Nastavenie semaforu

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Vyriešený
meno
Martin 29. júna 2015

Smerom od Jura po Puchovskej pri odbocovani na ulicu Pri vinohradoch nezmyselne zriedkavo a kratko svieti zelena, pricom soferi krizuju iba prehladnu elektrickovu trat, kde ma rozhlad aj sofer aj vodic elektricky. Stacilo by iba vystrazne oranzove svetlo, pripadne permanentna zelena pre odbocovaci pruh, kde by elektricky mali moznost on demand prepnut semafor na volno pre seba.

02. júl 2015

Martin V

Hned za kolajami je vsak prechod pre chodcov. Dost by som sa obaval o bezpecnost svojich deti, ktore ten prechod pouzivaju a navyse tam odbocuju auta z proti smeru, cize premanentna zelena asi nie. Osobne som za zachovanie sucasneho stavu vzhladom na prechod pre chodcov a extremne nedoslednych vodicov pouzivajucich telefony a rozne ine "zabavky". Len pre uplnost - byvam na tej ulici a denne tu krizovatku pouzivam. Vobec mi semafor nevadi a som kludnejsi, ked sa mi deti vracaju zo skoly prave cez ten prechod.
02. júl 2015

Martin

desiatky rokov na tej krizovatke nebol semafor, auta v smere z Jura odbocovali bez problemov a neviem o tom, ze by sa tam nieco stalo. Na prechode ma chodec prednost, okrem toho moze byt aj pre chodcov tlacidlo na vyziadanie zelenej, v tom nemoze byt problem. Celkovo krizovatka pomohla z kazdeho smeru, len zo smeru z Jura na ulicu Pri vinohradoch sa odbocovanie zbytocne spomalilo.
Argumentovat telefonovanim za volantom je hodne mimo misu, prechodov pre chodcov bez semaforu je predsa isto viac ako tych so semaforom. Ide iba o rozumnejsie nastavenie svetelnej signalizacie.
03. júl 2015

Martin V

Suhlasim skoro so vsetkym co hovorite okrem tej nepozornosti, ktora sa vam zda "hodne mimo misu". Neviem ake su vase skusenosti, ale moje hovoria jednoznacne o tom, ze az prilis vela ludi sa za volantom nevenuje uplne soferovaniu (s prichodm smartfonov sa to len zhorsilo). Vela krat sa mi stalo, ze som pred neriadenym prechodm zastavil a auto vo vedlajsom pruhu bez problemov prefrcalo (a kludne aj dve za sebou). Cize bezpecnost na 1. mieste (i napriek 40s zdrzaniu na cervenej)! My dvaja to asi aj tak nevyriesime. Zalezi na "niekom", kto posudi relevantnost vasho podnetu. Ja by som to nemenil.
13. júl 2015

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

k podnetu nastavenia zeleného signálu na návestidle pre pravé odbočenie na ulicu Pri vinohradoch v križovatke Púchovská - Pri vinohradoch uvádzame stanovisko oddelenia dopravného inžinierstva Magistrátu hl. mesta:
Križovatka je riadená v dynamickom režime zameranom na maximálne možnú preferenciu električkovej MHD, to znamená, že riadenie dopravy sa uskutočňuje na dopyt. Ak z niektorého smeru nie je dopyt, tento smer nie je do riadenia zaraďovaný. Vzhľadom na zabezpečenie preferencie je zelená kolíznych smerov s električkou pri výzve od električky skracovaná, aby mala električka plynulý prejazd cez križovatku. Týka sa to aj pravého odbočenia zo smeru od Sv. Jura. Riadenie pravého odbočenia z hlavnej komunikácie a ešte cez električkové teleso na prerušované žlté svetlo nie je podľa normy prípustné. Permanentná zelená na návestidle so smerovým signálom taktiež nepripadá do úvahy, keďže okrem električiek v hlavnom smere (kolízia s pravým odbočením) do ul. Pri vinohradoch odbočujú vľavo na smerový signál aj vozidlá z centra.

Oddelenie komunikácie a marketingu
Hlavné mesto SR Bratislava
13. júl 2015

Martin

vdaka za odpoved, nadalej nerozumiem tomu, ked stojim cele minuty na cervenej, pricom nejde ziadna elektricka, a prejdu dva cykly celej krizovatky, kym v danom smere dostanu zelenu aj auta odbocujuce doprava. Niekedy sa vytvori kolona aj siestich aut a dochadza k situaciam, kedy nakoniec zacnu auta odbocovat na cervenu. To isto nie je zmyslom dynamickeho riadenia. Mozno je chybne nastavenie riadenia svetiel pre odbocujuci pruh.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania