Obnovenie osobnej dopravy na ŽST Petržalka

Zodpovednosť za riešenie: Iné

Vyriešený
meno
Martin 16. novembra 2015

V bratislavskom kraji bola spustená integrovaná doprava, ktorá by mala ľuďom uľahčiť cestovanie v kraji aj pomocou železničnej dopravy. Preto je nepochopiteľné, že viaceré bratislavské stanice sú z tejto možnosti buď úplne vylúčené, ako ŽST Petržalka, odkiaľ chodia vlaky len do Rakúska, alebo niektoré sú využité minimálne - ŽST Nové Mesto a Predmestie. Pritom všade vo svete je železnica chápaná ako rýchla a pohodlná doprava, a to aj v rámci mesta. Prečo sa neobnoví spoj, ktorý by okrem Petržalky zachádzal aj do Rusoviec alebo až do Rajky? Prečo sa všetky rýchliky tlačia len na starú hlavnú stanicu a ďalšie veľké stanice Petržalka s Novým Mestom sú vynechané?

16. november 2015

Miriam

To by najprv museli postavit trat z hlavnej stanice do Petzalky a myslim ze na to si este niekolko rokov pockame. Tiez ze toto moj sen, aby som raz z PB mohla nasadnut na vlak a odviest sa do prace priamo vlakom do Petrzalky, kde pracujem iba 5 metrov od stanice .....
16. november 2015

Karlovešťan

re: Miriam
Trať z HST do Petržky je postavená už niekoľko desaťročí...
16. november 2015

Peter

na ZST Petrzalka nie su schopní za 10 rokov opravit eskalator, to nezvladnu vobec...
16. november 2015

Miriam

Karlovešťan a kade ta trat vedie?
16. november 2015

Miriam

Karlovešťan a kade ta trat vedie?
16. november 2015

Karlovešťan

Mriam: Cez Nové mesto a Prístavný most. Viď. Wikipédiu: https://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%A1_tra%C5%A5_Bratislava_%E2%80%93_Hegyeshalom
16. november 2015

Peter Oravec

Miriam, dokonca po tej trati (Hlavná stanica - stanica Petržalka) osobné vlaky pred iba pár rokmi aj premávali, tuším nejaký krátky čas aj "rýchlik" do Viedne...
Celé to súvisí s niečím, čo sa možno volá bratislavský S-Bahn, alebo prepojenie existujúcej železničnej infraštruktúry na území Bratislavy, vybudovanie nových zastávok (Vrakuňa...)... Odporúčam gúgliť "Bratislava S-Bahn" a podobne...
Len tak narýchlo:
http://www.tvnoviny.sk/domace/1794712_bratislava-planuje-vyznamny-projekt.-vlaky-chce-vyuzit-ako-mhd
http://www.zeleznicne.info/view.php?nazevclanku=zahustenie-zeleznicnych-zastavok-na-uzemi-bratislavy&cisloclanku=2011030001
http://milanperny.blog.sme.sk/c/354209/Nove-zeleznicne-zastavky-v-Bratislave.html
Svet sa nezačal včera :-) .
16. november 2015

Peter Oravec

... ale s podnetom samozrejme súhlasím!
17. november 2015

Miriam

Neviem ci ste sa nad tym zamysleli ale z podunajskych biskupic sa po tej trati co uz teraz je dostane iba tak ze bude musiet prestupovat bud priamo na hlavnej alebo podla toho planu co planuju zbudovat zastavku tak v Ruzinove. Takze to bude o nicom. Ak sa nad tym zase zamyslite tak spojenim hlavnej stanice priamo smerom na Petrzalku by sa cela cesta zjednodusila ze by clovek nastupil z biskupich a vystupil rovno jednym tahom bez prestupu v Petrzalke. Cim by sa cely okruh uzavrel.
17. november 2015

Peter Oravec

Na terajšej železničnej trati medzi Hl. st. a St. Petržalka majú byť ešte nové stanice, nechce sa mi to hľadať, je to na tých mapkách, tuším v Ružinove a vo Vrakuni, ale trvá to dlho a Ministerstvo dopravy stále tie stavby nových zastávok odkladá. Pokiaľ ide o priamejšie ž e l e z n i č n é prepojenie medzi Hl. st a St. Petržalka, to asi nie je reálne, pretože je medzi nimi centrum mesta a jediné reálne koľajové prepojenie by bolo metro, čo reálne ďalších 50 rokov v Bratislave nehrozí. Inak, koľajové prepojenie Hlavná stanica - Petržalka práve stavajú, električkou. Možno si ešte skúste spomenúť alebo hľadať projekt železničného prepojenia Filiálka - Petržalka (cez Mlynské Nivy, popod Dunaj na st. Petržalka), ktorý zrušilo Ministerstvo dopravy (Počiatek) asi pred dvomi rokmi. Zdravím...
18. november 2015

Odpoveď samosprávy

Verejná doprava v Bratislave je výlučne v kompetencii hlavného mesta.

MČ Petržalka
18. november 2015

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

otázka vlakovej dopravy nie je v kompetencii hlavného mesta, ale Železničnej spoločnosti a prípadné zapojenie do systému integrovanej dopravy je vec organizátora dopravy - Bratislavská integrovaná doprava (BID), a.s. Váš podnet teda posielame im.

Oddelenie komunikácie a marketingu
Hlavné mesto SR Bratislava
21. november 2015

jajbolina

Je pravda že mesto úplne podceňuje cestovanie železnicou. Má majetkovú účasť v BIDke a len sa trápne vyhovárajú. Aj tak vedenie BID malo byť po nezvádnutej BID odvolané-pre neschopnosť! neboli schopní za 10 rokov stvoriť ani jednu spoločnú dopravnú kartu, kde by sa dalo nabíjať cestovné, ani automaty ktoré by sa dali kupovať ako CL, tak aj platiť kartami a bankovkami. O chýbajúcich mapkách na automatok nehovoriac, čistý fail. Musí skolabovať mesto pod náporom áut, kým pochopia platení úradníci že MHD treba zlepšovať v prospech cestujúcich?
26. január 2016

Martin

Miriam :
Železničná trať spájajúca Hlavnú stanicu a Petržalku vznikla zrejme okolo r. 1965 ešte cez vtedajší most Červenej armády, ale bola využívaná len pre nákladnú dopravu. V r. 1983 bola síce presmerovaná na most Hrdinov Dukly, ale osobná vlaky, (ktoré by zastavovali aj pre verejnosť v Petržalke) boli zavedené niekedy v r. 1988 - 90, zrušené však boli v r. 2011.
Železničné trate boli takmer úplne budované pre nákladnú dopravu - osobná vznikla ako doplnok, preto sú stanice niekedy na miestach nevyhovujúcich cestujúcim.
V rámci budovania BID by malo vzniknúť v meste viacero zastávok - jedna z nich pri Avion Shopping Parku - i tak však bude nutný pri ceste Podunajské Biskupice - Petržalka nutný prestup (ak nebudú zavedené priame vlaky meniace smer jazdy napr. na N.Meste). V súčasnosti je to možné len použitím MHD z N.Mesta, resp. spomínanej Hlavnej stanice.
Zastávka pri Avion Shopping Parku je však len 1 stavba z viacerích, ktoré sú pripravené na železnici v Bratislave, ktoré by mali byť financované najmä z Eurofondov, čiže po schválení na MDVaRR, na čo už dlhé roky nie je politická vôľa. :-(
Priama železničná trať z Hlavnej stanice do Podunajských Biskupíc existuje od r. 1966 a je stále dosť frekventovaná, ale priama trať z Podunajských Biskupíc do Petržalky nikdy neexistovala a ani nie je plánovaná.
22. január 2018

Martin

Možno sa od 4.3.2018 čohosi dočkáme. Ministerstvo dopravy chystá nejakú menšiu reorganizáciu železničnej dopravy v Bratislave a okolí..
22. január 2018

Peter Oravec

Martin, link by nebol? Lebo ja mám iba medializovanú informáciu, že dokončenie a predloženie štúdie železničného uzla Bratislava sa znovu odkladá, tentoraz na prvý polrok 2018. A to je iba štúdia, ďaleko od realizácie.
23. január 2018

Martin

Peter Oravec:
Pravdou je, že by to zdanlivo mohlo mať súvislosť so Štúdiou, od ktorej sa očakáva potvrdenie potreby výstavby TIOPov, ale zmeny od 4.3.2018 by mali byť zrealizované bez akýchkoľvek stavieb ako následok stúpajúceho počtu sťažností na zúfalú aktuálnu dopravnú situáciu v Bratislave a okolí.
K posilovaniu vlakov trate 131:
https://bratislavaden.sk/regiojet-prida-vlaky-na-zeleznicnej-linke-z-bratislavy-komarna/
https://www.facebook.com/ministerstvo.dopravy/posts/1709529029067420
https://imhd.sk/ba/doc/sk/17179/RegioJet-navysi-kapacitu-na-svojej-zeleznicnej-linke-z-Bratislavy-do-Komarna
http://www.mindop.sk/index/index.php?ids=36301&prm2=219380
23. január 2018

Peter Oravec

Martin,
okrem toho facebookového linku (ktorý neviem otvoriť) je to všetko o pridaní vlakov do Komárna, ale nevidím nič o "reorganizácii železničnej dopravy v Bratislave a okolí". Tak tomu stále nerozumiem. Ďakujem za vysvetlenie, v čom spočíva Vami uvedená reorganizácia železničnej dopravy v Bratislave a okolí.
23. január 2018

Martin

Viem zatiaľ len o zámere, ktorého konkrétny obsah sa ešte len tvorí, takže nezostáva nám iné ako čakať, príp. žiadať od MDV.
25. január 2018

Peter Oravec

Martin, evidentne máte nejaké interné informácie. Však pustite niečo plebsu. :-)
25. január 2018

Martin

Peter Oravec:
Viem len to, čo nájdem v médiách ... :-(
26. január 2018

Martin

Tomáš Kováč, hovorca ZSSK

Železničná spoločnosť Slovensko plánuje od 10. 6. 2018 na linkách Bratislava-Petržalka – Bratislava-Nové Mesto – Senec a Bratislava – Trnava posilniť dopravu osobnými vlakmi a napríklad po rokoch budeme opäť jazdiť s cestujúcimi po Prístavnom moste do Petržalky. Na zvýšenie počtu vlakov v okolí Bratislavy nie je nutný nákup nových vozidiel, ale uvedený výsledok bude dosiahnutý so súčasným stavom vozňového parku.
06. máj 2021

Peter Oravec

Dobrý deň,
prosím admina, aby požiadal samosprávu o aktualizáciu vyjadrenia k podnetu.
S pozdravom.
06. máj 2021

Martin

Peter Oravec: Podla https://www.zssk.sk/aktuality/zssk-obnovuje-dopravu-takmer-do-plneho-gvd/ by mali jazdit uz od 18.4.2021. Este nejazdia?
Na https://www.zssk.sk/koronavirus/ nie su ani uvedene (ako neobnovene) ani vlaky z Petrzalky do Kittsee (okrem IC) a Rajky, takze by zrejme tiez uz mali jazdit. Este nejazdia?
06. máj 2021

Martin

Oprava: Podla https://www.zssk.sk/aktuality/zssk-obnovuje-dopravu-takmer-do-plneho-gvd/ by mali vlaky Petrzalka - Senec (niektore aj dalej) jazdit ...
06. máj 2021

Peter Oravec

Dobrý deň, ďakujem za informácie.
Otázka je, čo to znamená z hľadiska statusu podnetu. Môže sa označiť ako vyriešený? Uzavretý? Neriešený?
Ďakujem. S pozdravom.
06. máj 2021

Martin

Podla http://mapa.zsr.sk/ Senecke a Rajcianske vlaky jazdia, ale trat do Kittsee je asi "mrtva" (do Marcheggu asi tiez). Predpokladam, ze sa rozbehnu po zleseni pandemickej situacie.
Rezervy vsak aj tak existuju:
- v prac. dni by mohli jazdit vlaky ponad Dunaj aj castejsie ako raz za hodinu, idealne aspon niektore az do Rajky, ale vzhladom na nizke vyuzitie stacia aj sucasne obcasne madarske motoraciky (Vivat ekologia!)
- cez vikend nejazdi okrem IC a rjx nic
Moze to byt aj lepsie aj horsie - je tazke vyniest nejaky jednoznacny verdikt ...
06. máj 2021

Peter Oravec

Takže status podnetu asi necháme na admina?
S pozdravom.
07. máj 2021

Martin

Aktualny status je asi najvýstižnejší.
Zlepsenie asi nie je mozne v blizkej dobe ocakavat, kedze vlada (ako aj mnohe predtym) nechce ZSSK zaplatit ani za to, co si objednala a v sucasnosti jazdi. ☹
Aktualizacia: cez Marchegg sa jazdi, pohyb cez Kittsee nie je na http://mapa.zsr.sk/ viditelny.
30. september 2022

Peter Oravec

Dobrý deň, myslím, že z Petržalskej stanice už chodia vlaky minimálne do Rajky. Čo je toto riešením podnetu, ponechám na zadávateľa podnetu, resp. na admina/ku.
30. september 2022

Martin

Peter Oravec:
Pointa podnetu je "chceme viac vlakov z laveho brehu do Petrzalky, idealne niektore az do Rusoviec ci az do Rajky".
Do 10.XII.2022 jazdia z laveho brehu do Petrzalky vlaky linky S65 z (Galanty -)Senca.
Podla navrhu nejakeho ****** pre obdobie od 11.XII.2022 by mala byt linka S65 zrusena a znova vsetky vlaky od Vajnor pojdu na Hlavnu stanicu. Do Petrzalky vsak bude predlzena linka S55 z Pezinku.
Neviem, co je to za pripečenú bandu na GR ZSSK, ktora tlaci takmer vsetko na tu pret'azenu Hlavnu stanicu ....
23. marec 2023

Peter Oravec

Dobrý deň.
Aktuálne sa zdá, že nejaké vlaky chodia. Smer Hegyeshalom, Senec aj Viedeň.
https://sk.wikipedia.org/wiki/%C5%BDelezni%C4%8Dn%C3%A1_stanica_Bratislava-Petr%C5%BEalka
Prosím zadávateľa podnetu zvážiť status podnetu.
S pozdravom.
23. marec 2023

Martin

Cestovný poriadok sa mení každý 2.vikend v decembri, a menej závažne aj v priebehu roku, takže už neplatí Senec, ale Pezinok, pribudli Zürich, Žilina a Košice.
Priame spojenie s Hlavnou stanicou je " až " 2x denne, pripadne s prestupom na Novom Meste je relatívne často.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania