Zablokované okná v električkách-čo v prípade požiaru?

Zodpovednosť za riešenie: Dopravný podnik Bratislava, a.s.

Uzavretý
meno
Denisa 11. decembra 2014

Dobrý deň,

žiadam o uvoľnenie otvárania okien v električkách. Kúrenie ide naplno, ľuďom je teplo a často si nemožu ani okno otvoriť. napr. číslo električky 5, 28.11.17:37. Na fotke môžte vidieť ako sa okna zablokujú.
Čo by sa stalo, ak by bol v električke požiar?!
Čo sloboda jednotlivcov? Nemáme právo si otvoriť okno v električke?

Ďakujem.

11. december 2014

pepsodent

V prípade požiaru by bolo znemožnené vyskakovanie cestujúcich cez otvorené okienka. Tiež by bolo zamedzené prísunu vzduchu, kyslíka potrebného pre rozšírenie plameňa a dymu, ktorý pri požiaroch spôsobuje najviac obetí na životoch.
Kúrenie v električkách je však ozaj problém - väčšinu totiž ide rovno o prekurovanie, pre ľudí ktorí nastúpia z vonka kde je povedzme, -10°C až 4°C, v zimnom hrubom teplom oblečení do spoja ktorí vykuruje možno aj na 28°C. V takejto situácii vysaunovaní prepotení cestujúci siahajú po prvej pomoci: otvoreniu okien, čo zas vyvoláva v tejto situácii "blahodarný" prievan. Zhoršenie zdravotného stavu po opätovnom vystúpení do mrazu je takmer zaručené.
Nekúrte v tých električkách ako zmyslov zbavení. Alebo to stále nejde nijak nastavovať? Máme počkať na 22. storočie?
11. december 2014

Silvia

tristvrte elektriciek kuri nonstop ci je leto, jar, jesen alebo zima, obzvlast uplne to posledne sedadlo vzadu po lavej strane v smere jazdy, neviem ci mam taku smolu ale vzdy je prazdne, pretoze je tak horuce, ze ani 2 minuty tam clovek nevydrzi sediet, tiez by ma zaujimalo ci tieto prekurene sedadla, ktore takmer "horia" su vporiadku so sulade s cestovnym poriadkom MHD.
11. december 2014

ententykva

týka sa to električiek,ale i autobusov,napr.č.50,ktoré boli akože vynovené za modely,kde sa 95 percentám ľudí nepodarí otvoriť okno.mechanizmus nemožný,ako i dýchanie nemožné.žiadame vymeniť-okná,kúrenia,zodpovedné osoby,ktoré také nepodarky montujú či nariadili montovať.
12. december 2014

Zoro

Áno, súhlasím. Je to aj v prípade autobusov- máme klimatizované autobusy, ktoré nepoužívajú klimatizáciu a okná sa nedajú otvoriť! V lete týmto spôsobom môžete ublížiť starým ľuďom, deťom, a tiež aj každému z nás, kto používa aj MHD. Je potrebné tento problém riešiť, pretože všetci chceme aby ľudia používali MHD. Ak by mal každý auto, tak sa podstatne zvýši znečistenie Bratislavy. Preto treba všetko urobiť, aby boli cestujúci spokojní. Inak si našetria na auto a MHD klesne počet platiacich pasažierov!
16. december 2014

R

Silvia, čo má cestovný poriadok s kúrením vo vozidlách? :D Akože keď na cestovnom poriadku bude napísané, že električka jazdí každých 20 minút, tak tam bude chladnejšie, ako keď jazdí každých 10 minút? :D
16. december 2014

R

Mimochodom k tomu kúreniu. Ja sa stretávam aj s tým, že v električke je príjemne teplo keď prídem zo zimy - nie, nie je tam také teplo, ktoré by ma išlo zabiť ako sa tu píše, resp. sa stretávam s tým, že vo vozidle je na môj pocit pomerne zima - väčšinou tak o 5 stupňov teplejšie ako je vonku. Ak som však vyslovene nespokojný s teplotou vo vozidle, ideálny prípad ako to môžem riešiť je ísť na najbližšej zastávke za vodičom a upozorniť ho na fakt, že má vo vozidle neúmerne teplo, alebo neúmernú zimu, prípadne kontaktovať dispečing na všade vyvesenom telefónnom čísle (napríklad ak som v druhom vozidle súpravy) a ten kontaktuje vodiča. Električka pokiaľ viem majú dva stupne kúrenia - jeden je na bežnú zimu okolo -5 až +10 stupňov, ten už pri tých +10 vonku vzbudzuje dojem, že je vozidlo prehriaté, pretože kúri pomerne silno a potom druhý stupeň, ktorý dokáže električku poriadne vykúriť aj keď je vonku -20 stupňov. Čo sa kúrenia v lete týka, tak to je spôsobené vylučovaním tepla z elektroniky električky, ktoré tiež ak mám správne informácie sa môže vylučovať buď von, alebo do vozidla. Toto sa dá prepínať prepínačom, ktorý je umiestnený pred druhými dverami (nie v kabíne vodiča) a tento prepínač častokrát niekto prepne bez toho aby o tom vodič vedel, prípadne do neho len zakopne (to je také železo na zemi medzi druhými dverami a sedačkou pred nimi) a tak električka aj v lete kúri do vozidla. Opäť najjednoduchšie riešenie je ísť za vodičom a povedať mu o tom, nakoľko on je zatvorený v kabíne a netuší aká je teplota v salóne pre cestujúcich. Nakoľko súčasné električky nemajú žiaden termostat v salóne cestujúcich, nie je možná regulácia kúrenia na požadovanú teplotu a každý človek, ktorý má aspoň základné ekonomické zmýšľanie rozumie tomu, že investovať do 30-ročných vozidiel, ktoré majú byť v priebehu najbližších dvoch rokov nahradené 60 novými električkami nemá najmenší význam.
16. december 2014

R

Zoro, máme klimatizované autobusy, ktoré sa KONEČNE začali nakupovať s možnosťou uzamknúť okná, pretože cestujúci v bratislavskej MHD sú doslova ako stádo tupých volov a keď je vo vozidle pustená klimatizácia, dobehne do vozidla babička s nákupom z Miletičky, je jej zima, tak otvorí okno, ďalšej sa zdá byť suchý vzduch, tak otvorí okno, ďalšiemu kvôli otvoreným oknám sa zdá byť, že klimatizácia nechladí, tak otvorí ďalšie okno a takto to až po konečnú pokračuje. Ak je nejaký problém s nastavením teploty, je potrebné kontaktovať dispečing na známom telefónnom čísle vyvesenom na každej zastávke a v každom vozidle, prípadne osloviť priamo vodiča, aby situáciu riešil. Ak je klimatizácia pokazená, alebo naozaj nestíha, vodič buď ihneď, alebo na ďalšej konečnej odblokuje prípadne zablokované okná a na vetranie sa používajú tie.
16. december 2014

Zoro

R alebo ako vás mám osloviť. Neviem ako si to predstavujete, že vždy keď nastúpim do mhd mám ísť za vodičom a žiadať ho o tieto zmeny. Sústreďujú sa na cestu, neviem či by mojej požiadavke vyhoveli, častokrát sa s ľuďmi ani nechcú baviť,,častokrát vidím, že vodič zavrie dvere, keď je tam ešte pasažier a keď sa potom ide k nemu, tak ani neotvorí svoje dvierka. Takže ignorácia, ani sa s ňou nebavili o tom čo jej spravili..
Keď vstúpim do autobusu akože s klímou, ktorá tam nie je- myslím že za tých 10 minút čo tam budem mi nestihne vychladiť autobus alebo mu tá klíma naozaj ani nefunguje.
Ja naozaj neviem prečo je v SR trend mať všetko prekúrené, že sa tam ideš uvariť a musíš si vyzliecť kabát, aj sveter.To isté platí v nákupných centrách, napr Central kde je vždy také teplo, že musíme ísť preč. Potom z toho človek akurát ochorie keď ide do zimy.
Nebavíme sa tu o MHD kde je teplota ok, bavíme sa tu o prekúrených električkách ako napríklad č.5 a číslo 4...
16. december 2014

Silvia

R chodim pravidelne elektrickou a aj po ine roky stava sa mi dost casto, ze pod zadnym sedadlom, ktoru byvaju na lavej strane v smere jazdy este v tych najstarsich typoch voznov, kde sa sedi na plastovych sedackach, byva pod sedackou kurenie, no a to v tychto sedackach byva niekedy tak horuce, ze si nikto nemoze na to sedadlo sadnut aby sa nespalil, ide o to, ze to ohrozuje ludi predsa zaroven to brani v tom ze si tam moze niekto sadnut hlavne dochodcovia a ludia so zdravotnym postihnutim v preplnenej elektricke, je taketo sedadlo prazdne pretoze je prehriate. Podla mna je to rozpore s dopravnym poriadkom.
16. december 2014

Silvia

Suhlasim so Zorom, chodievam z Race 5 a 3 a stava sa mi to dost casto. Pritom vonku vobec nemrzne.
16. december 2014

R

Ako som napísal, od 30 ročných električiek nemôžete očakávať nejakú plynulú reguláciu. Keby kúrenie bolo vypnuté, sťažujú sa ľudia, že sa nekúri, keď je kúrenie zapnuté na 1. stupveň, čo je najslabšie, tak sa ľudia sťažujú, že sa kúri. Investovať obrovské prostriedky do úpravy kúrenia v tak starých vozoch je zbytočné. A ďalšia vec je, že vnímanie teploty je subjektívna záležitosť, pretože napríklad ja sa vždy poteším keď je vozidlo dobre vykúrené a možno patrím k 50% ľuďom, ktorí chcú mať teplo a zvyšných 50% chce mať chladnejšie. Kompromis je mať teplotu niekde v strede, ale to tieto staré vozidlá nedokážu. Tiež asi 30-ročný televízor nespárujete so svojim smartfónom, alebo Vám 30-ročná práčka so 6. zmyslom nenadávkuje vodu podľa množstva prádla. Možno by to dokázali, ale až po obrovských investíciach.
17. december 2014

Eva

Doporučujem použiť električku č. 6, v tej je vždy zima.
17. december 2014

Eva

Doporučujem použiť električku č. 6, v tej je vždy zima.
09. január 2015

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

o stanovisko sme požiadali Dopravný podnik Bratislava. Z fotografie nie je celkom zrejmé o aký technický problém ide. Možno bolo otváranie okna nefunkčné, tak bolo upevnené. Každopádne, je vhodnejšie sa obrátiť priamo na vodiča vozidla MHD, ktorý vie problém vysvetliť na mieste.

JE zrejmé, že kdekoľvek je viac ľudí, nie je možné ideálne vyhovieť všetkým, niekomu je zima, inému teplo, ďalšiemu vadí prievan... Zrejme najlepšie je mať trochu strpenia a vzájomného rešpektu.

Mgr. Marek Papajčík
Oddelenie marketingu a vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto SR Bratislava
19. február 2015

Denisa

Keď si človek platí 70 eur za električenku, prečo by mal chodiť len do električky číslo 6?A čo ak chcem ísť inde, nie tam kde č.6? To to nie je riešenie..Chceme služby za to čo platíme.Okná nemajú čo byť zablokované.
15. február 2016

Tomas

K tym stary elektrickam by isto slo za par eur dorobit nejaky casovac, ktory by automaticky kazdych 10min na 5min vypol vykurovanie. Tym by sa drzala teplota na prijatelnej urovni.
09. október 2020

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Dopravný podnik Bratislava, a.s.
13. október 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
tento podnet nám bol pridelený až teraz. Vzhľadom k tomu, že už je od udalosti viac ako 6 rokov a aj električky a električkový park bol medzičasom modernizovaný, navrhujeme podnet uzavrieť.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania