Polámané stromy

Zodpovednosť za riešenie: MÚ Rača

Vyriešený
meno
Peter Novak 31. decembra 2012

Po medzisviatkovej namraze ostalo viacero stromov v Krasnanoch polamaných. Tento je pri detskom ihrisku za skolou ZS Hubeneho.

31. december 2012

Dušan Veselý

Už som na to tiež myslel. Akurat dnes som si povedal, že nechal by som to tak ešte 2 tyždne a potom to nafotím.
02. január 2013

Odpoveď samosprávy

Ďakujeme za podnet.

Medzi sviatkami boli odstránené len polámané konáre, ktoré by mohli byť akýmkoľvek spôsobom nebezpečné.

Od dnešného dňa odstraňujeme všetky konáre, ktoré boli polámané námrazou. Táto činnosť bude trvať niekoľko dní.

S pozdravom

Ing. Jana Pešková
prednostka miestneho úradu
Mestskej časti Bratislava - Rača
04. január 2013

peter

toto je vysledok priputania obcana ku uradnikovi ... ludi su uz tak jeb*uti ze na vsetko volaju nejakeho uradnika ktoremu platia neuveritelne vysoke dane ... a po takychto "dolezitych" hlaseniach cakajte este vyssie dane ...

kedysi by prisiel fero s pilou a drevo by si porezal a zobral ... ale dnes by ho nejake udavacske racianske prasa hlasilo tomu istemu uradnikovi ktory ho okrada o 70% zarobku ....

som smutny z obcianskej pasivity, aktivnych vidim iba tych intelektualov co tahaju do race bezdomovcov aby sme mali viac rozhadzanych smetiakov a hoviem pred dverami ...
04. január 2013

Miro Ščibrany

Peter, nerozumiem Ti celkom: si smutný z občianskej pasivity a zároveň aktivitu občanov označuješ ako pripútanosť k úradníkom... Podnety ako napr. nahlásenie popadaných stromov sú prejavy dobrej vôle občanov hlásiť do svojej „firmy“ - miestneho úradu - problémy v záujme rýchleho riešenia. Takáto aktivita šetrí zamestnancom MÚ čas a ak nejako ovplyvní dane, tak smerom dole.

Poznámke o intelektuáloch a bezdomovcoch nerozumiem ani trochu.
04. január 2013

Dušan Veselý

Peter, žiadny fero neprišiel so žiadnou pílou. To "kedysi" zrejme mate na mysli obdobie, ked všetci mali pracu a neexistovali problemy s financiami.
05. január 2013

peter

takze ty povazujes hlasenie/udanie za aktivitu obcanov??
a udanie ZNIZI DANE?? hahahha v akej zazracnej krajine to zijete?

za skutocnu aktivitu povazujem dvoch susedov s pilou co ho v sobotu popilia a v lete si pred bytovkou spravia griilparty s dalsimi susedmi ... a obecny uradnicky parazit im ASPON PODAKUJE ked uz im neznizi dane!!

co sa tyka priputanosti: uradnik, fizel, politik a ine prasce nam beru 70% zo zarobeneho (a prislubi nam sluzby a dochodky), z toho vyplyva ze ludia maju prachy len na zakladne prezitie a ludia sa UPLNE spoliehaju na uradnickeho parazita ze vsetko bude riesit za obcana .... slusni ludia sa boja aktivne chytit roboty, prasce vsetko porusuju a uradnik chrani prasce a slusnemu nepomaha .... a tymto systemom "komunikacie s uradnikom" im iba napomahame a robime ich superdolezitymi pre nase male zbytocne zivoty ...

poznamke o intelektualoch co "vytvaraju podmienky" na rozmnozovanie a roztahovanie bezdomovcov v rači (OZ VAGUS) pochopis az vtedy ked najdes hovno pred svojimi dverami alebo sa vam pod schodami usidli jeden taky ogrckany ... pre takeho hovada si musime zamykat brany a kontajnery - oni nam vytvaraju naklady nielen cez danove ale aj cez nase osobne investicie ...
05. január 2013

Miro Ščibrany

Peter, súhlasím s Tebou, že je rozumné vytvárať samosprávne a verejné inštitúcie len v najnutnejšom rozsahu - takáto vízia sa volá „menej štátu“ (viď napr. www.menejstatu.sk) a v komunálnej sfére znamená „menej úradníkov na MÚ“. Súhlasím s Tebou, že 120 zamestnancov MÚ Rača je luxus a plytvanie s našimi daňami a že s tým treba niečo urobiť. Keďže ale realita je taká aká je, potom je rozumné týchto ľudí - kým poberajú verejné, tzn. naše peniaze - aspoň zmysluplne zamestnávať. A presne tento účel plnia odkazy starostovi/miestnemu úradu, ktoré Ty nazývaš fízlovanie a udavačstvo.

Pozrime sa ale aj na druhú stranu mince: bránia Ti podnety na tomto portáli vziať pílu a konáre odstrániť? alebo si počkať na človeka nevhodne parkujúceho pred pamätníkom padlých a dohovoriť mu, aby nezneucťoval pietne miesto? alebo dať dokopy skupinu ľudí čo sa neboja roboty a odstrániť nelegálnu skládku odpadu?

Ak takýmto spôsobom niečo napravíš alebo presadíš, určite Ti bude mnoho ľudí v Rači vďačných a možno pre niektorých budeš nasledovaniahodným príkladom.
05. január 2013

peter

ak uvidis trotla zberat cudzie odpadky, strihat obecne kriky a stromy, zametat, odhrnat sneh tak som to ja (a niesom domovnik), robim to vo svojom okoli, robim to ked treba a ked to uvazim za vhodne ... samozrejme neposielam dotazy na OU ...

co sa tyka polozenia stromu, tak na nasej ulici bol jeden velky chory a ponukol som sa uradu ze ho kompletne zdarma zlikvidujem za drevo - neda sa, treba pockat na firmu ktoru posle sudruh uradnik ... uradnici nepotrebuju aktivnych ludi, potrebuju hlasičov co zvysuju ich dolezitost .... futrujeme ich prachmi a este sme im vdacni zato ze nieco urobia ...

"zmysluplne zamestnavat uradnika" ... kolko mas rokov?? uradnik robi tri hodiny denne a uz hlasi ze potrebuje kolegu, ked uz ma kolegov päť, tak je z neho veduci, ked uz je veduci tak vymysla ako by obhajil svoju dolezitost, a tak vymysli lajstro ktore nas stoji dalsie peniaze a povinnosti ... oni nas vyciciavaju na kazdej urovni, oni nemaju dovod setrit, oni MUSIA MRHAT - taky je princip tohto systemu ... preco nezrusia dane obcanom co pred svojim domom budu cistit obecny chodnik?

ad dodavka pred pamatnikom: mne neprekaza ... aj ak by mi aj prekazala, tak si myslim ze neporusuje ziaden predpis ...

ad skladky: som PROTI odpratavaniu skladok... skladky treba SLEDOVAT (tam treba postavit tajne fizlovske a udavacske typy) ... kazdy riadny OBCAN musi zabranit vlastnym telom a hlavou tvoreniu a rozmnozovaniu skladok ci na obecnych alebo cudzich pozemkoch ... nie fotit a dat zajtra na internet, ale ist za pankom oslovit ho, odfotit ho aj s SPZ, zavolat fizlov a pockat kym dojdu ... ano sam som tak uz konal - panko sa zbalil a zobral si svoj bordel ... a ak tu skladku vytvara bezdomovec, tak bezdomovca aj s jeho protektorom vyhnat za hranicu obce palicou ...
05. január 2013

Dušan Veselý

Peter zaiste sa s tebou da suhlasiť a aj nesuhlasiť v jednom. Neviem si predstaviť, že ludia budu pilovať stromy, kosiť travniky, zametať, hrabať.....atd atd. A to zamestnaní ludia, čo často "musia" v robote pracovať 9-10 hodin. Ja som za to, aby sme tých na mestkom/obecnom úrade presvedčili ako maju pracovať. Nie, aby sa presvedičili, že ich je málo. Ale treba im ukazať, čo to čo robia, stačí jedna tretina súčasneho stavu. Resp. pri súčasnom stave by m.č.Rača musela inak vyzerať.
05. január 2013

Miro Ščibrany

Peter, mám dosť rokov na to, aby som rozumel, o čom píšeš :). Aj sám si priznal, že SLEDOVANIE (skládok) je potrebné, len mi nie je jasné, prečo takúto (aj podľa teba užitočnú) činnosť deleguješ na „fizlovske a udavacske typy“... No aby sme sa netočili v kruhu: rozumiem tvojmu postoju a aj keď s ním súhlasím len sčasti, rešpektujem ho.
05. január 2013

Juliette

"Neviem si predstaviť, že ludia budu pilovať stromy, kosiť travniky, zametať, hrabať.....atd atd"
... pokial viem bol pripad, hoci nie pilenie stromov, ale staranie sa o ne a okolie pred domom... bol to nejaky stary pan a zavolali na neho policiu a este dostal pokutu, ze nema povolenia aby mohol taku cinnost vykonavat. Tak co ma potom clovek robit? Ked to vezme do svojich ruk, milovani spoluobcania na teba zavolaju policiu, hoci si to robil z dobrej vole a zadarmo, len aby bolo tvoje okolie krajsie.
06. január 2013

peter

dusan: "neviem si predstavit ze by..." ale cas na fotenie a hlasenie sa najde vzdy ... to nema byt povinnost, to ma byt dobrovolna praca pre blizku komunitu, ktora ma za ciel v konecnom dosledku znizit dane ... ale pokial tu komunitu tvori nevdacna leniva pakaz, tak je to naozaj tazko ...

miro: mame statnu policiu, obecnu policiu, zlozky zivotneho prostredia a dalsich X pajacov zijucich z nasich dani ... miesto toho aby robili pre ludi, tak ludi za bukom raketuju a riesia bezvyznamne parkovanie ... pochodzkarov v rajone nevidno, ale chrapat na rendezi vo vykurenom vozidle to som videl milionkrat ...
onoho casu vznikla vo vajnoroch skladka odpadu asi 300 metrov od kancelarii zeleznicnej policie na pozemkoch zeleznic ... takto funguju nasi paraziti ....
06. január 2013

Dušan Veselý

No mestska policia je kapitola sama o sebe.
06. január 2013

Miro Ščibrany

Peter, škoda, že aj keď si na tej istej strane barikády ako tí, čo svojimi podnetmi a konaním prispievajú k zlepšovaniu životného priestoru, tak pre každého, kto to robí inak než Ty, máš len slová ako fízel či udavač.

Pre Tvoju informáciu: vznikajú aj mobilné webové riešenia, ktoré podnety patriace polícii posielajú rovno na príslušné útvary miestnej/mestskej/štátnej polície
06. január 2013

Miro Ščibrany

Poznámka trochu bokom: Vážim si a oceňujem ľudí ako je Dušan Veselý, ktorí nielenže neľutujú čas a dávajú podnety na zlepšenie, ale sa pod ne aj podpisujú plným menom. Anonymitou podnetov a príspevkov v diskusiách totiž len ukazujeme úradníkom svoj strach a živíme v nich pocit moci nad "obyčajným človekom“.
06. január 2013

Dušan Veselý

Peter (anonymný) ma síce fajn nápady. Ale stav, čo opisuje (dobrovolne a radostné pílenie padnutých konárov) je možno u nas realny až v nejakej dalšej etape návratu našej spoločnosti do civilizovaných krajín EU. Prvým krokom je a bude ukazať úradníckym šimlom z m.č.Rača čo si neplnia a majú si plniť. Druhým krokom bude, že si ti uvedomia a začnú pracovať tak, ako sa má.
06. január 2013

Miro Ščibrany

Pre Petra a rovnako akčne zameraných ľudí ako on mám takýto návrh: ponúknite Miestnemu úradu, že zadarmo alebo za úhradu nákladov sa postaráte o časť prác, ktoré teraz vykonáva oddelenie čistoty a životného prostredia. Umožníte tým mestskej časti znížiť počet zamestnancov a ušetriť finančné zdroje.
06. január 2013

peter

OK!
vyzyvam sudruhov poslancov aby iniciovali vznik nejakeho VZN podla ktoreho majitelia bytov/domov ktore budu realizovat upratovanie/upravy/osetrovanie/nizkoprahove investicie na obecnom majetku do perimetru 100metrov od nehnutelnosti NEPLATILI ZIADNE DANE Z NEHNUTELNOSTI .... suhlasit bude 99% obcanov, ale rozhodne to 1% uradnikov, politikov a lobistov ...
1. uradnici nebudu mat prijem a teda nebudu mat co prerozdelovat. a PREROZDELOVANIE je to NAJDOLEZITEJSIE co robia uradnicki paraziti na vsetkych urovniach...
2. firmy napojene na obecny cecek, ktore korumpuju (ci dobrovolne, alebo su vydierane uradnikmi) nebudu mat co robit a teda nebudu ziadne provizie pre prisavnikov ... a tito prisavnici su tie rozhodujuce elementy - tento stat patri PARAZITOM NIE OBCANOM ....

ak sa niekoho dotkli moje vyrazove prostriedky, tak nech sa nad sebou zamysli ... pri kazdej akcii sa treba zamysliet ci sa jedna o bomzovanie/udavanie/podpichovanie/hlasenie/podjebavanie alebo ide o skutocne riesenie problemu ... ak niekto zavola zelenych ked budu niekomu vykradat dom tak to je maximalne v poriadku ... ak niekto odfoti suseda ako betonuje obecnu blatovu jamu o ktoru sa nikto 25 rokov nestaral a zacne to riesit na internete, miesto toho aby siel priamo o ihned za susedom a spytal sa co je vo veci, tak to je cisty OOTIZMUS ...

ak budete v ramci obce podnikat a hnusny uradnicko-fizlovsky ksicht bude mat zakonny dosah na vase aktivity, tak budete radi ze mozte byt v anonymite ...
06. január 2013

Miro Ščibrany

Peter, štát/obec budú patriť parazitom dovtedy, kým si občania nevezmú späť to, čo im patrí - právo rozhodovať a áno, aj zodpovednosť za vlastné rozhodnutia.

VZN odporúčam navrhnúť nie tu v diskusii, ale ako samostatný Odkaz pre starostu alebo ako návrh na stretnutí občanov s poslancami - zajtra o 18.:00 také stretnutie bude na Žarnovickej, príď tam, rád tvoj návrh podporím.
06. január 2013

peter

sorry miro,
ale taki ako ti co sem vypisuju zbytocnosti, taki co pozaduju dalsie utahovanie skrutiek, co pozaduju nove obmedzenia, co pozaduju od uradnikov viac ochrany a bezpecnosti "nie pre seba, ale pre deti, dochodcov a invalidov", co pozaduju viac sikany pod ruskom prevencie, taki si slobodu a slobodu rozhodovat nezasluzia.... takym treba slapat na krk, okradat ich, dane zdvihnut na 80%, takym stacia rozbite cesty, cirkevne skoly a električky z roku 1956 ...

slusny clovek nema dostatok casu a energie aby ho mohol mrhat na bezcielnej a nekonstruktivnej obcianskej diskusii s poslancami ... karpatska dementna demokracia je zradna a rozumny navrh prehrava s populizmom ....
pozdravte obecneho všivaka JM ...
06. január 2013

Miro Ščibrany

Ak rozumný návrh do súboja s populizmom ani nevstúpi, prehráva kontumačne. A právo na slobodu rozhodovania sa chvalabohu/žiaľ neprideľuje podľa zaslúhy.

Ak myslíme toho istého „obecného všiváka JM“, tak ten na stretnutia občanov s poslancami nechodí.
06. január 2013

Miro Ščibrany

P. S.
Peter, ak nechodíš na stretnutia s poslancami, rád sa s tebou - ak sa (ma) nebojíš :) - osobne zoznámim hocikde inde (m.scibrany(zavináč)gmail.com / racan.sk(zavináč)gmail.com).
07. január 2013

Julius Fučík

Peter naráža na jednú vec - a to, že musí pred svojim domom upratovať obecný chodník - OK v poriadku, môže byť zodpovedná za upratovanie a odhrabávanie snehu obec na všetkých chodníkov - pri veľkosti Rače by to stalo približne 0,5- 1 mil. €/ročne - a z čo by sa to platilo? Jedine z jedných z najnižších daní z nehnuteľností v Európe (nižšia ako v chudobnejšom Poľku či Maďarsku)...
09. január 2013

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

Polámané konáre po námraze sú už odstránené. Viď priložené fotografie.

S pozdravom

Ing. Jana Pešková
prednostka miestneho úradu
Mestskej časti Bratislava - Rača
09. január 2013

Miro Ščibrany

Palec hore samospráve za splnenie sľubu.
09. január 2013

Dušan Veselý

Preto som písal vyššie, že reakcia bola priskora. Boli sviatky a tie polamane stromy sa nedali promptne odstraniť.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania