17. august 2015
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň prajem,
ďakujeme za podnet a uvádzame nasledovné stanovisko:
Na Racianskej radiale bola realizovana strojna uprava geometrickej polohy kolaje v rokoch 2014-2015 (nie je teda pravdou tvrdenie , ze elektricky chodia po neudrziavanom kolajisku).
Na Vajnorskej radiale v useku Trnavske myto - Zatisie uprava geometrickej polohy kolaje realizovana nebola - dovod je jednoduchy : v useku nie je zvrsok s otvorenym kolajovym lozkom.
V oboch radialach detekujeme zvyseny vyskyt miest s tzv. vlnkovitostou kolajnic (jemne vlnky na pojazdovych plochach), ktora je jednym z hlavnych dovodov vznikajuceho hluku a vibracii pri prejazde elektrickovych vlakov.
Vzhladom na znizenie objemu pridelovanych financnych prostriedkov zo strany Magistratu hlavneho mesta SR Bratislavy sme nuteni prioritne zaistovat bezpecnost a spolahlivost kolajovej dopravy.
Zvysovenie komfortu cestovania a znizovanie hlukovej zataze z prevadzky elektrickovej dopravy na okolite prostredie bude riesene az v pripade dostatku financnych prostriedkov.
Čo sa týka električiek, je pravdou , že v čase večernom a nočnom ( posledná jazda cca o 0:30 hod ) sa vyskytuje na uvedených električkových radiálach viacero električkových vlakov , ktoré smerujú z vozovne Krasňany do vozovne Jurajov Dvor pod hlavičkou "SLUŽOBNÁ JAZDA" t.j. bez cestujúcich .
Tieto jazdy sú vynútené prestavbou dielní vo vozovni Jurajov Dvor , kedy určené vozidlá z Jurajovho Dvora končia premávku vo vozovni Krasňany , tu sa vykoná pravidelná kontrola a údržba vozidla a následne sa vozidlo presunie do vozovne Jurajov Dvor .
Ponechať spomínané vozidlá vo vozovni Krasňany z kapacitných dôvodov tejto vozovne nie je možné Presuny vozidiel sú v rámci plánovaných jázd počas rekonštrukcie vozovne Jurajov Dvor , ktorej
ukončenie je plánované na august 2015.
Za hluk sa ospravedlňujeme a táto situácia už nepotrvá dlho.
Za pochopenie ďakujeme.
odbor marketingu a komunikácie DPB, a.s.
jaro