Nebezpečný prejazd cez koľaje na Botanickej

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Vyriešený
meno
Anonymný užívateľ 23. apríla 2015

V Bratislave pri odbočovaní z Mlynskej doliny na Botanickú sa prechádzajú koľaje. Súčasné riešenie je nebezpečné v tom, že pri ľavom okraji jazdnej dráhy je cca 30 cm výškový rozdiel na koľajové teleso, kam môže pri zníženej viditeľnosti alebo napríklad pri zasnežení vozovky vozidlo spadnúť. Je tu reálna možnosť úrazu. Jedno z možných riešení je osadiť na okraji "skoku" nejaký zvislý stlpik, elastickú prekážku, ktorá by vizuálne ohraničila okraj vozovky. Ale zrejme sú aj profesionálnejšie riešenia.

27. november 2012

Moje Meno

tiez som pozeral aky myslitel spravil ten prejazd v ramci setrenia v jednej polovici uzsi...
27. apríl 2015

Odpoveď samosprávy

Projektová dokumentácia na opravu uvedeného priecestia bola spracovaná kvalifikovanou osobou - autorizovaným stavebným inžinierom.
Podľa STN 736110 je požadovaná šírka jazdných pruhov 4,05 m. Je to šírka, ktorá zohľadňuje aj rozšírenie jazdných pruhov v oblúku. Navrhnuté jazdné pruhy majú šírku 5,50m – ľavý jazdný pruh a 6,0 m – pravý jazdný pruh, čo je oveľa viac ako sú šírky jazdných pruhov požadované STN. Šírky jazdných pruhov umožňujú súčasnú bezpečnú jazdu dvoch autobusov resp. nákladných vozidiel. Najmenšia vzdialenosť jazdného pruhu od kraja priecestia je 1,70 m. Na zväčšovanie plochy priecestia preto z pohľadu platnej legislatívy nie je dôvod.
Osadenie zvislého stĺpika, resp. elastickej prekážky navrhovanej autorom podnetu je dosť problematické, nakoľko v uvedenom mieste je koľajová trať v oblúku, dochádza tam k vybočovaniu skríň električkových vozidiel na vonkajšiu, ale i vnútornu stranu oblúka. Usmerneniu jazdy vozidiel cez priecestie by mohlo pomôcť vodorovné dopravné značenie, ktorého rozsah musí určiť Dopravná komisia Magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy. Z odboru cestného hospodárstva Magistrátu hlavného mesta SR Bratislavy bola vznesená požiadavka na úpravu zámkovej dlažby a v podstate aj úpravu vodiaceho obrubníka na ľavej strane Ilkovičovej ulice (pri príjazde k uvedenému priecestiu) tak, aby svojou geometriou navádzal vodičov správnym smerom - táto požiadavka bola realizovaná. Otázka prípadných vodiacich čiar v priecestí pre vodičov automobilov je dosť problematická, nakoľko je potrebné si uvedomiť, že plné vodiace čiary by mohli byť pri vypnutej svetelnej signalizácii v rozpore s vyhláškou č.9/2009 o premávke na pozemných komunikáciách, nakoľko električková trať je súčasťou hlavnej cesty. Bezproblémová by mohla byť stredová prerušovaná vodiaca čiara, ak by táto čiara pomohla v probléme, ktorý opisujete. V každom prípade, riešenie dodatočného vodorovného dopravného značenia na uvedenom priecestí už nie je v kompetencii DP Bratislava, a.s.


odbor marketingu a komunikácie
Dopravný podnik Bratislava, a.s.
05. jún 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

daný prejazd bude riešený v rámci súčasnej etapy modernizácie Dúbravsko-Karloveskej radiály. Povrch trate v danom úseku je navrhnutý ako pevná jazdná dráha s vegetačným krytom, výškovo bude v jednej úrovni ako prejazd.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
22. október 2020

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

prikladáme fotografiu dokumentujúcu, že povrchy sú v jednej rovine.
Podnet považujeme za vyriešený.

S pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
23. október 2020

Anonymný užívateľ

Dakujem za kvalifikovane reakcie. Som rad, ze dnesne riesenie je definitivne a dobré. Tiež, ze sa napriek mojim obavam na useku neprihodila ziadna nehoda!
Autor upozornenia.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania