Neskutočne hlučná električková trať na Radlinského ul.

Zodpovednosť za riešenie: Dopravný podnik Bratislava, a.s.

V riešení
meno
Andrej Bistak 01. augusta 2016

Električková trať na Radlinského ul. je nadmerne hlučná, a to najmä v úseku Imricha Karvaša - Jánska, ale aj inde (napr. aj od Rač. mýta po Vazovovu). Všetko sú to pritom úseky, obnovované pred cca 10 rokmi a hluk sa už pomaly nedá počúvať. Samozrejme je sprevádzaný aj vibráciami a otrasmi. Náprava je pritom jednoduchá, trať treba dať prebrúsiť tak, ako sa to robí v civilizovaných končinách. Dočkáme sa takejto bežnej údržby mestskej infraštruktúry konečne aj v Bratislave?

PS (najmä pre DPB): zavesenie tabuľky s obmedzením rýchlosti električiek napr. na 20 km/h nepovažujem za vyriešenie podnetu... na "nosný dopravný systém" (ako to nazýva mesto) žiadne 20 km/h úseky nepatria!

01. august 2016

Martin

to potvrdzujem tiez, moja osobna skusenost je, ze od Vazovovej po Racianske myto je trat velmi hlucna
01. august 2016

Žofia

Mne sa páči zelený trávnatý úsek na Záhradníckej, to by nebolo vhodné riešenie?
02. august 2016

Andrej Bistak

Zatrávnenie trate (na Záhradníckej veľmi pekne pôsobiace) vyžaduje ale kompletné "prekopanie" celej trate. Z dlhodobého hľadiska je možno dobré nad tým uvažovať (hoci si nie som istý, či takéto trate patria do centra mesta), ale operatívne je potrebné riešiť aj bežnú údržbu - tj. to prebrúsenie :)
25. marec 2019

Tatiana Laskovičová

Čítam tu komentáre spred 2 rokov, píše sa rok 2019 a nič sa nedeje. Na Radlinského 36 bývam skoro 30 rokov. Za ten čas sa koľajnice prebrusovali len raz, či 2krát a hluk sa významne znížil. V lete pri otvorenom okne sa ani nedá hovoriť o kvalite života. Raz som aj písala na DPMB, odpoveď typicky ľahostajná: brúsenie nemáme v pláne.
26. marec 2019

Andrej Bistak

Je to tak, obyčajným prebrúsením by bolo "úplné ticho", čo ste p. Laskovičová vlastne aj sama zažila. DPB tuším dodnes nemá, ak sa nič nezmenilo, vlastný brúsiaci voz a každú takúto prácu objednávajú externe. Nejaké menšie úseky sem tam robia, rovnako v poslednom období trate častejšie podbíjajú (to sa tiež tendruje, keďže nemajú ani podbíjačku). Čiže nejaké malé zlepšenie tam vidím, ale nerozumiem, prečo sa po toľkých rokoch nevybrúsila táto jedna trať v centre - to je až taký problém s peniazmi, alebo (v DPB asi charakteristicky) zlyháva ľudský faktor typu "nechce sa mi", "načo" a pod.? Som zvedavý, či sa potom niečo zmení za nového primátora.
Ešte je tu možnosť podať podnet na RÚVZ ohľadne možného prekračovania povolenej hladiny hluku a vibrácií... obávam sa, aby to však v podmienkach DPB neskončilo znížením rýchlosti na trati (také prípady tu už boli - napr. tunel).
26. marec 2019

Odkaz pre starostu

Dobrý deň,

podnet sme opätovne poslali DPB.

S pozdravom

Martin Kollárik
Odkaz pre starostu
28. marec 2019

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň, ďakujeme za podnet!
Pravidelnými kontrolami technického stavu koľajových tratí bola detegovaná vlnkovitosť koľajníc vo viacerých úsekoch električkovej koľajovej siete v Bratislave. Na základe zistených skutočností sú dané úseky zaraďované do plánu brúsenia pojazdových plôch koľajníc a v závislosti od pridelených finančných prostriedkov je v týchto úsekoch realizované aj samotné brúsenie. Ostatné brúsenie v úsekoch uvedených v konkrétnom odkaze pre starostu č. 31602 bolo realizované v úseku Vazovova – Račianske mýto v roku 2016. Brúsenie v úseku STU – Kollárovo námestie plánujeme realizovať v tomto roku.
Obyvateľom Bratislavy bývajúcim v blízkosti električkovej trate na Radlinského ulici v úseku Kollárovo námestie – zast. STU sa za znížený komfort bývania ospravedlňujeme a prosíme o trpezlivosť.


odbor marketingu a komunikácie
Dopravný podnik Bratislava, a.s.
28. marec 2019

Andrej Bistak

Ďakujem DPB za tentokrát rýchlu reakciu. Asi sa časy konečne trochu zmenili. Myslím, že podnet môžeme označiť ako "v riešení" :)

Diskusia

Pridajte obrázky
Prihlásený ako

Pridaním komentáru súhlasím s pravidlami používania