Referendum o rezidenčnom parkovaní v Karlovej Vsi

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Karlova Ves

Vyriešený
meno
Michal K. 10. februára 2016

V Karlovej Vsi sa bude subezne s parlamentnymi volbami konat referendum o rezidencnom parkovani. Znama je otazka, no ziadne dalsie podrobnosti, ake ma MC predstavy? Su tri tyzdne pred referendom, z toho jeden prazdninovy, na stranke MC je iba tyzden stara informacia, ze "doplnujuce informacie budu zverejnene v najblizsich dnoch". Nikto teda netusi, o com sa bude hlasovat. Neprebehla ziadna diskusia verejnosti ani odbornikov. Nepadol ani jeden argument za alebo proti. Nehovoriac o velmi tendencnej formulacii referendovej otazky. Vacsina Karlovestanov ani nevie, ze taketo referendum sa planuje. Zverejnena bola iba strucna informacia na stranke MC a na socialnej sieti. Ak bude referendum platne, k comu potom zavazuje MC? Komunikacia mestskej casti na takuto naozaj zavaznu temu je absolutne nezvladnuta.

11. február 2016

U NAS TAKA OBYCAJ

formulacia je nestastna alebo ucelova, naozaj ma touto otázkou nabadaju privolbe.. ze ist volit znamena iba tolko ze chceme rezidencne parkovanie.. MUKV ale nezavezuje ani terminovo ani inak co dalej s výsledkom ako ho dokonat do reality.. ako v starom meste?.. to by som prijal.. ale uz davnejsie sa vyjadrili ze tymto smerom to nepojde.. budeme sice ako rezidenti mat pravo parkovat ale kde ked nie su parkoviska v dostatocnom pocte..cize iba si zaplatim pravo.. ale odidu spz PP, SN, LC a podobne .. ?kam ..zachytne parkoviska?...vraj aj firemne auta nebudu parkovat na rezidentoch.. ako to rozlisia. kto to bude kontrolovat.. ved uz teraz nie su sily MP...

asi mi da ze to ma ist do neodsuhlasenia a tym padom bude na startovacej ciare ine riesenie.. ako v Petrzalke....o nas bez nas.. alebo o x rokov posunute.. v KV volne plochy mozne na pouzitie na vybudovanie parkovisk.. Nabelkova, Adamiho etc..sa neriesia.. a ak tak to bude velmi komplikovane s termínom v nedohladne....?!
12. február 2016

Michal K.

informacie su v rovnakom duchu ako samotna otazka. uz uvodny odstavec vyvolava emocie a jeho formulacia je ucelova.

stale zostava vela nezodpovedanych otazok.
- kde bude mozne parkovat?
iba na vyznacenych miestach? na komunikaciach v sprave mestkej casti? na komunikacich v sprave mesta, po prijati spolocnej parkovacej politiky, ktora je v nedohladne?
- aka bude kontrola a vymahanie si prava?
kto bude parkovanie kontrolovat? ludia navzajom a hlasit podnety? parkovacia sluzba? MP uz teraz zdaleka nezvlada to, co by bolo potrebne. aka bude sankcia za porusenie, pokuta, papuca?
- ako bude zabezpecene parkovanie obyvatelov?
parkovacia karta stale nezaruci parkovacie miesto. ich pocet sa znizi, pritom je ich nedostatok. kde budu parkovat ostatne auta?
- ako bude riesene kratkodobe parkovanie nerezidentov?
budu vsade stat automaty s parkovacimi listkami? bude mozne parkovanie cez sms?
- kedy skonci tolerovanie parkovania na chodnikoch a travniku?
parkovanie sa stane este divokejsie a arogantnejsie. uz teraz je situacia velmi zla. ako budu riesene auta parkujuce v rozpore s parkovacou plitikou a hlavne so zakonom? sucasny sposob je zalostne nepostacujuci a situacia sa stale zhorsuje.
- ake budu poplatky a sankcie?
spomina sa 20 eur. kolko bude stat karta pre druhe auto, abonentska karta pre firmu alebo nerezidenta? ake budu pokuty?
- co znamena formulacia "mat vztah k motorovemu vozidlu" ?
napriklad podla poistovne je to vlastnik, drzitel, vodic, najomca, cestujuci. takze ktokolvek.

a dalo by sa pokracovat, iste vas napadnu aj dalsie otazky
15. február 2016

jajkra

Výborné zhrnutie, Michal K! Referendová otázka je dosť zvláštna: ak platí, že vyhradené miesta sú prideľované výlučne rezidentom (MČ to aspoň deklaruje), tak potom ich zrušením sa pre tých, ktorí večer nemajú kde zaparkovať, nič nezmení. Rezidenti budú parkovať aj naďalej, možno na iných miestach (a podstatne lacnejšie), ale ich počet sa nezníži.
Ďalší postreh k poznámkam na stránke Karlovej Vsi: ak náhodou prídete domov iným autom, tak radšej domov vôbec nechoďte. Nebudete mať tú správnu EČV. Dáte auto do servisu a dostanete náhradné, prípadne prídete v noci neskoro zo služobky služobným autom.... Pre mnoho ľudí častá situácia. A tie kartičky pre návštevy (???) Pre konkrétnu EČV na konkrétny čas???? To fakt poletím pre návštevou na miestny úrad, aby mi vystavili kartičku? Alebo dostaneme bianco na prídelový systém (a bude sa s tým potom kupčiť : - predaj mi, ty nemáš toľko návštev....) To myslia fakt vážne??? Ok, treba s parkovaním niečo robiť, aj platiť treba. Ľudia možno aj radi zaplatia, len keby mali KDE zaparkovať. Iste, mestá v Európe majú takýto systém, ale majú na rozdiel od nás aj parkoviská. My tu začíname od konca a dúfame, že tie autá sa hádam vyparia.
16. február 2016

Michal K.

dnes, DESAT! dni pred referendom, prislo do schranky oznamenie o referende. a spolu s nim casopis MC casti s clankom o referende. v nom je to iste, co na stranke. malo vseobecneho, nic konkretne. o com budu teda ludia vlastne hlasovat?
26. február 2016

Roris

Karlova Ves nie je Stare Mesto. Neparkuju tu hufy turistov, navstevnikov vianocnych trhov, divadiel ci podnikov. 95% aut patri rezidentom, podnikatelom a ich navstevam. Podla mna si vsetci pekne zneprijemnime zivot, pride mi navsteva s dvoma autami a hned som v strese. Alebo posleme vsetky navstevy parkovat pred Lidl? Celkom suhlasim s postojom Michala K. Rezidencne parkovanie ma vyznam v centrach miest, nie v cisto rezidencnych zonach.
27. február 2016

Michal K.

Mate pravdu pan Roris, Vas argument je jeden z hlavnych a tak sa straca zmysel celeho rezidencneho parkovania v Karlovej Vsi. Problemom nie su auta firiem ani navstev, ktore parkuju cez den, ked je volnych miest relativny dostatok. Situacia sa zhorsuje vecer, ulice sa zaplnaju hlavne autami obyvatelov - rezidentov. Existuje nejaka seriozna studia situacie? Ake auta tu parkuju? Kolko je z toho firemnych, navstev, rezidentov a cezpolnych? V akych casoch prichadzaju a odchadzaju? Kolko parkovacich miest mame k dispozicii? Ako system vychadza ekonomicky? Kolko bude stat znacenie, vydavanie kariet, spravovanie, informacny system, automaty na parkovacie listky, sms parkovanie, novi pracovnici na kontrolu a sankcionovanie vodicov? Zaplati sa to vsetko z poplatkov vobec?
Do schranok prisli Karloveske noviny. Je v nich rozhovor s pani Kratochvilovou aj anketa medzi poslancami. Znova ziadne konkretne, niecim podlozene informacie. Vsetko zalozene na domnienkach, ako by sa to malo zlepsit. Ako by mali ludia bez problemov zaparkovat svoje prve auto v domacnosti. Ako sa zrusi sucasny zly nespravodlivy system a ako budu zvyhodneni obyvatelia mestskej casti. Ako bude pokracovat diskusia s verenjostou a odbornikmi. Aka? Existuje uz vobec nejaka? Osobne som pisal na urad a ziadal odpovede, no ziadna reakcia.
Referendum bude tak iba prieskum verejnej mienky za tisicky eur a zmysel otazny, kedze hlasujeme a nevieme o com. Vylievanie si zlosti na par ludoch s mimobratislavskou poznavacou znackou, alebo na tych, co boli ochotni zaplatit vysoky poplatok za vyhradene miesto. K comu vysledok zaviaze poslancov, ked aj tak "konecne znenie schvali zastupitelstvo".
29. február 2016

U NAS TAKA OBYCAJ

ctrl c ctrl v

Um die Stellplatzsituation in den Wiener Innenstadt-Bezirken für Anwohnerinnen und Anwohner zu verbessern, werden eigens für sie freigehaltene Parkplätze zur Verfügung gestellt.

Die Zonen werden durch Halte- und Parkverbotsschilder mit Zusatztafeln "ausgenommen Fahrzeuge mit Parkkleber für den ... Bezirk sowie Behinderte" ausgewiesen.

Nutzung mit Parkpickerl oder Behindertenausweis

Das Abstellen von Fahrzeugen auf AnwohnerInnen-Parkplätzen ist nur mit gültigem "Parkkleber" (BewohnerInnen-Parkpickerl) des jeweiligen Bezirkes möglich. Es entstehen keine Zusatzkosten. Auch Fahrzeuge, die mit einem Behindertenausweis gemäß § 29b StVO gekennzeichnet sind, dürfen auf diesen Parkplätzen ohne Zusatzkosten parken.

Bewohnerinnen und Bewohner, die ein Parkpickerl besitzen, sind berechtigt, AnwohnerInnen-Parkplätze im gesamten Bezirk zu nutzen. Es gibt keine Sonder-Regelungen für Bezirksteile, Straßen oder Bereiche vor Häusern.

AnwohnerInnen-Parkplätze nach Bezirken

An ausgewählten Standorten im 1., 2., 4., 6., 7., 8. und 9. Bezirk stehen spezielle Parkplätze für Anwohnerinnen und Anwohner zur Verfügung.

https://www.wien.gv.at/verkehr/parken/kurzparkzonen/anrainerparken/

nevidim v hlavnom meste u susedov ine parkovanie.. a tom maju kopec refugees...
netusim preco nezaviest rezidencne parkovanie..
pise sa tam nieco o cezpolnych? je to povolene iba pre obyvatelov..
29. február 2016

jajkra

To síce áno, až na taký "malilinký" rozdiel - ešte sa mi vo Viedni nestalo, že by nebolo kde zaparkovať - samozrejme, že na platených miestach,podzemných garážach a pod. Ono je totiž rezidenčné parkovanie o FINANČNOM zvýhodnení rezidentov. Neviem o žiadnej platenej parkovacej možnosti v Karlovej Vsi (parkovacie domy, podzemné parkoviská...) pre nerezidentov. Miestny úrad argumentuje Starým mestom - ale aj tam zaparkujete na celkom slušnom počte platených parkovísk. V Karlovke vám nepomôže ani ochota platiť.
29. február 2016

U NAS TAKA OBYCAJ

https://www.odkazprestarostu.sk/bratislava/podnety/24442/vyuzivanie-zachytnych-parkovisk-v-karlovej-vsi

potom vsetky ostatne auta na zachytne parkoviska

skuste sa pozriet na situaciu pri Slovnafte.. urobili radikalne platene parkovanie lebo je to ich pozemok.. ludia sa museli prisposobit a fungujete...
http://www.cas.sk/clanok/354145/drsny-odkaz-slovnaftu-pre-vodicov-bud-nam-zaplatite-alebo-nebudete-mat-kde-parkovat
29. február 2016

Michal K.

pise sa o obyvateloch. co je aj cezpolny bez trvaleho pobytu s prenajatym bytom. ak prenajmem byt, tak mam mat moznost presunut aj pravo zaparkovat na podnajomnika.
iste ste si vsimli, ako sa kazde rano vo viedni do ulic vyberie mnozstvo kontrolorov parkovania, ktori davaju pokuty doradu vsetkym, listok za stierac a sek postou.
je v karlovej vsi nejaky velky parkovaci dom, kde by sa dalo naozaj parkovat vo velkom? pod mostom lafranconi zaparkuje len zlomok aut, ktore parkuju na uliciach v rozpore so zakonmi.
29. február 2016

U NAS TAKA OBYCAJ

este k tomu IUVENTA je urcene zachytne parkovisko...potom aj INCHEBA je urcene zachytne parkovisko..
..ja ale nie som dopravyn analytik.. tiez som zvedavy na ten chaoz na zaciatku ak to prejde.

.co si ale nemyslim ze to prejde cez referendum...a opet bude stav ako doteraz...ked vas z SL, SN, VT budu blokovat parkovanie na Janotovej, Adamiho, Gabcikovej..etc..etc..
29. február 2016

Michal K.

kolko percent aut mimobratislavskych je na uliciach? ak si ich odmyslime, zlepsi sa radikalne parkovanie? ti, co byvaju v podnajme, staci, ak podpisu s majitelom bytu fiktivnu dohodu o prenajme auta, on im da kartu a je to.
nemala by diskusia stat na nenavisti voci mimobratislavskym.
29. február 2016

jajkra

Ja k cezpoľným nepatrím a niekoľko desaťročí bývam v KV. V našom okolí takmer žiadne mimo BA autá nie sú a predpokladám, že sa situácia po zavedení rezidenčného parkovania minimálne nezlepší, ak nie zhorší. Áno, ľudia budú vyrábať "nájomné zmluvy". Navyše,tí čo majú viac ako jedno auto - fakt si niekto myslí, že im príde zaťažko kúpiť ďalšiu rezidentskú kartu za niekoľkonásobok tej prvej? Je povedzme 10násobok - teda 200€ veľa? Veď aj vyhradené parkovanie stojí dnes oveľa viac. To isté platí pre firmy - jednoducho si to kúpia. Naozaj niekto čaká, že tie autá zmiznú? Navyše, záchytné parkoviská bez vyhovujúcej dopravy a vo veľkej vzdialenosti tiež nie sú riešením. Ten, kto sa odvoláva na európske mestá a ich rezidenčné parkovanie, mal by si všimnúť aj dostupnosť, hustotu a kapacitu platených parkovísk - toto tu jednoducho nie je a nie je ani dostatok miesta pre rezidentov. Tiež sa veľmi málo hovorí o tom, že aj tých rezidentských bude oveľa menej ako dnes, pretože ich na veľa miestach nebudú môcť nakresliť trebárs kvôli šírke vozovky či chodníku (veľa ulíc na DD alebo dnešné parkovanie na Kuklovskej)
29. február 2016

U NAS TAKA OBYCAJ

pokial viem rezidencnu kartu nedostanu nimo ba auta.. lebo to sa nalepuje.. takze to je vylucene...
musite dokazat vztah k nehnutelnosti. kedz e prenájom je prenájom nie je rezident..fertig..
DD je totalne na vysmech parkovania.. to petrzalka je super na tom. maju aspon travniky kde budu moct odklonit a budovat.
ale na DD je to naozaj na zachytne parkovisko mimo DD..este je mozno iných parkovisk..
29. február 2016

U NAS TAKA OBYCAJ

verte mi pride aj k takymto stavbam

http://www.qdmutrade.com/
29. február 2016

Michal K.

este raz sa opytam. kolko mame v KV parkovacich miest? nemyslim chodniky, travniky, krizovatky. a kolko mame aut rezidentov? ludia nie su ochotni prejst sto metrov k domu a nie este parkovat mimo na zachytnom parkovisku. teraz sa zakon nekontroluje a nevymaha, bez toho nema zmysel nic.
29. február 2016

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň pán Michal,

vážime si Váš záujem a ďakujeme za podnety. S ohľadom na viaceré otázky by sme Vás radi pozvali na osobné stretnutie u nás na úrade, kde sa môžeme porozprávať o celom systéme parkovania. Prosíme, pošlite nám mailom návrh termínu stretnutia na [email protected].

Ďakujeme.

Oddelenie dopravy a životného prostredia
Miestny úrad mestskej časti
Bratislava-Karlova Ves
Nám. Sv. Františka 8
842 62 Bratislava
01. marec 2016

Michal K.

prave som si nasiel cas na precitanie si odkazu pana U NAS TAKA OBYCAJ o parkovani vo viedni. hovori sa presne o tom systeme, ktory mame teraz a povazuje sa za nespravodlivy. teda, ze pre obyvatelov je rezervovanych 20% parkovacich miest na prakoviskach, za poplatok 120, resp 90 eur rocne. vyslovene sa neriesi parkovanie na cestach a na pozemkoch domov. cize vieden spustila od 1.11.2015 pilotny projekt a naplno ma bezat od 1.9.2016 elektronicka verzia nasho stareho zleho systemu.
02. marec 2016

U NAS TAKA OBYCAJ

vsetko bolo povedane.. vela je toho nezodpovedaneho ale treba zacat a urcite to bude zaciatok bolestivy..ale... dajme suhlas s rezidencnym parkovanie v KV...
02. marec 2016

Michal K.

nechcem tu uz velmi rozvijat dalsiu vasnivu debatu. no ja som proti rezidencnemu parkovaniu v takejto podobe. neprinesie ziadne vyrazne zlepsenie situacie ani riesenie podstatnych problemov. nepribudnu nove parkovacie miesta, nezlepsi sa kultura parkovania, nebude menej aut. naopak, bude viac problemov, nespokojnosti, poplatkov obcanov a nakladov samospravy.
porovnavanie so starym mestom je nezmyselne. stare mesto nie je rezidencna zona a riesi uplne opacne problemy. z principu nemoze takyto system v karlovej vsi a v ostatnych mestskych castiach fungovat. nema zmysel tu potom riesit detaily, ked nam unikla zakladna podstata celeho problemu.
ale uvidime, aka bude vola obcana...
02. marec 2016

U NAS TAKA OBYCAJ

vieden nie je priklad ako to funguje
stare mesto nie je priklad ako to funguje
rezidencne parkovanie nie je priklad ako nastartovat normal parkovanie na sídliskách?

mam zato ze tu lobujete otázkami a nic inym...za parkdomy alebo ine developerske prielomove riesenia?
ktore sa neviem kde vyuzivaju iba ak ....
02. marec 2016

Michal K.

mam otazky a k nim argumenty. a hlavne zijem v kazdodennej realite a nenavrhujem scifi riesenia.
02. marec 2016

U NAS TAKA OBYCAJ

chapem...ja tiez si myslim svoje na navrhovany system.. a zadanu otazku referenda..tendencne kladenu..
ale iny funkcny system..nepozname, ktory by fungoval..skor sa stavaju parkodomy, ine konstrukcie na viac aut nad sebou etc. etc..
snad vam dpovie expertka..
[email protected]
02. marec 2016

Michal K.

mate pravdu. iny funkcny system zatial nemame. otazka je, ci tento bude funkcny. moj nazor je, ze nie. preto radsej hladajme dalej iny, lepsi, ako zavadzajme teraz zly.
budem mat stretnutie s pani kratochvilovou, uvidime, co prinesie.
02. marec 2016

Nacbo Ynmynona

Viem ze moj nazor nebude medzi niektorymi vodicmi popularny ale hlavny problem je, ze kazdy chce parkovat pod svojimi oknami a to sa neda ani so sucasnym nesystemom, ani s novym systemom, ani s inym systemom, ani s novymi parkovacimi miestami, ani s garazami (iba ze by sa vybudovali na kazdej ulici. Co je asi nerealne a urcite by stali ovela viac ako miesto na povrchu.)...

Asi najextremnejsim riesenim by bolo, aby sa zrusili chodniky, zelen, ihriska a premenili by sa na parkoviska, ale aj toto riesenie by stacilo len na par rokov. Ale co zrusime potom? Priestor medzi prehustenou Bratislavskou zastavbou je obmedzeny a nie je a ani nebude tam dost miest pre kazdeho kto tam byva. Ale aj napriek tomu ze parkovanie v tesnej blizkosti bytu je nemozne, niektori vodici to vyzaduju a povazuju za svoje zakladne ludske pravo. Ale neda sa to.

Jedine co pomoze je, ked to vsetci pochopia a zmieria sa s tym ze od auta domov prejdu 100, 200, 300, 400, 500 metrov (cca 6 minut chodze) alebo kludne aj kilometer (cca 12 minut chodze), kilometer a pol (cca 18 minut), alebo si cestu skombinuju s MHD alebo bicyklom atd. Alebo ak sa to casovo viac oplati, mozu absolvovat celu cestu MHD alebo bicyklom. Alebo namiesto toho aby jazdila jedna rodina do prace dvoma autami, mozu na dochadzanie do prace 2 rodiny pouzit jedno auto a ostatne auta mat odstavene kludne aj dalej od bytu.

