Aktualizovať podnet
Parkovanie

Nahrajte obrázok aktualizácie podnetu:

Vaše meno:

Váš e-mail:

Koľko je jedna plus jedna? (zadajte číslo):


   alebo   ísť späť


Pomoc

Pomocou nasledovného dialógu nás môžete upozorniť na akúkoľvek zmenu príslušného podnetu, či už sa jedná o jeho nápravu, alebo naopak zhoršenie daného stavu.

Parkovanie

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Vajnory

Vyriešený
meno
Beata Valová 02. novembra 2015

Na ulici Osloboditelska a Banicova bol revitalizovany Park pod Lipami, zial iba s obmedzenym poctom park.miest. Tych zopar miest zabrali majitelia prilahlych nehnutelnosti, ktori takto dostali darom bezplatne dlhodobe parkovanie na verejnom priestranstve. Pytam sa preco, ked inde v BA sa musi za parkovanie platit? Pytam sa, ako chce MU Vajnory riesit situaciu, ked pride tazko pohyblivy clovek do kostola, na cintorin, do retauracie, ale zaparkovat mozno az na vzdialenejsich uliciach - Vase oznacenie, ze 4 park. miesta su urcene iba kratkodobo pre navstevnikov cintorina, nik neberie vazne. Prilozene foto je robene v sobotu rano pred 8.hod. Udajne tu parkuju aj obcania z Ciernej vody, ktori vo Vajnoroch odstavia svoje auta a pokracuju MHD do BA alebo jednym do Rakuska. Ako to vyriesite ???

02. november 2015

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme za Váš podnet.
Váš podnet sme postúpili na riešenie príslušnému odbornému referátu úradu a o výsledku Vás budeme informovať.

S pozdravom



Mária Horváthová
sekretariát starostu
03. november 2015

Oto

MU zrejme obdržal dotácie z EU a narýchlo zbúchal park v duchu "modernej klultúry" - načo chodiť na cintorín, do kostola ....??? Moja skúsenosť z tohtoročného leta je taká, že okrem iných aj mnohé mamičky sa prišli hrať do parku s deťmi na autách, takže nebolo kde zaparkovať. Neporušili tým žiaden zákaz, ale na druhej strane treba bez otálania priznať, že v tejto oblasti niet kde zaparkovať, čo komplikuje život najmä starším a málo pohyblivým ľuďom...
04. november 2015

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
ďakujeme za Váš podnet ohľadne parkovania na Osloboditeľskej ulici ku ktorému uvádzame:
Súhlasíme s Vašim názorom, že predmetné parkovacie miesta by mali byť využívané na krátkodobé parkovanie pri návšteve ( cintorína, kostola...) pre tento účel boli aj zriadené, aby ich využiteľnosť bola čo najoptimálnejšia. Vzhľadom na nedisciplinovanosť niektorých občanov požiadali sme mestskú políciu o zvýšenie kontrolnej činnosti – dodržiavanie dopravných predpisov na týchto parkovacích miestach.
S pozdravom


Ing. Janka Meštaníková
Oddelenie stavebné, ÚP, ŽP a dopravy
05. november 2015

Milan Kodnár

Ked boli vypisane vo Vajnorských novinkach, aby sme ako obyvatelia Vajnor davali navrhy na riesenie projektov cez participacne financovanie, tak tento navrh nedostal dostatol hlasov, aby sa umiestnil na dostatocnom mieste, aby mohol byt realizovany z týchto financnych zdrojov. Asi az tak velmi tento problem vacsinu Vajnorakov netrapi, iba mensinu, ktorej sa to tyka denno-denne.
06. november 2015

Oto

Pan Milan, nemozem suhlasit s Vasim uvedenym nazorom.Problem sa tyka predovsetkym ludi stredneho a vyssieho veku, ktori nesedia na nete a nesleduju web stranku Vajnor. 1/Takze pri hlasovani o partic. rozpocte stacilo zahlasovat zopar mamickam a ich manzelom v prospech hojdaciek a vysledok je jasny. Akyže je to podiel z celkoveho poctu Vajnorakov...? 2/Ak su starsi a chori ludia v mensine, netreba vyjst im v ustrety s riesenim? Alebo je to iba o tom, kto koho prehlasuje? 3/ MU zastupuje a je voleny aj starsimi ludmi a je tu pre vsetkych 4/ Budeme riesit iba to,na co dostaneme prispevok z EU?
Medzitym prisla odpoved MU: Starosta si mysli,ze problem vyriesia 2 mestski policajti, znie to ako zly vtip. V skutocnosti elmi ubohe stanovisko . Starosta si odfajkol dalsi vyrieseny problem. Vlastne, ani sa nedivim, sme predsa na Slovensku, či nie? Kašlať na nejaku mensinu ...
06. november 2015

Milan Kodnár

Pan Oto, sposob hlasovania bol aj formou papieru, v tom by som nevidel problem. Skor je to o akejsi apatii ludi na dianie okolo nich a najma ak sa vyzaduje nejaka aktivita nad ramec ich vlastneho zaujmu. Rozumiem tomu, ze vsetko sa neda vyriesit ihned, mozno bude treba viac podnety dosledovat a hladat realne riesenia na ktore budu peniaze aj bez prispevku z EU, ale o to viac bude treba ludskej ochoty a zanietenosti. Ja som rad, ze sa tu tento problem objavil, lebo som mal doteraz dojem, ze som bol jediny, kto nan nejako poukazal, aj ked iba navrhom do participacneho rozpoctu. Aj preto som v konecnom dosledku oznacil odpoved samospravy za nedostatocnu, ale vidim, ze tu diskutujeme az dvaja :-(
09. november 2015

Veve

Aby sa viac ľudí zapojilo do diskusie pridávam sa. Podľa mňa je možné riešenie cez participatívny rozpočet veľmi dobrá možnosť, ale pýta si to lepšiu propagáciu medzi ľuďmi. Čo sa týka konkrétne problému parkovania pri parku a kostole je to problém mestskej časti pretože pri rekonštrukcii sa úplne vykašlali na riešenie tohto problému a teraz sa tvária že oni s tým nemajú nič. Je pre mňa nepredstaviteľné že mestská časť postaví nový park s atrakciami pre deti vedľa toho nový kultúrny dom a minimálne vyrieši parkovanie. Ľudia sú dnes strašne leniví a aj dedina je väčšia a treba prekonávať väčšie vzdialenosti čo sa niekedy dá pohodlnejšie autom.
09. november 2015

Milan Kodnár

Vyborne uz sa nas tu zapaja viac :-) Ja som totizto navrhoval urobit zatravnene parkovisko hned vedla Bakchus vily na tom ciastocne poslapanom travniku, co je smerom ku kostolu, takze by to mohlo sluzit ako pre kostol, tak aj pre park a cez tyzden zase v case ked rodicia vozia deti do skoly a skolky, lebo vtedy je tu hotovy blazninec.Je tam uz pristupova cesta do druzstevneho dvora, tak by sa iba rozsirila a urobili by sa parkovacie boxy. Dalsia rychla alternativa by bola keby ten druzstevny dvor bol prejazdny (kedze ma dve brany - jednu smerom ku kulturnemu domu a druhu smerom ku skole) a n ramci tohto dvoru by sa namalovali ciary na parkovisko. Tym padom aj ulica popri Kulturnom dome Vajnory by sa mohla stat jednosmernou a nie slepou. Kedysi ta cesticka fungovala tak jednosmerne ked sa tam chodilo na postu, lebo sa to dalo obist nasledne cestou zozadu. Neviem co tam je dnes, ale mozno by sa tam vzdadu na Kulturnam domom dalo urobit parkovisko. Takze riesenia by sa tu nasli, uz iba najst peniaze a ochotu spravnych ludi resp. tych co to maju na starosti. To, ze ci sa pri projekte mestska cast vykaslala na riesenie parkoviska, je momentalne tazko mi posudit, lebo neviem ake bolo zadanie a podmienky na ziskanie penazi na tuto revitalizaciu, ale kedze ten park si pamatam uz vyse 45 rokov, tak momentalne je tam najviac parkovacich miest ako predtym. Bohuzial pri tejto "automobilovej dobe" sa ukazalo, ze je to uz nedostatocne. Preto treba hladat nejake riesenie, lebo najde len ten, co hlada....
18. november 2015

Oto

Nech už bolo zadanie na revitalizáciu parku akokolvek podmienene, naši kompetentní sú to na to, aby projekt posudili a nie aby odklepli akukolvek hlupost iba preto, že dostaneme na ňu peniaze z EU. Samozrejme, je tu viacero alterantiv riešenia, doknca aj finančne nenáročné, žial, chýba to podstatné: vôľa vyriešiť problém. MU Vajnory "vyriešil problém" po svojom, prikázal zjednať nápravu dvom mestským policajtom. A vec je vyriešená, možeme odfajknúť ďalšiu záležitosť ako vyriešenú a navrhnúť starostu na odmenu prípadne na vyznamenanie....
18. november 2015

Martin Bak

Dobrý deň, rád by som pridal názor: Participatívny rozpočet je dobrá vec a slúži práve na vyššiu angažovanosť obyvateľov v správe vecí verejných, preto túto aktivitu úradu schvaľujem. Parkovanie bude problémom vždy a všade kde sa ľudia chcú dostať autom až pred dvere svojho cieľa. Nemyslím si, že obklopenie parku zo všetkých strán parkovacími miestami je dobré riešenie. Parkovať sa dá neďaleko - ul. Na Doline pri Parku F. Jurigu je cca 8-10 miest, medzi detským ihriskom a škôlkou na Koniarkovej ul. možno 10-15 miest, na Osloboditeľskej pred školou tiež cca 10-15 miest, to všetko je v pešej dostupnosti 200-300 m. Riešme parkovanie na krátkodobé státie rozumne, ale nie na úkor potrebnej zelene - čím viac betónu a asfaltu, tým horšie sa nám bude vo Vajnoroch bývať.
18. november 2015

Oto

Martin, ja s Vami suhlasim. Ale v praxi to znamena asi toľko, že ked priveziem mamku na návšetvu cintorína, môžem ju vysadiť a oprieť o strom, následne ist zaparkovať na Doline a o 20 min pridem a zoberiem mamku pod pažu a ideme na cintorín. Cele je to o tom, že na zopár parkovacích miestach stoja 2-3 dni auta so SPZ SC,PK, dokonca aj DK....
29. júl 2016

Milan Kodnár

Myslím, že mám dobrú správu pre všetkých, pretože parkovisko je momentálne vo výstavbe, tak verím, že zavážil aj tento podnet ... :-)

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania