Fadruszova-znečisťovanie-ovzdušia

Zodpovednosť za riešenie: Iné

V riešení
meno
PRAVO REZIDENTA 18. januára 2023

ziadame instalovanie

MONITOROVACIEHO ZARIADENIA OVZDUSIA

spustenim semafora Nad luckami/Karloveska ulica

sa zhorsilo ovzdusie obyvtelom prilahlych bytoviek!

takto si nepredstavujeme EUROPSKE EKOLOGICKE modernizovanie

dopravy!

18. január 2023

Boris

Počet nehôd a zranení je detail.
19. január 2023

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Hlavné mesto SR Bratislava
19. január 2023

it

Dobry den, mna by tiez zaujimal dovod spustenia toho semaforu, lebo doteraz nebol, niekolko rokov (aj po obnove el. trate) a vsetko islo OK. Odkedy je spusteny tvoria sa kolony.
Neviem o tom, ze by tam bolo nejako vela nehod. Dakujem
19. január 2023

it

este doplnim, ze si zas nemyslim na rozdiel od zadavatela podnetu, ze by to malo taky dopad na ovzdusie.
19. január 2023

PRAVO REZIDENTA

pre IT, ja uvadzam ze rozhodnutim kompetentnych od stola sa zivot v KV zhorsil, doprava spomalila a ovzdusie tymto spomalenim sa xy emisiami znekvalitnilo
a to potrebujeme zdokumentovat,
bolo im uvedene dodavatelskou firmou pre Smartcity projekt
ze KV vedenie odmietlo ponuku monitorovat ovzdusie v KV,
zaujima ma preco bolo odmietnute a preco sa nerobia opatrenie podla poziadaviek obcanov....
19. január 2023

Boris

Keď ste všetci takí ekologickí, tak riešte znižovanie počtu vozidiel.
19. január 2023

PRAVO REZIDENTA

ved tento monitorovaci system moze vyhodnit premavku a moze byt vysledok ze do karlovky budu vpustene auta iba rezidentov...alebo tych co platia dane a nie napriklad taxikarov co nemaju ziadne prijmy podla danoveho priznania...
20. január 2023

Pozorovatel

@PRAVO REZIDENTA
prepacte, ale taketo fantasmagorie o vpustani iba aut rezidentov nie su absolutne na mieste.
Dufam, ze to bol iba vtip.
Ak by to zacali uplatnovat aj dalsie mestske casti, ci okolite mesta, tak to tu cele skolabuje.
20. január 2023

it

samozrejme ze je to blbost, lebo keby to uplatnila kazda mestska cast, tak mozeme kruzit iba v tej svojej :-) Dost zufaly pokus ...
20. január 2023

PRAVO REZIDENTA

pozorovatelovi. samozrejme. nebudemepredsa vyberat myto ako to bolo v minulosti a ako to je napr. v londyne...
23. január 2023

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme za podnet, ktorého prijatie týmto potvrdzujeme. Pridelili sme ho kolegyniam a kolegom, ktorí majú riešenie danej agendy v kompetencii. O priebehu riešenia Vás na základe obdržaných stanovísk budeme priebežne informovať.

S pozdravom,
Kto? Oddelenie životného prostredia

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
23. január 2023

PRAVO REZIDENTA

pozorovatelivo a it,

CHCETE TEN MONITOROVACI A MERACI SYSTEM NA KARLOVEKSEJ?
03. február 2023

Andrej

lepsie by bolo zabezpecit aby nejazdili v premavke pokazene smradlave dymiace auta ved sa staci prejst popri kazdej ceste ako smrdia niektore auta, neda sa dychat, hlavne ze sprisnovali STK a EK...
04. február 2023

it

k regulacii a spusteniu semaforu (https://www.bratislavskenoviny.sk/aktuality/karlova-ves/75175-sporny-semafor-v-karlovej-vsi-opat-spustia)
tak neviem, ale funguje rovnako zle ako pred tym. Vzdy ked je spusteny stoja tam kolony aut, cca 12 na odbocenie na Nad Luckami, pricom blokuju aj hlavny tah Karloveska. Pochopil by som, keby si semafor zapinala elektricka aby bola preferovana a bolo jasne ze ide. Opakujem, ze som si nie vedomy nejako vela, viac nehod ako kde kolvek inde. Pokial som stal na cervenej, mohol som prejst aj tri krat. Auta iduce od Dubravky odbocuju dolava, ale auta iduce od mesta a chcu odbocit na Nad Luckami maju stale cervenu. Neviem comu to cele malo pomoct...
05. február 2023

Boris

Mimo špičky ide električka každých 1,25 min + prihlásenie. Spiaci semafor sa využíva na menej frekventovaných križovatkách. Kvôli zvyšovaniu bezpečnosti a plynulosti budú pri všetkých modernizáciách všetky priecestia so semaformi. Takže si na to treba zvyknúť alebo nejazdiť autami.
05. február 2023

Pozorovatel

kolko sa uz popisalo o preferencií elektriciek na krizovatkach po rekonstrukcii x-krat som zazil, ze auto na lavom odboceni zastavilo elektricku a dostalo zelenu!
06. február 2023

PRAVO REZIDENTA

tento podnet je o merani ovzdusia, komentovanie semaforu piste na iny podnet, ktory som uviedol, a pripadne ak sa chcete stretnut so zodpovednou osobou tak pridite na prezentovanie PAASu v Petrzalke 8/2 a tam si to vydiskutujme s nimi od magistratu, aspon ja tam budem pozadovat vyvodenie ziodpovednosti kratochvilovej za nasu DK Radialu, za tento semafor a jej preslapy, za ktore dostava odmeny a vysoky plat, ako je harmincova a parkovanie na karloveskej...
06. február 2023

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

umiestňovať a prevádzkovať monitorovacie stanice na znečisťovanie ovzdušia je v kompetencii SHMÚ. Nakoľko SHMÚ by mal rozširovať v budúcnosti sieť monitorovacích staníc, môžu túto lokalitu aj na základe podnetu zahrnúť do užšieho výberu.

S pozdravom,
Kto? SHMÚ

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
06. február 2023

Odpoveď samosprávy

Samospráva uviedla, že zodpovedným subjektom je: SHMÚ
06. február 2023

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Iné
06. február 2023

PRAVO REZIDENTA

toto je vrchol kompetencie..
toto akoze naschval urobili ..
takto sa odprezentoali zastupcovia obcanov..
toto si vycapime miesto lenina..

dakujeme...ideme dalej
07. február 2023

PRAVO REZIDENTA

Dobrý deň,

teší nás, že obyvatelia na Slovensku sa stále viac zaujímajú o problematiku kvality ovzdušia a tiež, že ste sa s vaším problémom obrátili na Slovenský hydrometeorologický ústav.

SHMÚ v rámci Bratislavy prevádzkuje 5 stacionárnych monitorovacích staníc kvality ovzdušia (z toho sú 2 dopravné) a jednu mobilnú.

Práve mobilnú monitorovaciu stanicu by bolo vhodné použiť na dočasné meranie kvality ovzdušia v Karlovej Vsi v súvislosti s popísaným problémom. Ideálne by bolo zmerať a následne porovnať obdobia so zapnutým a vypnutým semaforom.

Mobilnú stanicu je potrebné pripojiť na trojfázovú prípojku elektrickej energie (380 V) s 25 A istením. Rovnako je potrebné dohodnúť jej umiestenie, aby netvorila prekážku pre chodcov, či nebránila vo výhľade vodičom. Preto je by bolo najlepšie, ak by si náš monitoring objednalo mesto alebo mestská časť. Naviac prevádzka Národnej monitorovacej siete kvality ovzdušia nie je plne hradená zo štátneho rozpočtu, čiže objednávateľ by znášal náklady mobilného merania. Cena závisí od dĺžky monitoringu a rozsahu látok, ktoré by sme monitorovali (PM10, PM2,5, oxidy dusíka, CO, SO2, benzén, benzo(a)pyrén, ...).

V prípade, že by bola k dispozícii iba jednofázová prípojka (230 V) elektrickej energie, vedeli by sme vzorkovať aspoň prachové častice PM10, PM2,5 a prípadne kancerogénny benzo(a)pyrén.



S pozdravom


Slovenský hydrometeorologický ústav

Jeséniova 17

833 15 Bratislava 37

Slovenská republika

Asistent generálneho riaditeľa

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania