí rešpektovať schválený projekt organizácie dopravy v Operatívnej komisii pri Magistráte hl. m. SR BA za účasti Krajského dopravného inšpektorátu. Použité značky sú typové pre danú organizáciu dopravy v rámci cyklotrasy, ktorú navrhol dopravný inžinier s rešpektovaním cestného zákona a STN.

Krajský dopravný inšpektorát (KDI) rieši všetky značky - ako pre šoférov, tak aj cyklistov alebo chodcov a keď nejakú značku umiestnia, tak nie bez zmyslu, ale i tak Váš podnet, pán Bak, posielame KDI na vyjadrenie. Čo sa týka toho, že by značky mali byť menších rozmerov, výnimky v mimoriadnych prípadoch schvaľuje Ministerstvo dopravy SR, ale u nás mimoriadny prípad nenastal.

S pozdravom

Ing. Ján Mrva, starosta
05. december 2014

M

Tak nam p.Mrva vysvetlite preco bola osadena na krizovatke Rolnicka a Na jarku dopravna znacka zakaz vjazdu do jedmosmernej ulice a za cca 2dni bola demontovana vasimi pracovnikm.Tato situacia bez oznacania trvala zase asi 2dni.Potom pracovnici miesneho uradu konkretnu dopravnu znacku opat namontovali ale hned na druhy den bola zase odstranena. Takze,teraz
vchadzame do obojsmernej ulice a zrazu zistime,ze sa nachadzame podla grimas vodicov na jednosmernej ceste.Aj to je sucast projektu?
05. december 2014

Mgr. Martin Bak

Dobrý deň pán starosta
Ďakujem za odpoveď. Viem, že k týmto veciam sa vyjadruje množstvo strán a niektoré majú väčšie slovo ako iné. Ako vidíme napr. z projektu "zastávka viedenského typu Blumentál", dobrý nápad môže spôsob jeho realizácie často znehodnotiť.
Niektoré značky a spôsob organizácie dopravy na niektorých miestach uniká môjmu pochopeniu. Problém môže byť buď v realizácii, kde značenie len reaguje na skutkový stav, alebo potom v samotnom značení. Tu ide o kombináciu oboch, podľa môjho názoru.
Iste je Vám známe ako sú značené cyklotrasy v Rakúsku (napr. partnerský Wolfsthal) alebo v ČR. Skúsme sa inšpirovať. Ak treba zmeniť systém, apelujme na to.
Ste starostom aj mestským poslancom, teda 2x mojim voleným zástupcom, preto tento podnet smerujem na Vás, ak súhlasíte, skúste sa za to v rámci možností zasadiť.
Všetko dobré.
Mgr. Martin Bak
05. december 2014

Kika

Myslím, že tu by nemusel byť tento problém so značkami. Podnet na riešenie ako aj konečné schválenie dopravného riešenia predsa schválilo zastupiteľstvo. Stačí si pozrieť nahrávku v archíve. Prečo neboli akceptované na operatívnej komisii mesta návrhy vyplývajúce
z kontaktov s občanmi informácia v novinkách nebola. Pán Bak značky, podľa môjho názoru sú následne vyvolaným problémom. Prvotným bol projekt dopravného riešenia.
09. december 2014

Anna

Pan Bak, to nie les znaciek, to je prales znaciek!!! Mne osobne hlavne znacenie v cetre Vajnor pripomina "detske" dopravne ihrisko s mnohymi aj nezmyselnymi znackami... a ktovie co to vsetko stalo...
Pamatam si, ako terajsi starosta este ked kandidoval v jeho prvom volebnom obdobi, hovoril, ze prve co urobi po jeho zvoleni, tak okamzite odstrani "plynove" trubky na parkovisku pred masiarom, lekarnou... ale nestalo sa to doteraz ! A myslim, ze by ich odstranenie naozaj pomohlo v priechodnosti tejto casti Vajnor. A v tejto suvislosti spomeniem, ze je urcite na skodu nas obyvatelov, ze starosta zrusil pravidelne stretavanie s obcanmi, mozno by potom aj on sam lepsie poznal ich starosti a mozno by sa dozvedel aj vela dalsich navrhov na riesenie napr. aj okolo dopravnej situacie vo Vajnoroch. Som tiez vodic, ale s takymto "znackovym pralesom" som sa stretol naozaj len vo Vajnoroch.
10. december 2014

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň pán Bak,

MČ BA - Vajnory danú situáciu rieši spolu s KDI PPZ BA aj Magistrátom hl. m. SR BA a hľadá najvhodnejšie riešenie spolu s projektantom, pretože pôvodný návrh nevhodne rieši dopravnú situáciu vzhľadom na prístup vozidiel do obslužnej komunikácie.

Na včerajšom OKODe sa dohodol postup na dočasnú úpravu, ktorá bola dnes odsúhlasená policajtmi a následne aj zrealizovaná. Pracuje sa na príprave trvalej dopravnej úpravy, ktorá bude z veľkej časti totožná s pôvodnou (pred zmenou), kde sa pridá výhybňa aut, aby sa eliminovala možnosť dopravnej nehody.

Trvalá zmena dopravných značiek musí prejsť schválením v operatívnej komisii hlavného mesta SR Bratislava, čo je zdĺhavý proces a MČ BA - Vajnory robí všetko preto, aby bola dopravná obsluha prístupovej komunikácie so značením prijateľná aj pre označenie cyklotrasy aj pre dopravu v území.

Preto vás poprosíme o trpezlivosť.

S pozdravom

Ing. Andrea Jašková
Mestská časť Bratislava - Vajnory
Referát cestného hospodárstva
11. december 2014

Andrej

citujem zo stanoviska p. Ing. Jaškovej ,, Pracuje sa na príprave trvalej dopravnej úpravy, ktorá bude z veľkej časti totožná s pôvodnou (pred zmenou), kde sa pridá výhybňa aut, aby sa eliminovala možnosť dopravnej nehody. "
Výhybňa áut? Správne chápem, že bude tým pádom znížený počet parkovacích miest? Lebo ako ďalšie riešenie je asi narušiť zeleň.
11. december 2014

Mária

Pani Jašková akosi pozabudla vo svojej odpovedi ako situácia prispeje k zlepšeniu pre obyvateľov, ktorí sú tu denne skúšaní hlukom, zamoreným ovzduším, rizikovými situáciami. Z novej varianty dneška mi vyplýva, parkovisko pred prevádzkami bude zívať prázdnotou, ale druhé parkovisko
bude len pre tých čo tu prídu od Čiernej vody - takže iba sa posunula jednosmerná ulica. Tiež zabudla jasne vysvetliť, kde sa navrhuje "výhybňa".
11. december 2014

Mária

Pani Jašková akosi pozabudla vo svojej odpovedi ako situácia prispeje k zlepšeniu pre obyvateľov, ktorí sú tu denne skúšaní hlukom, zamoreným ovzduším, rizikovými situáciami. Z novej varianty dneška mi vyplýva, parkovisko pred prevádzkami bude zívať prázdnotou, ale druhé parkovisko
bude len pre tých čo tu prídu od Čiernej vody - takže iba sa posunula jednosmerná ulica. Tiež zabudla jasne vysvetliť, kde sa navrhuje "výhybňa".
12. december 2014

domáci

Pani Jašková, koľko stoja tieto Vaše dočasné úpravy (meniace sa značky, práca a vymýšľanie tohto všetkého) ? Platí to MČ BA Vajnory ?
26. január 2015

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň prajem,

pripomienkované prehustené dopravné značenie malo svoj vývoj, musí zohľadňovať všetky vplyvy v území, ako bývanie, prevádzky, bezpečnosť chodcov, umiestnenie cyklotrasy, nedisciplinovaní vodiči, jeho navrhovanie sa riadi predpismi, ktoré projektovo pripravuje špecializovaný projektant dopravák a schvaľuje v hlavnom meste operatívna komisia pri hl. meste SR Bratislava, kde sú zastúpení Krajský dopravný inšpektorát, dopravný podnik, cestný správny orgán, správca komunikácie.

Posledná zmena súvisí s realizáciou značenia cyklotrasy JURAVA, projektová dokumentácia k stavebnému povoleniu k cyklotrase sa pripravovala aj odsúhlasovala pred rokom 2012, zmena normy vniesla do navrhnutého značenia chaos, ktorý sa z pozície mestskej časti snažíme napraviť pri zohľadnení horeuvedených vplyvov. Musíme si byť však vedomí, že nie je možné na 100 % vyhovieť každému a aj dodržať predpisy, navyše keď o tom rozhoduje mesto.

Zmena normy sprísnila spôsob navrhovania dopravného značenia. Preto sa v teréne javí ako les značiek. Mestská časť sa snaží ponúknuť riešenie na ktorom ešte pracuje projektant a až bude schválené v komisii na hlavnom meste, môže prísť k úprave - zmene značenia v teréne.
Ak ako občan máte nejaký podnet, resp. návrh odporúčame Vám prísť na referát dopravy alebo sa zúčastniť s návrhom v Komisii Stavebnej, UP,ŽP a dopravy pri MČ BA Vajnory.
Súčasným komunikačným prostriedkom formou mailu nie je možné Vám podrobne vysvetliť kompletné riešenie.

S pozdravom

Ing. Zuzana Klaučová
Vedúca stavebného oddelenia
MČ Bratislava - Vajnory

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania