27. máj 2015
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
o stanovisko sme požiadali Dopravný podnik Bratislava, a.s.:
Najskôr je potrebne napísať pár viet z teórie : koľajový zvršok slúži na prvotne zachytávanie dynamických (ale i statických) účinkov prevádzky električkových vlakov. Je zrejme, že koľajový zvršok nemôže byt 100%tne tuhý - vtedy by netlmil účinky prevádzky dopravy, ale priamo by ich prenášal na koľajový spodok a plán koľajového telesa. Čiže koľajový zvršok tvorí nosnú a tlmiacu časť a preto dochádza počas prejazdu električkových vlakov k miernym vertikálnym pohybom koľajníc a podvalov.
Vertikálny pohyb koľajníc a podvalov spôsobil, že betónová mazanina spevňujúca nástupištnú hranu sa v miestach, kde sú čelá podvalov, začala drobiť. Tuto situáciu sme predpokladali a uvedený súčasný stav pravidelne monitorujeme. O situácii sme informovali aj zhotoviteľa s tým, že ak príde k tomu, že vzniknú praskliny a drolenie betónovej mazaniny aj v miestach mimo čiel podvalov, potom bude zhotoviteľ povinný zriadiť nápravu.
V každom prípade Vás uisťujeme, že súčasný stav nie je stavom nebezpečným pre prevádzku električkovej dopravy, ani pre bezpečnosť cestujúcej verejnosti.
Oddelenie komunikácie a marketingu
Hlavné mesto SR Bratislava
Martin Uváček