Chodim denne okolo parkovisk s prazdnymi miestami a par sto metrov od nich parkuju auta na chodnikoch, na trave, v tesnej blizkosti krizovatiek, v jazdnom pruhu, na prechode a pred nim, na cykloceste, na zltej ciare, v zakaze statia, za stlpikmi, za zabradlim...

Najvacsi problem parkovania nie je v pocte parkovacich miest ale v arogancii, lenivosti a sebeckosti niektorych vodicov. Na nich bude Bratislava este roky doplacat pri opravach znicenych chodnikov a zelene.
02. marec 2016

Michal K.

suhlasim. tu by mozno aspon z casti pomohla naozaj funkcna a efektivna mestska policia a zmena zakona o parkovani na chodnikoch.
02. marec 2016

U NAS TAKA OBYCAJ

pisete velmi nerealne veci pan pacho....
ludia si kupili lacne auta lacno chcu aj riesenie ..to urcite chcem vidiet ze pojdu 1 km od auta ...alebo budu vyuzivat viac MHD ako doteraz..ludia su proste taki ,,neviem si ani predstavit poslancov ktori by takuto politiku zaviedli nemaju mandat od obcanov.. ti budu chciet iba zivotny styl na aky su zvyknuti.. pohodlnost..smartphon to len virtualizuje.. ale dalej rozpisovat... to uz vsetci vieme.. chodniky to je des.. to iba u nas a tusim v rumunsku mozu parkovat.. neskutocne..
02. marec 2016

Michal K.

zial, taka je realita. mentalita slovaka je uplne ina, ako mentalita rakusana. preto v bratislave nebude fungovat viedensky system. a poslanec neodhlasuje nieco, za co ho potom v dalsich volbach obcan nezvoli. v rezidencnom parkovani, v referendovej otazke, v clankoch na stranke a v novinach mestskej casti citim zavan populizmu...
06. marec 2016

Michal K.

Z celkového počtu oprávnených voličov sa referenda zúčastnilo 42,62 % voličov. Na otázku č. 1 “Súhlasíte so zavedením rezidenčného parkovania, pri ktorom dôjde k výraznému zníženiu počtu vyhradených parkovacích miest na území mestskej časti Bratislava-Karlova Ves?” odpovedalo “ÁNO” 55,72 % voličov, “NIE” 41,12 % voličov.
07. marec 2016

U NAS TAKA OBYCAJ

verim ze ziskane hlasy nebudu nadarmo.. ale nastartuje sa proces v zmysle vyriesenia parkovania v KV!
07. marec 2016

Jonas

Fraska s nazvom referendum...Starostka ide poruke len casti obyvatelov ,ktori maju rezerve.Ostatni si mozu trhnut nohou. Prachy za rezerve fleky su dolezitejsie. Tych viac ako 7000 ludi vas ale p.Cahojova uz volit nebude.
08. marec 2016

U NAS TAKA OBYCAJ

az tak blede to nevidim.. musia sa velmi vazne zaoberat s otázkou rezidecneho parkovania 7000 nie je malo, snad sa to cele pohne a dokopeme to do konca!
08. marec 2016

Michal K.

treba sa zaoberat otazkou parkovania ako takeho. zatial ziaden navrh, ci uz sa vola rezidencne, vyhradene alebo ine, neriesi nejak podstatne sucasne problemy obyvatelov. nazorov a zaujmov je viacero, aut vela, miesta nedostatok, penazi malo, kultura parkovania nizka. nie je to lahke a neriesi to iba nasa mestska cast. necakajme zazraky zadarmo ...
10. marec 2016

Michal K.

Dnes som sa stretol s pani Kratochvilovou na urade. Bola to velmi prijemne stretnutie. Parkovanie je problem velmi zlozity a riesenie je uplne otvorene. Nadalej bude prebiehat diskusia medzi obcanmi a zastupitelstvom. Kazdy nazor, za aj proti, je vitany, bude vypocuty a pomoze skvalitnit riesenie.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania