05. november 2015
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
mestská časť neplánuje v danom úseku osadiť spomaľovací prah, nakoľko sa jedná o cestu vo svahu a spomaľovacie prahy by v zime mohli zablokovať cestnú premávku - v prípade sneženia by po spomalení niektoré vozidlá za spomaľovacím prahom neboli schopné opätovného rozjazdu.
Nebezpečné situácie nastávajú, ako bolo spomenuté aj v podnete, hlavne pre nedodržiavanie rýchlosti na danej ulici. § 16 odst. 1 Zákona o cestnej premávke č. 8/2009 Z.z. hovorí: "Vodič je povinný rýchlosť jazdy prispôsobiť najmä svojim schopnostiam, vlastnostiam vozidla a nákladu, poveternostným podmienkam, stavu a povahe vozovky a iným okolnostiam, ktoré možno predvídať. Vodič smie jazdiť len primeranou rýchlosťou, aby bol schopný zastaviť vozidlo na vzdialenosť, na ktorú má rozhľad."
Ulica je jednosmernou, to znamená, že zákon povoľuje státie vozidiel na oboch stranách komunikácie. Ako hovorí zákon, vodič má jazdiť takou rýchlosťou, aby dokázal bezpečne a bez ohrozenia zastaviť vozidlo aj v prípade, ak mu napr. spomedzi zaparkovaných vozidiel vybehne do cesty dieťa alebo vychádza na cestu iné vozidlo. Teda predvídavo. Najmä v prípade (ako je aj v podnete spomenuté), ak je v blízkosti cesty obytný dom. V opačnom prípade by sa museli spomaľovacie prahy budovať na každej ulici, kde sú zaparkované vozidlá alebo kde stoja pri ceste obytné domy.
Napriek napísanému a vzhľadom na protichodné požiadavky obyvateľov Dlhých dielov, z ktorých niektorí odmietajú spomaľovacie prahy by bolo dobré zvolať schôdze vlastníkov bytov dotknutých bytových domov na ulici Nad lúčkami a výsledok zaslať na MiÚ.
Pavel Vrabec
Oddelenie dopravy a životného prostredia
Miestny úrad mestskej časti
Bratislava-Karlova Ves
Nám. Sv. Františka 8
842 62 Bratislava
Lubos
Taktiez mi je jasne, ze situacia by sa vyriesila, keby usekom neprechadzali auta 50km/h ale pomalsie. Vedia to aj vodici, ale zjavne to nedodrziavaju, preto vznikol moj napad donutit ich k tomu retarderom. Retardery by som neumiestnil priamo vo svahu, ale napr pred prechodom pre chodcov (velmi rizikovy usek pre chodcov) s cim by sa vyriesil aj problem s krizovatkou F.Kostku a potom pred vjazdom do druheho svahu za vchodom 43 - druhy rizikovy usek, kedze vodici pred vjazdom do svahu zvyknu velmi zrychlit rychlost a zrychluju prave pri prejazde pod bytovy dom a nepriehladnu cestu