Ján Kuciak, Martina Kušnírová ✝ 2018

Úprava najvyššej povolenej rýchlosti

Zodpovednosť za riešenie: Magistrát hlavného mesta

Vyriešený

Zaslal: Roman Salkovic, 02. novembra 2016 Odoslané z mobilnej aplikácie

Dobry den, na takmer celom useku Devinskej cesty je pocas vacsiny roka, okrem letneho obdobia, povolena maximalna rychlost 70km/h. Vzhladom na to, ze ide o usek medzinarodnej cyklotrasy vyuzivanej cyklistami aj mimo leta, ziadam o povolenie rychlosti pre motorove vozidla na max. 50km/h. Tymto sa predide mnohym koliziam kedze auta v tomto useku jazdia aj vyssou nez povolenou rychlostou. Toto opatrenie by malo byt samozrejme platne len do casu, kym sa pre cyklistov, ktori nemaju moznost vyuzitia inej alternativnej trasy, pripravi bezpecne riesenie. Vopred dakujem.

11. november 2016

jajboli

Tá 70-tka je tam v poriadku, v oblastiach s domami je znížená na 50-tku. neviem o tom že by na Devínskej ceste nejakého cyklistu nabrali a v lete je tam 50-tka.
11. november 2016

Roman Salkovic

Tak sa skuste prejst na bicykli v danom useku a ak Vas v 90tke (lebo vsak 70 znamena pre mnoho vodicov minimalnu povolenu rychlost, mie maximalnu) zacne niekto v blizkosti par cm obiehat, tak potom mi povedzte, ze je 70km/h v poriadku. Toto je denna realita. Je to aj z jeden dovodov, preco tento usek nie je intenzivnejsie vyuzivany cyklistami. Predpokladam, ze ste len dalsi vodic bez akehokolvek stipku pochopenia pre inych ucastnikov premavky (chodci/cyklisti). Alebo sa bude konat ked bude uz neskoro? Zaroven komu pomoze ta 70tka? Ak aj pridete niekam o 3min neskor ale zachrani to co i len jeden zivot, stoji tato uprava za to.
11. november 2016

jajboli

Celú letnú sezónu sme v neobývanej časti devínskej cesty obmedzovaní 50-tkou a chápem to, ide o bezpečnosť cyklistov. Mimo sezónu, keď je na ceste 1 cyklista za deň na tom úseku mimo obývaného územia ale byť kľudne môže 70-tka.
Svoju pozornosť skôr obráťte na primátora Nerovnala aj Ftáčnika, ktorí už niekoľko rokov sľubujú vybudovanie cyklochodníka a nič sa nedeje. Tých urgujte (rovnako ako to robím ja).
11. november 2016

Roman Salkovic

Pri tomto useku nie je mozne pouzit inu alternativnu cestu, a treba si uvedomit, ze cesty patria vsetkym - a tam kde neexistuje cyklochodnik patri cesta aj cyklistom. Cim viac vodicov aut si to uvedomi, tym bude podpora od ludi vyssia, dalej bude pribudat cyklistov a tlak na budovanie cyklochodnikov a paradoxne - tym viac sa odlahci a zrychli osobna automobilova doprava. V celom meste su vodici aut uprednostnovani, cize obmedzovani su tu vsetci ostatni ucastnici premavky - a najma ti najviac zranitelni. Ak by na danom useku existoval cyklochodnik, jazdilo by po nom ovela viac cyklistov - tak ako sa potvrdzuje tam, kde sa infrastruktura buduje. Ale kedze tam ziadny nie je, je tento usek pre cyklistov nebezpecny, velmi malo ludi nasadne na bajk a radsej sa zvezie do prace autom. Zacarovany kruh. Takato forma docasneho obmedzenia, kym sa na useku nevybuduje standardna cyklotrasa, moze zvysit tlak aj zo strany vodicov (ktorych je ovela viac ako cyklistov) a urychlit vystavbu. Win-win situacia pre vsetkych. Potom nech je tam kludne aj 100km/h rychlost.
04. január 2017

Odpoveď samosprávy

Dobrý deň,
Zníženie rýchlosti na 50km/h na Devínskej ceste v celom úseku sme už riešili v roku 2015, avšak náš návrh bol zamietnutý. Bez súhlasu Krajského dopravného inšpektorátu (KDI) Krajského riaditeľstva Policajného zboru v Bratislave.nemôžeme sami rozhodnúť o zmene dopravných značiek. (zákon 135/1961 Zb. o pozemných komunikáciách /cestný zákon).

Oddelenie komunikácie a marketingu
Hlavné mesto SR Bratislava
27. október 2017

Miroslav Sulovsky

V podstate donutit Bratislavu dorobit cyklotrasu po starych pohraniciarskych cestach POPRI DUNAJI !! sa da jedine tak, ze viac cyklistov zacne chodit po ceste. V podstate sa potom dva autobusy nemozu ani predbehnut a uz tu mame problem, ktory hadam primatora prinuti rozmyslat ako to spravit.
Nie malovat krizom krazom cez cestu prebehnutie cyklistom, kazdy kto ide s detmi si koleduje ci uz v 50 tke o zivot. Ak si dobre pamatam 4 x krat sa krizuje cyklotrasa cez cestu. V zapadnej europe by tam bol senzor a semafor....Zase len Slovenske riesenie na ktore sa vyuctovali niekomu zbytocne peniaze. Treba zase az smrtelne pripady ? Podla mna by sa ta cesta nemala povolit cyklistom, je to nebezpecne v kazdej rychlosti.

Diskusia

Diskusia k podnetu bola uzatvorená.

Podnet bol archivovaný a diskusia k podnetu uzatvorená. Pokiaľ problém pretrváva, prípade sa rovnaký problém vyskytuje opakovane, prosíme Vás o jeho aktualizáciu, alebo opätovné nahlásenie.

Aktualizovať podnet »
Máte nové informácie o podnete?
Pošlite nám jeho aktualizáciu.
Sledovať riešenie podnetu
Chcete byť informovaní o ďalšom vývoji podnetu? a sledujte jeho riešenie.