Recidivisti útočia

Zodpovednosť za riešenie: Iné

V riešení
meno
medick 11. mája 2015

Napriek opakovaným zásahom mestskej časti i polície niektorí vodiči proste nemajú problém... vleziem aj do vchodu, aj do stromu, aj do chodníka, aj do trávnika... prečo aj tu neexistuje zásada trikrát a dosť? To by bola polka vodičov už bez vodičákov...

11. máj 2015

Jakub

Bohužiaľ ten vodič žiadny zákon neporušil nakoľko tam je 1,5m miesta. V budúcnosti sa pripravuje zmena zákona ktorá by mala povoliť státie na chodníkoch len v prípade ak je to nevyhnutne potrebné na naloženie či vyloženie nákladu. To si však ešte pár rokov musíme počkať, nie je možné zo dňa na deň zakázať parkovať autám na chodníkoch. Mestské časti sa na to musia pripraviť. Však kde by potom parkovali?
11. máj 2015

Jakub

Ten citroen tak to už áno.
12. máj 2015

Ľubica

Takto parkuju mnohi po DNV aj ked je inde na nedalekom parkovisku volnych aj viacero miest, nielen na chodnikoch ale aj pred vchodom do bytovky.. Arogancia je bezhranicna a obcianske hliadky v DNV skoncili nejako do stratena...pomaly to na DTV bolo ako keby to bola vina obcanov, ze nie su...asi osadit vsade stlpiky a biskupske klobuky bude jedine riesenie...alebo stale sa po DNV pohybujuca mestska policia... cakat roky kym sa zmeni nejaky zakon, uz teraz je to extrem...
12. máj 2015

vladimir stankov

nie je problem v ich ale je problem to mame v mestach malo parkovacich miest.
15. máj 2015

medick

vy ste ok? kto vam kedy povedal, ze je povolene autom vyjst na chodnik medzi domy a travniky a tam stat? ak tam nie je znacka zakazu, mozno to je preto, ze je to vseobecne v nejakom zakone zakazane!
15. máj 2015

Jakub

Nie je to v žiadnom zákone zakázané. V zákone je práveže napísané, že na chodníku môžeš zastaviť a stáť ak necháš 1,5 m miesta. Zákon nie je väčšinou o tom, čo je povolené, ale čo je zakázané. A toto zakázané nie je.
15. máj 2015

Jakub

A tu máš stanovisko MVSR aby si mi uveril: http://www.scribd.com/doc/204493443/Chodniky-1-5m-Odpoved-MV
26. máj 2015

Ľubica

a toto bude zase jediny mozny zaver vsetkych tych drzosti a bezohladnosti:
http://feik.blog.sme.sk/c/381664/preco-potrebuje-bratislava-poriadok-v-parkovani.html?ref=tit
28. máj 2015

Jakub

Stačí vybudovať zopár parkovacích miest. Človek by si povedal, že to nemá zmysel, ale z vlastnej skúsenosti môžem povedať, že odkedy pred mojim domom spravili z ihriska parkovisko (pribudlo cca 10 miest), tak sa mi ešte nestalo, aby som večer nemal kde zaparkovať. Vedľa terna je nevyužitá plocha, na ktorej už aj teraz parkujú autá. To len taký príklad ako by sa dal vyriešiť problém z parkovaním.
29. máj 2015

Ľubica

Kvalita zivota je priamo spojena s mnozstvom verejneho priestoru ako ihriska, parky a ine volne plochy. DNV uz nema daleko od toho, aby skoncila kompletne vykachlickovana ako jedno velke parkovisko, ktore aj tak na zaver nebude stacit lebo si nakupia auta dalsi, dalsi a dalsi...doprava v BA nemoze byt zalozena na individualnej doprave.
jedine riesenie je toto a uz to davno malo byt.....
https://dennikn.sk/145127/z-vlaku-bude-mhd-bratislava-riesi-zapchy-pridanim-zastavok-na-zeleznici/
29. máj 2015

Ľubica

V Bratislave máme stupeň automobilizácie okolo 530 vozidiel na tisíc obyvateľov. Viedeň má 430 vozidiel a napríklad Berlín 320. Stále si myslíme, že kvalita života je u nás vyššia ako v týchto mestách? Príklad je aj New York, kde množstvu ľudí ani nenapadne vlastniť auto, pretože sa im to neoplatí. Parkovanie a pohonné látky predsa nie sú lacné.
http://www.etrend.sk/ekonomika/nemame-zlu-mhd-ale-lenivych-ludi.html
29. máj 2015

Jakub

Kvalita zivota je priamo spojena s mnozstvom verejneho priestoru ako ihriska, parky a ine volne plochy - tak s tým súhlas, ale zároveň musím dodať, že ak sa takéto ihrisko nevyužíva a o kúsok ďalej je ďalšie ihrisko rovnakého typu a rovnakých rozmerov tak bolo správne a účinné rozhodnutie toto ihrisko zmeniť na parkovisko aj napriek tomu, že vám sa to nepáči - nám to však veľmi pomohlo Netreba veľké množstvo neudržiavaných pre deti nebezpečných ihrísk, ale radšej menej udržiavaných plôch a ihrísk. Menej je viac. Plocha vedľa terna je tomu príkladom. Rozjazdená autami, časť vybetónovaná a pošpinená výkalmi a odpadkami. Ľubica a vy si vážne myslíte že zavádzaním nejakých pravidiel ohľadom parkovania ľudí prinútite, aby si auto nekúpili? Nebuďte naivná. Prečo ľudia napr. vo Viedni nepoužívajú auto tak ako v BA? Tu sú skutočné dôvody: V Bratislave nie sú vybudované cyklochodníky (nebezpečenstvo úrazu) a chýba systém požičovne bicyklov tak ako vo Viedni, v Bratislave nie je vybudované metro ak by tomu tak bolo tak by som si rozmyslel, či pôjdem autom 30 min do centra alebo metrom 10 min. Nehovoriac o nedostatočnej kvalite autobusovej dopravy. Už teraz sú autobusy v špičke preplnené. Kde chcete zmestiť ďalších ľudí? Bohužiaľ v blízkej budúcnosti akosi nevidím, že by sa tento stav mal nejako zmeniť. Ak sa v Bratislave vybuduje metro, cyklotrasy a kvalitná MHD, môže to znížiť počet áut. Ale myslenie Slováka nezmeníte zo dňa na deň a toto nevybudujete zo dňa na deň ale tak o 20 rokov vybudujete a o ďalších 20 zmeníte myslenie ľudí. My však nepotrebujeme riešiť problémy z parkovaním o 40 alebo 50 rokov ale teraz.
29. máj 2015

Jakub

Ale aj tak by som si nevedel svoj život predstaviť bez auta. Aj keby to všetko bolo vybudované, stále by som potreboval mať auto zaparkované pred domom, aby som mohol cez víkend z BA niekam vyraziť.
30. máj 2015

Ľubica

http://www.dobrenoviny.sk/c/48544/ludia-v-mestach-zacinaju-oddychovat-v-sidliskovych-parkoch-buduju-si-ich-aj-sami

ono to chce ludi co maju aj srdce a nemyslia len na seba, styl ja, ja, ja, ja, ja, ja
30. máj 2015

Jakub

Hej Ľubica, ale z obidvoch strán. Ja si na rozdiel od vás uvedomujem, že aj zeleň treba, vy však budete vždy kritizovať stále ak sa vybuduje nejaké nové parkovisko, pretože vám sú parkovacie miesta ukradnuté a teda sú vám ukradnutí aj tí čo na nich parkujú. To sme sa teda dopracovali v tejto spoločnosti, zato, že niekto vlastní auto, tak hneď nemá srdce. Čudný názor máte. Rovnako ako vy myslite na seba pri ochrane zelene, ja myslím na seba pri parkovaní. Alebo sa to dá povedať aj rovnako ako vy myslíte na druhých pri ochrane zelene, ja myslím na druhých pri parkovaní. Škoda, že vy budete mať vždy len svoju pravdu.
30. máj 2015

Jakub

Nehovoriac o tom, že ak sa na betónovom podklade vybuduje parkovisko tak o žiadnu zeleň neprichádzate. Rovnako, ak sa na nevyužívanom ihrisku spraví parkovisko, tak to je efektívnejšie ako keď by tam bola voľná betónová plocha bez využitia. Choďte sa pozrieť pred Bukovčana 5. 2 Ihriská v okolí 10m. Teraz je už len jedno. Aj tak sa na ňom nikto nehrá. načo by nám boli dve? Ani jeden so susedou to tu nekritizoval, ale väčšina to privítala. Tomu sa hovorí kompromis. Jedno ihrisko zostane ak by ste ho potrebovali a z jedného sa vybuduje parkovisko.
31. máj 2015

Ľubica

https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/17339/pridanie-prevadzkoveho-poriadku

tu je priklad, preco by sa malo nevyuzivane detske ihrisko radsej akymkolvek sposobom zrevitalizovat a umoznit na nom starsim detom vykonavat cinnosti, ktore by potom nemuseli vykonavat inde...styl zivota homokoleso, auto, vytah, gauc, stolicka v konecnom dosledku najviac veprospieva ludom, ktori ho pestuju. Clovek je sucastou prirody a narodil sa s dispoziciou na chodenie a behanie...uz aj chodenie na zastavky MHD je pre ludi zdravotne prospesne. Dnes sa v BA dostalo soferovanie vsade do extremnej polohy, ludia sadaju do auta uz aj na vzdialenosti ako 100, 200, 500 az 700 metrov, co je chore....
31. máj 2015

Jakub

Momentálne tu máme nedostatok parkovacích miest. Ihrísk je dostatok a sú prázdne. V prípade ak sa situácia zmení, a deti nebudú mať dostatok ihrísk nakoľko budú preplnené, budem prvý kto bude požadovať, aby sa parkovisko zmenilo späť na ihrisko. To, že sa staršie deti hojdali na hojdačkách nesúvisí s tým. že nie je dostatok ihrísk - však sú prázdne, ale s tým, že jednoducho sú to deti. Ja keď som mal 16 tak by ma tiež nenapadlo, že sa tam hojdať nesmiem. V DNV je dostatok plochy, na to aby sa spravilo ihrisko s atrakciami pre deti nad 15 rokov. Ak bude tohto miesta nedostatok, zase len poviem, že budem prvý kto bude navrhovať, aby sa spomínané parkovisko zmenilo späť na ihrisko. Deti neprilákate na ihriská ich nadbytočnou kvantitou ale kvalitou. A preto niekedy je lepšie menej udržiavaných ihrísk ako veľa neudržiavaných. Ak bude nedostatok týchto udržiavaných ihrísk nemám problém s uvoľnením parkoviska na úkor výstavby ihrísk.
01. jún 2015

Ľubica

Podnet zostal neriešený, čo je viac ako IGNORIACIA, lebo podnety tohto typu sú najčastejšie. V DNV je veľa miest, kde by pomohlo osadenie stĺpikov a biskupských klobúkov, aby sa dané veci už prestali diať a nie je to opatrenie, ktoré tak bolí. Parkovacia politika tiež už mala byť, v DNV sú miesta ako Most Slobody, ktorý má záchytné parkovisko, ale množstvo ľudí si parkuje na priľahlých sídliskách. Keď prídete na Hrad Devín zaplatíte si za parkovanie....Rovnako reštaurácie ak Corleone nemajú svoje vlastné parkovisko a parkuje sa na sídliskách a možno sa pritom zamyslieť nad následným šoférovaním pod vplyvom alkoholu.... Pribúdajú parkoviská, ktoré sú stavebne nevyhovujúce, čo sa týka ich vrstiev, častokrát aj bezpečnostne a dopravne, napr. Grba....riešenie to nie je, lebo autom chodí už aj somrák, čo vyberá kontajneri....takže stačiť budú chvíľu, kým si nenakúpia autá ďalší ľudia. A čo sa týka ľudí, aspoň tí, čo chodia do kostola by si mohli doň zájsť pešo a ísť príkladom, keď sú príkladom tých správnych hodnôt.
01. jún 2015

Jakub

Ľubica, vy ste najpríkladnejšia občanka DNV :D Väčšina ľudí, je za vybudovanie parkovacích miest a proti spoplatneniu parkovania. Ak si myslíte opak, navrhujem kandidovať do mestského zastupiteľstva. Skúste vyhrať voľby s tým, že zrušíte a spoplatníte parkovacie miesta, vybudujete ďalšie ihriská. Určite vyhráte :D
15. jún 2015

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
ďakujeme za podnet. Situáciu sa snažíme v danej lokalite riešiť. Mestská časť Bratislava-Devínska Nová Ves urobila opatrenia proti vjazdu a parkovaniu osobných automobilov na predmetnom chodníku osadením balvanov a v dolnej časti osadením biskupských klobúkov. Situáciu budeme naďalej monitorovať a v prípade potreby a v rámci našich kompetencií aj riešiť. Odporúčame Vám obrátiť sa na políciu, ktorá by mala nedisciplinovaným vodičom na mieste udeliť sankcie v rámci svojich možností.




OVDŽP MÚ DNV
04. marec 2019

Obyvatelka DNV

Tato situacia pretrvava. Prosim o osadenie balvanov na vsetky mozne vjazdy, na tento chodnik, lebo po rozkopavkach su posunute, co vodici aj nalezite vyuzivaju. Treba najma zabezpecit taktk chodnik od Marecka pri kontajneroch.
11. marec 2019

Odpoveď samosprávy

Samospráva uviedla, že zodpovedným subjektom je: Mestská polícia Hl. mesta Bratislavy
25. marec 2019

Obyvatelka DNV

mestska policia tam balvany davat nebude...
08. jún 2019

Silvia Vilhanová

Dobrý deň,

vie niekto sem napísať, či sa situácia zmenila alebo je tam len zmena zodpovednosti na políciu a tým sa prípad "skončil"?

S pozdravom,

Silvia Vilhanová,
([email protected])

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania