11. marec 2015
Odpoveď samosprávy
Uvedenú situáciu sme posúdili podľa platnej normy STN EN 73 6056 – Odstavné a parkovacie plochy cestných vozidiel a v zmysle zákona č.8/2009 Z.z. o cestnej premávke a o zmene a doplnení niektorých zákonov. Na základe posúdenia odpovedáme nasledovné:
Zriadenie šikmého státia by si vyžadovalo z dôvodu bezpečnosti a plynulosti cestnej premávky do minimálnej dĺžky 100m zriadiť výhybňu (napr. zákazom státia vozidiel), nakoľko od konca slepej ulice po hranicu križovatky je 120m. Na úkor výhybne by prišlo k úbytku počtu miest šikmého státia. Šírkové usporiadanie komunikácie by umožňovalo zriadenie šikmých státí len pre vozidlá nižšej kategórie, tzn. pre vozidlá menšej dĺžky a vyznačenie zvislým a vodorovným dopravným značením. Novela zákona o cestnej premávke umožnila v súčasnosti aj státie nákladných vozidiel do 3,5t, ktorých dĺžka je min 5,0m a v dnešnom čase aj nové osobné motorové vozidlá sú už svojou dĺžkou pri hranici 5,0m. Odstavenie takýchto dlhých vozidiel na šikmých státiach by ohrozovalo bezpečnosť a plynulosť cestnej premávky a pri odstavení dlhšieho vozidla by sa komunikácia stávala prakticky neprejazdnou. Alebo by vodiči svoje vozidlá odstavovali prednou časťou do chodníka, čo by spôsobovalo problémy s jeho priechodnosťou. Zmena organizácie dopravy na šikmé státie vozidiel na komunikácii, jej vypracovanie a vynaložené finančné prostriedky na jej realizáciu by nepriniesli požadovaný a očakávaný efekt.
mestská časť BA-Petržalka
Peter