Štyridsiatka na Karloveskej ulici

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

V riešení
meno
Anonymný užívateľ 10. júna 2022

Uz pred dvoma rokmi v relacii Dopravne oko Marosa Palescha na tv.sme.sk (http://tv.sme.sk/v/19033/policia-ide-vodicom-v-ustrety-sprava-ciest-naopak.html) bolo slubovane zrusenie 40-ky na Karloveskej, doteraz vsak k tomu nedoslo. Zo strany policie pritom odozneli vyroky ako "40-ka mala zmysel pri 60-ke v meste, po znizeni na 50 je neopodstatnena". Chcem sa teda opytat, kedy a ci vobec sa planuje odstranenie tychto znaciek.

10. október 2012

JH

To akože tých 40 sekúnd, čo by ste získali prejdením celého úseku 50km/h namiesto 40 km/h vám stojí za to, že bude pozdĺž celej Karloveskej väčší hluk a zvýšené riziko nehôd? Však to je obytná zóna, cez tú cestu chodia deti do školy a do škôlky. Už teraz tam často krát rýchlosť vodiči prekračujú a bežne sa jazdí okolo 50 km/h. Ak tam bude povolená 50, tak sa bude jazdiť 60km/h. Keď sa chcete pretekať, choďte na slovakiaring, ale nesnažte sa o to uprostred sídliska.
11. október 2012

rb

Pre JH - pokiaľ chcete bývať vo svete bez áut odporúčam presťahovať sa na samotu pri lese alebo na dedinu niekde ďalej od cesty.
Z toho, čo tu píšete buď vôbec nemáte auto alebo s ním chodíte len cez víkend na záhradku. Tá 40 je tam absolútne nezmyselná. To, že tam chodia vodiči 50 (ak vôbec prekračujú rýchlosť, keďže sú tam časté kontroly rýchlosti) vychádza práve z toho, že tá 40ka na takom úseku je nezmyselná.

Podľa českej štúdie "Při zvýšení rychlostního limitu z 50 na 70 kilometrů za hodinu se hluk u pražské magistrály zvýší o jeden decibel, ukázalo měření u úseku" Z toho vyplýva, že zvýšenie hluku nie je relevantné.

Čo sa týka detí, tak tie dobre vedia, že hrať sa na štvorprúdovej ceste sa nesmie.
11. október 2012

JH

Milý rb, tesne vedľa. Ani jedno z toho, čo o mne píšete nie je pravda. Ale to nie je vôbec podstatné.

Ešte pred pár rokmi sa jazdilo v slovenských mestách a obciach ako v jediných v EÚ 60. Tendencia na západ od našej úžasnej republiky je znižovať rýchlosť v mestách. Skúste posurfovať internet a nájdete 1000 štúdií o tom, ako sa znižuje riziko úrazu chodca pri znížení rýchlosti z 50 na 40.

Opakujem, že v konečnom dôsledku ušetríte pri jednom prejazde cez celú Karlovu Ves 40 sekúnd, čo keď zarátate státie na semaforoch a priechodoch (napriek vašej odpovedi verím, že občas na priechode tým blbým chodcom aj zastavíte), je úplne nepodstatné.

Autá v meste sú ok, čo však nie je ok je, keď budeme podriaďovať všetko ostatné im (napr. chodníky, parkovanie, široké cesty, rýchlosť a pod.). Mestá sú pre ľudí, nie pre autá. Auto je dopravný PROSTRIEDOK, nie CIEĽ. Skúste sa nad tým zamyslieť :-).
11. október 2012

ibratislava

Tento "problém" sa rozoberal nespočetne veľa krát a vždy bolo stanovisko, že 40km/hod tu ostane kvôli bezpečnosti chodcov. Neviem či si sťažovateľ spomína tak 10-12 rokov dozadu kedy na radiále neboli vybudované semafóry a prečo napr. vôbec vznikli. Bolo to práve kvôli niekoľkým smrteľným nehodám chodca/auto keď automobil nedal prednosť chodcom. Doteraz si spomínam ako rodičia bojovali za osadenie semafórov pri vtedajšej základnej školej Karloveská 32, ale mesto ich vždy odbilo, že ide o prehľadný úsek. Pristúpili na to až po tom ako tam zrazil automobil chodkyňu, ktorá bola na mieste mŕtva... A aj kvôli takýmto prípadom sa tam zaviedla rýchlosť 40km/hod a aj mestská časť sa vyjadrila, že sa neplánuje meniť. Rozoberalo sa to aj v miestnych novinách (v čase keď sa ešte vydávali).
15. október 2012

Radovana Straube

Tá 40-ka by tam mohla byť len v pracovné dni napr. od 7:00 do 19:00. Cez víkend je Karloveská ulica väčšinou ľudoprázdna.
27. október 2012

K

Radovana: ludoprazdna, ale aj autoprazdna :)
03. marec 2013

Peter

pre JH - precitajte si nejake studie o zvysenych splodinach pri jazde 40 km v porovnani s 50 km, taktiez doporucujem studie ohladom nedodrziavania maximalnej dovolenej rychlosti v pripadoch ked je absolutne neopodstatnena.
pre RB - v podstate tu 40 km rychlost vo vacsine useku netreba dodrziavat nakolko rozmiestnenie znaciek nie je v poriadku, kedze je sporadicky na pravej a lavej strane, takze treba ist cez pruh kde oznacenie chyba a dodrziavat ju treba len v useku kde je sucasne na obidvoch stranach po najblizsiu krizovatku
23. apríl 2013

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

komunikácia Karloveská je zaradená do siete miestnych komunikácií ako komunikácia I. triedy, ktorej správcom je Magistrát hl. m. SR Bratislavy.

Váš podnet im odstupujeme.

Patoprstý
MÚ Karlova Ves
07. máj 2013

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme za Váš podnet. Vaša otázka týkajúca sa témy obmedzenia maximálnej rýchlosti na 40 km/h bola prerokovaná na operatívnej dopravnej komisii hl. mesta. Pred časom - po zmene max. rýchlosti v obci na 50 km/h miesto dovtedajšej 60 km/h bola skutočne v Bratislave odstránená väčšina dopravných značiek B 31a s max. povolenou rýchlosťou 40 km/h. Na niektorých úsekoch bola z dôvodu bezpečnosti premávky 40-ka ponechaná (napr. Ružinovská, Karloveská a i.). Krajský dopravný inšpektorát PZ SR ani dnes nesúhlasí so zvýšením rýchlosti na ul. Karloveská.

Mgr. Marek Papajčík
referát vzťahov s verejnosťou
Kancelária primátora hl. mesta SR Bratislavy
18. júl 2013

MiŠa

Ja cez tento usek chodievam dost casto, davam prednost chodcom na prechode pre chodcov a ako jedna z mala dodrziavam rychlost 40km, vobec mi to nevadí, súhlasím so 40tkou v tejto casti je to pre bezpecnost. Keby tam bola 50ka vela vodicov by prekracovalo aj tu 50ku rychlost, kam sa ponahlat?
10. jún 2022

Peter Baláž

Karloveská-riešenie dopravnej situácie-dopravu spomaľujúce

Dobry den

Za krizovatkou Karloveska- Kuklovska smerom do centra je MPR 40 km/h.
Ziadam kompetentnych o prehodnotenie obmedzenia, a to hlavne:
- rychlost je obmedzena za prechodom.
pre chodcov ku zastavke - nema preto zmysel
- existenca nadjazdu s chodnikmi , kde sa da dostat aj bezbarierovo - koho chranime?
- na uvedenom.useku nie su prechody pre chodov ( az pri zastavke Borska kde sa zaroven.nachadza podchod ani ziadne prilahle chodniky - koho chranime?

Tato MPR zbytocne spomaluje premavku a bolo by logickejsie obmedzit rychlost az za povestnym U semaforom pri zastavke Borska.

Dakujem
Peter

10. jún 2022

Odkaz pre starostu

Dobry den,

nakolko ubehlo 9 rokov od posledneho vyjadrenia samospravy, aktualizaciu preposielame na prehodnotenie stanoviska. V pripade zamietavej odpovede bude podnet opatovne uzavrety.

Barbora Peregrim
Odkaz pre starostu
[email protected]
10. jún 2022

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

požiadame kolegov o prehodnotenie a nové vyjadrenie k situácii.

S pozdravom,
Kto? Oddelenie dopravného inžinierstva

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania