Pod záhradami-riešenie dopravnej situácie-nebezpečné

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Dúbravka

V riešení

Dlhohodobým skúmaním dopravnej situácie, prúdov vozidiel a peších väzieb sme dospeli k názoru, že na uliciach vyznačených v mape je viac ako žiadúce zriadiť "zónu škola" respektíve "obytnú zónu" čím by sa dosiahlo zníženie rýchlosti na 20 km/h. Je to krok, ktorý výrazne eliminuje riziko nehody s chodcom. V uvedených miestach sa vyskytuje vysoký počet detí (škola, park, bytovky) a pre samosprávu respektíve mesto to nemá žiaden negatívny finančný vplyv.
Ide o cesty: Pod záhradami (od Lidlu po Repašského) a Pekníkova.

07. september 2022

Odpoveď samosprávy

Prekonzultujeme možnosti riešenia s Krajským dopravným inšpektorátom. V obytnej zóne môžu autá stáť len na vyznačených parkoviskách, deti sa môžu hrať po celej šírke komunikácie, čo nám nepripadá
vhodné pre komunikáciu Pod záhradami (od Lidla po Repašského). Detto aj Pekníkova, kde sa parkuje po oboch stranách jednosmernej komunikácie.
Možno by bola vhodnejšia Školská zóna, ktorá síce znižuje rýchlosť na 20km/h, ale neumožňuje hry detí na ceste a stáť sa dá aj na komunikácii za dodržania pravidiel cestnej premávky. V každom prípade budeme konzultovať s KDI.
Kto? Oddelenie územného rozvoja

Ing. Rastislav Bagar
prednosta MÚ mestskej časti Bratislava-Dúbravka
09. september 2022

Michal

Bohužiaľ si myslím, že je to nezmysel. Je dosť naivné myslieť si, že autá tam pôjdu 20, pretože tam pribudne značka. Viď príklad zóny 40 na Trhovej, Drobného, Nejedlého a Na vrátkach, rýchlosť sa tam absolútne nerešpektuje. Ak to je nutné, tak je efektívnejšie osadiť viac retardérov.
23. september 2022

Vlado P.

@Boris Prosím, mohli by ste rozviesť, aké poznatky získané "dlhohodobým skúmaním dopravnej situácie, prúdov vozidiel a peších väzieb" podporujú váš návrh?

Ako častý návštevník lokality som si žiadny veľký problém nevšimol. Autá majú cestu, chodci majú chodník a kde sa križujú trasy, sú priechody. Taký normálny mestský štandard. Navyše obdive ulice sú využívané hlavne pre lokálnu dopravu. čiže kto tam nemá cieľ cesty, sa im vyhne, lebo širšie ulice v okolí poskytujú lepšiu trasu na tranzit.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania