Pozdlzne parkovanie vs sikme parkovanie

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Petržalka

Vyriešený
meno
Jana 04. marca 2015

V petrzalke na Medvedovej ulici bolo v minulosti sikme parkovanie (vid ciary na obrazku) popred panelak (c.17-19). Pred par rokmi, zmenili toto sikme parkovanie na pozdlne. Tymto sa ubralo hodny pocet parkovacich miest. Kedze tato cast ulice je slepa ulica, nie je potrebny taky velky priestor na komunikacii, aky sa vytvoril po zmene na pozdlne parkovanie. Bolo by mozne zmenit spat pozdlzne parkovanie na sikme? V minulosti (pocas sikmeho statia) nebol ziadny problem s prechodnostou ulice.
Dakujem

05. marec 2015

Peter

So zmenou na sikme parkovanie treba zabezpecit aj to, aby auta nestali na chodniku, Cize, aby nemohli zaparkovat tak, aby kolesom stali na chodniku.
05. marec 2015

Sveter

a nielen kolesom. niekedy aj predna cast auta dokaze zobrat kus z chodnika bez vylezenia na obrubnik. aj to brani mamicke s kocikom.
07. marec 2015

kilometer

Nemudrujte. Prd tomu rozumiete.
11. marec 2015

Odpoveď samosprávy

Uvedenú situáciu sme posúdili podľa platnej normy STN EN 73 6056 – Odstavné a parkovacie plochy cestných vozidiel a v zmysle zákona č.8/2009 Z.z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Na základe posúdenia odpovedáme nasledovné:
Zriadenie šikmého státia by si vyžadovalo z dôvodu bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky do minimálnej dĺžky 100m zriadiť výhybňu (napr. zákazom státia vozidiel), nakoľko od konca slepej ulice po hranicu križovatky je 120m. Na úkor výhybne by prišlo k úbytku počtu miest šikmého státia. Šírkové usporiadanie komunikácie by umožňovalo zriadenie šikmých státí len pre vozidlá nižšej kategórie, tzn. pre vozidlá menšej dĺžky a vyznačenie zvislým a vodorovným dopravným značením. Novela zákona o cestnej premávke umožnila v súčasnosti aj státie nákladných vozidiel do 3,5t, ktorých dĺžka je min 5,0m a v dnešnom čase aj nové osobné motorové vozidlá sú už svojou dĺžkou pri hranici 5,0m. Odstavenie takýchto dlhých vozidiel na šikmých státiach by ohrozovalo bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky a pri odstavení dlhšieho vozidla by sa komunikácia stávala prakticky neprejazdnou. Alebo by vodiči svoje vozidlá odstavovali prednou časťou do chodníka, čo by spôsobovalo problémy s jeho priechodnosťou. Zmena organizácie dopravy na šikmé státie vozidiel na komunikácii, jej vypracovanie a vynaložené finančné prostriedky na jej realizáciu by nepriniesli požadovaný a očakávaný efekt.

mestská časť BA-Petržalka

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania