HLUK/STATIKA

Zodpovednosť za riešenie: Dopravný podnik Bratislava, a.s.

Vyriešený
meno
Peter 29. júla 2016

Vážený pán starosta,

mám byt na Námestí slobody č.13 V tomto roku bola ukončená "oprava" električkovej trate a opätovne, prvý krát od kolaudácie predmetného obytného domu bola spustená prevádzka električiek na hlavnú stanicu. Žiaľ od spustenia električiek, je stavba nespôsobilá na bývanie v bytoch otočených smerom na trať. Hluk dosahuje vo vnútri bytov 60 dB, čo vysoko prekračuje normu na obytné priestory a predovšetkým spálne. Hluk je spôsobený použitím nekvalitnej technológie na odhlučnenie električkových tratí.V Európe sa bežne používa už 20 rokov technológia na odhlučnenie el. tratí, ktorá znižuje hluk 1/3. Vzhľadom na to, že mesto/dodávateľ stavby nedodržal platnú hygienické normy napriek tomu že použitím inej technológie mohol sa pýtam ako mám postupovať.

29. júl 2016

Staromestský Občan

Nekvalitne bol zrejme postavený dom v ktorom bývate. Nič v zlom, ale ide o stavbu, ktorá tam nemala nikdy stáť a vznikla na pozemku Rozhlasu za záhadných okolností. Čo bolo skôr? Električková trať alebo Five Stars Residence? Odhlučnenie mal riešiť hlavne developer, pretože v čase výstavby bola rekonštrukcia trate ešte v nedohľadne. V každom prípade vrámci rekonštrukcie odhlučnená bola a to technológiou, ktorá sa dnes používa aj všade inde.

Na jednej strane rozumiem vášmu diskomfortu, no toto si myslím naozaj nie je chybou mesta či starostu. Dúfam, že nebudete egoista ako v prípade Rezidencie Hradný vrch, kde sa pár ľudí sťažovalo na ozvenu električiek z tunela a tak sa teraz električky, ktoré prepravujú tisícky ľudí zbytočne vlečú, len aby nerušili pár obyvateľov, ktorí si roky stojaci tunel vedľa asi nikdy predtým nevšimli.
30. júl 2016

Nacbo Tysi Pacient

Len taka malickost ze v budove Slovenskeho Rozhlasu (obratena pyramida)
sa nachazdaju studia vratane koncertnej saly s uzasnou akustikou
kde sa elektricky nedostanu. Pri vystavbe sa stym pocitalo
Co nieje pripad Vaseho developera ktory spravil monoliticky zelezobetonovy sklennik
priamo nad ulicnou ciarou. Ten barak by nemal byt s bytmi ale administrativne priestori.

Inak vsade kde je elektricka je hluk ci uz Ruzinovska alebo Racianska
a bombonik na zaver aj trolejbusy robia obrovsky ramus kto to pozna vie.
30. júl 2016

Peter

Vyssie uvedeni komentovaci prehliadli fakt ze vedla trate je viecero bytovych domov takze treba oddelit zlost voci developerom a venovat sa podstate problemu a to su obcania v bytoch pozdlz celej trate inak sa cela diskusia zvrtne na krcmove keci. Oprava trate isla z verejnych zdrojov a niekto ju odflakol tak ako Vtacnik ked tesne pred volbami trat na 3 tyzdne spustil a potom sa opat stopla a isla prerabat.
31. júl 2016

Staromestský Občan

Ja za krčmové reči môžem považovať tvrdenie, že rekonštrukcia trate bola odfláknutá a preto vám to teraz spôsobuje hluk. Viete to nejak podložiť? Ak je naozaj trať hlučnejšia ako ostatné (napríklad na Obchodnej), tak prečo to tak je? Na internete je ako tak zdokumentovaná výstavba trate, ale aj výstavba, resp. zakladanie Five Stars Residence.

Pri trati vidieť betónové L-profily, ktoré vymedzujú lôžko trate a uberajú na šíreniu hlučnosti. Tak isto je tam aj geotextília, pevné kotvenie trate a hlavne tlmiace rohože, ktoré sa lepia z oboch strán koľajnice, teda bežný postup.

Výstavba bytovky, kde bývate nie je tak podrobne zdokumentovaná, ale z fotiek napríklad vidieť, že v suteréne prechádza nejaký teplovod, ktorý ide aj pod električkovou traťou, čo môže byť jeden z dôvodov prenášania hluku do bytovky.

A že tam aj tri ďalšie domy stáli je síce pravda, ale nemali na výber, keďže ich postavili pred vybudovaním električkovej trate. Investor Five Stars Residence mal možnosť predísť tomuto problému, ale zjavne ho podcenil alebo odignoroval.
23. august 2016

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
ďakujeme za Váš podnet. Stavba "oprava električkovej trate Radlinského - Kýčerského bola realizovaná v zmysle schválenej projektovej dokumentácie, ktorá obsahovala riešenia pre všetky požiadavky na elimináciu hluku a vibrácií vznikajúcich pri prevádzke električkovej dopravy. Boli použité antivibračné rohože a aj bočné obloženie koľajníc. Pre ďalšie zabezpečenie útlmu vibrácií bude v danom úseku vykonané prebrúsenie pojazdových plôch koľajníc najneskôr do konca roka 2016.

odbor marketingu a komunikácie
Dopravný podnik Bratislava, a.s.
25. november 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, prebrúsenie trate bolo zrealizované.

odbor marketingu a komunikácie Dopravného podniku Bratislava, akciovej spoločnosti

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania