Problematický prechod cez koľaje

Zodpovednosť za riešenie: Iné

Uzavretý

Chcel by som upozornit na mnohorokov trvajuci problem pri prechode cez kolaje medzi pluhovou ulicou a racianskou(resp.mladou gardou,lidl,tatrabanka,omw),denne tadial prejde na stovku ludi ktory zo zastavky mhd mlada garda tadialto denne prechadzaju domov,do prace či školy,vonkoncom je znemozneny prechod z kociarom ked si clovek chce ist nakupit do prilahleho lidla alebo len tak na prechadzku,pomohlo by lacne riesenie gumenej vyplne a nájazdu Barum,tak ako je to pri beznom prejazde aut cez kolajisko,dufam ze sa na problem kompetentny pozru,niesom totiz sam kto ma stym problem,dakujem

01. jún 2016

Anonymný užívateľ

Tomáš, sorry. Ale tento prechod je "mimo zákon".
Môžete byť vôbec rád, že kočík nemusíte zdvihnúť a tak ho preniesť na druhú stranu.
01. jún 2016

Ja

Anonymny uzivatel...ak je ten prechod mimo zakon, preco k nemu usti asfaltovy chodnik a dokonca tam vidim aj smetny kos tusim...
01. jún 2016

Anonymný užívateľ

Nerieš to. Keby tadiaľ chodili vlaky (ktoré už nechodia), tak by si chcel semafór a rampy?
01. jún 2016

Tomas

Anonimny uzivatel,zrejme tu nebyvate,ak ale ano,povedzte prosim ktory chodnik vedie prec z pluhovej do civilizacie resp.na zastavku mhd ci do obchodu a je v zakonny?
01. jún 2016

Anonymný užívateľ

Pán Tomas, píše sa Anonymný ...
P.S.
Keby všetci požadovali realizáciu skratiek prechodov cez koľajnice v SR, tak by tento štát neriešil nič iné!
Keď máte pocit, že bývate mimo civilizáciu, tak sa presťahujte.
02. jún 2016

Martin

Neviem, či je tento podnet len vtip, lebo asi 50 metrov od tohoto nelegálneho prechodu je na Janoškovej ulici riadne priecestie vybavené zabezpečovacím zariadením so svetelnou signalizáciou. Mimo týchto prechodov nemajú ľudia v koľajisku čo robiť.
02. jún 2016

Tomáš

navrhujem teda tuto cesticku zrusit pretoze je nelegalna a tym padom protizakonna,zakon sa nesmie porusovat,a mimochodom to priecestie je urcene len vozidlam a nie chodcom takze chodec ma smolu,navyse chodec smie pouzit na prechod cez cestu len riadne vyznaceny priechod pre chodcov ked sa tu bavime do detajlov ty mudrlant,takze po spravnosti by sa vobec nemal chodec ako dostat na zastavku mhd resp.cez kolajisko,som vodič ale zdovolenym pouzivam aj nohy a niekedy rad idem peso s kocikom si nakupit do lidlu a je to problem,verim ze kazdy mudrlant ktory ide autom aj vysypat smeti ma nepochopi,verim tomu ze este je na svete par ludi ktory maju deti a chodia s kociarom peši ...a vobec,nemam uz chut sa tu hadat s dôchodcami ufrflanymi,podla katastra totiz chodnik konci resp.pokracuje kukucinovou,takze ked ta tam buchne auto tak budes na vine ty...ty mudrlant,a vobec co nemas co robit?ja som len navrhol riesenie,mesto,obec,uzemny celok je tu pre ludi,zijeme tu,platime tu,ja sa bavym o rieseni za 200€,nikoho nekritizujem,nerypem,a ty ked si mudry tak ries 100 rokov rozbytu cestu na kukucinke kde som rozbyl uz mnohokrat tlmice,napravy,ked si frajer na kritizovanie tak pories tu cestu,a to sa na teba vykaslu lebo to stoji peniaze,ja chcem len riesenie za par drobnych ktore pomoze aspon 40tke kocikujucich ludi s ktorymi som sa rozpraval,ospravedlnujem sa za pravopis,pisem rychlo,nahnevany a cez telefon
03. jún 2016

Martin

Tomáš, k tvojim osobným útokom sa nebudem vyjadrovať, to je tvoja vizitka, ale nebolo by rozumnejšie požadovať teda dobudovanie tých 5 metrov chodníka na priecestí, s ktorým máš taký neprekonateľný problém a na Račiansku sa dostaneš pomerne rýchlo, v súlade s predpismi hlavne BEZPEČNE? Alebo ti tá nelegálna skratka, ktorá ušetrí 2 minúty stojí za to, aby tade raz prechádzal vlak počas toho, keď tade pôjdeš s kočíkom a dieťaťom a už môže byť neskoro? Navyše aj k tej skratke je chodník prerušený cestou bez prechodu pre chodcov, zaujímavé, že to si, že by ti vadilo.
01. júl 2016

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

Ďakujeme za Váš podnet. Podnet bol zaslaný na vyriešenie. Čakáme na písomné stanovisko.

Jana Plevová
11. júl 2016

Aladin

V stredu 13.7.2016 bude nelegálne vytvorené priecestie uzatvorené.
11. júl 2016

Tomáš

prečo?ako dlho?aky usek?
11. júl 2016

Aladin

No však ten nelegalny prechod ,kde je ten kočík odfotený...a natrvalo. Budú osadené aj zábany.
11. júl 2016

Tomáš

vsak ok,ja sa len pitam preco?a odkial mate takuto info?
13. júl 2016

Karol Bujaček

Dnes tam už kopali a vyzeralo to, ako keby stavali plot so zábradlím.
13. júl 2016

Aladin

Dnes nelegálny prechod bol uzatvorený.
13. júl 2016

Toni

13. júl 2016

Tomáš

Zvlaštne že nove mesto osadilo novy smetny kôš na nelegalnom chodníku
13. júl 2016

Aladin

Tomáš ja to vidím tak, že niekedy je treba mlčať. Poznáte to porekadlo.
No ale , keď ste štuchol do osieho hniezda, že ste na tento prechod poukázal,železnice sa toho chytili, preverili a zistili, že prechod niekto nelegálne vybudoval /asi občania svojpomocne/ a preto železnice konali, ako konali. Tiež sa musia pred zákonom chrániť. Ešte sa tam osadia tabule ZÁKAZ PRECHODU CEZ KOĽAJE a dielo bude dokonané.
13. júl 2016

Michal

Dovolujem si zaslat foto, ktore sa v suvislosti s podnetom objavilo na facebooku + suvisiaci text UGD.
15. júl 2016

Nacbo Ynmynona

Toni, na tom chodniku ktory zahradili je lampa a smetny kos mestskej casti. To tam urcite nespravili obcania, ale samosprava. A zriadovali to pre chodcov a nie pre vlaky.
Toto co spravili zeleznice je chore. Aj tak je to len labilne a "formalne" riesenie, aby bolo jasne ze oni za ten "priechod" niesu zodpovedny. Ale to by stacilo ak by tam dali tie tabule so zakazom a ze je to na vlastne riziko a nemuseli ludom az takto komplikovat zivot. Ale chodci su v BA na poslednom mieste.
15. júl 2016

Nacbo Ynmynona

Tomas, Toni ma nanestastie pravdu v tom, ze niekedy treba mlcat... lebo sme na Slovensku. Inde vo svete by tam zriadili pohodlny prechod a vam podakovali za podnet, ale u nas alibisticky zrusia aj ten provizorny, dlhodobo a hojne pouzivany a na vas budu ukazovat prstom, ze ho zrusili kvoli vam. To je bohuzial take slovenske. V tomto ma nasa spolocnost este co dohanat za vyspelymi krajinami, len niekedy mam pocit ze ideme opacnym smerom.
15. júl 2016

Aladin

Ja som ale hovoril o majetku ZSR. V tomto pripade je to kolaj a v kolaji bol vybudovany nelegalny prechod. Ostatne ma nezaujima to je vec mesta.
15. júl 2016

Aladin

Len dodam ze aj na filialke su tabule, resp.boli mozno par dni. Proste su ludia co ukradnu ci zdemoluju vsetko. Tabule stoja nemale peniaze a ked sa to minulo ucinkom na filialke, podobny osud by bol i v tomto pripade. Bezdomovci uz vcera skusali ako to zobrat do srotu.
15. júl 2016

Tomáš

mrzi ma to,chcel som nam vsetkym co tadial denne prechadzame pomôct,inak,uz vela veci sa v novom meste opravilo na moj podnet,tento krat to nevyslo,ale clovek je tvor vynalizavi a .....
17. júl 2016

Peter Kočvara

To už byrokratov zo ŽSR očividne nezaujíma, že uzatvorením tohto, hoc nelegálneho prechodu, ktorý mimochodom bezproblémovo dlhé roky slúžil a začal im vadiť až teraz (!?), že odteraz to budú musieť všetci peší, aj mamičky s kočíkmi, veľmi nebezpečne obchádzať po Kukučínovej, ktorá je bez chodníka, teda po ceste! Ak sa niečo stane, bude mať nejaký byrokrat pocit viny??? Týmto byrokratom to zrejme nevadí, lebo tadiaľ buď vôbec nechodia alebo sa vozia autom. Preto žiadam, aby okamžite zvážili minimálne vrátenie do pôvodného stavu.
17. júl 2016

Aladin

Petko už si niečo počul o nelegálnej stavbe, či nelegálnom prechode? Tvoja posledná veta, preto vyznieva smiešne.
17. júl 2016

Peter Kočvara

A že to nevadilo celé roky??? Tak ho zlegálnite a nerobte nebezpečné pokusy a zbytočnú nadprácu. Koľko priecestí je bez rámp a takto sa vyhadzujú peniaze?
17. júl 2016

Aladin

To sa opytaj Tomaša.A čital si komenty? Je tam všetko povedane aj o osom hniezde....
17. júl 2016

Peter Kočvara

Čítal, aj že ostatné vás nezaujíma. Takže vás nezaujíma ani to, že teraz budú aj mamičky s kočíkmi chodiť dokola po ceste bez chodníka... miesto toho, aby ste to zlegalizovali, tak prídete s ľahším riešením a nie so skutočným riešením, ako pri Bille na Kukučínovej, kde sa spravil nedávno až megalomanský priechod. Ale tiež pichnem do osieho hniezda. Pozdĺž celej Kukučínovej sa kdekoľvek nelegálne pohybujú osoby, prosím oploťte to celé alebo tam dajte aspoň tabule o zákaze vstupu. A aby ste tam mali hlavne čo robiť, aby ste sa nestali náhodou nadbytoční...
17. júl 2016

Aladin

Vážený pane, takto to funguje kde? Že si občania vybuduju nelegálny prechod a potom to chcú zlegalizovat? O čom to tu točíte. To si postavim ja niekde dom a potom si vybavím o niekolko rokov stavebne povolenie. Nedajte sa vysmiať. Ja žijem "normálne"...
17. júl 2016

Peter Kočvara

Lenže tu žijú ľudia a nie nejakí zločinci, ktorí budujú niečo nelegálne. Ten prechod vznikol samovoľne, ako prirodzená potreba, ktorí si tadiaľ proste jedného dňa kedysi začali skracovať cestu. Tak ako ľudia nechodia po chodníkoch do štvorca ale si často skracujú cestu krížom, kde sa nakoniec urobí chodník. Technicky vzaté máte pravdu, ale vaše riešenie v skutočnosti nič nerieši. Aj tak si tadiaľ chodci nájdu cestu, akurát práve tie mamičky s kočíkmi budú riskovať na ceste.
17. júl 2016

Aladin

Samovoľne-nelegálne? Na cudzom pozemku? Pozemku ŽSR ? O čom to preboha píšete? Ja si postavim dom u vas na záhrade, lebo som cítil potrebu, že to budem mat bližšie do práce? Preboha chlape!!! Myslím, že ďalšia debata je úplne zbytočná.
17. júl 2016

Karol Bujaček

Tento odstránený prechod je podľa mňa prvá odstránená čierna stavba v Novom Meste. Som rád, že niekde sme začali, dúfam, že teraz si úradních z mestskej časti (a nie iba zo železníc, ako v tomto prípade) trúfnu aj na iné čierne stavby, stánky, búdy, domy, bytovky a podobne (a že ich zopár je, o tom som presvedčený, aj keď ich v tomto momente neviem vymenovať).

Každopádne, chodník prechodný je, pretože uneď vedľa toho jedného kusu plota je voľný prechod – dokonca tam naukladali aj betóny, ktoré boli predtým ako dlažba v koľajisku. Dúfam, že touto vetou nespôsobím výjazd ďalších 10 robotníkov železníc, ktorí to budú odstraňovať…

Toni, prosím, dovoľte mi dve zvedavé otázky: a) kde žijete, b) chodili ste niekedy po tomto chodníku?
17. júl 2016

Aladin

Karol, tie betony tam zas naukladali občania... Bohužial, ale je to tak. Mam foto ako to vyzeralo v ten den okolo obeda a ako po 17.00 hod.
17. júl 2016

Karol Bujaček

Toni, tie dve otázky nič?
17. júl 2016

Aladin

Už len dodam, že aj mesto sa "zmiatlo", lebo ten smetný koš umiestnili presne 1 m na pozemku ŽSR. Je to na smiech, ale v katastrálnej mape je jasne zakreslené kde je pozemok ŽSR a kde je pozemok mesta.
17. júl 2016

Karol Bujaček

Toni, a stĺp verejného osvetlenia?
17. júl 2016

Peter Kočvara

Ale páni, aká stavba, tie nivelizačné kamene medzi koľajnicami? :-D Nelegálne je, že ľudia tadiaľ prechádzajú. Ale hovoriť o nejakej stavbe... Radšej ste mali príjsť s riešením, ako je opodiaľ pri Bille. Čo sa týka financovania, verím, že MČ Nové Mesto a potenciálni sponzori/investori sa k tomu nepostavia chrbtom, pozri Billa, tu treba pochváliť.
17. júl 2016

Karol Bujaček

Peter Kočvara, nevyznám sa čo všetko to musí spĺňať, aby to bola stavba, ale keď Toni tvrdí, že to bola nelegálna stavba a bola odstránená, tak bola prvá o ktorej viem, že ju v Novom Meste odstránili.

Ten chodník som používal snáď každý deň cestou do práce a z práce, takže sa tomu ani trocha neradujem. Celé to čo spravili mi pripadá ako úplne odveci „riešenie“…
17. júl 2016

Martin Hlavena

Super podnet. Dodal by som iba nasledovne:

1.) ZSR slapu stale podla bolsevika. Este dlho casu potrva, kym sa zmeni pristup z neryp do osieho hniezda na dakujeme za podnet. Ak vobec!!!
2.) Ludia nadavaju na vsetko. Verim tomu, ze su ludia co budu na teba tearaz nadavat, pricom priechod do teraz sami pouzivali.
3.) Proaktivnost sa nevyplaca. Niekto musi zdvihnut rit a zacat riesit.
4.) Zastupitelstvo Mestskej casti Nove Mesto, Bratislava, Kusy Tetinger a spol je jeden pruser.
Spravny gazda nepotrebuje portal odkazprestarostu.sk
5.) Normalne spolocenstvo ludi by asi tazko dopustilo fekalie na hlavnej vlakovej stanici, tony odpadkov na Filialke..atd.

Niekde nieco nehra...ze?
17. júl 2016

Anonymný užívateľ

Stále nerozumiem, prečo túto trať ešte nezrušili a koľajnice neodstránili?
18. júl 2016

Peter Kočvara

I. Jurkovič, s tou traťou sa totiž stále počíta, najprv mala byť súčasťou koridora TEN-T (Paris-Budapest s tunelom pod Dunaj cez Trnavské mýto, so zapustením do zeme-portálom tunela na úrovni neďalekej Varšavskej), stále je však v hre nová hlavná (hlavová) stanica na Trnavskom mýte a táto trať je pre ňu klúčová, hoci sa dnes prakticky nepoužíva.
18. júl 2016

Anonymný užívateľ

p. Kočvara, viem o tomto velikášskom projekte. Len neviem, tak ako nikto, či to tento štát bude schopný zrealizovať?
18. júl 2016

Martin

Tá trať je tam cca 150 rokov, takže ak sa niekto do tejto lokality nasťahuje, musí železnicu rešpektovať. O pár metrov ďalej je na Janoškovej riadne priecestie, ku ktorému vedie po Kukučínovej chodník a aj na Janoškovej je chodník. Chápem vynaliezavých ľudí, ktorí si chceli skrátiť cestu, ale nemôže tu byť anarchia, nech si každý robí čo chce.
18. júl 2016

pavol

Prechod cez kolajnice pluhova

Dobry den. Chcem sa informovat na Pluhovej ulici sa dalo prejst popri firme smerom na lidl racianska. Je tam chodnik a aj smetiak. Teraz tam pribudli zabrany cez kolaje. Vlak tade nechodi uz roky. Cize idete od omv na pluhovu a pridete na koniec. A musite sa vratit.
19. júl 2016

Peter Kočvara

Rudolf Kusý - starosta MČ Bratislava - Nové Mesto, 19.7.2016: "Sme však v rokovaní so zástupcami ŽSR a hľadáme spolu možnosti, ako túto situáciu vyriešiť k spokojnosti miestnych obyvateľov."
19. júl 2016

Tomáš

Velmi hednoducho sa to dá vyriesit tak ako 500metrov doľava po kolajach spravili krásny prechod medzi slimákom a billou,tam to nikomu nevadí a popritom ide o účel,asi to zaplatila billa aby prilakala zakaznikov zo sidliska ktory dovtedy nakupovali len v tesco express v slimaku a billa bola odkazana len na zakaznikov prechadzujucich autom po račianskej,tam sa ale ludia nepotrebovali dostat na spoj mhd lebo stoji rovno pred slimakom,kdezto tento prechod na pluhovej(nelegalny) bol dolezitou tepnou a jedinou moznostou ak uz teda nie sa dostat do lidlu ale aspon na mhd,
19. júl 2016

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,

Podľa vyjadrenia zástupcov ŽSR sa jedná o nelegálny priechod cez koľaj ŽSR. Správca železničnej dopravnej cesty na všetkých tratiach bez výnimky, aj s obmedzeným režimom je povinní zabezpečiť bezpečnú železničnú dopravu.Na základe týchto skutočnosti bolo prijaté bezpečnostné opatrenie, ktoré spočíva v osadení zábran a zákazových značiek.

MČ BANM celú situáciu od začiatku intenzívne sleduje a bude sa jej aj naďalej venovať. Aktuálne sme v rokovaní so zástupcami ŽSR a hľadáme spoločné uspokojivé riešenie.



Jana Plevová
24. júl 2016

Katarina Salakova

Uzavretie prechodu?

Pred nedávnom bol na prechode k Lidl z Kukucinovej/Pluhovej osadený smetných kos. Teraz je tam mreža a zábradlie ktoré ma zamedzit používaniu tejto skratky. O co ide? Dakujem
29. júl 2016

Anna

Zábrany na chodníku

Dobrý deň,
nedávno niekto (pravdepodobne železničiari) zahradil chodník, ktorý vedie od zástavky električky na Račianskej ulici pri Mladej garde smerom na Pluhovú ulicu k Polusu.
Tento chodník sa využíva desiatky rokov - aj keď prechádza cez železničnú trať (vlakové súpravy tam jazdia sporadicky, trať sa takmer nevyužíva). Nedávno na podnet Zelenej hliadky tam bol osadený aj nový smetný kôš, ktorý tam roky chýbal.
Je naozaj nutné, aby železnice robili prieky ľudom, ktorí tadiaľ denne prechádzajú? A je ich množstvo, vrátane starších ľudí bývajúcich v okolí.
Uvedené zábrany nič nevyriešili a ľudia ich pokojne obchádzajú.
Dá sa vyčísliť suma, ktorá bola potrebná na inštaláciu tohto veľmi dôležitého prvku bezpečnosti?
A vie vôbec o tom mesto Bratislava?
Bude to nejako riešiť?
10. august 2016

Tomáš

zvlastne ze kusok dalej pri slimáku to krásne šlo spravit,ale to asi len preto lebo si to zaplatila b.lla aby prisli aj zakaznici zo sidliska okolo slimaku,zvlastne ze tam to zelezniciam nevadi,ked sa chce tak sa vsetko dá,hlavne ked to niekto zaplatí
10. august 2016

Tomáš

tu to krásne šlo,ked sa chce
11. august 2016

Miro Lago

Pan Toni,
tu ide o koexistenciu medzi zeleznicou a mestskym ekosystemom. Tato trat je nieco ako obchvat na Einsteinovej. Cize umele rozdelenie mesta v husto obyvanej casti. Argument, ze zeleznica tam uz je XXX rokov absolutne neobstoji. Zeleznice maju sluzit ludom a nie opacne. To znamena, ze taketo jazvy treba riesit s prihliadnutim na potreby obyvatelov a nie na striktne predpisy. Je uplne jasne, ze tymto riesenim ZSR nic nevyriesia, lebo ludia si vytvoria novy priechod.
Takze obhajujete neobhajitelne. A to pichanie do osieho hniezda je urazkou Tomasa, ktory nebol lenivy (ako ostatni) sa ozvat a poziadat o lepsie riesenie prirodzene vytvoreneho priechodu.
Dakujem za porozumenie.
11. august 2016

Aladin

Miro vsetko bolo povedane. Ten prechod je proste nelegalny. Priklad ked cez moj pozemok budu prechadzat ludia xxx rokov, tak po case na tom mojom pozemku sa vybuduje legalny chodnik. Lebo to ludia chcu. Sak to je chore. Aj ked je to v prospech obcanov. Proste je to sukromny pozemok. Nech si ho mesto odkupi a potom tam moze budovat co chce. Dotial je to pozemok ZSR a nic sa v tom nemeni.
11. august 2016

Aladin

Este dovetok, budu tam hliadkovat aj policajti, lebo ludia aj cez zakaz vstupu nerespektuju prava vlastnika pozemku. Niekedy je mlcat zlato a to mohol urobit aj tomas...
11. august 2016

Peter Kočvara

Tomáš urobil len to, čo mal - upozornil na problém a žiadal riešenie. ŽSR však prišli s najhorším možným riešením, ktoré nevyriešilo problém, práve naopak. Skutočné riešenie je totiž len jedno: oficiálny priechod. Koľko incidentov ohrozujúcich bezpečnosť železničnej dopravy sa eviduje na tomto mieste, že sa tomu zrazu venuje toľko úsilia a zdrojov (desaťročia ŽSR zrejme ani nevedelo o tomto priechode)? Ja to vidím tak, že tu dochádza k plytvaniu ľudských a materiálnych zdrojov štátnej spoločnosti (koľko stálo osadenie zábrany a tabúľ?, angažovaní zamestnanci nemajú inú prácu?) a ešte chce ŽSR aj zaťažovať železničnú políciu, ktorá potom bude chýbať na miestach, kde ju treba viac, napríklad vo vlakoch, kde ju nahrádzajú neonacistické hliadky? To sa skutočne teraz musí tejto veci zbytočne venovať toľko ľudí zo ŽSR (to je tam stále prezamestnanosť?), ale aj občanov a samosprávy? A dávať si plusky za svoje vlastné komentáre je mimoriadne trápne.
11. august 2016

Aladin

Peter vy asi nerozumiete jednoduchemu pisanemu textu. Je to pozemok ZSR !!!!!!!!!!!!!!
Aj na vasom pozemku sa premavaju ludia ako chcu? Isto nie. Dalsia debata je uz bezpredmetna...
11. august 2016

Karol Bujaček

Toni, na základe čoho píšete, že pozemok je súkromný? ŽSR bolo sprivatizované? Váš príklad „Priklad ked cez moj pozemok budu prechadzat ludia xxx rokov, tak po case na tom mojom pozemku sa vybuduje legalny chodnik. Lebo to ludia chcu.“ je tak ako píšete – chorý.
11. august 2016

Miroslav Mojík

Toni, napíšte svoje celé meno, mňa by totiž zaujímalo kto je Slovenská republika, žil som totiž v dojme, že to sú všetci občania so slovenským občianstvom, pretože pokiaľ viem vlastníkom žsr je slovenská republika. Napíšte, láskavo koľko to "znefunkčnenie" tzv. "nelegálneho" prechodu stálo peňazí. Tie vaše príklady keď ľudia chodia cez niečí súkromný pozemok sú absolútne od veci. Pokiaľ nechápete rozdiel medzi súkromnou osobou a ŽSR tak je problém na vašej strane. Argument o "osiom hniezde" je fail na toľkých úrovniach, že by to chcelo zvlášť článok alebo blog.
11. august 2016

Tomáš

Aaach,namiesto toho aby sa ludia spojili pre dobro veci a vyuzili moznost otvorit si usta,vyuzili moznost komunikacie cez internet,vyuzili moznost ze v jednote je sila alebo lepsie povedane nenechajme si kakat na hlavu,namiesto toho tu bude pán Tono,ktory tadial urcite nikdy nesiel,argumentovat talafatkamy a neobstojnymi argumentami o sukromnych pozemnoch na zahradach a neviem co este,tiez mam auto a nie jedno,tiez mozem ist do supermarketu autom,ale tiez sa tam chcem a aj mam pravo dopravit peso,ci uz s kociarom alebo bez,tiez maju ludia pravo sa dostst na mhd a takto mozu ist akurat helikopterou
11. august 2016

Martin

Všade platia nejaké pravidlá a zákony, ktoré majú svoje opodstatnenie, tak je to aj v prípade tratí ŽSR a nemôže si hocikto, či už je to jednotlivec alebo nejaké občianske združenie načierno postaviť prechod cez koľaje a ak sa tam raz niečo stane, vinu budú hľadať všade inde. ŽSR si len robia svoju prácu, miesto zabezpečili proti nelegálnemu prechodu. Ak to ľudia napriek tomu porušujú, na to je polícia, aby toto miesto monitorovala. Pár metrov ďalej je riadne priecestie vybavené zabezpečovacím zariadením. Jediné o čo tu ide je to, že pár ľudí sa nasťahovalo ku železnici a robí im problém prejsť pár krokov navyše. A to, či je v blízkosti tohto nelegálneho prechodu osadený nejaký smetný kôš alebo lampa je úplne bezpredmetné, ŽSR ich tam určite neosadili. Potom spravme na tratiach prechody každých 10 metrov, lebo každý človek môže mať cestu iným smerom a inú predstavu, kade pôjde. Financujme zo štátneho rozpočtu každý podobný výstrelok, ako tu niektorí požadujú a vyhlásme tu anarchiu.
11. august 2016

Miro Lago

Pan Martin,
ZSR si plnia svoju ulohu v duchu zasad socialistickeho realizmu. Cize samozrejme v duchu litery zakona, ale bez ohladu na potreby okolia. Z pohladu obyvatela Bratislavy absolutne neprijatelene riesenie. Nehovoriac o tom, ze takato trat uz v modernom meste nema co hladat. Kolko vlakov REALNE chodi po tejto trati???? Ake je tam teda ohrozenie pesiakov? Alebo mi chcete povedat, ze rusnovodic, ktory ide po tejto trati pojde hlava-nehlava? Trat je absolutne nezabezpecena voci pohybu chodcov (aj ked porusujucich predpisy). A ak tam raz bude fungujuca trat, tak bude musiet ist tak ci onak pod zem alebo nad zem, inak to bude vysmech obyvatelom tohto mesta.
Velmi podobny pripad je v casti Biely kriz, ktory je odrezany zeleznicou (ulica Pri bielom krizi a jej pokracovanie Horska za zeleznicou). Tam su tiez ploty, ktore vsak maju vyznam a obyvatelia by v tomto pripade neziadali o povrchovy prechod. Avsak spravit tam mimourovnovy by bolo ukazkou zakaznicky nastavenej kultury firmy. Dockaju sa niekedy tohto riesenia?
ZSR JE TU PRE POTREBY OBYVATELOV A NIE NAOPAK!
Kedy si to sakra uvedomia vsetky statom (cize vsetkymi obcanmi) platene organizacie????

PS: stacilo nevyhodit sialene peniaze na modernizaciu nevyuzivanej stanice Predmestie - https://dennikn.sk/453594/zsr-investovali-styri-miliony-do-stanice-ktorej-stoja-styri-vlaky-denne-video/ a mohlo byt vytvorenych kopec potrebnejsich priechodov
11. august 2016

Žigmund Branimír Hronsecký

Obdivujem ľudí, ktorí obhajujú zlé rozhodnutia organizácií, fungujúcich vo verejnom záujme, ktoré v podstate idú proti tomu verejnému záujmu.
11. august 2016

Martin

Pán Miro,
ja chápem, že ľudia si prirodzene hľadajú najkratšie cestičky k svojmu cieľu, ale tento podnet je o nadradení možno 2 minút prejdených peši navyše (cez legálne, zabezpečené a funkčné priecestie na Janoškovej) nad bezpečnosťou. Ak už ľudia načierno využívali tento prechod, mali ho v tichosti využívať na vlastné riziko. Tým, že sa to zverejnilo, železnice to musia riešiť, lebo ide o bezpečnosť. Nejde len o premávku, ktorá je ozaj viac ako minimálna, ale vstupom do koľajiska sa môžu stať rôzne iné úrazy, niekto spadne, spraví sa mu nevoľno. To po prvé a po druhé. O pár rokov sa má na túto trať vrátiť život, má sa riešiť Filiálka a tadeto budú prechádzať regionálne vlaky. Bolo by chybou ľudí teraz učiť, že ak nelegálne prejdu trať, je to v poriadku, lebo neskôr sa to žiaľ môže vypomstiť aj nejakými úmrtiami. Keby široko ďaleko nebolo žiadne priecestie, chápal by som podnet, ale tu by sa skôr logickejšie hodila žiadosť o rekonštrukciu už existujúceho priecestia. Myslím, že by to bola reálnejšia požiadavka, ako zlegalizovať niečo, čo si hocikto hocikde svojpomocne postaví.
Ďalej píšete, že v modernom meste nemá železnica čo hľadať. Máte na túto tému potom asi iný pohľad ako veľká väčšina miest západnej Európy, kde železnica je súčasťou mesta a to v jej tesnej blízkosti a vďaka nej je preprava rýchla, pohodlná a aj ekologickejšia. To sa má udiať aj v tejto časti mesta oživením tejto trate, ktorej súčasťou bude aj ŽST BA - Predmestie, ktorá bude plniť svoj účel a budova s nadchodom už museli byť zrekonštruované, lebo stav, v akom to bolo predtým bola neskutočná hanba, stanica mohla byť skôr námetom pre horory.
11. august 2016

Miro Lago

Pan Martin,
poriadne si precitajte moj prispevok. Nikde nehovorim o tom, ze trat v meste nema co hladat. Vyhradu mam akurat voci povrchovemu (alebo urovnovemu) variantu. Ten naopak nema co hladat v modernom meste. Dobre si pamatam chaos na krizovatke pri zvaracskom ustave v case, kedy sa posunovali vagony na Filialke.
Otazka je dokedy este planuje ZSR cakat s obnovou tejto trate a vybudovanim siete zastavok v Bratislave? Uz to je to tak trapne ako dialnica do Kosic!!!!
Nuz a aby to malo zmysel, musia tam vlaky jazdit co najcastejsie a preto musia jazdit bud pod alebo nad cestnou premavkou. Takze vsetky tieto priecestia, ci priechody prestanu existovat. Alebo budu konecne spravene ako sa patri v civilizovanej krajine.
PS: A preco teda ZSR pro aktivne nezacnu opravovat to zalostne priecestie par matrov vedla. Ale aj tak by ma zaujimalo, v com je problem tam spravit rovnaky prechod, ako je k predajni Billa???? Dokonca si myslim, ze by sa aj Lidl dal nahovorit na sponzoring tejto stavby!
Alebo sa dohodnem s Tomasom a skocime do Lidlu sa na to opytat?
11. august 2016

Tomáš

:-) no my akurat tak mozme skocit na pivo,lebo neviem ci sa toto niekedy porieši :-)
11. august 2016

Miro Lago

Tomas,
napisal som libes brief do lidla. uvidim aka bude ich reakcia a potom mozeme dat to pivko.
12. august 2016

Tomáš

:-) Lidl sa na nas asi vykašle,pred pár rokmy,hned ako som sa stal iniciativnym blbcom som prosil Lidl či by nemohol spevnit štrkom alebo zamkovou dlažbou "ľudmi" vytvorenu cestičku smerom od Tatarbandy k Lidlu ,ktora ked prší sa premení na blatisko,nepochodil som,a ked nic tak na tom pivku vyhútame niečo,niečo pre nás,pre obyvatelov :-) normálne na partizánov :-)
12. august 2016

Miro Lago

Prisla odpoved z FB konta Lidlu. Zasmial som sa:
"Milý Miro,

ďakujeme za Váš podnet vo veci Vami uvádzaného prehradenia prechodu spolocnosťou ZSR cez zelezicny priechod od ulice Pluhova smerom na Raciansku ulicu. Nemáme vedomosť o dôvodoch uvedeného prehradenia prechodu, ale podľa nášho vedomia, je možný prechod z Pluhovej ul. k predajni na ul. Račianskej po existujúcej komunikácií na ul. Janoškovej.

Lidl tím"

Tak som sa im pekne podakoval za toto odporucania a pribalil som im google street view na nimi odporucany prechod a aj na nelegalny prechod. s dovetkom, ze rozumiem ich postuju, ze nie je ich povinnostou riesit problemy mesta, samospravy ci ZSR.

takze podme my radsej na to pivo ....
12. august 2016

Karol Bujaček

Miro Lago, alebo to pivo ísť kúpiť cez prechod do Tesco alebo Billa…
12. august 2016

Miro Lago

v retazcoch kupujem zvycajne pivo iba do zahrady. na slimaky bezdomovce. aj ked uz konecne zacinaju ponukat aj specialy - piva.
ale da sa u nas ist do novomestskej pivarne zo zadu Istropolisu. capuju vlastne a aj ine mensie pivovary. :)
13. august 2016

Tomáš

tak sme to tu pekne premostili na tému "pivo"... :-) ,nevadí,budem rypat nadalej a zacnem riesit chybajúci chodník a chybajúci prechod pre chodcov hned vedla zeleznicneho priecestia ktore je urcene len pre autá,ako nam pdporucaju nezainteresovany obcania ktory sa zapijili do tejto temy bez toho aby sa ich tykala vid pan Tony atd,bez urazky
29. apríl 2019

Martin Uváček

Priechod a naň nadväzujúci chodník sú už minulosťou, kvôli prebiehajúcej výstavbe. Navrhujem podnet uzavrieť.

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania