Regulácia parkovania na Belehradskej ulici

Zodpovednosť za riešenie: Iné

Vyriešený
meno
Anonymný užívateľ 18. novembra 2012

Chcel by som poprosiť samosprávu o vyregulovanie parkovania na Belehradskej ulici. Autá na tejto ulici parkujú po oboch stranách na chodníku, kde nenechávajú ani 1 meter voľného miesta na prechod chodcov. Prechod mamičiek s kočíkom, prípadne invalidného vozíku je možný iba po ceste! Parkovanie navrhujem vyregulovať podobne, ako na vedľajšej Jiskrovej ulici, kde sa parkuje len na jednej strane cesty, oba chodníky sú voľné a zároveň zostáva dostatok miesta aj na ceste na bezpečný prejazd áut. Jiskrova ulica má presne rovnaké rozmery, ak som dobre meral, ako Belehradská a keď na jednej sa môže parkovať normálne, tak si myslím, že by sa to malo dať bez problémov zrealizovať aj na druhej. Ďakujem.

19. november 2012

Marek Tettinger

Pekný deň,
vozidlá stojace na chodníku parkujú v rozpore so zákonom 8/2009 o cestnej premávke, riešenie priestupkov je plne v kompetencii polície. Riešenie, ktoré navrhujete, by zásadným spôsobom znížilo počet parkovacích a odstavných stojísk, preto ho neodporúčame. Na problém upozorníme mestskú políciu. Mesto pripravuje novú parkovaciu politiku, ktorá má zásadným spôsobom upraviť podmienky parkovania vozidiel s cieľom o.i. zabezpečiť lepší pohyb chodcov po chodníku.
19. november 2012

Odpoveď samosprávy

Pekný deň,

vozidlá stojace na chodníku parkujú v rozpore so zákonom 8/2009 o cestnej premávke, riešenie priestupkov je plne v kompetencii polície. Riešenie, ktoré navrhujete, by zásadným spôsobom znížilo počet parkovacích a odstavných stojísk, preto ho neodporúčame. Na problém upozorníme mestskú políciu. Mesto pripravuje novú parkovaciu politiku, ktorá má zásadným spôsobom upraviť podmienky parkovania vozidiel s cieľom o.i. zabezpečiť lepší pohyb chodcov po chodníku.

Marek Tettinger
hovorca BANM
22. november 2012

Anonymný užívateľ

Pán Tettinger,
aj dnes na ulici parkovali všetky vozidlá tak, ako ich vidno na fotografii. Myslím si, že riešenie mestskou políciou nie je vhodné, nakoľko by išlo o ranu pod pás obyvateľom tejto ulice, ktorí sú zvyknutí dlhé mesiace takto (aj keď nelegálne) parkovať a z ničoho nič by mali všetci pokutu. Vašim vyjadrením ste, ak tomu dobre rozumiem, chceli povedať, že v záujme nezníženia, ale možno až dokonca zvýšenia počtu parkovacích miest by mali začať aj vodiči na Jiskrovej ulici parkovať po oboch stranách cesty na chodníku, kde by nechávali pol metra miesta pre chodcov? Jiskrova ulica má až na niekoľkocentimetrový rozdiel totožné rozmery ako Belehradská. Prečo sa teda na tieto dve ulica používa rozdielny meter? Kým na jednej sú voľné chodníky a vodiči parkujú disciplinovane, o niekoľko metrov vedľa sa parkuje úplne na divoko. Povoľme teda parkovať na divoko aj na Jiskrovej, alebo vyriešte parkovanie na Belehradskej len na jednej strane. Keď na miesto totiž príde mestská polícia, nebude mať inú možnosť (ak by chcela všetkých porušovateľov zákona 8/2009 potrestať), ako udeliť pokutu vodičom aj na jednej aj na druhej strane cesty - všetkým. Ešte raz preto zopakujem, že riešenie posúvate na políciu, ktorá aj tak nič riešiť nebude, lebo je naozaj hlúposť pokutovať 100 áut a vy od toho dávate ruky preč s odôvodnením, že ide o kompetenciu polície a ak by ste problém vyriešili, tak by sa znížil počet parkovacích miest. OMYL - reálne by sa zvýšil, nakoľko za parkovacie miesto sa nedá považovať miesto, na ktorom vodič nenecháva dostatok miesta na chodníku, čo pri priestorových možnostiach tejto ulice nie je možné dosiahnúť pri obojstrannom parkovaní. A na záver by som ešte dodal, že novú parkovaciu politiku mesta bude kontrolovať presne tá istá mestská polícia, ktorá nezvláda riešenie parkovania ani teraz - či už na tejto ulici, alebo vlastne aj v celom meste. Podľa informácii z magistrátu, ktoré mám sa neplánuje nejako zásadne zvyšovať počet mestských policajtov po zavedení novej parkovacej politiky, takže tento akože všeliek, ktorý mesto a mestské časti prezentujú v každej odpovedi na žiadosti o upravenie parkovania nebude až taký účinný ako ho samosprávy prezentujú. Z týchto dôvodov vás opätovne prosím, aby ste skúsili nájsť reálne riešenie. Samozrejme nie pokutovaním, ani nie tolerovaním terajšieho stavu.
29. november 2012

Marek Tettinger

Pekný deň,
zastavenie a státie motorových vozidiel upravuje zákon o cestnej premávke, ktorý hovorí, že:
- pri zastavení a státí musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre každý smer jazdy
- vodič nesmie zastaviť a stáť na chodníku okrem prípadu §52 ods. 2.
- iní účastníci cestnej premávky než chodci nesmú chodník používať. Tto neplatí, ak dopravnou značkou nie je určené inak, alebo ak ide o zastavenie alebo státie vozidla, pri ktorom ostane voľná šírka najmenej 1,5m.
Belehradská ulica má obojstranný chodník priemernej šírky 1,5m až 2m a vozovku širokú 6m. Cestná premávka je jednosmerná.
Z uvedeného je zrejmé, že na chodníkoch na Belehradskej ulici nie je možné zastaviť a stáť. Je však možné zastaviť a stáť po jednej strane vozovky. Ostane voľný jeden jazdný pruh min. 3m a oba chodníky.
Skutočnosť , že sa parkuje sa na oboch chodníkoch môže postihovať len polícia. Za súčasného stavu, keď vodiči nerešpektujú zákon a polícia nedokáže postihovať vodičov, je uvoľnenie chodníka možné len s použitím dopravnej značky B34 zákaz zastavenia, čím by sa stratilo cca 25 parkovacích - nelegálnych - stojísk. Tento stav sa vo veľkom toleruje aj v iných častiach mesta.
Riešením by mal byt novy parkovací poriadok, keď budú dopravným značením vyznačené všetky parkovacie stojiska a dôsledné sa bude postihovať zastavenie a státie vozidiel mimo týchto miest.
S pozdravom

Marek Tettinger
hovorca BANM
29. november 2012

Odpoveď samosprávy

Pekný deň,

zastavenie a státie motorových vozidiel upravuje zákon o cestnej premávke, ktorý hovorí, že: - pri zastavení a státí musí zostať voľný aspoň jeden jazdný pruh široký najmenej 3 m pre každý smer jazdy - vodič nesmie zastaviť a stáť na chodníku okrem prípadu §52 ods. 2. - iní účastníci cestnej premávky než chodci nesmú chodník používať. To neplatí, ak dopravnou značkou nie je určené inak, alebo ak ide o zastavenie alebo státie vozidla, pri ktorom ostane voľná šírka najmenej 1,5m. Belehradská ulica má obojstranný chodník priemernej šírky 1,5m až 2m a vozovku širokú 6m. Cestná premávka je jednosmerná. Z uvedeného je zrejmé, že na chodníkoch na Belehradskej ulici nie je možné zastaviť a stáť. Je však možné zastaviť a stáť po jednej strane vozovky. Ostane voľný jeden jazdný pruh min. 3m a oba chodníky. Skutočnosť, že sa parkuje sa na oboch chodníkoch môže postihovať len polícia. Za súčasného stavu, keď vodiči nerešpektujú zákon a polícia nedokáže postihovať vodičov, je uvoľnenie chodníka možné len s použitím dopravnej značky B34 zákaz zastavenia, čím by sa stratilo cca 25 parkovacích - nelegálnych - stojísk. Tento stav sa vo veľkom toleruje aj v iných častiach mesta. Riešením by mal byt novy parkovací poriadok, keď budú dopravným značením vyznačené všetky parkovacie stojiska a dôsledné sa bude postihovať zastavenie a státie vozidiel mimo týchto miest.

S pozdravom

Marek Tettinger
hovorca BANM
09. január 2013

dusanmaron

dokedy sa budú osadzovať tie rôzne zábrany,stĺpiky namiesto toho aby sa zakázalo stáť na chodníkoch tak ako to bolo v minulosti koľko nedorozumení pri parkovaní aut či tam je dosť miesta ničenie chodníkov financovanie osadenia zábran , priestr. Káblovky nevyužité dohodnúť sa z developérom už tri roky tam mohlo byť parkovisko ktoré by v okolí odstránilo to divoké parkovanie tak isto aj pri benzínke Slovnaft bola tam TATRA alebo Kukučínová po celej dĺžke vybudovať priečne parkovanie na pozemku železníc alebo aj od Šancovej smerom na Filiálku žiadne veľké investície len vyčisťiť a upraviť pozemok.Dokážete to ?
06. júl 2013

Anonymný užívateľ

Nakoľko Nové Mesto namiesto riešenia podnetu obhajuje porušovanie zákona, podnet je neriešený - nič sa nezmenilo - každý deň tam porušuje zákon cca 20 áut. Sláva našej samospráve!!!
19. júl 2021

Martin Uváček

Asi nejaká zmena v parkovaní nastala, nakoľko všetky autá parkovali počas dňa iba na jednej strane. Ja by som podnet označil ako vyriešený.
27. január 2022

Kristián Kocsis

Problém vyriešený štýlom že sa pretransformoval do iného (nového): rezidenti už po novom nezaparkujú vôbec v čase 18.00 - 08.00, nakoľko 30% disponibilných miest je obsadených nerezidentmi. Štatistika je z 1. týždňa zavedenia novej parkovacej politiky známej aj ako PAAS. Z 30 áut na Belehradskej dostalo nálepku o porušení nariadenia 10. Výsledok? Citát z príspecku vyššie z 22. november 2012 A na záver by som ešte dodal, že novú parkovaciu politiku mesta bude kontrolovať presne tá istá mestská polícia, ktorá nezvláda riešenie parkovania ani teraz - či už na tejto ulici, alebo vlastne aj v celom meste. Podľa informácii z magistrátu, ktoré mám sa neplánuje nejako zásadne zvyšovať počet mestských policajtov po zavedení novej parkovacej politiky, takže tento akože všeliek, ktorý mesto a mestské časti prezentujú v každej odpovedi na žiadosti o upravenie parkovania nebude až taký účinný ako ho samosprávy prezentujú.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania