Krížna-chodník-znečistený

Zodpovednosť za riešenie: Dopravný podnik Bratislava, a.s.

V riešení
meno
Romana 07. decembra 2023

Posypovanie ostrovcekov MHD je priserne. Je naozaj potrebne vysypat ludom pod nohy az take kvanta soli? Chapem,ze ide o bezpecnost, ale neda sa trochu menej, je znecistene cele okolie, pôda, vegetacia a v neposlednom rade mame znicene topanky.

07. december 2023

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Hlavné mesto SR Bratislava
08. december 2023

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Dopravný podnik Bratislava, a.s.
09. december 2023

Tomáš

Naprosty suhlas, v Bratislave padnu 2 vlocky ktore sa do hodiny roztopia ale kila soli ostanu vsade po celom meste a clovek ma akurat znicene topanky, nehovoriac o tom ak ma tenisky tie moze rovno ist rovno hodit do kosa.
03. január 2024

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

veľmi pekne ďakujeme za nahlásenie podnetu. Týmto Vám potvrdzujeme jeho prijatie a už sa ním zaoberá príslušné oddelenie. Veríme, že Vám odpoveď prinesieme čo najskôr.

Oddelenie marketingu, Dopravný podnik Bratislava
11. január 2024

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

počas zimného obdobia zabezpečujeme posypom veľké množstvo zastávok po celej Bratislave. Vysypanie väčšieho množstva soli na povrch nástupišťa zabezpečí zastávku na tri až päť dní za predpokladu, že sú vonku mínusové teploty a že soľ nezmyje dážď. Vďaka tomu dokážu naši zamestnanci v priebehu dňa obslúžiť všetky zastávky.

Pri častejšom posýpaní zastávok astronomicky rastú mzdové náklady a prevádzkové náklady údržbárskych vozidiel a v konečnom dôsledku sa na zastávku vysype rovnaké množstvo soli, takže dopad na vegetáciu a okolie je totožný.

Dopravný podnik Bratislava
12. január 2024

Tomáš

Prosim Vas a kolko krat za celu zimu bola padajuca namraza pretrvavajuca 3 az 5 dni? Pokial viem tak presne 0x.

Ano boli pocas zimy priblizne 3-5x dni pocasie pohybujuce sa okolo 0, kedy padal jemny dazd ktory zamrzal, ale vsetko bolo v dnoch na seba nenadvazujucich medzi ktorymi sol davno odplavilo. Berte prosim na vedomie, ze nezijeme v podnebnej oblasti kde by bolo potrebne aplikovat podobne excesivne opatrenia.

Taktiez by som rad poznamenal ako k danej situacii pristupuju v severskych mestach. Na udrzbu chodnikov a zastavok totiz vo vacsine technicku sol nepouzivaju vobec ale pouzivaju beznu kamennu drt ktora je menej agresivna na vegetaciu a obuv, a pritom vydrzi plnit funkciu podstate dlhsie. Technicka sol je ovela vhodnejsia na urdzbu ciest pre auta, kde by kamenna drt spod kolies ohrozovala okolie a riziko smyku je nasobne vyssie kvoli vyssim rychlostiam.
12. január 2024

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet bol preposlaný samospráve s upozornením na komentár.

S pozdravom,
Vladimír Šarčevič
Administrátor Bratislava-Nové Mesto
Odkaz pre starostu
[email protected]

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania