06. máj 2013
Odpoveď samosprávy
Dobrý deň,
Ďakujeme za Váš podnet. Ani nás samozrejme neteší situácia s reklamnými zariadeniami v meste a primátor venuje tejto téme značnú pozornosť.
Z bratislavských verejných priestranstiev zmizlo za ostatný polrok takmer 200 nosičov vonkajšej reklamy, informačných panelov. Ide o výsledok vzájomného postupu samosprávy a niektorých reklamných spoločností, ktoré sa spoločne s mestom zhodli na nevyhnutnosti regulácie vonkajšej reklamy. Odstránené nosiče sa primárne nachádzali v stredových „zelených“ pásoch mestských komunikácií, pričom najväčší počet nosičov odstránila spoločnosť Akzent Media (148 ks) a ISPA (26 ks). Ide však o statické reklamné zariadenia trvalo osadené na pozemok.
V prípade mobilných reklamných zariadení a prípadu s vozíkom ako uvádzate, môže zasiahnuť polícia len v prípade, že porušujú dopravné predpisy o parkovaní, v inom prípade je, žiaľ, samospráva ani polícia nemajú kompetencie dokiaľ nebude zmenená legislatíva, o čo sa vedenie mesta snaží v komunikácii s rezortom dopravy i poslancami Národnej rady SR. Inou formou môže byť istý občiansky tlak na spoločnosti, ktoré takúto reklamu umiestňujú, resp., ktoré si takúto reklamu zaplatia.
Mgr. Marek Papajčík
referát vzťahov s verejnosťou
Kancelária primátora hl. mesta SR Bratislavy
Martin