Nezmyselne prerušená cyklotrasa

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Vyriešený
meno
Michal 10. novembra 2015

Prosím odstrániť značku "Zosadni z bicykla !" a priľahlý priechod pre chodcov nahradiť priechodom pre cyklistov alebo priechodom pre chodcov a cyklistov, Ak tam nie je možné zriadiť priechod pre cyklistov, navrhujem zrušiť alebo presunúť priechod pre chodcov mimo úroveň cyklotrasy a cestičku pre cyklistov napojiť priamo na vozovku. Vzhľadom na jestvujúcu cyklotrasu je daný úsek počas roka intenzívne využívaný cyklistami. Intenzita chodcov je tu pomerne nízka. Neexistuje preto dôvod, aby tu bol pohyb cyklistov zbytočne obmedzovaný.

19. november 2015

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
ďakujeme za Váš podnet.
Miestna komunikácia Mlynské nivy je v správe Magistrátu hl. m. SR Bratislavy, podnet im zasielame.

kancelária starostu
20. november 2015

Klára

To je taký problém zosadnúť z bicykla?
21. november 2015

Michal

Nie, problém spočíva v tom, že nezmyselné nariadenia a predpisy vedú len k tomu, že ich ľudia nie len porušujú, ale si aj navykajú ignorovať aj závažnejšie predpisy, čo neraz končí tragicky. Ak tam 99% cyklistov nezosadá z bicykla, treba sa zamyslieť, či to nie je len ich vinou.

Veď uvážte:

Ak ide tadiaľ auto, aby zaparkovalo, vodič nemusí zosadnúť z auta a tlačiť ho. Ak ide tadiaľ korčuliar rýchlosťou 20 km/h, tiež si nemusí vyzuť korčule. Ak ide tadiaľ bežec rýchlosťou 15 km/h je to tiež v poriadku. Ak ale cyklista jazdí rýchlosťou 5 km/h, i keď zabere dvakrát menej priestoru na chodníku, než keby ho tlačil vedľa seba, je to vážny priestupok. Ak už cyklista vedome porušuje predpisy, zrejme nepôjde rýchlosťou 5 km/h, ak mu viac vyhovuje jazdiť rýchlosťou 30 km/h. V tom je ten problém.
05. máj 2016

Jožo

Raz problém zosadnúť z bicykla nie je problém (takisto, ako nie je problém si vyzuť topánky či vystúpiť z auta - pritom toto nikoho nenapadne žiadať). Ale tu je na asi tristometrovom úseku značka zosadni z bicykla 3x. Ak by sme takto robili všetky cyklotrasy, tak na 10 km dlhej trase by človek musel zosadnúť 100 krát. Použiteľné, však?

Okrem toho sa priechod cez cestu budoval spolu s cyklotrasou. Máme technické podmienky na navrhovanie cyklotrás, ktoré hovoria to isté čo zdravý rozum. Na križovaní cyklotrasy s cestou má byť priechod pre cyklistov. (Podobne ako pri pešej trase má byť priechod pre chodcov.)

Dobrá infraštruktúra má učiť dobrým dopravným návykom. Táto zlá to robí práve naopak. Na danom mieste nie je žiadny dôvod, prečo by tam nemohol byť priechod pre cyklistov. Naopak, je dôvod, prečo by tu nemal byť priechod pre chodcov v osi cyklotrasy.
18. február 2022

Martin Uváček

Podnet sa k magistrátu očividne nedostal, treba im ho opätovne preposlať.
20. február 2022

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,
podnet bol opätovne odoslaný.

S pozdravom,
Admin.
01. apríl 2022

Odkaz pre starostu

Zmena zodpovednosti za podnet na: Hlavné mesto SR Bratislava
01. apríl 2022

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

ďakujeme za podnet, ktorého prijatie týmto potvrdzujeme. Pridelili sme ho kolegyniam a kolegom, ktorí majú riešenie danej agendy v kompetencii. O priebehu riešenia Vás na základe obdržaných stanovísk budeme priebežne informovať.

S pozdravom,
Kto? Oddelenie cyklodopravy

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy
14. júl 2022

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

podnet sa k nám dostal až v tomto roku.
Momentálne je už, ale vyriešený (vidno aj na street view). Značenie bolo upravené a bol doplnený priechod pre cyklistov.
Ďakujeme za nahlásenie podnetu.

S pozdravom
Kedy? pred 2019

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislavy

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania