Nastavenie semaforu pri Nám. sv. Františka

Zodpovednosť za riešenie: Hlavné mesto SR Bratislava

Uzavretý
meno
Michal K. 10. mája 2016

Zelena na semafore je prilis kratka a starsi clovek alebo rodic s detmi nestihne prejst na druhu stranu na jeden pokus. Prosim predlzit interval.

05. marec 2017

Emil

Nastavenie semaforu pre chodcov pri zastavke MiU Karlova Ves.
Semafor pre chodcov funguje na stlacenie tlacidla. Zelena pre chodcov ale naskoci dost neskoro, trva to cca 40 sekund od stlacenia.
Realita je potom taka, ze ludia to stlacia, vacsinou do 15 sekund je moznost prejst cez cestu, lebo nejdu auta (pocas cervenej pre chodcov), a potom naskoci zelena pre chodcov, ktori tam uz nie su a auta zbytocne stoja.

Druhy problem je, ze zelena trva dost malo, cca 20 sekund. Stary clovek alebo rodina s detmi maju niekedy problem to stihnut, obcas uz posledny usek vstupuju na cervenu.

Otazka je, ci ma zmysel takto nastaveny semafor, ked aj tak vacsina chodcov chodi na cervenu.
06. apríl 2017

Zoja

Dobry den, rada by som upozornila na nevhodne nastavenie dopytoveho systemu na semafore pri priechode pre chodcov MiU Karlova Ves. Po stlaceni tlacidla chodec caka minimalne 40 sekund, kym naskoci zelena. Toto je velmi dlhy cas, polovica chodcov cakanie vzda, prejde na cervenu. Casto sa stava, ze tlacidlo chodec stlaci, prejde na cervenu a auta potom stoja a ziadni chodci na prechode nie su. Je vela semaforov, kde zelena naskoci do par sekund od stlacenia tlacidla. Taketo prestavenie by velmi pomohlo aj pri MiU Karlova Ves, aby bol priechod bezpecnejsi, vodici aj chodci menej nervozni.
10. apríl 2017

Zoja

Prosim vas, bude tento podnet niekto riesit ???
19. apríl 2018

Kristina

Prosime o prestavenie semaforu pre chodcov, aby 1.) stihla prejst na druhu stranu cesty aj matka s dietatom (v polke prepne na cervenu- prilis kratky interval) a 2.) aby sa po stlaceni tlacidla na semafore necakalo dalsie tri minuty na zelenu, lebo potom aj tak chodci stratia trpezlivost, prebehnu na cervenu a auta potom zbytocne cakaju na prazdny priechod lebo to niekto stlacil pred x minutami. Uplne zle nastavene cele... Vdaka
23. apríl 2018

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
ďakujeme za Váš podnet. Podnet bol postúpený vecnému útvaru Magistrátu hlavného mesta SR Bratislava na posúdenie/vybavenie.
O výsledku Vás budeme informovať.
Ďakujeme a pekný deň.


Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Hlavné mesto SR Bratislava
12. november 2018

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

situáciu sme preverili a konzultovali s Krajským dopravným inšpektorátom. Dĺžka zeleného signálu je 20 sekúnd, čo predstavuje dostatočný čas na prejdenie prvej časti komunikácie a električkového telesa. V prípade vstupu na druhú časť komunikácie počas poslednej sekundy zeleného signálu je garantované bezpečné prejdenie chodca na chodník, keďže medzi ukončením zeleného signálu pre chodca a začiatkom zeleného signálu pre automobily je nastavený ochranný medzičas v dĺžke 7 sekúnd.

Problém „dlhého“ čakania na signál voľno pre chodcov je daný priepustnosťou komunikácie, kde by v prípade okamžitého zastavenia automobilov po aktivácií chodeckého tlačidla prichádzalo k vzniku dlhých kolón vozidiel a časté zastavovanie a rozbiehanie vozidiel by negatívne prispievalo k znečisteniu ovzdušia emisiami z výfukových plynov. V súčasnosti je nastavený plynulý prejazd vozidiel medzi jednotlivými križovatkami na Karloveskej ulici. Maximálny čas čakania chodcov na priechode je 40 sekúnd.

Upozorňujeme, že prechádzanie cez priechod pre chodcov na červený signál nie je riešením a chodci takto ohrozujú svoje zdravie a bezpečnosť cestnej premávky.

Pripomíname tiež, že úprava svetelne riadených priechodov pre chodcov bude riešená v projekte Modernizácie Dúbravsko-karloveskej radiály, kde v súčasnosti prebieha proces ukončenia verejného obstarávania na realizátora stavby.

Ďakujeme za trpezlivosť a ostávame s pozdravom

Oddelenie vzťahov s verejnosťou
Magistrát hlavného mesta SR Bratislava
12. november 2018

Michal K.

dlzka intervalu postacuje na prejdenie polovice, ale stacilo by predlzit signal z 20 na 30 sekund a v pohode prejdu ludia celu cestu. takto musia ist na dva krat, cakat dalsich 40 sekund a viac, a znova zastavovat auta. pripadne pojdu na cervenu. to nie je logicke, ekologicke ani bezpecne, i ked to splna normy a auta maju plynuly prejazd.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania