Vie MČ prečo?

Zodpovednosť za riešenie: Iné

Neriešený
meno
Jana 27. apríla 2015

Prosím Vás viete zdôvodniť, prečo je táto cesta uzatvorená, ak vôbec sa s takou možnosťou uvažovalo, ak sa cesta stavala? Prečo ju nemôžu vodiči používať, aby sa z nemocnice mohli pokojne dostať naspäť na Dolnozemskú. Cesta je zatarsená, podchod pod cestou sa tým pádom nemôže použiť. Možno sa tie panely len zabudli odpratať. Vždy keď idem do nemocnice autom, myslím na toho kto to spôsobil. Ten tadiaľ určite nepotrebuje prechádzať. Možno to blokovanie cesty má význam preto uvítam (možno aj iní) prečo.

27. apríl 2015

Stefan

Ta cesta bola zle naprojektovana od zaciatku a v prevadzke nebola zial nikdy, Ak je viac vody v Chorvatskom jazere tak ju zalieva. Stale je tam mala vyska aj na prechod vyssich aut. A po tretie mam pocit ze nie je skolaudaovana ak som dobre cital. Ale je to pekny podet do petrzalskych novin, ci by sa s nou nedalo nieco robit po 25 rokoch necinnosti. Ale skor si myslim ze to tak ostane ako je to teraz navzdy.
04. máj 2015

Martin Nýdr

Dobrý deň, k uvedenej problematike prinášam nasledovné:
Cesta bola vybudovaná "Výstavbou hl. mesta SSR Bratislavy" (teraz GIB) ako obslužná komunikácia k nemocnici. Po sprevádzkovaní vodného diela Gabčíkovo sa zvýšila hladina spodnej vody a cestu zaplavilo. Od dobudovania nemocnice túto cestu pred nemocnicou žiaľ neboli schopné všetky zodpovedné inštitúcie majetkovo usporiadať. V priebehu minulého roka som na tejto časti komunikácie odpracoval desiatky hodín dobrovoľníckej práce, investoval niekoľko sto euro do materiálu, aby to vyzeralo aspoň tak ako to vyzerá v súčasnosti. Pomôcť mi to bolo aj zopár kamarátov. Ostáva už len vyriešiť problém s vodou - sú dve možnosti - celoročne prevádzkovať prečerpávačku vody z chorvátskeho ramena, ktorú vybudovala mestská časť Petržalka z Eurofondov, alebo dvihnúť krátky úsek tejto komunikácie o 40-50cm, čo by vytvorilo podjazdnú výšku min. 3,5m postačujúcu aj pre sanitky. V každom prípade Slovenský vodohospodársky podnik, dokáže túto hladinu regulovať aby bola cesta suchá. Odsledoval som to od 15.5.2014 - 23.12.2014 kedy tu nebola žiadna voda! Opätovne začala voda klesať a zase stúpať od cca 1.4.Táto komunikácia je veľmi potrebná nie len pre sanitky vychádzajúce na Dolnozemskú a prichádzajúce od juhu Petržalky, ale aj pre stovky vozidiel, ktoré denne musia túto časť obchádzať po Betliarskej cez sídlisko. Preto by si mali sadnúť kompetentní a konečne toto vyriešiť a sprevádzkovať tento úsek. Tiež je tu potrebné osadiť nové stožiare verejného osvetlenia, pretože v roku 2001 ich tu niekto nezmyselne poodrezával (káble sú v zemi zdravé). Tiež by bolo vhodné nenáročným a jednoduchým spôsobom urobiť bezbariérový zjazdy z chodníkov - prepojenie cyklotrasy od ramena k Dolnozemskej.
Fotodokumentáciu z dobrovoľníckych prác nájdete tu:
https://plus.google.com/u/0/photos/100385292511840177256/albums/6017441117945404385
Ak má niekto záujem pomôcť obnoviť túto cestu, prípadne sa zapojiť do nejakých aktivít na tejto ceste, ale chce len info píšte mi na mail: [email protected]
S pozdravom
Martin Nýdr
05. máj 2015

Martin Nýdr

Dobrý deň, na doplnenie mojej reakcie ešte uvádzam:
Raz som čítal stanovisko mestskej časti a vedomosti občanov o tomto podjazde a cyklotrase, čo popri ňom ide. Takže nie je chybná hydroizolácia cyklotrasy, pretože by nemala kam ísť zrážková voda a ak by sa cesta dokonale odizolovala, v prípade dažďa by ju zatápalo. Riešením je dohodnutie prevádzkového režimu s SVP, š.p. aby udržiavali hladinu pod úrovňou tejto komunikácie, alebo zrealizovať výškovú úpravu ako som už uvádzal, nie je to veľká investícia, len na Slovensku sa všetky verejné zákazky draho robia. Sprevádzkovať túto cestu nie je o peniazoch ale o záujme zodpovedných úradníkov.
Práce ktoré som zrealizoval sám, alebo za pomoci kamarátov bez nároku na odmenu:
1. orezy náletových drevín
2. pokosenie porastov v okolí 2x
3. aplikácia herbicídu na náletové dreviny, čo vyrastajú z obrubníkov
4. vyčistenie krajníc komunikácie celoplošne a obojstranne
5. vyčistenie chodníkov v celej šírke vrátane obrubníkov
6. dobetónovanie poškodeného oporného múrika WU betónom - omietnutie a bezpečnostný náter - žlto - čiernou
7. zasiatie trávy na svahu
8. vyzbieranie 10 vriec komunálneho odpadu
9. náter hrany mostíka žlto - čiernou
10. náter oporných rúrok zábradlia žlto - čiernou
11. náter spodných častí 2ks stožiarov verejného osvetlenia a inštalácia bezpečnostnej reflexnej pásky
12. osadenie chýbajúcich zvislých dopravných značiek - prikázaný smer obchádzania na ostrovčeku pri dolnozemskej
13. osadenie poškodených značiek "max. výška 4m"
dobetónovanie krajníc WU betónom
14. zaasfaltovanie nerovností studenou zmesou s penetráciou povrchu

Materiál použitý a zakúpený za vlastné finančné prostriedky:
PHM kosačka + auto + montážna plošina
13 vriec po 25kg studenej asfaltovej zmesi (zakúpené vo firme Dopravia)
5 vriec WU betónu
1 vreco bakleberu - sieťka
1 plechovka farby alkyton žltá + 1plechovka čierna
reflexné pásky
dopravné značky 5ks
trávové semeno
penetračný náter asfaltový - 1 plechovka
Martin Nýdr

07. máj 2015

nezávislý_pozorovateľ

Dajte na vlastnú päsť tie betóny a bude to otvorené, súhlasím s otvorením. Veľmi dobrý nápad.
11. máj 2015

Odpoveď samosprávy

Časť pozemnej komunikácie popri Chorvátskom ramene v mieste pod nadjazdom Dolnozemská v Petržalke, je nedokončená časť stavby „Príjazdová komunikácia pre NsP II typu Bratislava – Petržalka“, ktorú realizovalo Hlavné mesto SR Bratislava. Nakoľko stavba nebola dokončená celá (nebola zrealizovaná časť úseku „A“ od km 0,400 po km 0,480 avetva „C“), Okresný úrad Bratislava V, odbor dopravy a cestného hospodárstva, vydal povolenie na predčasné užívanie do 31.3. 2001 tých častí stavby, ktoré boli dokončené, t.j. úsek „A“ od km 0,000 po km 0,396 a vetva „B“. Predĺženie doby užívania bolo vydané tým istým úradom do doby 31.12.2003. Táto komunikácia nebola zverená do správy mestskej časti Bratislava-Petržalka, preto informácie týkajúce sa jej dokončenia môže podať len vlastník stavby, ktorým je Hlavné mesto SR Bratislava.

MČ Petržalka
16. máj 2015

Martin Nýdr

Klasická suchá, sterilná odpoveď ľudí, ktorým by malo záležať na tom aby to fungovalo a ktorí by mali mať záujem vlastnú iniciatívu toto riešiť - občan dotazuj sa niekde inde, hlavne nás neotravuj, ved nemáme peniaze, ani čas a už vôbec nie chuť sa s tým zaoberať.
10. september 2015

nezávislý_pozorovateľ

Predmetný úsek je sprevádzkovaný, neviem komu poďakovať, ale je to super.
Vyriešené!
10. september 2015

Stefan

Podnet treba označiť ako vyriešený až na to že je nefunkčne osvetlenie tej cesty! Ale to je na druhý podnet. Velka vdaka patrí Martinovi Nýdrovi, ktorý to tam všetko vyčistil a dal do poriadku.
10. september 2015

Stefan

Podnet treba označiť ako vyriešený až na to že je nefunkčne osvetlenie tej cesty! Ale to je na druhý podnet. Velka vdaka patrí Martinovi Nýdrovi, ktorý to tam všetko vyčistil a dal do poriadku.
11. september 2015

Bratislavská občianska samospráva

Podnet by mal byť označený ako "vyriešený občanmi"
13. december 2016

orbitalfunk

Vážený pán Nýdr, hladina vody stúpla, cesta zamrzla a došlo k škodovým udalostiam, teraz niet človeka, ktorý by to znovu uzavrel, cestu ste otvorili pravdepodobne nelegálne a vidím, že Vás to ďalej nezaujíma, dohodu s vodohospodármi sa vybaviť asi nepodarilo, takže tu máme zas stav ako keď sa cesta budovala.
Je to síce škoda, bolo fajn, keď bol predmetný úsek prejazdný, ale zdá sa, že to tak asi nikdy nebude, pokiaľ sa komunikácia poriadne stavebne neodizoluje, pretože je to od počiatku fušerina.
13. december 2016

Stefan

Vážený P. orbitalfunk ,
Prečo sa skrývate za prezývkou? Martin je ten posledný človek do ktorého sa tu môže kopnúť. K škodovým udalostiam by neprišlo, keby autá neparkovali na žltej čiare. Ale to jevedlajšie prečo tam parkuju. Ako ste vy prispeli k tomu aby táto cesta bola funkčná? Ničím! Len blbým komenovaním a pri tom vôbec nič neviete. Koľko ľudských životov sa mohlo zachrániť, keby sanitky to nemuseli obchádzať? 3 minuty je veľmi dlhá doba. To mi verte. Žial nie všetko sa dá vyriešiť tak rýchlo ako by sa žiadalo.Mimochdom tam žiadnu izolaciu netreba dávať, (ak sa nevyznáte tak nekomentujte), keďže ceste je tam riešená spádovo. Buď sa spraví dohoda s vodohospodármi, alebo sa tá cesta navýši. Iné riešenie nie je, ktoré by bolo finančne nenáročné. Pekný deň
13. december 2016

Martin Nýdr

Dobrý deň pán/pani Orbitalfunk teší ma Váš záujem o túto problematiku, takže niekoľko poznámok k Vášmu postrehu. Prosím o nelegálnom konaní obviňujte skôr osoby ktoré svojim nezáujmom a nečinnosťou vaše 25 rokov dopustili tento stav - to je asi skôr nelegálne - takýto spôsob nakladania s vybudovaným majetkom. Poistných udalostí mi je samozrejme ľúto, no zodpovednosť za ne nesú výlučne vodiči, ktorí sú povinní predvídať a pri mokrej vozovke a záporných teplotách majú predpokladať tvorbu poľadovice, taktiež sú povinní prispôsobiť rýchlosť jazdy stavu a povahe vozovky, svojim schopnostiam a vlastnostiam vozidla, pričom nevidím dôvod prečo niekto jazdí cez zaplavenú cestu, nakoľko tam je možnosť sa otočiť a použiť obchádzkovú trasu. Ak by sme mali záujem pomôcť veci, prosím napíšte žiadosť na hl. mesto o riešenie prejazdnosti tejto časti komunikácie s tým, že to dáte na vedomie MČ Petžalka, BSK, SVP, š.p. a GIB. Tiež to môžete skúsiť cez tento portál ako nový podnet, nakoľko k tomuto už MČ stanovisko dala a je postačujúce. Táto komunikácia je veľmi dôležitá pre rýchlu a bezpečnú dostupnosť zdravotníckeho zariadenia a bezkolízne odjazdy z neho. Tiež veľmi odľahčuje vnútrosídliskové komunikácie, znižuje hlučnosť, prašnosť a zvyšuje bezpečnosť znížením premávky po Betliarskej ulici. Tu je niekoľko informácii:
-komunikáciu vybudoval predchodca GIB-u - Výstavba hl. m. Bratislavy /Investing okolo roku 1986, pričom najnižší bod komunikácie bol niekoľko metrov na bežne najvyššou hladinou ramena
- nemocnicu sprevádzkovali niekedy v roku 1997, kedy už bola časť komunikácie zaplavená od roku 1995-6 - čo súvisí s napustením vodného diela Gabčíkovo a stým súvisiacim zdvihnutím hladín spodnej vody
-v roku 2001 tu bolo zmodernizované verejné osvetlenie a pripojené na systém VO Bratislavy.
-na komunikáciu bolo vydané povolenie na predčasné užívanie stavby do roku 2001 a predĺžené do roku 2003.
-na konci chorvátskeho ramena bola vybudoavná prečerpávacia stanica z eurofondov MČ Petržalka a je prevádzkovaná prostredníctvom SVP, š.p. odvtedy nedochádza k zatápaniu a je možné udržať hladinu pod úrovňou cesty. Z neznámych dôvodov ale táto hladina je od decembra do apríla každoročne zvýšená, čo nijako nesúvisí s hladinou Dunaja, ani zrážkovou činnosťou.
-komunikáciu minulý a predminulý rok čistila MČ Petržalka, no tento rok to už odmietli.
-zimnú údržbu vykonáva MČ Petžalka na jednej časti aj napriek tomu že im nie je zverená.
-nikto tu nerobí čistenie dažďovej kanalizácie a údržbu dopravného značenia a opravy výtlkov.
Návrh riešení:
-hl. mesto prostredníctvom GIB-u by malo urobiť geometrický plán a vyriešiť majetkové pomery pod komunikáciou a priľahlými chodníkmi.
- dohodnúť prevádzkový režim so SVP a Petržalkou aby bola hladina rovnaká celoročne aj v týchto zimných mesiacoch, alebo zdvihnúť niveletu komunikácie v dĺžke 100m o 50cm aby nedochádzalo k zatopeniu aj pri výpadku čerpačky. Izolácia je nemožná, nakoľko by vniklo zatopenie pri zrážkovej činnosti, pretože je sem zvedená aj dažďová voda z nadjazdu Dolnozemská.
- komunikáciu zveriť MČ Petržalka, alebo magistrátnemu OSK a zabezpečovaeť bežnú údržbu.
Ďakujem za spoluprácu a pomoc pri riešení problému.
13. december 2016

Martin Nýdr

Prosím admina pre tento podnet za označenie neriešený, MČ Petržalka a aj ďalší občania dostatočne odpovedali na otázku pôvodnej nahlasovateľky. Podnet na vyriešenie tohoto problému je potrebné poslať v oficiálnej žiadosti na hl. mesto a iným inštitúciám, ako som uviedol v mojom príspevku. Tu už nikto viac nevyrieši. Mne sa podarilo dostať túto problematiku do komisie dopravy, kde to vzali na vedomie, takže zopár ľudí tam už o tom vie. Cez tento portál to už bolo hlásené a riešené viac krát. Podjazd je v súčasnosti sezónne uzatvorený prenosným dopravným značením až pokiaľ neklesne voda. Ďakujem
29. december 2021

PotPalo

Zarážajúce, že za tie roky neboli schopný zdvihnúť vozovku o tých pár 10 cm na úroveň cyklotrasy, takže by ju nezatápalo. Potom stačí osadiť správnu značku informujúcu o výške podjazdu a to je všetko.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania