Osadenie semaforu v križovatke Devínska - Botanická

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Vyriešený
meno
Peter 15. apríla 2016

Bolo by dobré keby sa osadil semafor na križovatke Devínska cesta - Botanická ulica, t.j. pri odbočení vpravo do mesta z Devínskej cesty (teraz je tam len značka Daj prednosť v jazde).
V bežnej premávke je pravda, že semafor potrebný nie je, nakoľko vozidlá smerujúce z Devínskej cesty na Botanickú majú voľnú cestu, keď majú červenú vozidlá idúce z Karloveskej.
Jeden semafor v tom smere tam je, pri priechode pre chodcov pri zastávke Vodárenské múzeum, no ten problém nerieši.
V prípade že sa tvorí kolóna na Karloveskej / Botanickej (čo je pomerne dosť často), vodiči z Devínskej cesty sa tlačia, nedávajú prednosť, nechce sa im čakať, kým na Karloveskej naskočí červená, a tak zostávajú vozidlá v križovatke, čím bránia prejazdu z Devínskej cesty na Karloveskú ulicu a z Botanickej ulice na Devínsku cestu.
(foto-GoogleMaps)

17. apríl 2016

jajbolina

Peter, nepreháňaj to s tými semaformi. Dá sa v pohode zaradiť, len by niektorí mago** sa nemohli zle zaraďovať (stojaci vľavo a následne sa zaraďujúci do pravého pruhu). Objetkívne tam semafor netreba.
PS: Len *** potrebuje samafor, tiež neviem načo vôbec robili cez koľaje, ozaj len pre dedkov.
17. apríl 2016

Peter

Ja to neprehanam, ja ich nestaviam, za to su plateni ini, nech na cestach robia zodpovedni poriadky, ked uz vodici su telce. Keby dodrziavali dopravne znacenie, v tomto pripade daj prednost a pockali si dokial zo smeru Dubravka/Karlovka pride cervena, mozu sa potom bez problemov zaradit.
18. apríl 2016

jajbolina

Peter, predsa nemôže byť semafor každých 10 metrov, nie je to ani ekonomické ani výhodné pre šoférov. Normálny šofér má zvládnuť priebežne zaradiť sa do pruhu, ak je zápcha, tak sa to rieši zipsovaním.
19. apríl 2016

Peter

Prave zipsovanie sposobuje tu zapchu.Tento problem zipsovanie neriesi ale ho zhorsuje, to som myslim uz pisal a je to z podnetu dost jasne. A semafor pri zastavke/prechode moze byt kludne prepnuty (ak tak uz nefunguje) do rezimu zelenej a len na stlacenie tlacidla chodcom sa prepne na cervenu pre vozidla, na niektorych miestach to tak funguje. Ja som dal podnet a je na niekom inom ho zvazit, rovnako zvazit ako dosiahnut znacenim zlepsenie situacie nakolko znacka Daj prednost velmi nefunguje. Myslim si ze tuto krizovatku / zaradovanie sa treba riesit, ak to prislusny zodpovedny organ zamietne, to bude ich rozhodnutie.
19. apríl 2016

jajbolina

Ak dáš signál na znamenie chodcom (čo by som ja osobne uvítala), zas budú ďalší šoféri nadávať že ktorý vol to urobil. Skutočne nemôžu byť semafory každých 10 metrov a tu by to tak bolo.
PS: zipsovanie je praxou overené ako najvýhodnejší systém zaraďovania áut pri zápchach.
19. apríl 2016

jajbolina

PS: Skôr by som tu ja uvítala BUS pruh pre autobusy (smerom do mesta), aby nemali meškanie na úkor jazdného pruhu áut.
19. apríl 2016

Peter

Ako som pisal, riesenie nie je na nas, podnet moze zadat kazdy a je na zdopovednom jeho vyhodnotenie/uskutnocnenie. Pruh pre BUS by bol dobry vsade v meste, no keby sa na tejto ceste jeden pruh vyhradil pre MHD a zostal by len jeden, to by bola este vacsia hroza ist autom.
19. apríl 2016

jajbolina

Iné mestá pristupujú aktívne k podpore MHD aj práve zmienenou reštrikciou IAD. Aktívne zhoršujú podmienky pre autá v meste, aby prešli do MHD. Skôr či neskôr to pride aj sem, inej cesty niet. Mesto nie je nafukovacie.
06. máj 2016

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň.
Výjazd z Devínskej cesty je riadený žltým prerušovaným svetlom, čo umožňuje norma vzhľadom na to, že vozidlá vchádzajú z vedľajšej komunikácie. Umiestnenie trojsvetlového návestidla na tomto výjazde by si vyžiadalo umiestniť aj trojsvetlové návestidlo na Karloveskej ceste - riadiť celú križovatku. Pridanie ďalších "svetiel" by spôsobilo zníženie priepustnosti križovatky. Vodiči sú povinní dodržiavať predpisy o cestnej premávke a nevstupovať do križovatky, ak nemajú možnosť pokračovať ďalej. Stále je to o disciplíne účastníkov cestnej premávky.

Oddelenie komunikácie a marketingu
Hlavné mesto SR Bratislava
09. september 2016

Anonymný užívateľ

Navrhujem podnet uzavriet ako vyrieseny (pripadne neopodstatneny, pokial je taka moznost).
Vyjadrenie samospravy je jasne - semafor nebude.

Ak je problem s disciplinou vodicov, ucastnik cestnej premavky ma pravo privolat na posudenie hliadku dopravnej policie.
09. september 2016

Peter

Vsetkym je jasne ze nikto pocas premavky, ked stoji v kolone, nebude volat hliadku dopravnej policie. Ved to je smiesne. Plynulost premavky nikdy nezabezpecia vodici a zial ani dopravne znacky uz nemaju tu moc, zatial to na 100% vedia udrzat len semafory. Ked nikomu na dopravnom nezalezi riesit tento a ine podobne problemy, s tym asi nic neurobime, ale sa aspon podla toho vieme zariadit.
16. január 2017

Anonymný užívateľ

Prave som videl presne taketo riesenie jednej problemovej krizovatky v inom meste (aj state). Riesenie sposobilo jedinu vec - kolony na vedlajsej ceste boli vdaka semaforu asi o 40% dlhsie. Semafor uprednostni prioritny tah -> Karlovesku/Botanicku. Takze namiesto "idem kedykolvek mozem" vznikla situacia "aj by som mohol ist, ale mam cervenu".
18. január 2017

Peter

No prax je, myslim ze ju pozna kazdy vodic, taka ze na kazdej krizovatke, mimo spicku, vznika situacia "aj by som mohol ist, ale mam cervenu", ved to je normalne a ziadne kolony nevznikaju, to sa riesi mimo spicku tak, ze skupina semaforov v krizovatke ma inak nastaveny cas ako pocas hustejsej premavky a vecer / v noci sa vypnu len na signalnu oranzovu. Ale bavme sa o spominanej krizovatke. Aky je problem, keby tam bol semafor (Devinska cesta -> Botanicka) a bol nastaveny na opacne farby ako ten Karloveska -> Botanicka? Na vsetkych smeroch Molecova / Karloveska/ Botanicka / dokonca Devinska cesta zmer na Karloveska su semafory, pravidelne mimo spicku je tam situacia "aj by som mohol ist, ale mam cervenu". A kvoli tomu teraz budeme davat navrh na zrusenie ostatnych semaforov? No nie, pekne si kazdy pocka na zelenu. A vznika tam kolona? Veru ze nevznika. Ide o to aby bola krizovatka nastavena tak, aby nevznikal problem pocas akejkolvek premavky mimo mimoriadnych udalosti, tie sa vyresit asi jednoducho nedaju. Na spominanej casti krizovatky, pocas vzniku kolony by nevznikala este horsia situacia, keby vodici dodrziavali znacenie - Daj prednost a pekne si pockali kym budu mat auta prichadzajuce z lava cervenu,...no to tu uz bol spominane a myslim ze to vsetci chapu a vedia o co ide, asi sa netreba opakovat. To je fakt take drahe osadit dalsi semafor a len ho zaradit do existujucej skupiny semaforov na krizovatke? Casom tam aj tak pribudne, len si treba pockat.
18. január 2017

Anonymný užívateľ

Ano, takze namiesto kolony ktora konci niekde pri vyjazde z DD na Devinsku cestu bude kolona koncit pri kamenolome alebo niekde v Devine. Ale v pohode, dajme semafor.
A teraz novinka: semafor za zastavkou Molecova je dopytovy. Nie je naviazany na krizovatku Molecova-Karloveska (https://s23.postimg.org/7adwlwqcr/semafor.png).
Az za tymto semaforom je semafor, ku ktoremu by ste chceli naviazat tento Vas "novy". Na uplne inej krizovatke. A aby tato krizovatka fungovala, bolo by nutne semafor naviazat aj na semafory pri internatoch a zaroven aj pri Botanickej zahrade, pretoze inak sa krizovatka Devinska cesta-Botanicka nikdy v spicke neuvolni.
18. január 2017

Peter

To nie je novinka, to je stare zname, ale jasne ze nemoze mat kazdy prehlad o vsetkom, tak aj vec napr.10 rokov stara je pre cloveka novinkou, no v kazdom pripade ani raz nebol spomenuty tento semafor za MHD zastavkou Molecova, ten je skutocne niekedy brzda, ale riesime semafory hlavne, respektive pridanie jedneho ktory by bol zaradeny do uz existujucej skupiny, co je uz len male programatorske doplnenie, keby bol postaveny. Vznika teraz kolona na semaforoch na Botanickej pri benzinke? No nevznika. To si vazne myslite ze by na pripojke Devinska cesta -> Botanicka vznikala kolona dlha 5km ci viac?! Ale v pohode, potesim vas, semafor zatial nebude, ako ste mal moznost si vsimnut, uz bol podnet uzavrety. Takze vasa cesta neskonci pomalou obhliadkou Kamenolomu. Kazdy moze dat podnet a ano aj kazdy moze na ten podnet pindat, ale tie jeho pindy su uplne zbytocne, nakolko o rieseni ci nerieseni toho ktoreho podnetu, rozhoduje zodpovedny urad / oddelenie / osoba.
18. január 2017

Anonymný užívateľ

Dopytovy semafor tu je totizto velmi dolezity. Aj ten ktory uz bol spomenuty pri Riviere (Vodarenskom muzeu) a aj ten ktory ste doteraz opominali (ktory som Vam pripomenul).
Tieto dva semafory totizto ohranicuju Vami spominanu krizovatku na dvoch z troch moznych smerov.

Co sa tyka kolony na Botanickej pri OBOCH benzinkach - no vznika :) Kazde rano, kolona ako lusk (https://s24.postimg.org/4w06r09rp/zapcha.png)
Takze ano, namiesto uz teraz vznikajucej kolony ktora ma dlzku vyse 1 kilometer na Devinskej ceste by osadenim dalsieho semafora ktory by bol "iba jednoducho pridany"; bez sucinnosti s ostatnymi semaformi; vznikala podstatne dlhsia kolona, pretoze namiesto priebezneho radenia by tu premavku brzdil semafor. (https://s27.postimg.org/od9lyinmb/kolona_dev.png)
K dlzke kolony, vsimnite si prosim, ze Vodarenska zahrada ma dlzku zhruba 250 metrov.
18. január 2017

Peter

Odkial cerpate informaciu o tom aby pozadovany semafor nebol pridany do skupiny existujucich semaforov?!
Ved to je logicke ze musia na seba byt naviazane a prepojene.
Tu sa nezadavaju riesenia, ale podnety, aby bol kazdy vyrieseny v sulade s normami, nariadenia ci podla prislusneho predpisu, to je predsa na zodpovednych ludoch.

Co sa tyka kolony na Botanickej pri OBOCH benzinkach - no nevznika ;-)
dochadza v spicke ku spomaleniu premavky, no kolona tam nie je.
Ta vznikne pri buracke ci pracach na jednom z pruhov.
Pri vsetkom su ludia rozdeleny na tych ktory suhlasia, dalsia skupina ktory su proti a potom taky ktory to je jedno.
Kedze nezapadame do jednej spoloconej skupiny, nedohodneme sa, nie na tomto podnete, mozno pri inom hej.
Ako som pisal, momentalne bol podnet "vyrieseny".
18. január 2017

jajbolina

Už tento rok sa budú rekonštruovať koľaje a tým aj preferencia električiek (sľúbená, konečne), takže určite sa oplatí počkať s realizáciou akýchkoľvek semaforov a úprav signálu, boli by to len vyhodené prachy.
11. september 2023

Peter

No co pani, preslo nam 7 rokov a tato cast krizovatka sa nijako nevyriesila.
Rovnaky problem tam je takmer kazde rano, ani prestavba kolajiska a zmena pozicii zastavok na sucastnej zastavke Riviera, nevyriesilo napajanie sa z Devinskej cesty na Botanicku.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania