Vysielače na budovách v Karlovej Vsi

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Karlova Ves

Uzavretý
meno
Denisa 14. februára 2016

Dobry den, zaujimalo by ma, preco Miestny urad dovolil postavit vysielace v takej blizkosti ludskych obydli? V zahranici to nie je dovolene a tu sa nikto nepytal obyvatelov Karlovej Vsi, ci tam vysielace vobec chce. Tymto sposobom kompetentni znizuju kvalitu byvania v danej oblasti. Do kedy tam tie vysielace budu? Urcite operator zaplatil ludom v budove, kde su postavene, ale co ostatni obyvatelia? Ja som zasadne proti, aby nam stavali vysielace blizko nasich obydli...

14. február 2016

Denisa

Ľudia žijúci 50 až 300 m v okruhu antén sú v zóne vysokej radiácie (tmavo modrá) a sú náchylnejší reagovať na škodlivé účinky elektromagnetického žiarenia.

Usha Kiran Building (India)
Šesť prípadov rakoviny u obyvateľov bytovky v po sebe idúcich podlažiach (5, 6, 7, 8. a 10.)
Veže štyroch telekomunikačných spoločností umiestnené na streche náprotivného domu v rovnakej výške.

Najčastejšie ťažkosti
• Narušenie spánku • Závraty
• Bolesť hlavy • Palpitácie srdca
• Koncentrácia • Poruchy zraku
• Zábudlivá pamäť • Kardiovaskulárne problémy
• Depresia • Hučanie v hlave
• Únava • Pozmenené reflexy

Mnohé z nich sú spojené so zmenami v elektrickej aktivite mozgu. Náchylnejšie sú na to deti. Rádiofrekvenčné žiarenie preniká do lebky dospelého človeka (25%), 10 ročného dieťaťa (50%) a 5 ročného dieťaťa (75%). Riziko je i u tehotných žien, kde je ohrozený plod. Rozvíjajúce sa embryo a rastúce bunky priebežne reagujú na veľkosť elektromagnetického poľa.

http://www.voxo.eu/elektrosmog/rizika-ziarenia
15. február 2016

Andrej Vasky

Dobry den, precital som si Vas prispevok a vacsiu sprostost som si uz dlho neprecital. Co sa tyka voxo.eu, operuju s neoverenymi informaciami. Co sa tyka prispevku, ktory ste napisali je absolutne nezmyselny a neopodstatneny. Dotycny, ktory sa stazuje na tieto vykrivace (BTS), pravdepodobne videl len zdialky a nerozumie vobec technologii. Ak ste tak nachylny na zdravie, doporucujem vyhodit radio a televiziu, kedze telo sa tu vystavuje az 5 krat vacsim ucinkom RF ako pri vysielacoch. Nehovoriac o mobilnych telefonoch. Tu je stanovisko WHO (svetovej zdravotnickej organizacie): https://www.telekom.sk/swift_data/source/tm/pdf/o_nas/WHO-stanovisko.pdf
15. február 2016

Milan Koziak

nebezpečná je kumulácia takýchto žiarení, napr. v paneláku kde bývam je pravidelne zapnutých skoro 20 bytových WiFi. Väčšina má plný výkonový dosah aj v mojom byte. Toto by mal niekto preskúmať!
15. február 2016

Denisa

Pan Vasky vidim,ze nie ste informovany.Nepracujete tam nahodou,ked vysielace tak obhajujete? Vy ste nam nedali ziadne argumenty len sa tu ohanate WHO, ktorych vase zdravie nanajvys nezaujima..To vam este nedoslo? Ide tu o biznis. Wifi nie su tiez ziadna vyhra, to mate pravdu, p.Koziak...
16. február 2016

petoo

Nejdem sa zastávať ani jednej ani druhej strany, ale pokiaľ sa nebojíte priložit si mobilný telefon k hlave tak týchto vysielačov by som sa až tak nebál, z mobilu pripájajúcemu sa k vysielaču dostanete omnoho väčšiu "davku" než od samotného vysielača a táto dávka rastie so zväčšujucou sa vzdialenosťou od vysielača. A v dnešnej dobe je takýto vysielač len kvapka v mori elektromagnetickeho vlnenie čo okolo nas lieta a ani o tom väčšina ľudí nevie :)
17. február 2016

Andrej Vasky

Mily Zoro, jediny kto nie je informovany ste vy, evidentne sa technike nerozumiete. Uz len to, ze ste oznacili BTS (base tranceiver station) ako vysielac svedci o tom, ze absolutne netusite ako to funguje. Dalsia vec, podla obrazku co vidim, predpokladam, ze tieto BTS maju hodnotu vyzarovania 900MHz. Len tak na porovnanie lepsie televizory maju vyzarovanie 400-600MHz, nehovoriac o radiach, telefonoch a wifi, ktorych vyzarovanie je niekolkokrat vyssie. Zasnem nad ludmi, ktori dokazu naletiet, kazdej hluposti a Vy medzi nich jednoznacne patrite. Samozrejme o opaku Vas nepresvedcim, ale doporucujem Vam prestudovat si poriadne techniku. A predstavte si, ze nerobim pre ziadnu firmu zaoberajucej sa instalaciou BTS.
18. február 2016

Denisa

Telefon si k hlave nedavam, su na to predsa sluchatka alebo pevna linka.Okrem toho telefonujem minimalne..

Pan Vasky, kazdy ma pravo zit v prostredi akom chce. Pokial nechcem byvat pod vysielacmi je to cisto moja vec a vas do toho nic. Cena nasich bytov sa tymto sposobom znizuje, len preto ze tam boli nainstalovane vysielace bez nasho vedomia. Vy by ste sa mali informovat, a to hlavne zo zahranicia, pretoze tam im to uz davno doslo a nikto pri vysielaci byvat nechce (zaujimave ze tam vysielace neinstaluju rovno nad bytmi ludi, napr.Taliansko). Ako sa aj rusia wifi zony na niektorych skolach, co urcite tiez neviete (napr severské krajiny, tych tiez povazujete za ludi co sa tomu nerozumeju?)...Skoda reci, mate svoju pravdu...
18. február 2016

Andrej Vasky

Pan Zoro, bol som len pred par tyzdnami vo Svedsku a v Dansku a BTS tam su, to ze ich Vy priamo nevidite neznamena, ze tam nie su :-D Je pravda, ze tam je iny system, ale tieto stanice vyzaruju rovnaku RF ako u nas, nehovoriac aj o inych krajinach. U nas je smola ta, ze su stanice kazdemu na ociach. A ak mate taky problem s wifi zonami a BTS, nech sa paci, prestahujte sa na vidiek, takto sa to totizto riesi v severskych krajinach ako ste pisali alebo v Taliansku, v Nemecku, ci v USA. Takze ano mate pravdu, tam BTS neuvidite siroko daleko, kedze staci jeden vysielac na pokrytie, ale pokial mate panelaky a bytovky, jedna BTS Vam okolie nepokryje. Co sa tyka toho, ze Vam niekto bez povolenia nainstaloval BTS na strechu. O tom dost silno pochybujem, pravdepodobne ste neboli informovany len vy. Doporucujem Vam overit si to na prislusnom urade. Co sa tyka rusenia wifi zon....ked si citate A, precitajte si aj B, pretoze to nedava ziadny suvis a tliachate. Neviem o tom, ze by niekde urady zrusili wifi, v Dansku a vo Svedsku som mal na kazdom kroku wifi nehovoriac o tom, ze to je technicky nemozne. Pretoze hocikto si moze aj zo svojho mobilu spravit wifi router a ak by sa niekde dala rusicka, tak potom by to nemalo ziadny zmysel, kedze ta vyzaruje niekolkonasobne vacsie ziarenie, ako nejake wifi ci BTS. Takze este raz, mozno ste expert na citanie nepotrvdenych sprav, ale predpokladam, ze ste nikdy s tymito vecami neprisli do styku a ak ano tak ako laik, su ovela zavaznejsie veci ako mikro-ziarenie, ktore uz je prakticky vsade a nevyhnete sa mu nikde. Jedine ak by ste chceli zit na samote u lesa.
19. február 2016

Denisa

Pan Vasky, vidim ze ste mali asi pokazeny den, tak Vas poprosim ventilovat sa niekde inde, nie tu.

Nebyvam v tej istej budove, kde je vysielac,ale blizko a informovani sme veru neboli...
Vidite neviete o tom a to aj svedci o Vasich prispevkoch plnych utocenia..
Hned prvy link svedci o tom, o com sme si tu pisali:...predpokladam, ze deti nemate..tie su na to este citlivejsie...
WiFi Banned in Nursery Schools: WIFI and Wireless devices will be banned in “the spaces dedicated to home, to rest and activities of children under 3 years”.
WiFi Minimized in Schools: In schools for children up to 11 years, WIFI routers should be turned off when not in use for pedagogic purposes.

WIFI Hotspots will be Labeled: Places where WIFI is provided should be clearly marked with a pictogram.

Children Must Be Provided Protections: At the request of the buyer, equipment reducing cell phone radiation exposures to the head for children less than 14 years should be provided.

http://ehtrust.org/france-new-national-law-bans-wifi-nursery-school/.
http://articles.mercola.com/sites/articles/archive/2011/06/02/european-leaders-call-for-ban-of-cell-phones-and-wifi-in-schools.aspx

European Leaders Call for Ban of Cell Phones and WiFi in Schools
21. február 2016

Vlado

pán Zoro, k fyzikálnej stránke len stručne, lebo si myslím, že nechcete uznať známe fakty zo sveta vlnenia
pýtate sa úradu prečo povolil postaviť ..., ak by ste rešpektovali fakty, tak by ste vedeli, že činnosť stavebného úradu, ako prenesený výkon štátnej správy, nie je monitorovateľná odkazom pre starostu
každé rozhodnutie obsahuje odôvodnenie pre okruh zainteresovaných osôb - fyzických i právnických - účastníkov konania,
píšete, že zariadenie nainštalovali bez Vášho vedomia, máte istotu, že zákon niečo také vyžaduje, resp. že nebola vyvesená verejná vyhláška, čo sa považuje za informovanie verejnosti?
píšete o svojom práve, ale práva iných akoby pre Vás nemali cenu
odvolávate sa na zahraničie a chceli by ste, aby sa u nás aplikovali tam platné zákazy, dosť divné, neprekáža Vám, že by to znamenalo porušovanie našich predpisov - zákonov?
píšete o poklese ceny nehnuteľnosti, teda nejde o kvalitu bývania, čím argumentujete na inom mieste
tieto hypotézy hovoria mnohí, ako to už býva, v každej oblasti je omoho viac laikov ako odborníkov
Vy spájate kvalitu bývania s ochranou pred takými zariadeniami, iní zase s ich existenciou a využiteľnosťou, zatiaľ, a podľa všetkého ešte veľmi dlho, výrazne pravažujú zástanci kvality so zariadeniami na prenos signálov, takto je chápaný aj verejný záujem a takto ho ochraňujú orgány štátu v súlade s národným i medzinárodným právom
ak Vás ohrozujú vlny príslušných kmitočtov, potom by ste nemali žiť na povrchu zeme, lebo fyzika a jej princípy pre vlnoplochy sú pre Vás úhlavnými nepriateľmi, a to aj v cudzine, lebo ani tam bez vlnenia v éteri nevedia umnožniť mobilnú komunikáciu / prenos dát - hovory, a to ani tie, pri ktorých sa využívajú slúchadlá
ak idete po ulici, na údajné ohrozenie zdravia, ktorého sa tak veľmi obávate, postačia 2 - 3 mobily v rukách ľudí neďaleko Vás, to isté u Vás v dome, po 1 susedovi okolo Vášho bytu a môžete zabudnúť na vysnívanú kvalitu bývania

späť k povoleniu,
čisto rečou zákona, tieto zariadenia ani povolenia nevyžadujú
nie sú to stavebné konštrukcie zhotovené stavebnými prácami zo stavebnýcvh výrobkov, aj keď vznikli montážou a ukotvením k existujúcej stavbe, skôr to vyzerá tak, že pre ne postačuje ohlásenie, lebo sú to nosiče telekomunikačných zariadení umiestňované na existujúcich budovách, podmienkou je, aby nemali vlastnú výšku nad 6 m a šírku nad 2,5 m
možno sú výsledkom výmeny a doplnenia bývalých zariadení, ktoré nebolo veľmi vidno
ak by prevládol názor, že sú súčasťou vedenia elektronických komunikačných sietí, tak zákon nevyžaduje ani to ohlásenie
asi takto to upravil zákonodarca a poznatky a prax v zahraničí sú právne irelevantné

zákon Vám umožňuje dokázať, že v konkrétnom prípade nie sú dodržané predpisy na ochranu Vášho zdravia a verejného zdravia v obvode dosahu technického zariadenia určeného na účely prevádzky elektronickej komunikačnej siete
ak sa venujete tejto problematike, nemali by ste mať ťažkosti rozhodnúť sa koho osloviť
pre istotu: Miestny úrad mestskej časti Karlova Ves to určite NIE JE
21. apríl 2016

Volajú Celo

Ježiši Kriste ja nechápem ako sa takým konšpirátorom môžete tak dlho venovať :D Obdivujem vás pán Vasky. A na mieste "Zora" By som preukázal nejakú tú ľudskosť a poďakoval vám, že ste na neho mali nervy a že ste mu všetky veci zdôvodňovali opríkladovali a vyvrátili hoaxy, ktoré si prečítal. (Predpokladám, že nemá gule priznať, že sa pomýlil, ale aj ja s tým mávam problémy :/ )
07. november 2016

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
inštalácia podobných zariadení nie je v kompetencii mestskej časti. Obráťte sa prosím na správcu Vášho obytného domu.

Miestny úrad Bratislava-Karlova Ves
22. január 2021

Petra Bertova

Dobrý deň,
pozývam všetkých do facebookovej skupiny Odborne proti 5G
https://www.facebook.com/groups/694055674840555
kde sa rozoberajú podobné problémy odborne. Nielen zdravotné problémy, ale aj podobné problémy obyvateľov v iných obciach.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania